Hipotetyczna kolejna edycja [2022!]
#51
Super Smile Jeżeli formuła "1 MG" by się zmieniła to zgłaszam chęć do wsparcia prowadzenia. W przeciwnym wypadku pewnie zagram o ile zasady nie będą jakieś beznadziejne.
Odpowiedz
#52
(2022-07-14, 16:16)prehi napisał(a): Anyway, może o zasadach to do innego tematu, to jest temat o upraszczaniu pracy MG, nie graczy Tongue

Prawda jest taka że im gracz będzie miał mniej do zrobienia, tym wykładniczo mniej roboty dla MG Wink Ale racja, żeby pokiełbasić zasady przypasuje osobny temat na to
Odpowiedz
#53
Nie myśleliście nad uproszczeniem zasad? Jest ich w opór, a jakby część zasad usunąć albo scalić z innymi, wszyscy mieliby mniej roboty. Tak jak na przykład proponowałem wyrzucić gotowość/aktywność wojsk. Poszedłbym jeszcze dalej i obniżył koszty utrzymania wojsk (albo zwiększył ilość wojskowej waluty) ale usunął opcje zwrotu 3/4 w sytuacji jak jednostka jest nieaktywna.
Ewentualnie, w czasie pokoju obniżyć kosz utrzymania do np. 1/2, a w czasie wojny do np. 3/4. Nie sądzę żeby miało to duży wpływ na grywalność, a znacznie uprości robotę i graczom i MG.
Odpowiedz
#54
(2022-07-15, 10:07)Czerstwy napisał(a): Nie myśleliście nad uproszczeniem zasad? Jest ich w opór, a jakby część zasad usunąć albo scalić z innymi, wszyscy mieliby mniej roboty. Tak jak na przykład proponowałem wyrzucić gotowość/aktywność wojsk. Poszedłbym jeszcze dalej i obniżył koszty utrzymania wojsk (albo zwiększył ilość wojskowej waluty) ale usunął opcje zwrotu 3/4 w sytuacji jak jednostka jest nieaktywna.
Ewentualnie, w czasie pokoju obniżyć kosz utrzymania do np. 1/2, a w czasie wojny do np. 3/4. Nie sądzę żeby miało to duży wpływ na grywalność, a znacznie uprości robotę i graczom i MG.

Przecież to tylko zmiana cyferek.
Ale liczenie zaopatrzenia jest niepotrzebnie skomplokowane w sumie - może zwiększyć produkcję zaopatrzenia x2, za istnienie jednostki płacić bazę wg zasad, a działania wojenne zaopatrzenie x2? Bez dzielenia i zaokrąglania (tak jebłem się w tym w tej edycji ze dwa razy)
Odpowiedz
#55
Zmiana cyferek, ale będzie mniej cyferek = mniej liczenia = mniej roboty. Ileś takich mało istotnych zmian i się okaże że gra będzie znacznie bardziej przystępna
Odpowiedz
#56
Dobra, ja po prostu źle zrozumiałem o co Ci chodzi i w sumie napisałem prawie to samo xD.

Popieram, mnożenie przez ułamki jest niepotrzebne.
Odpowiedz
#57
Czyli proponujecie jak zreformować zaopatrzenie? Tak koniec końców.

Ps. Co do błędów w liczeniu, to nic nie poprawi hitowego błędu z budżetów, czyli 1+10=16.
Od kiedy to zobaczyłem, świat nie jest taki sam...

EDIT: przypominam, że poza zaopatrzeniem mamy też paliwo, który służy do tego samego, ale jest lekko inaczej produkowane i służy też w ST/FT które bynajmniej nie są "w gotowości", tylko aktywne lub niet.
Odpowiedz
#58
(2022-07-15, 11:53)prehi napisał(a): Czyli proponujecie jak zreformować zaopatrzenie? Tak koniec końców.

Ps. Co do błędów w liczeniu, to nic nie poprawi hitowego błędu z budżetów, czyli 1+10=16.
Od kiedy to zobaczyłem, świat nie jest taki sam...

EDIT: przypominam, że poza zaopatrzeniem mamy też paliwo, który służy do tego samego, ale jest lekko inaczej produkowane i służy też w ST/FT które bynajmniej nie są "w gotowości", tylko aktywne lub niet.

koniec końców tak. To może paliwo analogicznie do zaopatrzenia? Może tak jak Milord zaproponował, pokój x1, wojna x2? Dla balansu podbić produkcje zaopatrzenia i paliwa ~1,5-2. Ułamki faktycznie potrafią być upierdliwe. Żeby transportowce nie siedziały na dupie, w czasie pokoju amunicja i paliwo do ćwiczeń też same się nie wożą. Chyba że zakładamy że wojsko zawodowe w czasie pokoju ma urlopy a koszary stoją puste i marnieją? Manewry bojowe przy granicy żeby wywrzeć presje na wrogu są czym innym niż regularne życie wojaka, który też przecież na co dzień (tak mi się wydaje) strzela sobie do tarczy.

Idea paliwa myślę że jest w porządku (czyli nie będę dusił żeby je też usunąć Tongue ), pełni role zasobu potrzebnego do lepszych jednostek
Odpowiedz
#59
Nigdy nie miałem większych problemów z wyliczaniem zaopatrzenia na starych zasadach (tj. wyliczeniem, ile zaopatrzenia odzyskam z rozkazów warunkowych, dodawanie dywizji i sprawdzanie produkcji/handlu to pewnie inna kwestia), więc nie bardzo rozumiem problem.

Problem z propozycjami Czerstwego jest taki, że i tak usuwamy opcję koszarowania wojsk, więc po usunięciu opcji zwrotu zaopatrzenia za stan gotowości/rozkazy warunkowe tak naprawdę wszyscy trzymaliby wojska na zwykłych rozkazach. Z kolei zmiany w cyferkach w propozycjach Milorda i Czerstwego rozbijają się o to, że zmniejszenie kosztów doda roboty graczom (bo wtedy w głupiej piechocie wchodzimy w magiczną strefę ułamków).
Odpowiedz
#60
Dla mnie obecny system zaopatrzenia i paliwa jest ok i nie rozumiem, po co zmieniać coś, co działa jak z tego co widzę to i tak większość nie ma problemu z liczeniem zaopatrzenia i paliwa. Ja bym zostawił rzeczy, które działają i tyle zamiast na siłę szukać jakichś realizmów czy innego kiego, no ale może to tylko moja opinia...
Odpowiedz