Ogłoszenia
#91
W turze 8 (10008) podnosimy sobie liczbę ludności.

Należy to zrobić jako pierwszy, absolutnie pierwszy post na TFie - traktuję to jako warunek do pisania pozytywnych odpowiedzi na wydarzenia i dawania odpisów na pytania w MG. A odpisy będę dawać, więc będą wyłącznie negatywne efekty.
A nawet dam -1 staba za każdy inny post w wydarzeniach / tajnych wydarzeniach.

W Tajnych Wydarzeniach, wrzucamy:

Cytat: napisał(a):Przyrost ludności w roku 10008:
Ludność w końcówce roku 10007: <wartość ludności włącznie z kolonizacją w końcówce roku 10007>
Procentowy przyrost ludności w 10008: <modyfikator z zamożności> + <modyfikator z poziomu medycyny> + <mod1> +<mod2> +...
<wypisujemy za jakie eventy/cechy są poszczególne mod1, mod2...>

Ludność na początku roku 10008: <Ludność w końcówce roku 10007> + <Ludność w końcówce roku 10007> x <Procentowy przyrost ludności w 10008> + 100k x <każdy poziom stabilności kraju powyżej 4>

Jeśli z łącznego przyrostu ludności z niniejszego posta uzyskaliśmy co najmniej 1 mln ludności, za każdy tak uzyskany pełny milion ludności w budżecie 10008 masz specjalny dochód +1mln $, +1KP.

oczywiście, <> należy wypełnić odpowiednimi wartościami. Mod1, mod2... - oznacza modyfikatory z eventów, cech populacji itp. Jak nie masz/nie dostałeś, pomijasz, tak jak brak modyfikatora z medycyny.

Wyboldowałem to, co jest efektem wyłącznie na teraz, bo mam taką fantazję nagradzania. Wyboldowane bierzemy pod uwagę zawsze, gdy reputacja jest ujemna - też. Liczy się stabilność na początek 10008, z ostatnimi działającymi postami "10007/10008".


[Verlax, pamiętam o Tobie. Ty czekasz z tym postem aż wrzucę Ci posta na którego czekasz i mimo jego braku możesz pisać - aż do otrzymania posta z odpowiednim odpisem ustrojowym]
Odpowiedz
#92
Mam problemy techniczne (Netia!) z pisaniem postów zwł. fabularnych, mam też inne problemy (za krótka doba) w zebraniu się do pisania innych rzeczy. Więc jak ktoś ma posty na które trzeba odpowiedzieć przed deadlinem na poprawę informacji ogólnych, to proszę przypominać mimo braku 7 dni odstępu.

Przypominam że po deadline na poprawę informacji ogólnych będzie sprawdzanie budżetów... Będzie ciężko.
Odpowiedz
#93
Przesuwam wszystkie deadline o tydzień (17, 1, 6) z powodu tego że Verlax ma problem z wyrobieniem się na obecny deadline - a dopiero po nim sprawdzam budżety, nie mogę go samego przesunąć - a poza tym chujowo się czuję, rozpadam się i w ogóle nie będzie odpisów do poniedziałku.
A jak będą, to nic nie obiecywałem: lepiej się ich nie spodziewajcie, bo nie mam sił nawet odpowiadać na pytania w rozmowach z MG...
Odpowiedz
#94
Ogłoszenie ogólne.

Miałem na ten temat rozmowę, to może warto bym powiedział jawnie to samo co powiedziałem tajnie:
Nie wiem kiedy będzie koniec edycji. Jest płynny, zarówno fabularny jak i ...nagły. Nagły, bo mam coraz mniej sił do tego i choć bardzo dążę do końca fabularnego, jaki jest określony wydarzeniami od tury 0 (ale przez to nie ustalony na konkretną turę).... ALE to ja chcę końca fabularnego, nie wiem czy dotrwam.

To co mogę powiedzieć do końca to:
-> nie planujcie rzeczy na okolice tury 15. Mamy turę 8 i edycja trwa rok, a z moimi siłami i chęciami sprawdzania budżetów lepiej nie będzie. To taki absolutny max poza wszystkimi rubieżami planowania...
-> jak będzie się zbliżać fabularny koniec edycji, zobaczycie znaki w eventach. Obserwujcie eventy u NPCów (zwłaszcza tych istniejących od początku), lifespan of NPC i ogólnie wypatrujcie znaków. Nie ma przypadków, są tylko znaki ;]
Odpowiedz
#95
Z uwagi na problemy moje i kwestię el roberto, dealine'y zostają przesunięte:

handlowy itp. - na 22.10
wojskowy itp. na 29.10
Odpowiedz
#96
Niby wszyscy wiedzą, bo wszystkich informowałem, ale warto napisać w końcu oficjalnie: Edycja Europa 10k de facto skończyła się.
Skończyła się nie tak jak bym chciał i tak bym odczuwał feng shu, no ale trudno.

W chwili obecnej wchodzimy w fazę taktyczną, gdzie tacticsa "Czas Apokalipsy" z PvE i Wielką Inwazją Zza Mapy od początku planowałem jako End Times (ino roz w edycji wielka inwazja zza mapy). Zasady tacticsa napiszę jeszcze raz w ogłoszeniach jak skończę wszystkie wprowadzające konflikty - wiem że tego dużo, ale według planu narastanie napięcia miało rozłożyć poszczególne wydarzenia na 4-5 tur, a teraz jest kumulacja.

Niemniej, tymczasem gracze którzy dotrwali prawie do końca - oczywiście Verlax, Richtus i Gandzia, ale też Vaiar, Gandzia i el roberto - jeśli chcą, mogą w poście na TFie pod swoimi ambicjami napisać jak wypełnili swoje Ambicje. Jak wypełnili do 10008 włącznie bez wojen, to co zrobili, a nie gdybologia, pisanie palcem na wodzie i "Paaanie, jakby pięć tur więcej, to bym poszalał!". Niestety, graliśmy ile graliśmy i na tej podstawie ocenię ambicje, a podsumowanie przez gracza może i pomóc o czymś nie zapomnieć.
Odpowiedz
#97
CZAS APOKALIPSY
albo END TIMES

Tactics końca edycji Europa 10k

Grają (obecnie): Vaiar, Richtus, Verlax i Krewetki.

Zasady:

*) Robimy dwie tury półroczne - pierwsze półrocze z zasady ma nieco gorszą pogodę, drugie nieco lepszą (przy czym to raczej chodzi o ilość złej pogody niż absolutny brak dobrej pogody do działań wojennych). Warunki pogodowe nie dotyczą np. Ukrainy albo Afryki, gdzie klimat jest nieco inny (rasputnica występuje na Ukrainie w obydwu półroczach!).
-> w pierwszym półroczu robimy budżet wyłącznie z wyliczeniem ile kasy dostajemy na budżet i zapisujemy w budżecie ile woja na podstawie produkcji z poprzedniej tury (albo jeszcze dalszych, jak coś się robiło dłużej) weszło do armii. Zapisujemy też tam, dla porządku, jakie struktury powstały, np. fortyfikacje.
-> w drugim półroczu robimy produkcją na podstawie slotów. MG na początku pierwszej półtury napisze ile slotów zaopatrzeniowych potrzeba by zaspokoić w pełni potrzeby zaopatrzeniowe armii, w krytycznych wypadkach braku ropy a dużego zużycia paliwa da opcję więcej slotów/dodatkowy pieniądz, by robić benzynę z buraków czy coś.
-> w drugim półroczu możemy też badać technologie, normalnym trybem, ale bez PP, rozwijania ZNów, tylko to co było plus ew surowce rzadkie. Uznałem że jednak warto; możemy rozwijać tylko technologie stricte wojskowe, czyli dające nowe modele wojsk, albo inne nowe możliwości militarne (budowa jakiś struktur? radarów?); można negocjować, ale w szczególności nie można badać technologii dających coś gospodarczo, przemysłowo itp. bo mi się nie chce doliczać i sprawdzać.. Jak ktoś chce to odpuścić dla uproszczenia, może tak zadeklarować najpóźniej do 2/2 10k9 (drugiej półtury 10k9) i dostanie w zamian permanentnie +1 slot przemysłowy.

*)
-> nie przejmujemy się stabilnością, KP, K+ itp. Rekrutami też z początku nie - jakby było bardzo duże zużycie, a np. kraj by padał pod ciosami, dam graczowi znać przed półturą przemysłową. Czyli najwcześniej komuś napiszę o ograniczeniach w turze 1/2 10k10, więc czasu na nie martwienie się jest i jest Wink
-> w obie półtury możemy robić eventy wydające kasę by coś zyskać, dyplomację z NPC (ograniczoną) i tak dalej. W obie półtury możemy i nawet powinniśmy wydawać rozkazy dla wojsk. Zalecane jest podawać przy nich, że gdzieśtam mamy lotnisko, bazę morską i zwłaszcza - fortyfikacje. Zapis taki pojawia się w rozpiskach wojen, wzorujcie się. Inaczej mogę nie zauważyć i smut będzie!
-> wywiad za pomocą kasy. Bardzo, bardzo, ograniczony. Zakładamy po prostu bazowo że wszystko Wam idzie w kontrwywiad i przez to przykre rzeczy jak się zdarzają, to tylko NPCom. Jeśli się zdarzą.
-> pewne eventy z poprzednich tur będą kontynuowane, ale raczej w małym stopniu.
-> Będzie kontynuowany konkurs na event, ale w bardzo ograniczonym zakresie. Ot, bo mam jeszcze zapisane pomysły. Eventy nie-kontynuacyjne (z konkursu na event) mogą być tylko pozytywne lub neutralne.
-> Każdy kraj gracza tacticsa będzie miał jakiś własny, specjalny pozytyw wynikający z cech które nie przydają się w obecnej mechanice.
-> W pogłoskach wrzucę jakie źródła dodatkowych zasobów możecie mieć dzięki NPCom, chodzi głównie o ochotników co przyjdą już z własnymi karabinami i działami.
Normalny handel zostaje, ale trzeba go negocjowalnie np. przeliczać na sloty zaopatrzeniowe.

*) W tacticsie MG może w szczególnym przypadku uznać że gracz ma "gorszy" modyfikator do dochodu z powodu podniesienia poboru: MG uznaje że gracz podniósł pobór. Nie powinno to poza ekstremami stworzyć problemu braku rekrutów, raczej po prostu zmianę bonusu dochodowego (stabilności i PP w tacticsie nie ma, więc to jedyna zmiana).
MG w kontekście możliwych braków rekrutów będzie patrzył na produkcję + porównanie z ostatnimi danymi z "prawdziwych" budżetów nt. rekrutów. Ale będzie robione to na oko i możliwie zaokrąglane na korzyść gracza.
Przepis wchodzi po to, by, na przykład: jakby Qin oddało cały kraj poza skrajnym zachodem, miało nadal 3 surowce przemysłowe, ale miało z ~4 razy mniejszą bazę rekrutacyjną niż obecnie, a robiło masowo dywizje piechoty (bo np. miałoby zapasowe sloty zaopatrzeniowe i robiłoby samą, samiuśką piechotę), to żeby był tego jakiś inny skutek niż "było tanio".

*) Długość półtur zależy od Was. Czyli też czas trwania tacticsa. Moje rozpiski wojen potem to już inna sprawa, ale będę starał się pisać szybko i tak gdzie nie ma graczy - bardzo szkicowo (akapit, mapa lub nawet bez i rozpiska woja).
Pierwsza półtura będzie probieżem jak długo mają trwać półtury, acz myślę że czas dla graczy będzie minimum 3 dni, max 7 dni. Pierwsze półtury mogą być dłuższe, ale jestem otwarty na uwagi. Jawne.

Jak coś jest niejasne, pisać w pytaniach, post będzie wtedy aktualizowany.
Odpowiedz
#98
Dodaję suplement do zasad, po tym jak głębiej przemyślałem pewne rzeczy:


Cytat:*) W tacticsie MG może w szczególnym przypadku uznać że gracz ma "gorszy" modyfikator do dochodu z powodu podniesienia poboru: MG uznaje że gracz podniósł pobór. Nie powinno to poza ekstremami stworzyć problemu braku rekrutów, raczej po prostu zmianę bonusu dochodowego (stabilności i PP w tacticsie nie ma, więc to jedyna zmiana).
MG w kontekście możliwych braków rekrutów będzie patrzył na produkcję + porównanie z ostatnimi danymi z "prawdziwych" budżetów nt. rekrutów. Ale będzie robione to na oko i możliwie zaokrąglane na korzyść gracza.
Przepis wchodzi po to, by, na przykład: jakby Qin oddało cały kraj poza skrajnym zachodem, miało nadal 3 surowce przemysłowe, ale miało z ~4 razy mniejszą bazę rekrutacyjną niż obecnie, a robiło masowo dywizje piechoty (bo np. miałoby zapasowe sloty zaopatrzeniowe i robiłoby samą, samiuśką piechotę), to żeby był tego jakiś inny skutek niż "było tanio".


bo miało nie być kwestii problemu braku rekrutów, tak, ale to w pewnym kontekście.
Odpowiedz