Oi, lads.
Co się dzieje, to wiecie. Zostało 4 graczy, z czego np. el roberto zgłasza że nie ma go ponad miesiąc, a MG chodzi nieustannie podkurwiony bo mu lekarz odciął chleb i cukier z diety. Ogólnie, Hårda tider, trudne czasy.
W związku z tym wiadomo że daleko nie pociągniemy i nawet jeśli pociągniemy, to konieczne jest przyspieszenie. Proszę o wypowiedź i głos każdego z aktywnych graczy, ewentualnie też tych co się zdezaktywowali jeśli w którymś z rozwiązań (poza, ofc, zakończeniem natychmiastowym) są gotowi jeszcze podjąć z nami rozgrywkę.
1. Buissness as usual
Gramy dalej, mimo że jest 4eh [pewnych?] graczy. Wprowadzamy reformy uproszczające sprawdzanie budżetów, eventy zostają ograniczone do minimum (wynikające z gry, wyrównanie +/- z tabelki i coś do Zimy Europy, bo jeszcze mam parę szkiców). Zakończenie będzie po prostu maksymalnie przyspieszone, nieco przekraczając planowane przez MG granice - wyjdziemy z fazy normalnej gry w 2-3 tury (poza obecną).
A potem... potem jest coś, do czego od razu przechodzimy w opcji 3., więc opiszę ją tam.
Zasadniczo w tym wypadku robimy PLAN MG, ale po prostu naliczamy że decyzje graczy które wpływały na termin zakończenia gry były szybsze niż w rzeczywistości. Ale niewiele szybsze, po prawdzie ;]
2. Poważne skrócenie
Obcinamy wszystko jak w opcji 1., ale przyszła tura jest turą finalną. Więc na rozstrzygnięcia między sobą macie max 2 tury wojenne.
Do tego wprowadzam możliwość pewnego kwisatz haderach, skrócenia drogi - w obecnym budżecie można zrobić coś więcej w technologiach, np. starannie wybierając zdecydować by jakaś była gotowa INSTANT z efektem budowania instant - do przemyślenia jak to zbalansować, przedtem przejżę co macie w techach, ale jakoś tak to wygląda.
A potem... potem jest coś, do czego od razu przechodzimy w opcji 3., więc opiszę ją tam. :=P
3. Od razu kończymy - ale taktyczne zakończenie zgodne z planem
Przy końcu od początku planowałem, że końcową fazę, eee, edycji, taką pięć minut po północy, rozgrywamy tak: kto chce, może już nie grać, kto chce może resztkę rozegrać tacticsem z innymi, albo nawet sam, na tym co mu zostało. Zasadniczo mogłoby to poprawić lekko wynik gry w punktach, ale głownie chodzi o przetestowanie bardzo uproszczonych zasad (zostają tylko WP, sloty przemysłowe, kasa (maksymalne ograniczenia modyfikatorów), a zaopatrzenie i paliwo rozliczamy bardzo na oko [całymi slotami] na korzyść gracza); oraz o nasycenie się chętnych na napierdalankę. Tactics około dwie tury, zależy jak Wam/komuś pójdzie.
Nie ukrywam że opcja natychmiastowego zakończenia nie pozwoli mi w pełni rozegrać fabularnie ciągu wydarzeń jaki miał mieć miejsce, będę musiał zrobić opis fabularny co się wydarzyło, z założeniami że gracze byli głupsi niż Nowa Republika w VII Star Warsach. Tak, jeszcze głupsi.
4. Natychmiastowe zakończenie
Żadnych tacticsów, keine grenzen i tak dalej - od razu kończymy.
Tutaj tylko opis co mniej więcej się zadziało. De facto będę rzucał kostkami, ale opis fabularny nie będzie miał wpływu na punktację, tylko na to jak brzydko potraktuję jakieś kraje...
***
Tak czy inaczej, po zakończeniu edycji, jeśli siły mi pozwolą, poza zakończeniem fabularnym i punktacją chciałbym zrobić łączne podsumowanie co się wydarzyło na Nandanie i w Europie 10k, odpowiem też na pytania jeśli jakieś będą. Niektórzy z graczy się dowiedzieli już mniej więcej co się działo na Nandanie, tak to się wszyscy dowiedzą
***
Zapraszam do wypowiedzi wszystkich aktywnych graczy i może też dwójkę dezerterów...
Co się dzieje, to wiecie. Zostało 4 graczy, z czego np. el roberto zgłasza że nie ma go ponad miesiąc, a MG chodzi nieustannie podkurwiony bo mu lekarz odciął chleb i cukier z diety. Ogólnie, Hårda tider, trudne czasy.
W związku z tym wiadomo że daleko nie pociągniemy i nawet jeśli pociągniemy, to konieczne jest przyspieszenie. Proszę o wypowiedź i głos każdego z aktywnych graczy, ewentualnie też tych co się zdezaktywowali jeśli w którymś z rozwiązań (poza, ofc, zakończeniem natychmiastowym) są gotowi jeszcze podjąć z nami rozgrywkę.
1. Buissness as usual
Gramy dalej, mimo że jest 4eh [pewnych?] graczy. Wprowadzamy reformy uproszczające sprawdzanie budżetów, eventy zostają ograniczone do minimum (wynikające z gry, wyrównanie +/- z tabelki i coś do Zimy Europy, bo jeszcze mam parę szkiców). Zakończenie będzie po prostu maksymalnie przyspieszone, nieco przekraczając planowane przez MG granice - wyjdziemy z fazy normalnej gry w 2-3 tury (poza obecną).
A potem... potem jest coś, do czego od razu przechodzimy w opcji 3., więc opiszę ją tam.
Zasadniczo w tym wypadku robimy PLAN MG, ale po prostu naliczamy że decyzje graczy które wpływały na termin zakończenia gry były szybsze niż w rzeczywistości. Ale niewiele szybsze, po prawdzie ;]
2. Poważne skrócenie
Obcinamy wszystko jak w opcji 1., ale przyszła tura jest turą finalną. Więc na rozstrzygnięcia między sobą macie max 2 tury wojenne.
Do tego wprowadzam możliwość pewnego kwisatz haderach, skrócenia drogi - w obecnym budżecie można zrobić coś więcej w technologiach, np. starannie wybierając zdecydować by jakaś była gotowa INSTANT z efektem budowania instant - do przemyślenia jak to zbalansować, przedtem przejżę co macie w techach, ale jakoś tak to wygląda.
A potem... potem jest coś, do czego od razu przechodzimy w opcji 3., więc opiszę ją tam. :=P
3. Od razu kończymy - ale taktyczne zakończenie zgodne z planem
Przy końcu od początku planowałem, że końcową fazę, eee, edycji, taką pięć minut po północy, rozgrywamy tak: kto chce, może już nie grać, kto chce może resztkę rozegrać tacticsem z innymi, albo nawet sam, na tym co mu zostało. Zasadniczo mogłoby to poprawić lekko wynik gry w punktach, ale głownie chodzi o przetestowanie bardzo uproszczonych zasad (zostają tylko WP, sloty przemysłowe, kasa (maksymalne ograniczenia modyfikatorów), a zaopatrzenie i paliwo rozliczamy bardzo na oko [całymi slotami] na korzyść gracza); oraz o nasycenie się chętnych na napierdalankę. Tactics około dwie tury, zależy jak Wam/komuś pójdzie.
Nie ukrywam że opcja natychmiastowego zakończenia nie pozwoli mi w pełni rozegrać fabularnie ciągu wydarzeń jaki miał mieć miejsce, będę musiał zrobić opis fabularny co się wydarzyło, z założeniami że gracze byli głupsi niż Nowa Republika w VII Star Warsach. Tak, jeszcze głupsi.
4. Natychmiastowe zakończenie
Żadnych tacticsów, keine grenzen i tak dalej - od razu kończymy.
Tutaj tylko opis co mniej więcej się zadziało. De facto będę rzucał kostkami, ale opis fabularny nie będzie miał wpływu na punktację, tylko na to jak brzydko potraktuję jakieś kraje...
***
Tak czy inaczej, po zakończeniu edycji, jeśli siły mi pozwolą, poza zakończeniem fabularnym i punktacją chciałbym zrobić łączne podsumowanie co się wydarzyło na Nandanie i w Europie 10k, odpowiem też na pytania jeśli jakieś będą. Niektórzy z graczy się dowiedzieli już mniej więcej co się działo na Nandanie, tak to się wszyscy dowiedzą
***
Zapraszam do wypowiedzi wszystkich aktywnych graczy i może też dwójkę dezerterów...