Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach)
#71
Cytat:1 PP -> Przemysł: +1 um. ZN-przemysł, +1 WP w centrach przemysłowych

To dotyczy tylko aktywnych (aktualnie zasilonych surowcami) CP, czy wszystkich posiadanych?
Odpowiedz
#72
Aktywnych.
Odpowiedz
#73
Czy jeśli w turze X skolonizowałem prowincję, to mogę budować tam struktury/WP w turze X, czy dopiero w X+1?
Odpowiedz
#74
Jak grałem na Qin, to mogłem rozbudować prowincje w tej samej turze w której skolonizowałem, ale surowce/struktury mogłem stawiać i dostawać od kolejnej.
Odpowiedz
#75
...nk wrzuci mema o poplątaniu zasad.
Odpowiedz
#76
Czy jest możliwe jakieś transferowanie wpływów u NPC do innego gracza?
Odpowiedz
#77
Za Vegety nie można było : >
Odpowiedz
#78
Nie ma takiej akcji mechanicznej, ale zawsze jest złota zasada PNW.
Odpowiedz
#79
Cytat:Postęp badań się w każdej turze kumuluje i jeżeli osiągnie wartość równą lub wyższą niż trudność technologii oznacza to, że w tej turze technologia zostanie zbadana - efekty natychmiastowe możemy wprowadzić w życie od razu. Jeżeli technologia pozwoliłaby nam na budowę nowej struktury, nowego rodzaju wojsk lub da dostęp do kolejnej technologii w drzewku - tworzenie tych możemy rozpocząć dopiero w turze kolejnej.

Jakie efekty są "natychmiastowe"? (to słowo nie jest w technologiach użyte ani razu).

Bo sądziłem że dotyczy to też
"Nowoczesna infrastruktura - jednorazowo zyskujemy +5 WP albo tworzymy centrum przemysłowe (jeżeli spełniamy warunki) - 10"
i
"Laboratoria badawcze^ - jednorazowo zyskujemy +5 WP albo tworzymy centrum naukowe (jeżeli spełniamy warunki) - 10"
-> by spełniać warunki, trzeba zaimportować (zorganizowac se) odpowiedni surowiec i zmiana rozpatrywania przez MG mnie BARDZO zaskoczyła (bo i ta zmena... zmienia duży kiedy NIE dostaje się fajny bonusik za zentrum, a się go zaplanowało).

Dodam, że w poprzedniej edycji jednorazowy zysk był zyskiem natychmiastowym - vide chociażby budżety niemieckiej Afryki.
Odpowiedz
#80
Żadne. Wygląda to jak relikt zasad Vegety i nie wzięcie pod uwagę, że dokładnie te same zasady sprawiają, że domyślnie efekt technologii zawsze jest do użycia na następną turę. (jak odkryjesz techa do czołgów II w turze X, możesz je budować w slocie w turze X+1).

Bonusy z Nowoczesnej Infrastruktury i Laboratoriów Badawczych na tej zasadzie dają swój bonus na następną turę. Jest tylko ten jeden cholerny (mylący) wyjątek - jeśli ktoś otrzymał te techy w strukturach startowych, może użyć tego efektu natychmiast na turę 0. Jest to nie jako pochodna faktu, że technologie, które uzyskaliście w turze startowej zostały "niejako" odkryte w 2699 (i dlatego efekt z tego jest na zerówkę dostępny do użycia).
Odpowiedz