Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach)
#81
Tylko że tutaj nie ma problemu 'reliktu zasad Vegety'. Bardziej chodzi o interpretacje słowa 'zbudować', które raczej odnosiłoby się do rzeczy w cenniku opisanych pod 'budową struktur'. W końcu Centra przynależą do innej kategorii (Punkty Prosperity), podczas gdy WP są opisane jako 'inwestycja w prowincje'. Przy takiej interpretacji ma to totalnie sens, bo w dalszym ciagu nie pozwala trzaskać RizichV w turze, w której konczy się badać teszka 'manuj fancia'
Odpowiedz
#82
Czyli sugestia jest taka, że wtedy z technologii "Laboratoria Badawcze" można wyciągnąć +5 WP na nastepną turę (bo rozbudowa prowincji trwa turę) albo centrum naukowe instant w tej samej turze (bo to jest jak z Punktu Prosperity)?

Wolę uniknąć bólu głowy z pamiętaniem jak można aplikować efekty z tych technologii i po prostu solidnie określić - wszystkie benefity z technologii są do użycia na następną turę i jedynym wyjątkiem są technologie otrzymane w strukturach startowych.
Odpowiedz
#83
Niekoniecznie. Technologie zazwyczaj odblokują nowe rzeczy, albo dają coś co działa naokoło zasad, np. nowy slot przemysłowy. Ciężko jest stwierdzić, że WP jest równe efektowi dwóch punktów prosperity, więc myśle że było by jak najbardziej w porządku uznać, że efekt +5WP/+1CP<->CN jest natychmiastowy.
Odpowiedz
#84
Cytat:Zaspokojenie 100% tych potrzeb spowoduje uzyskanie punktu prosperity, zaspokojenie 50% (zaokrąglając w dół) spowoduje, że nie ponosimy żadnych dodatkowych konsekwencji.

Dla 3 DP 50% w dół to 1 czy 2 DP?

Bo wiecie, tu nie pisze czy zaokrąglamy w dół wymagania czy poziom produkcji w stosunku do potrzeb (1/3 lub 2/3).
Odpowiedz
#85
Dla 3 DP, wystarczy 1 DP.

------

Varja, nie - technologie odblokowujące slot przemysłowy też działają na kolejną turę. Nie zamierzam wprowadzać specjalnych warunków w tym wypadku - już i tak dałem jeden wyjątek z technologiami startowymi i już on wywołuje u niektórych konfuzje.
Odpowiedz
#86
Tylko to nie są specjalne wypadki, tak było w poprzedniej edycji xD
Odpowiedz
#87
(2020-10-31, 13:15)Varja napisał(a): Tylko to nie są specjalne wypadki, tak było w poprzedniej edycji xD

Prawda? Wink

Choć mi to już zwisa, ale walczymy o "Prawdę". Bo tylko "Prawda" Was wyzwoli!
Odpowiedz
#88
Pytanie natury militarnej - niekoniecznie to zasady,  ale nie ma lepszego tematu, to pytam tu Wink

W zasadach jest określone, że dywizje - a więc i armie -  mogą zajmować/pilnować obszaru większego niż jedna prowincja. No spoko, ale dotąd zawsze uważałem że armia zajmująca jeden prow to norma, oczywistość i będzie lepsza, ale napotkałem post Millenium z poprzedniej edycji:

Cytat:2159

Armie:
I Kohorta BOS gen. Paladyn Arturius *** -
11 piech I
19 zmech II
8 panc III

I Skrzydło BOS gen. Wright *-
4 mi III
2 mi II

Prowincje Mangalore, Hubli-dharwar, Hajderabad, Wid. są mocniej chronione przez lekkie umocnienia ukryte tam.
Dlatego też w Mangalore i Wid. umieszczam po 4 pancIII oraz po 3 piechI i 5 zmechII. W sumie 8 pancIII, 6 piechI i 10 zmechII.
W Hubli-dharwar, Hajderabad pozostają po 2 piechI i 3 zmechII. Razem 4 piech I i 6 zmechII, które w razie przytłaczającego ataku wroga cofają się wgłab terytorium i oczekują na zamknięcie boków i posiłki.

1 piech I i 3 zmechII pilnują stolicy.

I Skrzydło BOS patroluje nasze ziemie i Cejlon.


Skąd zwątpienie? No bo moje wojsko zazwyczaj wygląda tak:

Cytat:Armie:
I Legion (gen. Damdin Czojbalsan *) - 3piechII - Tomsk
II Legion (gen. Marek Korneliusz) - 3piechIIg, 6 piechI - Ułan Ude
III Legion (gen. Iwan Władymirowicz) - 1 piechIIg - Ułan Bator
IV Legion (gen. Igor Salustiusz) - 2piechIIg, 2 piechI - Olgij
V Legion (generał Antonia Sabia) - 1 piechII, 4 piechIIg - Stalińsk
I Legion Zimowy (generał Marek Sekstus) - 2 piechIIsg - Jakuck
II Legion Zimowy (generał Anton Antonow) - 2 piechIIsg - Karamay
III Legion Zimowy (generał Decjusz Kolchak) - 2 piechIIsg - Krasnojarsk
Cohortes et Urbe (gen. Livia Letitia) - 1 piechI - Rzym [Irkuck]
Legion Mechaniczny (gen. Nadim Martillus) - 2 zmechI - Rzym [Irkuck]
I Skrzydło Lotnicze (gen. lotnictwa Gajusz Justycjusz) - 3mI, 1 bI - Rzym [Irkuck]
II Skrzydło lotnicze (gen. lotnictwa Oktawian Sabuliusz) - 4mII - Rzym [Irkuck]
Classis Tom (admirał Nicole Mikołajewa) - 1 flotylla rzeczna - rzeka Tom [Stalińsk, Tomsk]
Classis Amur (admirał Julia Salustia) - 1 flotylla rzeczna - rzeka Amur [Ułan Ude, Tongliao/Błagowieszczeńsk]


Zwątpiłem. No bo jasne jest, że jak armia jedna armia pilnuje trzech prowów zamiast trzech armii, to może mieć lepszego dowódcę - jeden dowódca z trzema gwiazdkami na przykład, a nie trzech z jedną. I Gracz może się bronić, że jako świetny dowódca najlepiej wiedział jak rozmieścić wszystkie jednostki tak by powstrzymać przeciwnika w dowolnym punkcie z tych trzech prowów, jeśli wróg zaatakuje punktowo.
A w edycji Warhammer do tego wchodzą w grę jeszcze magowie, którzy mogą być jeden na armię... ale przy ich koszcie jak dajemy jednego zamiast trzech, to oszczędzamy 50 mln $. +utrzymanie.

No i pytanie do MGów: jak wygląda rozpatrywanie armii "allgemein", takich co zajmują wielki obszar z ogólnikowym rozkazem? Z jednej strony pisze się że dowódcy mają mieć inicjatywę, z drugiej strony --- będziecie mieli w cholerę roboty, moi drodzy mistrzowie, jak będziecie wymyślali, jak cfani są nasi dowódcy ;-)
@Verlax @Milord

EDIT: właściwie lepiej: przecież w poście Millenium jedna armia broni... 7 prowów?
Odpowiedz
#89
oj to dobrze ze mojego wojska nie widziałeś Big Grin
Odpowiedz
#90
(2020-11-14, 23:54)Varja napisał(a): oj to dobrze ze mojego wojska nie widziałeś Big Grin

widziałem, przeglądałem teraz TFy. Ale model dominujący to 1 armia = 1 prow.
Odpowiedz