Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie
#1
Koncepcje wstępne do rekrutacji do Europy 10k. Wszystkie koncepcje (poza Ameryką) mogą się zmienić, ale nie muszą:

Cytat:-> Ameryki są niedostępne, bo wirus zabija ludzi jak tylko próbują ją badać. Zmutowane kurestwo zabiło już wszystkie zwierzaki i owady w Amerykach, przez co większość roślin też padła. W sferze przybrzeżnej nie ma ryb…
… a Ci co próbują to badać, umierają zanim skończą badania. Mówi się że to klątwa Prezydenta Trumptohuhama, od ostatniego prezydenta USA. [absolutnie nie ma możliwości prób kolonizowania Ameryki nawet w foliowych workach. Łatwiej będzie zrobić loty kosmiczne i kolonizować Marsa.]

-> Afryka jest pełna prymitywnych plemion z oazami zaawansowanej cywilizacji.

-> Australia? Tak, geografowie doszli do wniosku że istnieje Terra Australis, stanowiąca przeciwwagę dla masy lądowej na półkuli północnej… o to chodziło w pytaniu?

-> Azja to zagadkowa kraina, pełna chińczyków, komunistów i innych dzikich plemion tudzież wielkich zagadkowych cywilizacji. Tylko zwłaszcza na Dalekim Wschodzie ich dziedziczni monarchowie się nazywają jakoś dziwnie, od Pierwszych Sekretarzy.

-> Europa jest krainą wyspek cywilizacji, które ostatnimi czasy przyspieszyły w odkryciach technologicznych. Europa ma największe złoża metali i dóbr wszelakich [zasypane przez 10k lat składy surowców, wysypiska z XXII wieku pełne złota, aluminium i rtęci i takie tam], tam też znajdują się najbardziej zaawansowane współcześnie cywilizacje… przynajmniej z szeroko znanych światu.


Cytat:Koncepcje rekrutacyjne:
- większość sprzętu dla państw en masse to sprzęt technologii 0. Warto jednak zauważyć, że w wypadku okrętów lub wojsk lądowych przewaga nawet V generacji do technologii zero to 4-5:1. A w stosunku do generacji I jest to koło 50-100% (niby dużo, ale koszt piech0 vs piechI jest właśnie 1 do 2 mln $...). Przewagi mogą się zmienić - jeszcze w dół, jakby się zmienił lekko cennik (np. piechX na 2+X*1 mln $).
- każdy kraj zaczyna z relatywnie niewielką armią regularną, z poziomem poboru “armia zawodowa” i dużą ilością sprzętu.


Cytat:“Typy” do wyboru (coś z tego trzeba wybrać):
- “rdzenni” Europejczycy (a przynajmniej tak o sobie mówią). Zaczynają z odrobinę wyższym poziomem technologicznym niż średnia, mają 1 punkt więcej do wydania i “coś specjalnego”. Nie mogą wziąć punktów w ludność, standardowo mają też nieco mniej ludności niż inni. Typowe dla kraju: ogromne ego i pogarda dla nie-europejczyków. Dowolna lokalizacja.
- Azjaci. Mają na start znacznie więcej ludności (średnio, w sensie porównując do innych tak samo punktowanych); nie mogą wziąć więcej niż 1 punkt w naukę, lotnictwo i flotę. Możliwe kontakty handlowe z “poza-mapą”. Wschód ogólnie rzecz biorąc; siły wojskowe na start delikatnie inne niż “standard” (więcej mobilności, mniej piechoty pieszej).
- Afrykanie. Czarni tacy. Nie mogą w nic poza ludnością i terytorium dać więcej niż 1 punkt. We flotę nie mogą na start dać nawet 1 - ograniczają się do tej części europy, która jest afryką północną, a którą ja nazywam Europą bo Imperium Romanum Aeterna.
- Amerykanie (a przynajmniej tak o sobie mówią). Automatycznie muszą wydać 2 punkty we flotę. Mają dużo keszu na start. I coś jeszcze, zastanowię się co jest takiego bardzo jankeskiego. Dowolna lokalizacja poza wschodem i afryką północną.
- Nie twój zasrany interes! - standard. Ale szczerze mówiąc, będą w pogardzie od wszystkich pozostałych i od MG. Opcja niepreferowana, bo właściwie nudna jak flaki z olejem, chyba że ktoś ma super-nie-standardowy kraj… który musi być w tych nudnych standardowych ramach… lokalizacja: lepiej by dowolna, bo gracze to wybierający będą ostatni w kolejce wyboru.

NPCe pewni (no ~ jak się okaże że wchodzimy w strefę wpływów rosyjskich to się zmodyfikuje):
- Orkowie czy inne mutanty, mający państwo na północnym wschodzie z siedzibą w Moskwa-dur. Nie można się z nimi dogadać.
- Piraci morscy. Baza -bazy -  w wielu miejscach. Domyślnie tam gdzie nie ma graczy. Będzie można się z nimi dogadać, handlować i dac się złupić. Przed pisaniem ich nie wiem czy będę oglądał Pejrates z karaibów czy Wodny Świat, to nie wiem jak do końca będą wyglądać.
- Miasta-państwa w różnych miejscach Europy. Bogate, ufortyfikowane (choć - raczej w dawniejszych czasach), do puppetyzacji i handlu określonego zasadami. Ich liczba będzie odwrotnie proporcjonalna do stopnia zmęczenia po Nandanie. I ilości ostatecznie przyjętych podań ;)


Cytat:Rozdział punktów - następuje pewne zerwanie z tradycją i mniej więcej będzie wiadomo co daje rozdzielnik, choć raczej bez konkretnych liczb.

*) co każdy? -> ludność zależnie od cech 20-40 mln.
wojo niewielkie, raczej indywidualizowane.
terytorium od 10 do 25 prowincji zależnie od cech. … i zależy od mapy.
WP wstępnie od 50 do 60 na start, jeśli będą skoki poza taki przedział (względnie przedział 60-70 czy coś podobnego) to… to znaczy że coś mi się popierdoli, bo tak ma nie być. Raczej.

*) każdy wydawany punkt na “główną” gałąź [taką co można wydać 1 lub 2 punkty] zapewnia jakiegoś techa poza innymi bonusami. Inne - nie zapewniają techów.
*) punkty nie będą powiązane z surowcami. Będzie losowanie plus lokalizacje, ale, heh - lokalizacje mogą być inne niż się Wam wydaje ^^
Anyway, jak ktoś dostanie na start więcej niż 2 surowce, to będzie to “balansowane” przez zmniejszone inne rzeczy z pakietu startowego. W ekstremalnych wypadkach nawet ludność może być jednak poniżej 20…
*) Pakiety za 2 są mniej więcej jak 1.5 tych za 1.
*) Pakiety “co z tym państwem” (na końcu, od Dżingoizmu)  należy określić w podaniu rekrutacyjnym ;). Z tych pakietów można wybrać tylko jeden, nie można wybrać np. Dżingoizmu i Chujowego Położenia na raz. Jedynym wyjątkiem jest “Tradycjonalizm”.

- Przemysł 1-2
- Nauka 1-2
- Wojska lądowe 1-2
- Lotnictwo 1-2
- Flota 1-2
- Ludność 1-2
- Terytorium 1-2 [nie zapewnia ludności, zapewnia prowy. Może zapewnić więcej surowców, ale nie musi - patrz wyżej]
- Wywiad 1-2

- Bogactwo 1 [tak, bez możliwości przeznaczenia 2! I nie będzie wpływało na WP]
- Kultura 1 [raczej możliwości niż gołe punkty]
- Handel 1 [wpływy i lepsze cenniki u handlarzy NPC. Szansa na to że kraj NPC handlarski jest relatywnie niedaleko kraju na samym starcie]
- Fortyfikacje 1 [ale to nie są ani lekkie ani ciężkie: to są “stare” ciężkie: działają jako ciężkie wobec poziomów 0, dla innych są lekkie. Można je rozbudować mechanicznie do ciężkich]
- Coś? 1 [ Wymyśl, MG Ci opisze efekt. Nie można wziąć więcej niż jeden taki i jakby miał odzwierciedlać coś z istniejących (MG uzna że jest podobny) to będzie automatycznie gorsze: więc to naprawdę, ale to naprawdę jak się bardzo chce: Złota Zasada PNW w działaniu].

- Dżingoizm 0 [ wykupujesz to że masz kraj znacznie bardziej nastawiony na walkę, start poziomu poboru na “pobór” lub “rozszerzony pobór” (co wybierasz, to masz, nie płacisz za to stabilki); więcej sprzętu na start. 
Czym za to płacisz? Trudniejsze ambicje niż standard, a społeczeństwo nie chce czekać aż Twój Idealny Plan będzie miał Ten Idealny Stan. Jak to było w Shawshank Redemption: I want you to find him, and not “tomorow” not "after breakfast", i want him NOW… no dobra, nie chcą może wojny w turze zero, ale Ci się elity posikają ze szczęścia jak tak zrobisz]
- Chujowe położenie -1 [masz jeden punkt więcej, ale MG tak Ci dopiero lokalizację, że będziesz miał przejebane. Wybierasz tylko mniej więcej region, nie konkretną lokalizację pod stolicę. Domyślnie: od NPCów, ale jeśli wybierzesz tak region, że trafi się okazja na wpierdol geopolityczny od kolegów graczy, MG Ci to zaserwuje.]
- Pacyfizm 1 [masz gorszy start, bo wydajesz na to punkta, ale MG da Ci ambicje wyłącznie pokojowe, to znaczy do spełnienia bez wszczynania jakiejkolwiek wojny. Będą raczej trudniejsze niż średnia… ale będą pokojowe! Cecha nie oznacza pacyfizmu społeczeństwa, nie bardziej niż podanie rekrutacyjne].
- Tradycjonalizm -1 [Czarny proch jest lepszy, bo nim walczyli nasi dziadowie od pokoleń; karabiny wielostrzałowe? A po co: z jednostrzałowymi żołnierze będą się starali lepiej strzelać!... ogólnie zaczynasz z cechami utrudniającymi rozwój naukowy i z dość niskim poziomowo wojskiem i sprzętem][nie można brać ani jednego punktu w Naukę. Ale można brać Europejczyków - będzie śmiesznie, tj. ja się będę śmiał ^^]

To tak wstępnie.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - przez prehi - 2022-06-27, 22:34