2022-09-22, 10:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2023-09-04, 12:25 przez el roberto.)
Głowa państwa: Sułtan Abdul II Osman (Dobry i sprawiedliwy władca - +5 KP co turę, -10% dochodu)
Szef rządu: Wielki Wezyr Omar Surazyd (Socjalista, bankier i Allah jeden wie kto jeszcze - Odbudowa zniszczeń "wojennych" kosztuje 2 mln $ mniej za WP i 3 mln $ mniej za strukturę [co najmniej 1 mln $ niezależnie od zniżek!]. Wydatki socjalne w formie % od dochodu są fabularnie bardziej efektywne*. Jeśli nie mamy PP za konsumpcję, tracimy jeszcze jedno dowolne PP (a jak nie mamy co tracić, to tracimy -1 stabilności))
Szef rządu w latach 10000-10007: Wielki Wezyr Ibrahim Pasza (Twardy i bezduszny - Okupowane prowincje dają taki dochód w $ jak nasze własne. +1 do kontrwywiadu)
Dodatkowi:
Kalif Mufti Mustafa (Duchowy przywódca - Może ogłosić Dżihad, co kosztuje 20KP, generuje automatycznie +1 stabilności, uruchamia cechę społeczną “Dżihad” i generuje +1PP w razie zakończenia istnienia targetu dżihadu. Dżihadowi nie podlegają jedno-prowincjowe państwa.) [postać startowa]
Książę, następca tronu Mehmet Osman (Ulubieniec Żołnierzy [Bucik] - +10% siły ludzkiej. Książę może być powołany jako jednogwiazdkowy dowódca, generuje wtedy +2K+ co turę) [postać startowa]
Minister Skarbu Omar Surazyd (Kontakty wśród światowej finansjery - Embarga/blokady morskie działają na nas o 2% słabiej za każde pełne 10% start [jak jest n*10%+9%, to odejmujemy dodatkowo 1% z siły embarga]. +10% dochodu, jeśli mamy wszystkie 3 PP [standardowe, nie liczmy okazjonalnych]) [od 10008]
Minister Wojny Matrakcy Nasuh Pasza (Jastrząb między jastrzębiami - Produkując wojsko w slocie, generujemy z danego slota dodatkowo +2Z, +1P. +1 limitu produkcji lotnictwa. -10% dochodu) [od 10008]
Minister Spraw Zagranicznych Ahmet Ali Efendi (Radykalny dżingoista - Wypowiedzenie wojny kosztuje 5KP mniej [koszt może być ujemny, jeśli miałby kosztować 0 KP]. Sterowce bombardujące i bombowce strategiczne kosztują nas 6 mln $ mniej za sztukę i wraz z myśliwcami ciężkimi mają zasięg większy o 1) [od 10008]
Wybrana polityka: Inwestycje w Kulturę (Konserwatyzm)
Dowódcy:
Książe Mehmet - Wojska Lądowe - um. 4 [Szturm! - oddziały pod dowództwem generała lepiej spisują się w ataku bezpośrednim niż żmudnej walce pozycyjnej]
Kirasaga Bey - Wojska Lądowe - um. 2 [Artylerzysta - dowódca lepiej wykorzystuje wsparcie artylerii. Szczególnie dobrze w warunkach wojny pozycyjnej]
Matrakcy Nasuh Pasza - Wojska Lądowe - um. 1
Hakan Sukur - Wojska Lądowe - um. 1 [Szybki]
Elkay Gundogan - Wojska Lądowe - um. 1
Burak Yeter - Wojska Lądowe - um. 0 [Dyplomata - generał doskonale sprawia się w delikatnych zadaniach w rodzaju misji wojskowej, kontaktach z sojusznikami, opiece nad jeńcami lub łagodnej okupacji. Bardzo źle się sprawuje w brutalnych zadaniach, zwłaszcza brutalnych <<pozawojskowo>>]
Ync Nasrallah - Lotnictwo - um. 2
Fethi Bey - Lotnictwo - um. 4 [Bombardowanie precyzyjne - jednostki pod dowództwem generała precyzyjniej ostrzeliwują pozycje przeciwnika, zwłaszcza ukrytego. Nie wpływa na bombardowania strategiczne (z dużej wysokości)]
Dowódcy sprzymierzeni oraz najemniczy:
Wódz Agasi** [Specjalista górski] - Ludy Kaukazu
Generał Stalowy* [Książę Piechoty] [Przeciwpancerny] [Pokiereszowany '06] - Chłopaki Jüngera
Zespoły naukowe:
IV Medres - Nauka - um. 3
Ankara Arsenal - Wojska Lądowe - um. 3
Canakkale Centre - Przemysł - um. 1
Zespoły wywiadowcze:
---
Postacie fabularne:
Omar Surazyd - Nowy Wielki Wezyr Wysokiej Porty a prywatnie przyjaciel Sułtana Abdula. Piastuje także tekę Ministra Skarbu Porty i podlegają mu bezpośrednio wszyscy skarbnicy państwowi. Mówi się, że jedynym powodem dla którego potępia agresywne wyprawy wojenne jest ich koszt. Osobiście wolałby inwestować pieniądze w inne cele niż armaty i naboje.
Kalif Mufti Mustafa - najwyższy przywódca religijny Porty i bliski współpracownik aktualnego Wielkiego Wezyra. Znany powszechnie ze swojego wojowniczego nastawienia wobec "giaurów". Promowanie interwencjonizmu przez tego duchownego nie wynika z chęci "nawracania niewiernych mieczem", tylko z obsesji na punkcie budowania Meczetów w każdym zakątku świata.
Książe Mehmet - najstarszy syn Sułtana Abdula, od dziecka przygotowywany do służby wojskowej. Uwielbiany zarówno przez kadrę oficerską jak i szeregowych żołnierzy "Şehzade", odniósł wspaniałe zwycięstwa podczas wojen z Królestwem Rohirrimów oraz Sułtanatem Rumu. Jest on też najbardziej pożądanym kawalerem w Porcie, a właśnie wkroczył w wiek, kiedy nadchodzi czas na ożenek...
Piri Reis - wiekowy, ponad 90-letni, dowódca Floty Ottomańskiej, poważany za sukcesy w walkach z piratami. Wielki zwolennik handlu międzynarodowego, zwłaszcza z organizmami państwowymi na wschodzie. Optuje za frakcją "Gołębi", jednak w razie zagrożenia szlaków morskich Porty z pewnością stanie na czele floty wojennej i stawi opór wrogom z pełną stanowczością!
Sułtanka Mahidevran - żona Abdula II Osmana i matka Księcia Mehmeta. Uchodzi za "szarą eminencję" Pałacu Sułtańskiego, gdzie zarządza Haremem, zbiera informacje o spiskowcach i dba o syna, który kiedyś zostanie Głową Państwa. Popiera zapał wojenny "Şehzade", gdyż uważa że przyszły Sułtan powinien wykazać się odwagą i zdolnościami podczas Dżihadu.
Matrakcy Nasuh Pasza - Minister Wojny Wysokiej Porty i drugi po Omarze przyjaciel Abdula II Osmana. Dowódca I. Ordu stacjonującej w twierdzy Eceabat i komendant formacji Yeni Ceri konsekwentnie zwiększał swoje wpływy we frakcji "Jastrzębi", a nie bez znaczenia był jego udział w Wojnie Rohirrimskiej obok Księcia Mehmeta. Ten żołnierz z krwi i kości zaskarbił sobie poparcie większości korpusu oficerskiego, a jego rządy w Ministerstwie Wojny z pewnością oznaczają dla Porty dalsze forsowne zbrojenia, a docelowo doprowadzenie do prawdziwego Dżihadu ogłoszonego przez jego kolegę z frakcji, czyli Kalifa "Skropiona"!
Ahmet Ali Efendi - Minister Spraw Zagranicznych Wysokiej Porty, który powrócił niedawno ze swojej placówki dyplomatycznej w Paryżu. Do ówczesnego Królestwa Złotej Kropli wyjeżdżał on jako uczony z dziedziny aerostatów i pierwszy czarnoskóry lotnik służący na sterowcach zwiadowczych Porty. Lata spędzone w Królestwie Francji i obracanie się wśród tamtejszych elit powiązanych mocno z Tuulanami, zmieniły go nie do poznania. Teraz jawi się on jako zapalony dżingoista, co zaskarbiło mu przychylność najbardziej radykalnych "Jastrzębi" i z trudem tylko skrywa swoją sympatię dla Murzyńskich Ubermenschen, którzy zgnietli kartagińskich giaurów.
Ibrahim Pasza - poprzedni Wielki Wezyr, który swymi działaniami w latach władania zaskarbił dla siebie przydomek "Straszliwy". Zarządzał "Dywanem" twardą ręką, a niektórzy twierdzili, że faktycznym zakresem sprawowanej władzy przewyższał nawet Sułtana, jednak Ibrahim wielokrotnie głośno i wyraźnie zapewniał o swojej bezwzględnej i dozgonnej lojalności wobec Władcy. Okazało się, że to słowa były gówno warte, a jego bunt zakończył się samobójczą śmiercią.
Kolory postaci oznaczają ich przynależność do frakcji dworskich (bądź sugerują do której frakcji jest bliżej danej postaci):
Dar Al-Islam - frakcja zwana potocznie "Gołębiami", zarządzająca Portą w trakcie pokoju. Wśród członków tego stronnictwa silne są prądy zmierzające do ograniczonej demokratyzacji państwa i wprowadzenia systemu mieszanego. Wolą oni unikać wojen zaczepnych, jednak w razie wybuchu takowej z pewnością skonsolidują się z dowódcami wojskowymi.
Dar Al-Harb - "Jastrzębie" czyli zwolennicy twardego kursu wobec "giaurów". Postulują interwencjonizm w polityce zagranicznej i mają ciągotki totalitarne w polityce wewnętrznej. Dążą do Dżihadu, jednak w trakcie pokoju aktywnie współpracują z "Gołębiami", gdyż wiedzą że to oni zapewnią finansowanie i aprowizację przyszłych wypraw wojennych.
Szef rządu: Wielki Wezyr Omar Surazyd (Socjalista, bankier i Allah jeden wie kto jeszcze - Odbudowa zniszczeń "wojennych" kosztuje 2 mln $ mniej za WP i 3 mln $ mniej za strukturę [co najmniej 1 mln $ niezależnie od zniżek!]. Wydatki socjalne w formie % od dochodu są fabularnie bardziej efektywne*. Jeśli nie mamy PP za konsumpcję, tracimy jeszcze jedno dowolne PP (a jak nie mamy co tracić, to tracimy -1 stabilności))
Szef rządu w latach 10000-10007: Wielki Wezyr Ibrahim Pasza (Twardy i bezduszny - Okupowane prowincje dają taki dochód w $ jak nasze własne. +1 do kontrwywiadu)
Dodatkowi:
Kalif Mufti Mustafa (Duchowy przywódca - Może ogłosić Dżihad, co kosztuje 20KP, generuje automatycznie +1 stabilności, uruchamia cechę społeczną “Dżihad” i generuje +1PP w razie zakończenia istnienia targetu dżihadu. Dżihadowi nie podlegają jedno-prowincjowe państwa.) [postać startowa]
Książę, następca tronu Mehmet Osman (Ulubieniec Żołnierzy [Bucik] - +10% siły ludzkiej. Książę może być powołany jako jednogwiazdkowy dowódca, generuje wtedy +2K+ co turę) [postać startowa]
Minister Skarbu Omar Surazyd (Kontakty wśród światowej finansjery - Embarga/blokady morskie działają na nas o 2% słabiej za każde pełne 10% start [jak jest n*10%+9%, to odejmujemy dodatkowo 1% z siły embarga]. +10% dochodu, jeśli mamy wszystkie 3 PP [standardowe, nie liczmy okazjonalnych]) [od 10008]
Minister Wojny Matrakcy Nasuh Pasza (Jastrząb między jastrzębiami - Produkując wojsko w slocie, generujemy z danego slota dodatkowo +2Z, +1P. +1 limitu produkcji lotnictwa. -10% dochodu) [od 10008]
Minister Spraw Zagranicznych Ahmet Ali Efendi (Radykalny dżingoista - Wypowiedzenie wojny kosztuje 5KP mniej [koszt może być ujemny, jeśli miałby kosztować 0 KP]. Sterowce bombardujące i bombowce strategiczne kosztują nas 6 mln $ mniej za sztukę i wraz z myśliwcami ciężkimi mają zasięg większy o 1) [od 10008]
Wybrana polityka: Inwestycje w Kulturę (Konserwatyzm)
Dowódcy:
Książe Mehmet - Wojska Lądowe - um. 4 [Szturm! - oddziały pod dowództwem generała lepiej spisują się w ataku bezpośrednim niż żmudnej walce pozycyjnej]
Kirasaga Bey - Wojska Lądowe - um. 2 [Artylerzysta - dowódca lepiej wykorzystuje wsparcie artylerii. Szczególnie dobrze w warunkach wojny pozycyjnej]
Matrakcy Nasuh Pasza - Wojska Lądowe - um. 1
Hakan Sukur - Wojska Lądowe - um. 1 [Szybki]
Elkay Gundogan - Wojska Lądowe - um. 1
Burak Yeter - Wojska Lądowe - um. 0 [Dyplomata - generał doskonale sprawia się w delikatnych zadaniach w rodzaju misji wojskowej, kontaktach z sojusznikami, opiece nad jeńcami lub łagodnej okupacji. Bardzo źle się sprawuje w brutalnych zadaniach, zwłaszcza brutalnych <<pozawojskowo>>]
Ync Nasrallah - Lotnictwo - um. 2
Fethi Bey - Lotnictwo - um. 4 [Bombardowanie precyzyjne - jednostki pod dowództwem generała precyzyjniej ostrzeliwują pozycje przeciwnika, zwłaszcza ukrytego. Nie wpływa na bombardowania strategiczne (z dużej wysokości)]
Dowódcy sprzymierzeni oraz najemniczy:
Wódz Agasi** [Specjalista górski] - Ludy Kaukazu
Generał Stalowy* [Książę Piechoty] [Przeciwpancerny] [Pokiereszowany '06] - Chłopaki Jüngera
Zespoły naukowe:
IV Medres - Nauka - um. 3
Ankara Arsenal - Wojska Lądowe - um. 3
Canakkale Centre - Przemysł - um. 1
Zespoły wywiadowcze:
---
Postacie fabularne:
Abdul II Osman - aktualny Sułtan znany ze swojej dobroduszności i sprawiedliwości. Nie ma reputacji najostrzejszego miecza Porty, jednak zarówno prości obywatele jak i żołnierze go kochają i z pewnością staną w jego obronie. Ostatnimi czasy oddał wielkie zasługi dla reformowania systemu edukacji oraz unowocześnienia struktury administracyjnej państwa.
Omar Surazyd - Nowy Wielki Wezyr Wysokiej Porty a prywatnie przyjaciel Sułtana Abdula. Piastuje także tekę Ministra Skarbu Porty i podlegają mu bezpośrednio wszyscy skarbnicy państwowi. Mówi się, że jedynym powodem dla którego potępia agresywne wyprawy wojenne jest ich koszt. Osobiście wolałby inwestować pieniądze w inne cele niż armaty i naboje.
Kalif Mufti Mustafa - najwyższy przywódca religijny Porty i bliski współpracownik aktualnego Wielkiego Wezyra. Znany powszechnie ze swojego wojowniczego nastawienia wobec "giaurów". Promowanie interwencjonizmu przez tego duchownego nie wynika z chęci "nawracania niewiernych mieczem", tylko z obsesji na punkcie budowania Meczetów w każdym zakątku świata.
Książe Mehmet - najstarszy syn Sułtana Abdula, od dziecka przygotowywany do służby wojskowej. Uwielbiany zarówno przez kadrę oficerską jak i szeregowych żołnierzy "Şehzade", odniósł wspaniałe zwycięstwa podczas wojen z Królestwem Rohirrimów oraz Sułtanatem Rumu. Jest on też najbardziej pożądanym kawalerem w Porcie, a właśnie wkroczył w wiek, kiedy nadchodzi czas na ożenek...
Piri Reis - wiekowy, ponad 90-letni, dowódca Floty Ottomańskiej, poważany za sukcesy w walkach z piratami. Wielki zwolennik handlu międzynarodowego, zwłaszcza z organizmami państwowymi na wschodzie. Optuje za frakcją "Gołębi", jednak w razie zagrożenia szlaków morskich Porty z pewnością stanie na czele floty wojennej i stawi opór wrogom z pełną stanowczością!
Sułtanka Mahidevran - żona Abdula II Osmana i matka Księcia Mehmeta. Uchodzi za "szarą eminencję" Pałacu Sułtańskiego, gdzie zarządza Haremem, zbiera informacje o spiskowcach i dba o syna, który kiedyś zostanie Głową Państwa. Popiera zapał wojenny "Şehzade", gdyż uważa że przyszły Sułtan powinien wykazać się odwagą i zdolnościami podczas Dżihadu.
Matrakcy Nasuh Pasza - Minister Wojny Wysokiej Porty i drugi po Omarze przyjaciel Abdula II Osmana. Dowódca I. Ordu stacjonującej w twierdzy Eceabat i komendant formacji Yeni Ceri konsekwentnie zwiększał swoje wpływy we frakcji "Jastrzębi", a nie bez znaczenia był jego udział w Wojnie Rohirrimskiej obok Księcia Mehmeta. Ten żołnierz z krwi i kości zaskarbił sobie poparcie większości korpusu oficerskiego, a jego rządy w Ministerstwie Wojny z pewnością oznaczają dla Porty dalsze forsowne zbrojenia, a docelowo doprowadzenie do prawdziwego Dżihadu ogłoszonego przez jego kolegę z frakcji, czyli Kalifa "Skropiona"!
Ahmet Ali Efendi - Minister Spraw Zagranicznych Wysokiej Porty, który powrócił niedawno ze swojej placówki dyplomatycznej w Paryżu. Do ówczesnego Królestwa Złotej Kropli wyjeżdżał on jako uczony z dziedziny aerostatów i pierwszy czarnoskóry lotnik służący na sterowcach zwiadowczych Porty. Lata spędzone w Królestwie Francji i obracanie się wśród tamtejszych elit powiązanych mocno z Tuulanami, zmieniły go nie do poznania. Teraz jawi się on jako zapalony dżingoista, co zaskarbiło mu przychylność najbardziej radykalnych "Jastrzębi" i z trudem tylko skrywa swoją sympatię dla Murzyńskich Ubermenschen, którzy zgnietli kartagińskich giaurów.
Ibrahim Pasza - poprzedni Wielki Wezyr, który swymi działaniami w latach władania zaskarbił dla siebie przydomek "Straszliwy". Zarządzał "Dywanem" twardą ręką, a niektórzy twierdzili, że faktycznym zakresem sprawowanej władzy przewyższał nawet Sułtana, jednak Ibrahim wielokrotnie głośno i wyraźnie zapewniał o swojej bezwzględnej i dozgonnej lojalności wobec Władcy. Okazało się, że to słowa były gówno warte, a jego bunt zakończył się samobójczą śmiercią.
Kolory postaci oznaczają ich przynależność do frakcji dworskich (bądź sugerują do której frakcji jest bliżej danej postaci):
Dar Al-Islam - frakcja zwana potocznie "Gołębiami", zarządzająca Portą w trakcie pokoju. Wśród członków tego stronnictwa silne są prądy zmierzające do ograniczonej demokratyzacji państwa i wprowadzenia systemu mieszanego. Wolą oni unikać wojen zaczepnych, jednak w razie wybuchu takowej z pewnością skonsolidują się z dowódcami wojskowymi.
Dar Al-Harb - "Jastrzębie" czyli zwolennicy twardego kursu wobec "giaurów". Postulują interwencjonizm w polityce zagranicznej i mają ciągotki totalitarne w polityce wewnętrznej. Dążą do Dżihadu, jednak w trakcie pokoju aktywnie współpracują z "Gołębiami", gdyż wiedzą że to oni zapewnią finansowanie i aprowizację przyszłych wypraw wojennych.