Ustrój:
Podstawą napędową narodu i kraju jest ich wiara. Wiara w to, że pradawny kataklizm ok. 10k lat temu wydarzył się przez stratę wiary i złe praktyki, co sprowadziło złego Boga Trojana, żądnego Wróżdy (pomsty) na całym stworzeniu. Chcą teraz wszelkimi siłami zakorzenić Starą Wiarę i tym samym powstrzymać nawrót kataklizmu w przyszłości.
Ideologia opiera się o tym, by wśród plemion słowiańskich zapanowała równość i powszechne prawa oraz, co najważniejsze, wiara, ta słuszna. Naczelnicy plemion mają swoich egzarchów, mających swymi strukturami (sądy, urzędy, posterunki itp.) nadzorować i raportować do Naczelnika o funkcjonowaniu podległych plemieniu ziem, a Naczelnicy raportują i omawiają aktualny stan rzeczy z Kniaziem oraz Dziedzicem, gdy ten skończy 14 lat, na naradach. Jest również Naczelnik Bogów, zarządzający całą strukturą wiary słowiańskiej w Knieźstwie, ambasadach oraz innych rejonach misyjnych, a sprawuje tę funkcję najstarszy spośród żerców (kapłanów).
Władzę wykonawczą posiadają Naczelnicy w swoich plemionach oraz ich Egzarchowie i im podlegli urzędnicy. Pajęczynowo rozchodzi się sieć administracyjna, gdzie najważniejsze raporty lądują prosto do Naczelników, a potem nawet do Kniazia. Naczelnik Bogów zarządza strukturami religijnymi na poziomie całego Kniaźstwa i należących do Wiary terenów, jednak jego podwładni już tylko na rejonach nadrzędnego Plemienia (Żerca danego rejonu/powiatu zarządza tym, co należy jest w zakresie ziem Plemienia, za granicą terenem zarządzać już musi żerca z tamtego Plemienia, raporty od najważniejszych żerców z terenów danego Plemienia lądują do Naczelnika Bogów).
Prawa Ogólne ustalane są na Naradach, a pomniejsze (Kodeks Plemienia) w Radach Plemion, gdzie Prawa Ogólne pochodzące z Narad Kniaźskich są zawsze ponad Kodeksem Plemienia. Naczelnicy podpisują bądź nie wprowadzenie Kodeksu Plemienia po omówieniu ich z Radą Plemienia, a Kniaź podpisuje bądź nie omawiane Prawa Ogólne na Naradzie. Naczelnicy mogą na Naradzie wystąpić o wprowadzenie zmiany w Prawach Ogólnych. Kniaź może w dowolnym momencie zaingerować w Kodeks dowolnego Plemienia.
Kniaź ma władzę absolutną, jednak ważne decyzje zwykle omawia z Naczelnikami, zasięgając ich opinii. Mimo wszystko na końcu to on podejmuje ostateczną decyzję.
Sukcesja władzy jest o tyleż ciekawa, że o tym kto zostanie Kniaziem decyduje, jak dominuje nad pozostałymi rodami, albo gdy pozostałe rody tę dominację uznają. Aktualnie od trzech pokoleń dominuje ród Lasockich, a od dwóch uznawany jest dobrowolnie. Ród Lasockich posiada prywatnie wielkie udziały w manufakturach szyjących buty dla wojska.
Religie inne od Starej Wiary nie są tępione z całym brutalizmem, może poza wojnami, jednak jest widoczny społeczny stygmatyzm, zupełnie nieprzeszkadzający nikomu z administracji. Oddzielne miejsca stojące w komunikacji zbiorowej dla innowierców, mniejsze dopłaty socjalne, priorytet dla rodzimowierców w zapisie dzieci do szkół i przedszkoli, dzieci wytykające palcami... mniejsze i większe uprzykrzenia życia, nie jednak uniemożliwiające egzystencję. W sprawach poważnych, np. morderstwa, popełniane na innowiercach są karane równie surowo, co wszystkie inne.
Prawo religijne wpływa na życie państwa. Wiele z czynności w państwie wykonuje się Cyklami (pory roku, mniej więcej, święta jak Dziady itp), [... tu jeszcze dokładnie to opiszę, bo to lektury wymaga ...]
Ważnym detalem jest to, że Wiara ma swoją dużą siłę w strukturach państwowych. Mimo, że przedstawiciel Wiary to jeden z wielu Naczelników, posiada informację z każdego Plemienia, a jego zdanie bardzo się liczy dla Kniaziów. Posiadanie go po swojej stronie jest cenne dla innych Naczelników. Jedyne ograniczenie, jakie ma poza innymi Naczelnikami, to nigdy nie może sprawować władzy Kniazia nikt z duchownych. Pozostali Naczelnicy mogą przystąpić do wyborów elekcyjnych jako Kandydat Rodu, albo próby sił, gdy te zawiodą i nie okażą się jednomyślne. Wybory takie są przewidziane w razie śmierci Kniazia i całej jego rodziny, oraz gdy nie zostanie dobrowolnie wybrany jego dziedzic. Dziedzic ma prawo przystąpić do wyborów elekcyjnych jako Naczelnik Tronu.
Podstawą napędową narodu i kraju jest ich wiara. Wiara w to, że pradawny kataklizm ok. 10k lat temu wydarzył się przez stratę wiary i złe praktyki, co sprowadziło złego Boga Trojana, żądnego Wróżdy (pomsty) na całym stworzeniu. Chcą teraz wszelkimi siłami zakorzenić Starą Wiarę i tym samym powstrzymać nawrót kataklizmu w przyszłości.
Ideologia opiera się o tym, by wśród plemion słowiańskich zapanowała równość i powszechne prawa oraz, co najważniejsze, wiara, ta słuszna. Naczelnicy plemion mają swoich egzarchów, mających swymi strukturami (sądy, urzędy, posterunki itp.) nadzorować i raportować do Naczelnika o funkcjonowaniu podległych plemieniu ziem, a Naczelnicy raportują i omawiają aktualny stan rzeczy z Kniaziem oraz Dziedzicem, gdy ten skończy 14 lat, na naradach. Jest również Naczelnik Bogów, zarządzający całą strukturą wiary słowiańskiej w Knieźstwie, ambasadach oraz innych rejonach misyjnych, a sprawuje tę funkcję najstarszy spośród żerców (kapłanów).
Władzę wykonawczą posiadają Naczelnicy w swoich plemionach oraz ich Egzarchowie i im podlegli urzędnicy. Pajęczynowo rozchodzi się sieć administracyjna, gdzie najważniejsze raporty lądują prosto do Naczelników, a potem nawet do Kniazia. Naczelnik Bogów zarządza strukturami religijnymi na poziomie całego Kniaźstwa i należących do Wiary terenów, jednak jego podwładni już tylko na rejonach nadrzędnego Plemienia (Żerca danego rejonu/powiatu zarządza tym, co należy jest w zakresie ziem Plemienia, za granicą terenem zarządzać już musi żerca z tamtego Plemienia, raporty od najważniejszych żerców z terenów danego Plemienia lądują do Naczelnika Bogów).
Prawa Ogólne ustalane są na Naradach, a pomniejsze (Kodeks Plemienia) w Radach Plemion, gdzie Prawa Ogólne pochodzące z Narad Kniaźskich są zawsze ponad Kodeksem Plemienia. Naczelnicy podpisują bądź nie wprowadzenie Kodeksu Plemienia po omówieniu ich z Radą Plemienia, a Kniaź podpisuje bądź nie omawiane Prawa Ogólne na Naradzie. Naczelnicy mogą na Naradzie wystąpić o wprowadzenie zmiany w Prawach Ogólnych. Kniaź może w dowolnym momencie zaingerować w Kodeks dowolnego Plemienia.
Kniaź ma władzę absolutną, jednak ważne decyzje zwykle omawia z Naczelnikami, zasięgając ich opinii. Mimo wszystko na końcu to on podejmuje ostateczną decyzję.
Sukcesja władzy jest o tyleż ciekawa, że o tym kto zostanie Kniaziem decyduje, jak dominuje nad pozostałymi rodami, albo gdy pozostałe rody tę dominację uznają. Aktualnie od trzech pokoleń dominuje ród Lasockich, a od dwóch uznawany jest dobrowolnie. Ród Lasockich posiada prywatnie wielkie udziały w manufakturach szyjących buty dla wojska.
Religie inne od Starej Wiary nie są tępione z całym brutalizmem, może poza wojnami, jednak jest widoczny społeczny stygmatyzm, zupełnie nieprzeszkadzający nikomu z administracji. Oddzielne miejsca stojące w komunikacji zbiorowej dla innowierców, mniejsze dopłaty socjalne, priorytet dla rodzimowierców w zapisie dzieci do szkół i przedszkoli, dzieci wytykające palcami... mniejsze i większe uprzykrzenia życia, nie jednak uniemożliwiające egzystencję. W sprawach poważnych, np. morderstwa, popełniane na innowiercach są karane równie surowo, co wszystkie inne.
Prawo religijne wpływa na życie państwa. Wiele z czynności w państwie wykonuje się Cyklami (pory roku, mniej więcej, święta jak Dziady itp), [... tu jeszcze dokładnie to opiszę, bo to lektury wymaga ...]
Ważnym detalem jest to, że Wiara ma swoją dużą siłę w strukturach państwowych. Mimo, że przedstawiciel Wiary to jeden z wielu Naczelników, posiada informację z każdego Plemienia, a jego zdanie bardzo się liczy dla Kniaziów. Posiadanie go po swojej stronie jest cenne dla innych Naczelników. Jedyne ograniczenie, jakie ma poza innymi Naczelnikami, to nigdy nie może sprawować władzy Kniazia nikt z duchownych. Pozostali Naczelnicy mogą przystąpić do wyborów elekcyjnych jako Kandydat Rodu, albo próby sił, gdy te zawiodą i nie okażą się jednomyślne. Wybory takie są przewidziane w razie śmierci Kniazia i całej jego rodziny, oraz gdy nie zostanie dobrowolnie wybrany jego dziedzic. Dziedzic ma prawo przystąpić do wyborów elekcyjnych jako Naczelnik Tronu.