Izydariańska Republika Egiptu
Stolica: Asuan-SjeneUstrój: republika parlamentarna z jednoizbowym parlamentem (demokracja scentralizowana)
Model gospodarczy: gospodarka rynkowa (lesseferyzm)
Język urzędowy: asuański egipski (ewolucja dialektu sa'idi arabskiego z grupy języków samickich z zaadaptowanym alfabetem łacińskim)
Dane na: 10k8
Ludności : 51,745 mln
Reputacja: 1
Zamożność: ubogie (+5 kultury/tura, +2 DP wymagane, podwojona siła ludzka za I poziom poboru)
Poziom mobilizacji: 1
Cechy społeczeństwa :
- Kopernik była kobietą! - +1 PN do postępu bazowego każdego slota badającego technologie z dziedziny “Nauki”.
- Kobieca armia Mówiących Rybom - -10% siły ludzkiej, +1K+ x poziom poboru co turę. (dla armii ochotniczej, poziom 0 -> 1x 0 = +0 K+...)
- Napój na którym zbudowano piramidy - jeśli mamy PP za “konsumpcję”, zaczynane budowy struktur i WP mamy 20% taniej (max 10 mln $ obniżki)
- Kraj Wielkiej Rzeki - jeśli Nil jest obsadzony przez FT, w turze kolejnej +10% dochodu. Jeśli nie jest, w turze kolejnej -1 slot przemysłowy.
- Zagrożenie rajdami Spaliniarzy - Suez, Hurghada i Berenike kosztują po 3 mln $ [r. 9 mln $] rocznych dotacji na powstrzymanie ucieczek ludności “zachętami”. Bez dotacji, utrata -1 WP w danej prowincji i możliwa dekolonizacja. Dekolonizacja prowincji w wypadku tych prowincji przyniesie “tylko” utraty KP, nie stabilności.
- Wrażliwość granic - kraj łatwiej traci PP “pokój” - może je utracić je w wypadku rajdu sąsiadów/zbójów na granice, na przykład plemion nubijskich.
- Centrum produkcji amunicji - +3Z w produkcji zaopatrzenia ze slota. Jeśli nic nie produkujemy w slotach, produkcja bazowa daje nam 4Z więcej. -3% dochodu. [pozytywny efekt wymaga posiadania i kontrolowania: Hurghada, Teby i Berenike. Posiadanie i kontrolowanie tylko dwóch prowincji zmniejsza efekt pozytywny o połowę, tylko jednej lub zera: kasuje go]
- Rozbudzony handel atlantydzki - +5% dochodu, jeśli kraj nie jest poddany blokadzie morskiej. Blokada jest skuteczna, jeśli w jej wyniku nie ma połączenia z Atlantykiem dla portów mających cn. 5 WP.
- Duet Fenna Ciekauska i Lotfia El Nadi - raz na turę możemy ikonicznego duetu użyć w wydarzeniu niepolitycznym [tj. np. nie wybory], dając podwojenie efektu wydanych KP LUB K+ (max +10 KP/K+). Mowa o wydarzeniach, nie o kosztach z cennika, np. podnoszeniu kwalifikacji generałów lub sprzedaży planów. Duet może być też wykorzystany do militarnego "podnoszenia morale" w wybranej prowincji (bez dodatkowych finansów), ale efekt jest trudny do oszacowania. Użycie duetu musi być jawne (wydarzenia), w wypadku <<militarnego>> musi być zalinkowane w rozkazach.
- Tama w Asuanie - +5% dochodu. +1 slot przemysłowy. +1PN postępu przy badaniu przemysłu (w każdym slocie badającym przemysł). Wahania wody w Nilu mogą wpłynąć na efektywność Tamy, która powoduje że nasza gospodarka jest zależna od Nilu jeszcze bardziej niż przedtem.
- Rattus Integratus, szczur całkowy firmy Eutychein -15% dochodu, jeśli technologia nie została nikomu w poprzedniej turze sprzedana/przekazana; inaczej -5% dochodu. Póki akceptujemy pracę i działanie szczurów całkowych, działa to jakbyśmy mieli dodatkowe Centrum Naukowe. +2 PN przy badaniach z dziedziny Nauki i nie-głównych technologii z dziedzin: Lotnictwo, Flota. Cecha może być eksploatowana fabularnie jako wzmocnienie wydawanych K+ (raz na turę, na cele naukowe, wydarzenia fabularne, nie cennik).
- Społeczeństwo obywatelskie - Raz na turę można wzbogacić działania fabularne, które mogą angażować społeczeństwo obywatelskie o komponent prawdziwie obywatelskiej pomocy: wydając 10 KP można uzyskać efekt odpowiadający od 0,25 do 0,75 mln $ za każde legalnie kontrolowane [własne] WP. Efekt zależy od jakości opisania i widzimisię MG. NIE MOŻNA użyć tej cechy do prób bezpośredniego rozbudzania gospodarki, a podejrzenia zrobienia tego tylnymi drzwiami będą karane batem na dupę. NIE MOŻNA użyć tej cechy dla uzyskania efektów militarnych w postaci sprzętu wojennego/budowli wojennych. Użycie cechy jest jawne i poprzez wydarzenia; musi być załączone do jakiegoś wydatku rządowego, zgodnego kosztowo z wytycznymi dobrych praktyk pisania eventów.
- specjalna cecha Miłość dla wszystkich - można raz na turę zamienić 2 Wpływu (nie może spaść poniżej 5) w Neobaktrii na +1 do reputacji (nie może przekroczyć 5), albo 1 reputacji (nie może spaść poniżej 0) na +2 Wpływu w Neobaktrii (sky is only the limit!).
- Pokłosie Międzynarodowej Konferencji Naukowej (10008-10011) - Badania technologii z dziedziny Nauki, o generacji III i więcej, kosztują nas 50% PN mniej (połówki zaokrąglamy w górę do jedności); działa tylko na technologie które zaczęliśmy i skończymy badać w trakcie trwania cechy. +1 slot naukowy tylko na badania z dziedziny Nauki. Podnoszenie umiejętności ZNów z dziedziny Przemysłu i Nauki kosztuje nas 30K+ mniej (wartość nie może być ujemna).
- Żadna magia nie miała, nie ma i nie będzie mieć miejsca (10008-10011) - Działamy jakbyśmy mieli dodatkowy surowiec rzadki do dyspozycji, ale tylko na cele naukowe (niesprzedawalny). Wszystkie zdarzenia nadprzyrodzone i uważane za nadprzyrodzone mogą zachwiać psychiką naszych obywateli bardziej niż w innych krajach.
- Przejście z leseferyzmu na keynesizm w głowach obywateli (10008-10011) - Użycie slota do industrializacji poza zwykłymi efektami generuje +2KP. Jeśli mamy PP "za konsumpcję", ale zrealizowaną już w keynesizmie, otrzymujemy +10% dochodu.
- Współpraca Cywilno-Wojskowa (WCW) na linii IRE-ARL (działa od 10009) - -5 mln $, -10K+ co turę. Technologie lotnicze generacji III i wyżej kosztują jakby miały generację mniej*, a jeśli mają sztywny koszt: 5PN mniej [nie wpływa to na warunki badania technologii]. Raz na turę możemy uzyskać +5PN w badaniu wojsk lądowych ALBO utworzyć specjalną konstrukcję czołgu lekkiego -> przewożonego drogą lotniczą i mogącego być desantowanym/ pływającego**.
Zerwanie współpracy/zniszczenie któregoś z krajów w wojnie spowoduje utratę cechy od najbliższego początku tury***.
*-> Np. Lotnictwo III kosztuje tyle co Lotnictwo II.
**-> musi być lekki [jak Pzkpfw III przy Pzkpfw IV, dla uproszczeń], po prostu albo taki co ląduje szybowcem, albo taki co pływa. Przez rzeki/małe cieki wodne, NIE morza.
***-> jeśli zerwano współpracę w trakcie roku, to na dany budżet działa, na kolejny nie. Jeśli zniszczono kraj w turze wojennej, to już w najbliższej turze ceszka - adieu!
- Know how z Triestu - Próg kolonizacji prowincji nieskolonizowanych zmniejsza się do 8 PK. MG może zabrać cechę jeśli uzna że gracz chujowo robi.*
- Zasługuje na browara! Raparara! - +1 DP, ale liczone tylko jeśli zostały zaspokojone bazowe potrzeby (nie liczy się do klęski głodu!).
- tak tak, oni taki niezwykły miodek mają, tak tak - jeśli posiadasz "złoże" żywności, uzyskać drugie złoże żywności. Musisz posiadać własne. Efektywnie ono wchodzi tak, jakby zostało w danej turze skolonizowane (czyli jest w budżecie na kolejną turę).
- Pionierki aeroplanów (10004-10006) - Każda zbadana technologia lotnicza przynosi nam +1KP (na kolejny budżet). Każdy kraj który będzie prowadził wojnę z IRE, traci 10KP co turę jeśli nie dysponuje lotnictwem [balony się nie liczą], 5KP co turę jeśli nie dysponuje lotnictwem innym niż aerostaty; nie ważne kto zaczął tą wojnę.
- Echa Pierwszego Kongresu Kobiet w Asuan-Sjene (10004-10006) - +5% dochodu, +1 stabilności co turę [wymaga posiadania: Asuan-Sjene]
- Wybite przedsiębiorczynie (10005-10006) - -4% dochodu co turę.
- Patriarchalni koczownicy wspierają osadnictwo (10006-10007) - +5PK w jednej z prowincji (którą możemy kolonizować lądowo i w której innymi środkami uzyskaliśmy łącznie co najmniej 4PK). -1KP co turę (jako ujemny dochód).
Aktualne umowy i pakty:
Państwa satelickie:
Brak
Struktura narodowościowa :
- Azjatki - 35% -> 33%
- Egipcjanki - 31% -> 29%
- Ludy pirackie - 6%
- Ludy arabskie - 15% -> 14,5%
- Fremeni i Fremenki - 4%
- Żydzi - 5%
- Heftalici* 0% -> 2,5%
- Europejczycy - 2%
- Turkmeni Wschodni** 0% -> 2%
- Inne - 2%
** z Azji centralnej, zamknięci jak ślimak w skorupie
Uwaga: nazwa żeńska nie oznacza że to same Azjatki, tylko kto dominuje.
Struktura religijna :
- Islam tradycyjny - 4%
- Islam feministycznie zmodyfikowany - 13% -> 12,5%
- Kościół Koptyjski - 12% -> 11,5%
- Chrześcijaństwo w różnych wariantach (poza Kościołem Koptyjskim) - 10% -> 9,5%
- Judaizm różnych odmian - 10% -> 9,5%
- Siostrzaństwo Czarnej Faraonki - 0,25% -> 0,5%
- Szamanizm - 2% -> 4,5%
- Ateizm - 4%
- Bractwo [gł. Siostrzeństwo] Szakala - 2%
- Buddyzm - 18% -> 17,5%
- Modne wierzenia Neobaktryjskie - 8% -> 8,5%
- Eklezja floriańska - 15% -> 14%
- Inne - 1,75% -> 2%
"All strange and terrible events are welcome, but comforts we despise. My honour was not yielded, but conquered merely. I will not be triumphed over."