10003/10004
Udało się nam zająć Konstantynopol! Szturm był krwawy, a uprzedzające walki... nudne, a serce krwawiło (tyle dobra wybucha i płonie), do tego straty materialne w zdobytym mieście są straszne, tak jak i straty w cywilach (co najmniej 200 tysięcy zabitych i zaginionych, nie licząc ofiar głodu i uchodźców co zdołali uciec już w czasie oblężenia).
Musimy odbudować wiele budynków by miasto się do czegoś nadawało, ale mamy mnogie łupy, wróg przegrał, mamy zdobycze w sprzęcie - cudownie!
...jest też drobna kwestia pewnego centrum, ale o tym może nie za jawnie...
//
*) -2 reputacji
LUB
-1 reputacji, -2 Wpływu w: Liechtensteinie, Trieście, Bremie, Republice Colossan, Kartaginie, Gondorze, Tanais, Samarytanach, Neobaktrii. Wpływ z tego paragrafu może być ujemny.
*) (+1 stabilności)
LUB
(+20KP [na budżet 10004])
*) Mamy zyski w sprzęcie jak określono w rozpisce wojennej, plus sprzęt:
1artIzmot --- by przejąć, trzeba w budżecie 10004 wydać 2mln$, inaczej zniszczeje
2piechI --- by przejąć, trzeba w budżecie 10004 wydać 1mln$ za jedną dywizję (razem 2 mln $), inaczej zniszczeje
*) +10 mln $ do wydania na cele religijne [//dary od żołnierzy. Wydanie naciągnięte będzie surowo ukarane z paragrafu olewania Narrativum]
Cecha
Napakowany rynek kosztowności i łupów (10004-10005) - +5% dochodu
Cecha jest po to, że za wojny z tych lat łupy nie wpłyną aż tak korzystnie, a nawet niekorzystnie.
*) Cechy "za Konstantynopol" bez aneksji nie wchodzą, ale cecha "Złoty Dwór" wymaga wydania 10 mln $ by odbudować ten Cud. I wydania EKSTRA 5 mln $ LUB 5K+, jeśli po wydaniu kasy - i ew. aneksji - ma działać instant.
Jest to efekt łupienia miasta i Złotego Dworu. W nocy nawet zdjęto część złotej blachy pokrywającej dach!
Złoty Dwór można też zdemontować do końca. Cecha w ten sposób znika na zawsze i nieodwracalnie.
Poza ewentualnymi dodatkowymi efektami fabularnymi, zyska się w tedy instant całe 10 mln $.
+ EDIT:
Centrum Zbrojeniowe jest do naprawy za 10 mln $. Działa jako "kontrolowane", chyba że gracz spełnia limit centrów - może wtedy zamienić instant [działa od razu po spełnieniu warunków] "kontrolowane" na "posiadane", ale nie może zbudować kolejnego.
Naprawa Centrum będzie kosztować tylko 8 mln$ i będzie instant, jeśli instant został naprawiony Złoty Dwór - efekt skali. Nie, też nie wiem czemu Rohirrimowie mają złocenia w biurach zarządców Centrum Zbrojeniowego, ale widać jest to niezbędne do działania...
*) cecha:
Niedokończona wojna z Rohirrimami - Każdy rok po turze wojennej, którą Rohirrimowie przetrwali istniejąc, generuje nam -1 stabilności z automatu oraz zwiększa wykładniczo potencjał ruchu oporu w naszej strefie okupacyjnej.
znika!
+TF
Udało się nam zająć Konstantynopol! Szturm był krwawy, a uprzedzające walki... nudne, a serce krwawiło (tyle dobra wybucha i płonie), do tego straty materialne w zdobytym mieście są straszne, tak jak i straty w cywilach (co najmniej 200 tysięcy zabitych i zaginionych, nie licząc ofiar głodu i uchodźców co zdołali uciec już w czasie oblężenia).
Musimy odbudować wiele budynków by miasto się do czegoś nadawało, ale mamy mnogie łupy, wróg przegrał, mamy zdobycze w sprzęcie - cudownie!
...jest też drobna kwestia pewnego centrum, ale o tym może nie za jawnie...
//
*) -2 reputacji
LUB
-1 reputacji, -2 Wpływu w: Liechtensteinie, Trieście, Bremie, Republice Colossan, Kartaginie, Gondorze, Tanais, Samarytanach, Neobaktrii. Wpływ z tego paragrafu może być ujemny.
*) (+1 stabilności)
LUB
(+20KP [na budżet 10004])
*) Mamy zyski w sprzęcie jak określono w rozpisce wojennej, plus sprzęt:
1artIzmot --- by przejąć, trzeba w budżecie 10004 wydać 2mln$, inaczej zniszczeje
2piechI --- by przejąć, trzeba w budżecie 10004 wydać 1mln$ za jedną dywizję (razem 2 mln $), inaczej zniszczeje
*) +10 mln $ do wydania na cele religijne [//dary od żołnierzy. Wydanie naciągnięte będzie surowo ukarane z paragrafu olewania Narrativum]
Cecha
Napakowany rynek kosztowności i łupów (10004-10005) - +5% dochodu
Cecha jest po to, że za wojny z tych lat łupy nie wpłyną aż tak korzystnie, a nawet niekorzystnie.
*) Cechy "za Konstantynopol" bez aneksji nie wchodzą, ale cecha "Złoty Dwór" wymaga wydania 10 mln $ by odbudować ten Cud. I wydania EKSTRA 5 mln $ LUB 5K+, jeśli po wydaniu kasy - i ew. aneksji - ma działać instant.
Jest to efekt łupienia miasta i Złotego Dworu. W nocy nawet zdjęto część złotej blachy pokrywającej dach!
Złoty Dwór można też zdemontować do końca. Cecha w ten sposób znika na zawsze i nieodwracalnie.
Poza ewentualnymi dodatkowymi efektami fabularnymi, zyska się w tedy instant całe 10 mln $.
+ EDIT:
Centrum Zbrojeniowe jest do naprawy za 10 mln $. Działa jako "kontrolowane", chyba że gracz spełnia limit centrów - może wtedy zamienić instant [działa od razu po spełnieniu warunków] "kontrolowane" na "posiadane", ale nie może zbudować kolejnego.
Naprawa Centrum będzie kosztować tylko 8 mln$ i będzie instant, jeśli instant został naprawiony Złoty Dwór - efekt skali. Nie, też nie wiem czemu Rohirrimowie mają złocenia w biurach zarządców Centrum Zbrojeniowego, ale widać jest to niezbędne do działania...
*) cecha:
Niedokończona wojna z Rohirrimami - Każdy rok po turze wojennej, którą Rohirrimowie przetrwali istniejąc, generuje nam -1 stabilności z automatu oraz zwiększa wykładniczo potencjał ruchu oporu w naszej strefie okupacyjnej.
znika!
+TF