NPCe ewentualne wojo i budżety
#5
Neobaktria 10004

Budżet i armia szkic to be:

PODSTAWA:
rezerwy finansowe: dochód koło 120 mln $ co turę, rezerwy na koło 250-300 mln $. (!)

Budżet przemysłowy!
4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy". DP "egzotik" osobno.
Wymagania DP (średniozamożne) - +3DP.
Ludność +2 DP -> 5 DP.

Normalnie co roku mają wolny 1 slot przemysłowy, 2 jak idą w przemysł. Ostatnio co roku (od startu gry) 2...
2 sprzety, 3 piechoty w slocie

Od 10005 nie zaspokajają konsumpcji w pełni [budżet 10004], 1 slot mniej w 10005, za to mają o 3 wolne więcej w 10004!

Ludność w 10004 łącznie 38 milionów [z przyrostem], czy będzie więcej na 10005 zależy ile wchłonie Europa (musi wchłonąć 6 mln, by było na "zero" - tylko 1 mln się osiedli...)
WP w 10004 -> +4WP budowy na fali odnowy kontaktów z Europą (inwestycje dworu w ciągu 4 lat), +5WP z uchodźców i ich integracji, +3 WP zbadana Kolej -> 96WP.
w 10005 -> +4 WP z budowania (jak szaleeeeni) -> 100 WP, slot wincej od 10006.
Dzięki szlakom, od 10006 włącznie +1 WP co turę.

Plemiona górskie na 10005 mają wystawić 1piechIsg, 2piech0sg (opłacono i dano im już część sprzętu!).
Od 10005 mogą robić jednostki zmotoryzowane i panc0.
***

I slot przemysłowy: 3piechI
II slot przemysłowy: 2artIkaw
III slot przemysłowy (bo konsumpcja): Zaopatrzenie
IV slot przemysłowy (bo konsumpcja): Zaopatrzenie
V slot przemysłowy (bo konsumpcja): Zaopatrzenie

Dwa sloty to było DP (tu ujmujemy tylko wolne sloty) [<<4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy" >> +1 za PP przemysł]

***

Zaużycie zaopatrzenia: sama gotowość tegoroczna to ~95-100/4=25Z (!). Ubiegłorocznie zużyli ledwie ~20 Z + gotowości (co przy nawet zapasach, dla-npcowemu obcięciu kosztów milicj-milicji i sprzymierzonych+patrzeniu przez palce na koszty BPP, bazowej produkcji i dużej wydajności produkcji sprawia że mają zapasów na rok wojny wszystkim, potem będzie ciężko - muszą uruchamiać dużo slkotów. Jeśli 10004 będzie rokiem mało intensywnych walk (np. tylko B93 i "demonstracje" na granicach) to powinni nawet lekko zwiększyć - a dzięki uruchomieniu nagle wielu slotów - będą mieli zapasów tak na ~1,75 wojsk przez turę w 10005, na podstawie danych z 10004 [170Z zapasów].
Chętnie zakupią, albo coś. Albo zakupią awaryjnie zboże z Samarytan, by baudziej produkować.

1artIkaw.
Armia (10k4):
Cytat: napisał(a):Tagma Wybrzeża (strateg Eurypides **[Showman]) - 2piechI, 1piechIplot, 2art0kaw, 1s0 - Ekatomil Dasos
Tagma Południa (strateg Spitamenes) - 1piech0kaw, 3mil.kaw - Birdżand, Antiochia Wschodnia*, Nowe Ateny

Tagma Zachodu (strateg Polikrates) - 1piech0kaw, 1piechI, 2piech0bpp - Farsan
> 1piech0, 2piech0bpp, 2mil.kaw - Aleksandria Perska
Tagma Ekspedycyjna (strateg Agatokles***[Survival]) - 3piech0kaw, 1artIkaw, 1mil.kaw - B93

Tagma Wschodu (strateg Archebios*) - 1piechIkaw, 1piech0kaw, 5mil.kaw - Soteria, Nowe Ateny, Gandhara [poza mapą]*, Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Tagma Północy (strateg Eukratydes*) - 1piechIkaw, 1piech0kaw, 4mil.kaw- Neopolis*, Suraopolis, Merw
>1piech0kaw, 2mil.kaw - Ataraksjopolis
Tagma Zmotoryzowana (strateg Perdikkas **) - 2piechIzmot, 1artIzmot - Ataraksjopolis

I Korpus Najemniczy (generał Connor O'F'ck **) - 2piech0, 1mil, 1art0kaw, 1s0 - Soteria Najdalsza ("stara" twierdza)
II Korpus Najemniczy (generał Matt Marauder) - 2piechI, 1art0kaw - Partia
III Korpus Najemniczy (generał Angelika d'Lesbos *) - 1piechI, 2piech0, 2mil, 2art0 - Bucefalia [poza mapą] ("stara" twierdza)

Milicja Szlachecka (Xantsas) - 4mil.kaw - Partia
> 2mil.kaw - Aleksandria Perska
> 1mil.kaw - Jazd

Milicja Miast (Limes) - 2piech0bpp, 1mil - Aleksandria Baktryjska
> 2piech0bpp - Neopolis
> 1mil - Megapolis

Garnizon Stolicy (strateg Mikas) - 3piech0, 3mil, 2art0, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą] ("stara" twierdza)
Srebrne Tarcze (ksiażę Milinda) - 2piechI, 1artIkaw, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Gwardia Królewska (Parmenion***) - 2piechIkaw* - Aleksandria Indyjska [poza mapą]

***
LOKALNI SOJUSZNICY JAWANÓW
Władcy brązu z B93 (Cuprum [Egida Foederati]) - 1mil.bpp - B93
Migranci I i nowi foederati (Stannum*) - 1mil.bpk - Merw
Migranci z północy II (brak) - 1mil.bpsg  - Ataraksjopolis //powoli wcielane do sił zbrojnych Jawanó
Foederati nowe (wódz Mae Pi Fo*) - 2piech0bpp, 1mil, 5mil.bpp - Soteria Najdalsza*, Ataraksjopolis


+ generał Ciuch z ARL będzie dowodził pociągiem pancernym. Sama jego obecność powoduje że w 10006 będzie tam jakiś specjalista od pociągów pancernych!

+ pociąg z IRE: +1panc0 w 10005

+ sterowce Porta: https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=177...4#pid24614

+ sterowce Qin: https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=182...1#pid24621
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-01-11, 23:39
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-01-26, 17:27
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-02-01, 00:17
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-02-19, 02:37
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-03-12, 03:22
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-03-25, 22:37
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-03-30, 19:58
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-05-20, 23:39
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-06-16, 22:52
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-06-16, 23:42
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-07-09, 21:36
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-07-14, 20:58
RE: NPCe ewentualne wojo i budżety - przez prehi - 2023-08-02, 00:29