2023-05-25, 00:02
Kniaziostwo Wenedów
Dane ogólne:
WP: 45 WP
Ludność: 15,5 mln
To, co pozostało z Kniaziostwa Wenedów po wojnie z Qin i z ARL.
Użhorod stanowi autonomiczne lenno Kniaziostwa Wenedów, z własnymi siłami zbrojnymi, ale bez własnej - oficjalnie - polityki zagranicznej.
***
Mechanicznie:
Wpływ potrzebny by Kniaziostwo Wenedów znalazło się w strefie Wpływów: 10
Uwaga: reputacja ma znaczenie wszędzie niżej (i pozytywna i negatywna):
LUBI: Brak prześladowań chrześcijaństwa i rodzimowierców (tak, mistrzowie dysonansu); wyciąganie pomocnej dłoni do Wenedów, zapewniania spokoju na pograniczach Wenedów.
NIE LUBI: Animistycznej Republiki Ludowej i wszystkiego/wszystkich którzy są z nimi związani; agresywnego promowania religii nie-chrześcijańskich i nie-rodzimowierskich; zbyt ostentacyjnego rozwijania niezależnych wpływów w Użhorodzie.
Specjalna zasada [Użhorodzka]:
Można osobno uzyskać wpływy w Użhorodzie. Nie można dzięki nim zbytnio wpływać na politykę Użhorodu, ale:
-> Każde 2 pkt wpływu w Użhorodzie liczą się jako +1 punkt wpływu u Wenedów na potrzeby wyliczania Bonusu lub Dominacji (max. +5).
-> Uzyskanie 5 punktów wpływu w Użhorodzie generuje +2K+ co turę.
-> Dla uproszczenia liczebników, nie liczymy reputacji przy "wpływie w Użhorodzie". Do niczego.
Posiadania 10 punktów Wpływu u Wenedów gwarantuje:
(+) +10k rekrutów co turę
(+) Zniżkę kosztu pieniężnego na piechotę w jednym slocie (niezależnie od jego pojemności) w wysokości 1 mln $ per jednostka, 2 mln $ dla zmotoryzowanych. Zniżka jest kumulatywna z innymi, ale cena nie może w wyniku jej użycia spaść poniżej 0 mln$ za sztukę.
Wenedzi po wojnie mają nieco psów wojny do kopsnięcia.
Państwo, które jako pierwsze osiągnie 10 Wpływu (dla ARL jest to 12 punktów Wpływu) jest uznane za DOMINUJĄCE. Status DOMINUJĄCEGO jest sprawdzany co trzy tury. Państwo DOMINUJĄCE ma następujące zdolności:
(+) Otrzymuje 1 wybrany surowiec Wenedzki (metale przemysłowe lub ropę). Transport po terytorium Wenedów, dalej samemu się załatwia. Można z tego zrezygnować zyskując okrągłe 4 mln $ [// #trollface]
(+) Produkcja DP w slotach generuje +2Z per slot.
(+) +10% dochodu, jeśli DOMINUJĄCY NIE MA PP za "pokój".
(-) -5 KP co turę, bo dominowanie Wenedów to trochę siara.
Bycia DOMINUJĄCYM można się zrzec - trzy tury po otrzymaniu tytułu. O jego nadanie trzeba requestować.
DOMINACJA nad Wenedami nie zapewnia innych bonusów, zwłaszcza w kwestii dyplomacji.
Dodatkowo, Wenedzi mają specjalną cechę:
Handel z Wenedami:
(+) Wenedzi sprzedają paliwo, mają do zaoferowania 10P w jednej turze, w cenie 8 mln $. Kto pierwszy ten lepszy, ale jeśli DOMINUJĄCY napisze przed deadlinem na informacje ogólne, to automatycznie jest pierwszy.
(*) Metale przemysłowe i ropa NIE są oferowane w sprzedaży.
Dane ogólne:
WP: 45 WP
Ludność: 15,5 mln
To, co pozostało z Kniaziostwa Wenedów po wojnie z Qin i z ARL.
Użhorod stanowi autonomiczne lenno Kniaziostwa Wenedów, z własnymi siłami zbrojnymi, ale bez własnej - oficjalnie - polityki zagranicznej.
***
Mechanicznie:
Wpływ potrzebny by Kniaziostwo Wenedów znalazło się w strefie Wpływów: 10
Uwaga: reputacja ma znaczenie wszędzie niżej (i pozytywna i negatywna):
LUBI: Brak prześladowań chrześcijaństwa i rodzimowierców (tak, mistrzowie dysonansu); wyciąganie pomocnej dłoni do Wenedów, zapewniania spokoju na pograniczach Wenedów.
NIE LUBI: Animistycznej Republiki Ludowej i wszystkiego/wszystkich którzy są z nimi związani; agresywnego promowania religii nie-chrześcijańskich i nie-rodzimowierskich; zbyt ostentacyjnego rozwijania niezależnych wpływów w Użhorodzie.
Specjalna zasada [Użhorodzka]:
Można osobno uzyskać wpływy w Użhorodzie. Nie można dzięki nim zbytnio wpływać na politykę Użhorodu, ale:
-> Każde 2 pkt wpływu w Użhorodzie liczą się jako +1 punkt wpływu u Wenedów na potrzeby wyliczania Bonusu lub Dominacji (max. +5).
-> Uzyskanie 5 punktów wpływu w Użhorodzie generuje +2K+ co turę.
-> Dla uproszczenia liczebników, nie liczymy reputacji przy "wpływie w Użhorodzie". Do niczego.
Posiadania 10 punktów Wpływu u Wenedów gwarantuje:
(+) +10k rekrutów co turę
(+) Zniżkę kosztu pieniężnego na piechotę w jednym slocie (niezależnie od jego pojemności) w wysokości 1 mln $ per jednostka, 2 mln $ dla zmotoryzowanych. Zniżka jest kumulatywna z innymi, ale cena nie może w wyniku jej użycia spaść poniżej 0 mln$ za sztukę.
Wenedzi po wojnie mają nieco psów wojny do kopsnięcia.
Państwo, które jako pierwsze osiągnie 10 Wpływu (dla ARL jest to 12 punktów Wpływu) jest uznane za DOMINUJĄCE. Status DOMINUJĄCEGO jest sprawdzany co trzy tury. Państwo DOMINUJĄCE ma następujące zdolności:
(+) Otrzymuje 1 wybrany surowiec Wenedzki (metale przemysłowe lub ropę). Transport po terytorium Wenedów, dalej samemu się załatwia. Można z tego zrezygnować zyskując okrągłe 4 mln $ [// #trollface]
(+) Produkcja DP w slotach generuje +2Z per slot.
(+) +10% dochodu, jeśli DOMINUJĄCY NIE MA PP za "pokój".
(-) -5 KP co turę, bo dominowanie Wenedów to trochę siara.
Bycia DOMINUJĄCYM można się zrzec - trzy tury po otrzymaniu tytułu. O jego nadanie trzeba requestować.
DOMINACJA nad Wenedami nie zapewnia innych bonusów, zwłaszcza w kwestii dyplomacji.
Dodatkowo, Wenedzi mają specjalną cechę:
Handel z Wenedami:
(+) Wenedzi sprzedają paliwo, mają do zaoferowania 10P w jednej turze, w cenie 8 mln $. Kto pierwszy ten lepszy, ale jeśli DOMINUJĄCY napisze przed deadlinem na informacje ogólne, to automatycznie jest pierwszy.
(*) Metale przemysłowe i ropa NIE są oferowane w sprzedaży.