Neobaktria 10006
Budżet i armia szkic to be:
PODSTAWA:
rezerwy finansowe: dochód koło 120 mln $ co turę, rezerwy na koło 250-300 mln $. (!)
Budżet przemysłowy!
4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy". DP "egzotik" osobno.
Wymagania DP (średniozamożne) - +3DP.
Ludność +2 DP -> 5 DP.
Normalnie co roku mają wolny 1 slot przemysłowy, 2 jak idą w przemysł. Ostatnio co roku (od startu gry) 2...
2 sprzety, 3 piechoty w slocie
Od 10005 nie zaspokajają konsumpcji w pełni [budżet 10004], 1 slot mniej w 10005, za to mają o 3 wolne więcej w 10004!
Ludność w 10006 łącznie 41 milionów [z przyrostem].
Dzięki szlakom, od 10006 włącznie +1 WP co turę.
Od 10005 mogą robić jednostki zmotoryzowane i panc0.
Od 10006 mogą robić aerostaty I generacji.
Od 10007 będą mogli robić wojska lądowe II, czołg I, balony I.
***
10k5 | 10k6
I slot przemysłowy: 2artIzmot | 2piech0bpp->2piechIzmot, 1piechI
II slot przemysłowy: 3piechIzmot | 1ST0, 1mI
III slot przemysłowy (od 10006, za 100+WP): --- | 2art0->2artIzmot.
Jednorazowy efemeryczny slot przemysłowy: 2krI (na 10k7) - rzeka, morze
ewentowo:
1x 3mil.kaw -> 1piech0kaw
1piechI->1piechIplot
Dwa sloty to było DP (tu ujmujemy tylko wolne sloty) [<<4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy" >> +1 za PP przemysł]
***
Zużycie zaopatrzenia: sama gotowość tegoroczna to ~95-100/4=25Z (!). Ubiegłorocznie zużyli ledwie ~20 Z + gotowości (co przy nawet zapasach, dla-npcowemu obcięciu kosztów milicj-milicji i sprzymierzonych+patrzeniu przez palce na koszty BPP, bazowej produkcji i dużej wydajności produkcji sprawia że mają zapasów na rok wojny wszystkim, potem będzie ciężko - muszą uruchamiać dużo slkotów. Jeśli 10004 będzie rokiem mało intensywnych walk (np. tylko B93 i "demonstracje" na granicach) to powinni nawet lekko zwiększyć - a dzięki uruchomieniu nagle wielu slotów - będą mieli zapasów tak na ~1,75 wojsk przez turę w 10005, na podstawie danych z 10004 [170Z zapasów].
Chętnie zakupią, albo coś. Albo zakupią awaryjnie zboże z Samarytan, by baudziej produkować.
Armia (10k4):
Budżet i armia szkic to be:
PODSTAWA:
rezerwy finansowe: dochód koło 120 mln $ co turę, rezerwy na koło 250-300 mln $. (!)
Budżet przemysłowy!
4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy". DP "egzotik" osobno.
Wymagania DP (średniozamożne) - +3DP.
Ludność +2 DP -> 5 DP.
Normalnie co roku mają wolny 1 slot przemysłowy, 2 jak idą w przemysł. Ostatnio co roku (od startu gry) 2...
2 sprzety, 3 piechoty w slocie
Od 10005 nie zaspokajają konsumpcji w pełni [budżet 10004], 1 slot mniej w 10005, za to mają o 3 wolne więcej w 10004!
Ludność w 10006 łącznie 41 milionów [z przyrostem].
Dzięki szlakom, od 10006 włącznie +1 WP co turę.
Od 10005 mogą robić jednostki zmotoryzowane i panc0.
Od 10006 mogą robić aerostaty I generacji.
Od 10007 będą mogli robić wojska lądowe II, czołg I, balony I.
***
10k5 | 10k6
I slot przemysłowy: 2artIzmot | 2piech0bpp->2piechIzmot, 1piechI
II slot przemysłowy: 3piechIzmot | 1ST0, 1mI
III slot przemysłowy (od 10006, za 100+WP): --- | 2art0->2artIzmot.
Jednorazowy efemeryczny slot przemysłowy: 2krI (na 10k7) - rzeka, morze
ewentowo:
1x 3mil.kaw -> 1piech0kaw
1piechI->1piechIplot
Dwa sloty to było DP (tu ujmujemy tylko wolne sloty) [<<4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy" >> +1 za PP przemysł]
***
Zużycie zaopatrzenia: sama gotowość tegoroczna to ~95-100/4=25Z (!). Ubiegłorocznie zużyli ledwie ~20 Z + gotowości (co przy nawet zapasach, dla-npcowemu obcięciu kosztów milicj-milicji i sprzymierzonych+patrzeniu przez palce na koszty BPP, bazowej produkcji i dużej wydajności produkcji sprawia że mają zapasów na rok wojny wszystkim, potem będzie ciężko - muszą uruchamiać dużo slkotów. Jeśli 10004 będzie rokiem mało intensywnych walk (np. tylko B93 i "demonstracje" na granicach) to powinni nawet lekko zwiększyć - a dzięki uruchomieniu nagle wielu slotów - będą mieli zapasów tak na ~1,75 wojsk przez turę w 10005, na podstawie danych z 10004 [170Z zapasów].
Chętnie zakupią, albo coś. Albo zakupią awaryjnie zboże z Samarytan, by baudziej produkować.
Armia (10k4):
Cytat: napisał(a): napisał(a):Tagma Wybrzeża (strateg Eurypides **[Showman]) - 2piechI, 1piechIplot, 2art0kaw, 1s0 - Ekatomil Dasos
+ Flota wybrzeża (admirał Bulbullos) - 1krIplot - Ekatomil Dassos
Tagma Południa (strateg Spitamenes) - 1piech0kaw, 3mil.kaw - Birdżand, Antiochia Wschodnia*, Nowe Ateny
Tagma Zachodu (strateg Polikrates) - 2piechI, 2piech0bpp - Farsan
> 1piechI, 1piech0, 1piech0bpp, 2mil.kaw - Aleksandria Perska
Tagma Ekspedycyjna (strateg Agatokles***[Survival]) - 3piech0kaw, 1piechIsg, 1artIkaw, 1mil.kaw - B93
Tagma Wschodu (strateg Archebios*) - 1piechIkaw, 3piech0kaw, 1artIkaw - Aleksandria nad Indusem* [poza mapą]
> 2mil.kaw - Nowe Ateny
> 1piech0sg - Soteria
> 1piech0sg - Gandhara [poza mapą]
> 1piech0kaw - Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Tagma Północy (strateg Eukratydes*) - 1piechIkaw, 1piech0kaw, 6mil.kaw- Neopolis*, Suraopolis, Merw
Tagma Zmotoryzowana (strateg Perdikkas** [Szybki]) - 4piechIzmot, 2artIzmot - Ataraksjopolis
Tagma Pociągów (strateg Treno [Lubi pociągi]) - 2panc0, 1piechIzmot - Aleksandria Perska
I Korpus Najemniczy (generał Connor O'F'ck **) - 1piechI, 1piech0, 1piech0kaw, 3mil, 1artIkaw, 1s0 - Soteria Najdalsza ("stara" twierdza)
Flota Rzeczna Amu Darii (admirał Snakbar) - 1krIplot - Soteria Najdalsza
II Korpus Najemniczy (generał Matt Marauder) - 2piechI, 1art0kaw - Partia
III Korpus Najemniczy (generał Angelika d'Lesbos *) - 1piechI, 3piech0, 1artIkaw, 2art0 - Bucefalia [poza mapą] ("stara" twierdza)
Milicja Animistów (generał Johann Animin) - 1piechII, 3mil - Neopolis
Milicja Szlachecka (Xantsas) - 4mil.kaw - Partia
> 2mil.kaw - Aleksandria Perska
> 1mil.kaw - Jazd
Milicja Miast (Limes) - 2piech0bpp, 1mil - Aleksandria Baktryjska
> 2piech0bpp - Neopolis
> 1mil - Megapolis
Garnizon Stolicy (strateg Mikas) - 3piech0, 3mil, 2art0, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą] ("stara" twierdza)
Srebrne Tarcze (ksiażę Milinda) - 2piechI, 1artIzmot, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Gwardia Królewska (Parmenion***) - 2piechIkaw* - Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Lotnictwo Transportowe (generał lotnictwa Dolot) - 1ST0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą], lotnisko
I Flota Lotnicza (generał lotnictwa Qin Gone) - 1mI - Aleksandria Indyjska [poza mapą], lotnisko
II Flota Lotnicza (generał lotnictwa Obi Eins) - brak, tworzone - Jazd, lotnisko
***
LOKALNI SOJUSZNICY JAWANÓW
Władcy brązu z B93 (Cuprum* [Egida Foederati]) - 1mil.bpp - B93
Migranci I i nowi foederati (Stannum*) - 1mil.bpk - Merw
Migranci z północy II (brak) - 1mil.bpsg - Ataraksjopolis //powoli wcielane do sił zbrojnych Jawanó
Foederati nowe (wódz Mae Pi Fo*) - 2piech0bpp, 1mil, 5mil.bpp - Soteria Najdalsza*, Ataraksjopolis