2023-07-24, 00:47
Kazano mi wrzucić przykładowy budżet to wrzucam. Działające linki prowadzą do pierwszego posta w tym temacie.
<10.010>
Dane na początku tury:
1. Pieniądze: 100 mln $
1. WP: 200
2. Stabilność na początku tury: 9
3. Populacja na początku tury: 60 000 000 obywateli
Dochód: 100mln$ + (100 x 1.00)mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 100mln$ + 100mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 310mln$
*Pieniądze za sprzedaż ludności Moskwie-Dur
**Haracz od plemion arktycznych
***Okupacja Tuul
WP: 200WP
Dochód: 100mln$ + (100 x 1.00)mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln$ = 100mln$ + 100mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 310mln$
Modyfikator Dochodu: 150% - 50% = 100%
Pozytywne: 150
1. Podstawowy procent (100%)
2. Przerabianie mieszkańców ARL na produkty gospodarcze (10%) - od 007 do 012 (LINK)
3. Mińskgardzcy specjaliści od finansów (15%) - od 001 (LINK)
4. Szef rządu (+5%)
5. Horrendalnie wysokie podatki (+20%) - od 002 (LINK)
Negatywne: -50
1. Centrum przemysłowe (-5%)
2. Armia zawodowa (-5%)
3. Epoka Walczących Państw (-5%)
4. Animowanie kukły króla dla postronnych (-10%) od 005 (LINK)
5. Dobry PR dla zagranicy (-15%) od 10.000 (LINK)
6. Przymusowa alkoholizacja kraju (-10%) od 005 do 011 (LINK)
KP: 22 - 20 = 2
Pozytywne: 22
1. System mieszany (10KP)
2. Resztki z poprzedniej tury (2KP)
3. Fenniańska machina propagandowa (10KP)
Negatywne: -20
1. Ukrywanie mordów politycznych (-10KP)
2. Zastraszanie świadków (-10KP)
K+: 72 - 0 = 72
Pozytywne: 67
1. Średniozamożność (10K+)
2. Ludność (60K+)
12. Resztki z tury poprzedniej (2K+)
Zapis "od 003" to skrócona wersja zapisu, która oznacza, że dany modyfikator funkcjonuje od np. roku 10.003.
Surowce:
- 3 metale rzadkie z Annsburga, Lonn i Connail. (Wszystkie sprzedane małpoludom w poprzedniej turze.)
- 2 metale przemysłowe z Merii. Jeden pochodzi z bonusu centrum przemysłowego i 2 metale z Narwygu. Jeden pochodzi z bonusu centrum przemysłowego. (3 sprzedane orkofilom w poprzedniej turze, 1 wolny.)
- 1 ropa z Fortu Grant (Zapewnia 5P z pasywnej produkcji)
- 1 Uran z Shermanville.
Zaopatrzenie: Zaopatrzenie końca tury poprzedniej (100Z) + Bazowa produkcja z zasad (5Z) + Produkcja ze slotów (100Z) + Logistyka wojsk (-100Z) = 105Z
Paliwo: Paliwo z końca tury poprzedniej (150P) + Pasywna produkcja (7P*) + Produkcja ze slotów (50P) + Handel (30P) + Logistyka wojsk (-73P) - Logistyka FT łącznie z morczymi (-30P) = 134P
*+2P do produkcji bazowej ze względu na przerabianie Animistów na olej
Powyższe bilanse uwzględniają też te dochody/rozchody paliwa i zaopatrzenia z dochodów i wydatków specjalnych.
--- Punkty prosperity ---
Stabilność (<9>/<5> ); Konsumpcja (<8>/<8>) ; Pokój (NIE, bo okupują nasze terytorium)
1) Przemysł I (+1 slot prod., +1WP w Pacanowie)
2) Lotnictwo I
3) Flota I
4) Wojsko I
Dodatkowe PP pochodzi z eventu o ścięcia głowy przywódcy opozycji.
Prowadzona polityka rządu: Inwestycje w kulturę
--- Handel ---
Wzór: [państwo docelowe] - +[import1], +[import2], +[import3], -[eksport1], -[eksport2] (<dodatkowe adnotacje): <trasa>
1. Handel z Mordorem: -4DP, +60mln$: Fennia -> Mordor
2. Handel z FAA: -3 metale przemysłowe, +3mln$: Fennia -> Morze Północne -> Federacja AntyAntyfaszystowska
Pozwolenia na tranzyt:
1) Wszystkim sprzymierzonym biorącym udział w walce przeciwko orkom (Stejo Tuul, Antifa, ARL, Konfederacja Rzeczwsp. Gondor, etc.) udziela się przemarszu i możliwości przebazowania.
Obsadzone akweny (<30 FT dostępne>): Bałtyk (15FT) - transport wojsk na front z ARL, Morze Norweskie (15FT) - transport wojsk na front z Pingwinami
--- Działania ---
Wzór: <Pozycja>. (mln, KP, K+, Z, P, Efekty po opisie) - <Opis Wydatku>
Regularne wydatki:
1. Królewskie Towarzystwo Terrorystyczne (-30mln$, 0, -5K+, 0, 0, 0) -
2. Administracja okupacyjna Tuul (-5mln$, -10KP, 0, 0, 0, 0) - patrz cecha w informacjach ogólnych.
3. Generalna Gubernia Berlina (-4mln$, 0, 0, 0, 0, 0)
4. Wspieranie komórek małpoludczych (-4mln$, 0, 0, 0, 0, 0)
W sumie: (-43mln$, -10KP, -5K+, 0, 0, 0)
Wydatki specjalne:
1. Jałmużna dla Sborzan (-15mln$, -5KP, 0, 0, 0, 0)
2. Fundusz emerytalny dla Rizi Beja (-15mln$, 0, 0, 0, 0, 0)
W sumie: (-30mln$, -5KP, 0, 0, 0, 0)
Nieoczekiwane dochody:
1. Działka z łupów małpoludów, przesłana kurierem (+73mln$, +15KP, +5K+, 0, 0, 10k rekrutów) -
W sumie: (73mln$, 15KP, 5K+, 0Z, 0P, 10k rekrutów)
Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry:
1. Budowa platformy (metal przemysłowy) na Bałtyku - 20mln$
W sumie: 20mln$
--- Produkcja ---
1) DP: 1DP
2) DP: 1DP
3) DP: 1DP
4) Slot udostępniony firmie Białego Czarodzieja
5) Produkcja zaopatrzenia (20j.* zaopatrzenia, 10j. paliwa)
6) Produkcja zaopatrzenia (j.w)
7) Produkcja zaopatrzenia (j.w)
8) Produkcja zaopatrzenia (j.w)
9) Produkcja zaopatrzenia (j.w)
*+2 z kartelizacji, +2 z centrum przem. +4 z poziomu przemysłu, +2 z cechy
Łącznie koszty produkcji: 0
każda cyfra oznacza osobny slot
<pierwsze cztery sloty z WP, 5 slot z metalu przemysłowego, 6 slot z cechy głowy państwa, 7 slot z cechy szefa rządu, 8 z technologii Elektryfikacja, 9 z PP Przemysł
Wymagania DP: 8DP
+3 za poziom zamożności (średniozamożne)
+1 za poziom ludności
+4 za cechę "Społeczeństwo konsumpcyjne"
W sumie: 8DP do zjedzenia (3DP zapewnione z produkcji, 1 z cechy o mamutach, 4 z eventu)
--- Technologie ---
Wzór: <nazwa technologii> (<przypisany ZN>): <postęp z poprzedniej tury> + <postęp w tej turze> = <> /<trudność technologii> (GOTOWE jeżeli ukończymy technologię)
1) Psychozbrodnia (Królewskie Towarzystwo Terrorystyczne - 2): 0 + 13 = 13/20 | 4 z postępu bazowego + 5 z Nauki V + 2 z ZN + 2 z Planów = 13
2) Piechota podziemna (Zakłady Zbrojeniowe "Colt" - 2): 0 + 8 = 11/10 GOTOWE | 4 z postępu bazowego + 5 z Nauki V + 2 z ZN = 11
slot z * oznacza slot ulepszony dzięki centrum naukowemu
<cztery sloty bazowo (z WP), dwa wyłączone ze względu na event.>
--- Wywiad ---
Siła kontrwywiadu: 4
Siatka wywiadowcza: Animistyczna Republika Ludowa (6), Sbor (4)
Wpływy: 10 w Mińskgardzie, 6
1) Kontrwywiad
2) Kontrwywiad
3) Kontrwywiad
4) Kontrwywiad
--- Kolonizacja ---
Posiadane PK: 10 (z bazy) = 10PK
Wzór: <nazwa prowincji>: <PK z poprzedniej tury> + <PK w tej turze> = <> /10 (-SKOLONIZOWANE jeżeli ukończymy w tej turze)
Lemuria: 0 + 10 = 10 | GOTOWE
----------
WP: 210 (200WP + 9WP z aneksji Anglii + 1WP z Przemysł I w Pacanowie) |
Populacja: 61 000 000 (60 000 000 + 1 000 000 kupione z targu Konstantynopolskiego)
Stabilność pod koniec tury: 9 (9 + 1 za event - 1 za drugi event)
Saldo: 343 mln $, 2 KP, 72 K+, 105 Z, 134 P
Siła ludzka: <Nie chce mi sie>/<Liczyć>
Z poboru (poziom poboru): 1% (600.000)
Z modyfikatorów*: +10% (60.000) [Wcielanie do wojska pachołków: 10%]
Z eventów: 150 000 (siła ludzka startowa) - 10.000 (Zjedzeni przez Bestię)
<Maksymalna> ma być równa sumie "Z poboru", "Z modyfikatorów" i "Z eventów".
<10.010>
Dane na początku tury:
1. Pieniądze: 100 mln $
1. WP: 200
2. Stabilność na początku tury: 9
3. Populacja na początku tury: 60 000 000 obywateli
Dochód: 100mln$ + (100 x 1.00)mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 100mln$ + 100mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 310mln$
*Pieniądze za sprzedaż ludności Moskwie-Dur
**Haracz od plemion arktycznych
***Okupacja Tuul
WP: 200WP
Dochód: 100mln$ + (100 x 1.00)mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln$ = 100mln$ + 100mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 310mln$
Modyfikator Dochodu: 150% - 50% = 100%
Pozytywne: 150
1. Podstawowy procent (100%)
2. Przerabianie mieszkańców ARL na produkty gospodarcze (10%) - od 007 do 012 (LINK)
3. Mińskgardzcy specjaliści od finansów (15%) - od 001 (LINK)
4. Szef rządu (+5%)
5. Horrendalnie wysokie podatki (+20%) - od 002 (LINK)
Negatywne: -50
1. Centrum przemysłowe (-5%)
2. Armia zawodowa (-5%)
3. Epoka Walczących Państw (-5%)
4. Animowanie kukły króla dla postronnych (-10%) od 005 (LINK)
5. Dobry PR dla zagranicy (-15%) od 10.000 (LINK)
6. Przymusowa alkoholizacja kraju (-10%) od 005 do 011 (LINK)
KP: 22 - 20 = 2
Pozytywne: 22
1. System mieszany (10KP)
2. Resztki z poprzedniej tury (2KP)
3. Fenniańska machina propagandowa (10KP)
Negatywne: -20
1. Ukrywanie mordów politycznych (-10KP)
2. Zastraszanie świadków (-10KP)
K+: 72 - 0 = 72
Pozytywne: 67
1. Średniozamożność (10K+)
2. Ludność (60K+)
12. Resztki z tury poprzedniej (2K+)
Zapis "od 003" to skrócona wersja zapisu, która oznacza, że dany modyfikator funkcjonuje od np. roku 10.003.
Surowce:
- 3 metale rzadkie z Annsburga, Lonn i Connail. (Wszystkie sprzedane małpoludom w poprzedniej turze.)
- 2 metale przemysłowe z Merii. Jeden pochodzi z bonusu centrum przemysłowego i 2 metale z Narwygu. Jeden pochodzi z bonusu centrum przemysłowego. (3 sprzedane orkofilom w poprzedniej turze, 1 wolny.)
- 1 ropa z Fortu Grant (Zapewnia 5P z pasywnej produkcji)
- 1 Uran z Shermanville.
Zaopatrzenie: Zaopatrzenie końca tury poprzedniej (100Z) + Bazowa produkcja z zasad (5Z) + Produkcja ze slotów (100Z) + Logistyka wojsk (-100Z) = 105Z
Paliwo: Paliwo z końca tury poprzedniej (150P) + Pasywna produkcja (7P*) + Produkcja ze slotów (50P) + Handel (30P) + Logistyka wojsk (-73P) - Logistyka FT łącznie z morczymi (-30P) = 134P
*+2P do produkcji bazowej ze względu na przerabianie Animistów na olej
Powyższe bilanse uwzględniają też te dochody/rozchody paliwa i zaopatrzenia z dochodów i wydatków specjalnych.
--- Punkty prosperity ---
Stabilność (<9>/<5> ); Konsumpcja (<8>/<8>) ; Pokój (NIE, bo okupują nasze terytorium)
1) Przemysł I (+1 slot prod., +1WP w Pacanowie)
2) Lotnictwo I
3) Flota I
4) Wojsko I
Dodatkowe PP pochodzi z eventu o ścięcia głowy przywódcy opozycji.
Prowadzona polityka rządu: Inwestycje w kulturę
--- Handel ---
Wzór: [państwo docelowe] - +[import1], +[import2], +[import3], -[eksport1], -[eksport2] (<dodatkowe adnotacje): <trasa>
1. Handel z Mordorem: -4DP, +60mln$: Fennia -> Mordor
2. Handel z FAA: -3 metale przemysłowe, +3mln$: Fennia -> Morze Północne -> Federacja AntyAntyfaszystowska
Pozwolenia na tranzyt:
1) Wszystkim sprzymierzonym biorącym udział w walce przeciwko orkom (Stejo Tuul, Antifa, ARL, Konfederacja Rzeczwsp. Gondor, etc.) udziela się przemarszu i możliwości przebazowania.
Obsadzone akweny (<30 FT dostępne>): Bałtyk (15FT) - transport wojsk na front z ARL, Morze Norweskie (15FT) - transport wojsk na front z Pingwinami
--- Działania ---
Wzór: <Pozycja>. (mln, KP, K+, Z, P, Efekty po opisie) - <Opis Wydatku>
Regularne wydatki:
1. Królewskie Towarzystwo Terrorystyczne (-30mln$, 0, -5K+, 0, 0, 0) -
2. Administracja okupacyjna Tuul (-5mln$, -10KP, 0, 0, 0, 0) - patrz cecha w informacjach ogólnych.
3. Generalna Gubernia Berlina (-4mln$, 0, 0, 0, 0, 0)
4. Wspieranie komórek małpoludczych (-4mln$, 0, 0, 0, 0, 0)
W sumie: (-43mln$, -10KP, -5K+, 0, 0, 0)
Wydatki specjalne:
1. Jałmużna dla Sborzan (-15mln$, -5KP, 0, 0, 0, 0)
2. Fundusz emerytalny dla Rizi Beja (-15mln$, 0, 0, 0, 0, 0)
W sumie: (-30mln$, -5KP, 0, 0, 0, 0)
Nieoczekiwane dochody:
1. Działka z łupów małpoludów, przesłana kurierem (+73mln$, +15KP, +5K+, 0, 0, 10k rekrutów) -
W sumie: (73mln$, 15KP, 5K+, 0Z, 0P, 10k rekrutów)
Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry:
1. Budowa platformy (metal przemysłowy) na Bałtyku - 20mln$
W sumie: 20mln$
--- Produkcja ---
1) DP: 1DP
2) DP: 1DP
3) DP: 1DP
4) Slot udostępniony firmie Białego Czarodzieja
5) Produkcja zaopatrzenia (20j.* zaopatrzenia, 10j. paliwa)
6) Produkcja zaopatrzenia (j.w)
7) Produkcja zaopatrzenia (j.w)
8) Produkcja zaopatrzenia (j.w)
9) Produkcja zaopatrzenia (j.w)
*+2 z kartelizacji, +2 z centrum przem. +4 z poziomu przemysłu, +2 z cechy
Łącznie koszty produkcji: 0
każda cyfra oznacza osobny slot
<pierwsze cztery sloty z WP, 5 slot z metalu przemysłowego, 6 slot z cechy głowy państwa, 7 slot z cechy szefa rządu, 8 z technologii Elektryfikacja, 9 z PP Przemysł
Wymagania DP: 8DP
+3 za poziom zamożności (średniozamożne)
+1 za poziom ludności
+4 za cechę "Społeczeństwo konsumpcyjne"
W sumie: 8DP do zjedzenia (3DP zapewnione z produkcji, 1 z cechy o mamutach, 4 z eventu)
--- Technologie ---
Wzór: <nazwa technologii> (<przypisany ZN>): <postęp z poprzedniej tury> + <postęp w tej turze> = <> /<trudność technologii> (GOTOWE jeżeli ukończymy technologię)
1) Psychozbrodnia (Królewskie Towarzystwo Terrorystyczne - 2): 0 + 13 = 13/20 | 4 z postępu bazowego + 5 z Nauki V + 2 z ZN + 2 z Planów = 13
2) Piechota podziemna (Zakłady Zbrojeniowe "Colt" - 2): 0 + 8 = 11/10 GOTOWE | 4 z postępu bazowego + 5 z Nauki V + 2 z ZN = 11
slot z * oznacza slot ulepszony dzięki centrum naukowemu
<cztery sloty bazowo (z WP), dwa wyłączone ze względu na event.>
--- Wywiad ---
Siła kontrwywiadu: 4
Siatka wywiadowcza: Animistyczna Republika Ludowa (6), Sbor (4)
Wpływy: 10 w Mińskgardzie, 6
1) Kontrwywiad
2) Kontrwywiad
3) Kontrwywiad
4) Kontrwywiad
--- Kolonizacja ---
Posiadane PK: 10 (z bazy) = 10PK
Wzór: <nazwa prowincji>: <PK z poprzedniej tury> + <PK w tej turze> = <> /10 (-SKOLONIZOWANE jeżeli ukończymy w tej turze)
Lemuria: 0 + 10 = 10 | GOTOWE
----------
WP: 210 (200WP + 9WP z aneksji Anglii + 1WP z Przemysł I w Pacanowie) |
Populacja: 61 000 000 (60 000 000 + 1 000 000 kupione z targu Konstantynopolskiego)
Stabilność pod koniec tury: 9 (9 + 1 za event - 1 za drugi event)
Saldo: 343 mln $, 2 KP, 72 K+, 105 Z, 134 P
Siła ludzka: <Nie chce mi sie>/<Liczyć>
Z poboru (poziom poboru): 1% (600.000)
Z modyfikatorów*: +10% (60.000) [Wcielanie do wojska pachołków: 10%]
Z eventów: 150 000 (siła ludzka startowa) - 10.000 (Zjedzeni przez Bestię)
<Maksymalna> ma być równa sumie "Z poboru", "Z modyfikatorów" i "Z eventów".