2023-07-24, 16:41
Po ||| są moje komentarze. Cyferki wzięte z (!), wyliczenia mogą być błędne - to tylko pokazówka, jak wygląda mój budżet.
2137
Dane na początku tury:
1. Pieniądze: 12 mln $ [+1 mln $ w złotych idolach] |||wszystkie nietypowe waluty typu K+ w komiksach są wytypowane oddzielnie w nawiasach kwadratowych
2. WP: 123 /-3 z przypadkowego zbombardowania się fezastratami
3. Stabilność na początku tury: 8-2=6 /event z międzyturza
4. Populacja na początku tury: 28,5 mln
Dochód:
WP: 123
Dochód: 12+123*99%+8*0,5=12+121,77+4=137,77
//8*0,5 WP to nasza okupacja kraju Trolla
Modyfikatory Dochodu:
- bazowe 100%
- społeczeństwo zamożne +20% dochodu /razem 120%
- centrum przemysłowe - -5% /razem 115%
- Administracja II - +4% /razem 119%
- embargo ze strony Trolla - -10% /razem 109%
- pobór rozszerzony - -10% /razem 99%
Razem modyfikator dochodu: 99% |||inaczej niż w szablonie tematów, bo ciągle zapominałem poprawiać tę linijkę T_T
KP: 3+6*2+5+5=25 //+6*2=12 demokracja scentralizowana, +5 sukcesy na froncie, +5 cecha Jesteśmy fajni
K+: 15+28+20=63 //+28 ludność, +20 społeczeństwo zamożne
Surowce: 4 żywności, 2 metale przemysłowe (1 surowce, 1 centrum przemysłowe na surowcu), 1 surowiec rzadki, 2 ropa /oraz 1 surowiec przemysłowy sprzedany do Richtustanu
Zaopatrzenie: 17+10 (zwrot za poprzednią turę)+5 (bazowo)+108=140
Paliwo: 15+8 (zwrot za poprzednią turę)+10(ropa bazowo)+60=93
--- Punkty prosperity ---
Stabilność (6/5); Konsumpcja (6/6) ; Pokój (TAK/nie) //Cecha Wojny z Trollem nie zabierają PP |||wszelkie anomalie i odstępstwa od zasad są od razu wyjaśniane
1) stabilność
2) nauka
3) wojska lądowe
Skąd DP: 4 żywność, 1 centrum przemysłowe w Bleblegrodzie, 1 z technologii Taśma produkcyjna / Skąd zapotrzebowanie: 5 zamożne, 1 powyżej 10 mln ludności
Prowadzona polityka rządu: Intensywne zbrojenia - -1 mln $ koszt produkcji wszystkich wojsk natychmiastowo (kom, kon, nac)
--- Handel ---
lista wymian surowców/funduszy/wojsk
1) Richtustan: -1j surowiec przemysłowy, +20 mln $ (handel): Andreksandria->Basen Mniejszego Pierdolnięcia->Port Gandziów (FT Gandzistanu)
2)
W sumie:
137,77-20=117,77 mln $
Pozwolenia na tranzyt:
1) Chińska Republika Ludowa - mają zgodę na transport jedwabiu do Zwariowanej Republiki Darnego
Obsadzone akweny (5/5): Basen Mniejszego Pierdolnięcia, Morze Ragequiterów, 3x desant //paliwo na utrzymanie FT uwzględnione w kosztach rozkazów
--- Działania --- |||nieco zmienione względem szablonu - odwróciłem kolejność, teraz jest od najmniej edytowanej pozycji do najczęściej edytowanej pozycji (plus minus) i dopiero sloty przemysłowe są na starym miejscu.
Regularne wydatki:
1) program rozbudowy marynarki wojennej, faza 3/5- 10 mln $, +2 niIII, -2k rekrutów
W sumie:
117,77-10=107,77 mln $
500+2=502/674,8 [k] rekrutów
Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry:
1) naprawa zniszczeń w prowincji Meerkatów - 12 mln $, odbudowane 3 WP
2) linia lekkich umocnień w Meerkatowie, Gandzim Zdroju - 10 mln $
3) pakt o nieagresji z Chińską Republiką Ludową - 5 KP
4) przeszkolenie rekrutów do 2 piechII - 2 mln $, 16 tys. rekrutów
4) na rozkazy 100j Z 30j P (w gotowości 10Z 5P), odzyskamy 8Z 4P
W sumie:
107,77-12-10-2=83,77 mln $
25-5=20 KP
123+3=126 WP
502+16=518/674,8[k] rekrutów
140-100=40j Z
93-30=63j P
Wydatki specjalne:
1) zbombardowaliśmy sami siebie - -5 mln $, -3 WP, -2 stabilności //WP i stabilność uwzględniona wyżej |||zapis wyjaśniający sytuację na początku tury, by nie trzeba było szukać eventu zjadającego mi WP i stabilność
2) wsparcie morskich przewoźników prywatnych - -15 mln $, -10 K+
3) trolle uciekają z naszego państwa - -1 WP, +5 K+, -0,1 mln ludności
W sumie:
83,77-5-15=63,77 mln $
63-10+5=58 K+
28,5-0,1=28,4 mln ludności
126-1=125 WP
Nieoczekiwane dochody: |||zwłaszcza ta część w tej edycji potrafi rozrosnąć się do 10+ pozycji
1) międzynarodowe wsparcie dla naszej wojny z Trollem - +20 mln $, +30 tys. rekrutów, +2 piechII (sprzęt)
2) GM rozdaje bonusy za czytelny budżet - +5 K+
3) moda na nasze kmiotwageny - +1 DP, -5 mln $
W sumie:
63,77+20-5=78,77 mln $
58+5=63 K+
20+30=50[k] rekrutów (z eventów)
sloty: 5 bazowe + 1 przemysłowy (centralne planowanie) + 1 przemysłowy (1 surowiec przemysłowy) + 1 przemysłowy (centrum przemysłowe na surowcu) +2 przemysłowe (Mechanizacja produkcji II) +1 przemysłowy specjalny (z cechy Fabryki Fezastratów) = 10 przemysłowych, 1 lotniczy, 5 naukowe, 5 wywiadowcze
--- Produkcja --- // produkcja zbrojeniowa tańsza o 1 mln $ z polityki rządu, produkcja lotnictwa większa o 1 i tańsza o 2 mln $ w slocie lotniczym |||wyjaśnienie, skąd się wzięły bonusy
1) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
2) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
3) zaopatrzenie - +18 paliwo +10 //zaopatrzenie: 10 bazowe, 6 Przemysł III, 2 centrum przemysłowe; paliwo: 2x ropa
4) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
5) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
6) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
7) 3 piechIII - 12 mln $, 24 tys. rekrutów
8) 3 piechIII - 12 mln $, 24 tys. rekrutów
9) WP Gandziów Zdrój
10) WP Gandziów Zdrój
11lotniczy) 3 myśliwiec IV - 3*(2+4*4-2-1)=3*15=45 mln $, 9 tys. rekrutów
dodatkowo 2 krIII 1/2
W sumie:
78,77-45-12-12=9,77 mln $
518+24+24+9=518+57=575/674,8 [k] rekrutów
ZYSK
18*6=108j Z
10*6=60j P
125+2=127 WP
Zablokowana kultura:
* delegacja do InsertNPCNameHere - 10 K+
--- Technologie --- //postęp bazowy 4 + 5 Nauka III // podbicia: 1x3 (surowiec rzadki)
1) Pancernik IV - 4+4+5=13/16
2) Program jądrowy I (bada Akademia Sztuk Zjaranych - 3) - 5+4+5+3(ZN)+3(surowiec rzadki)=20/20 GOTOWE
3) Lotnictwo V (bada Świetny Towar Company - 2) - 0+3(z poprzedniej tury)+4+5+2(ZN)=14/60
4) Rakieta balistyczna III - 0+4+5=9/12
5) Artyleria I - 0+4+5=9/6 GOTOWE
--- Wywiad ---
Siła kontrwywiadu: 2(sloty na kontrwywiad)=2
Siatka wywiadowcza:
- Trollistan (3)
- Milordominium (1)
- Fanatyczne Rizimperium (4)
Sloty wywiadowcze (4 bazowe + 1 Cecilie Leblanc):
1) zablokowanie operacji przeciw Chińskiej Republice Ludowej - 8+4=12/15
2) rozbicie wrogiej siatki (Richtustan) - 4+4=8/15
3) tworzenie siatki wywiadowczej w Trollistanie: 4+4+3=11/20
4) kontrwywiad
5) kontrwywiad
Wpływy: <nazwa państwa> (<wpływy>)
1) RandomNPCName - 1+2=3
--- Kolonizacja ---
1) G21 - 3+4=7/10
2) G22 - 1+2=3/10
----------
WP: 127 //123+3 odbudowa+2 ze slotów-1 uciekające trolle
Populacja: 28,4 /-0,1 uciekające trolle
Stabilność pod koniec tury: 6+1=7 //+1 PP
Saldo: 9,77 mln $ [oraz 1 mln $ w złotych idolach], 20 KP, 63 K+, 40 Z, 63 P
Siła ludzka: 575000/674800
Z poboru (poziom poboru): 568000 (2% ludności) //bazą do wyliczeń było 28,4 mln
Z modyfikatorów: 568000*10%=56800 //+10% za cechę Zapał do walki
Z eventów: 50000 //30+20=50 [k]
<Maksymalna> ma być równa sumie "Z poboru", "Z modyfikatorów" i "Z eventów".
2137
Dane na początku tury:
1. Pieniądze: 12 mln $ [+1 mln $ w złotych idolach] |||wszystkie nietypowe waluty typu K+ w komiksach są wytypowane oddzielnie w nawiasach kwadratowych
2. WP: 123 /-3 z przypadkowego zbombardowania się fezastratami
3. Stabilność na początku tury: 8-2=6 /event z międzyturza
4. Populacja na początku tury: 28,5 mln
Dochód:
WP: 123
Dochód: 12+123*99%+8*0,5=12+121,77+4=137,77
//8*0,5 WP to nasza okupacja kraju Trolla
Modyfikatory Dochodu:
- bazowe 100%
- społeczeństwo zamożne +20% dochodu /razem 120%
- centrum przemysłowe - -5% /razem 115%
- Administracja II - +4% /razem 119%
- embargo ze strony Trolla - -10% /razem 109%
- pobór rozszerzony - -10% /razem 99%
Razem modyfikator dochodu: 99% |||inaczej niż w szablonie tematów, bo ciągle zapominałem poprawiać tę linijkę T_T
KP: 3+6*2+5+5=25 //+6*2=12 demokracja scentralizowana, +5 sukcesy na froncie, +5 cecha Jesteśmy fajni
K+: 15+28+20=63 //+28 ludność, +20 społeczeństwo zamożne
Surowce: 4 żywności, 2 metale przemysłowe (1 surowce, 1 centrum przemysłowe na surowcu), 1 surowiec rzadki, 2 ropa /oraz 1 surowiec przemysłowy sprzedany do Richtustanu
Zaopatrzenie: 17+10 (zwrot za poprzednią turę)+5 (bazowo)+108=140
Paliwo: 15+8 (zwrot za poprzednią turę)+10(ropa bazowo)+60=93
--- Punkty prosperity ---
Stabilność (6/5); Konsumpcja (6/6) ; Pokój (TAK/nie) //Cecha Wojny z Trollem nie zabierają PP |||wszelkie anomalie i odstępstwa od zasad są od razu wyjaśniane
1) stabilność
2) nauka
3) wojska lądowe
Skąd DP: 4 żywność, 1 centrum przemysłowe w Bleblegrodzie, 1 z technologii Taśma produkcyjna / Skąd zapotrzebowanie: 5 zamożne, 1 powyżej 10 mln ludności
Prowadzona polityka rządu: Intensywne zbrojenia - -1 mln $ koszt produkcji wszystkich wojsk natychmiastowo (kom, kon, nac)
--- Handel ---
lista wymian surowców/funduszy/wojsk
1) Richtustan: -1j surowiec przemysłowy, +20 mln $ (handel): Andreksandria->Basen Mniejszego Pierdolnięcia->Port Gandziów (FT Gandzistanu)
2)
W sumie:
137,77-20=117,77 mln $
Pozwolenia na tranzyt:
1) Chińska Republika Ludowa - mają zgodę na transport jedwabiu do Zwariowanej Republiki Darnego
Obsadzone akweny (5/5): Basen Mniejszego Pierdolnięcia, Morze Ragequiterów, 3x desant //paliwo na utrzymanie FT uwzględnione w kosztach rozkazów
--- Działania --- |||nieco zmienione względem szablonu - odwróciłem kolejność, teraz jest od najmniej edytowanej pozycji do najczęściej edytowanej pozycji (plus minus) i dopiero sloty przemysłowe są na starym miejscu.
Regularne wydatki:
1) program rozbudowy marynarki wojennej, faza 3/5- 10 mln $, +2 niIII, -2k rekrutów
W sumie:
117,77-10=107,77 mln $
500+2=502/674,8 [k] rekrutów
Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry:
1) naprawa zniszczeń w prowincji Meerkatów - 12 mln $, odbudowane 3 WP
2) linia lekkich umocnień w Meerkatowie, Gandzim Zdroju - 10 mln $
3) pakt o nieagresji z Chińską Republiką Ludową - 5 KP
4) przeszkolenie rekrutów do 2 piechII - 2 mln $, 16 tys. rekrutów
4) na rozkazy 100j Z 30j P (w gotowości 10Z 5P), odzyskamy 8Z 4P
W sumie:
107,77-12-10-2=83,77 mln $
25-5=20 KP
123+3=126 WP
502+16=518/674,8[k] rekrutów
140-100=40j Z
93-30=63j P
Wydatki specjalne:
1) zbombardowaliśmy sami siebie - -5 mln $, -3 WP, -2 stabilności //WP i stabilność uwzględniona wyżej |||zapis wyjaśniający sytuację na początku tury, by nie trzeba było szukać eventu zjadającego mi WP i stabilność
2) wsparcie morskich przewoźników prywatnych - -15 mln $, -10 K+
3) trolle uciekają z naszego państwa - -1 WP, +5 K+, -0,1 mln ludności
W sumie:
83,77-5-15=63,77 mln $
63-10+5=58 K+
28,5-0,1=28,4 mln ludności
126-1=125 WP
Nieoczekiwane dochody: |||zwłaszcza ta część w tej edycji potrafi rozrosnąć się do 10+ pozycji
1) międzynarodowe wsparcie dla naszej wojny z Trollem - +20 mln $, +30 tys. rekrutów, +2 piechII (sprzęt)
2) GM rozdaje bonusy za czytelny budżet - +5 K+
3) moda na nasze kmiotwageny - +1 DP, -5 mln $
W sumie:
63,77+20-5=78,77 mln $
58+5=63 K+
20+30=50[k] rekrutów (z eventów)
sloty: 5 bazowe + 1 przemysłowy (centralne planowanie) + 1 przemysłowy (1 surowiec przemysłowy) + 1 przemysłowy (centrum przemysłowe na surowcu) +2 przemysłowe (Mechanizacja produkcji II) +1 przemysłowy specjalny (z cechy Fabryki Fezastratów) = 10 przemysłowych, 1 lotniczy, 5 naukowe, 5 wywiadowcze
--- Produkcja --- // produkcja zbrojeniowa tańsza o 1 mln $ z polityki rządu, produkcja lotnictwa większa o 1 i tańsza o 2 mln $ w slocie lotniczym |||wyjaśnienie, skąd się wzięły bonusy
1) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
2) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
3) zaopatrzenie - +18 paliwo +10 //zaopatrzenie: 10 bazowe, 6 Przemysł III, 2 centrum przemysłowe; paliwo: 2x ropa
4) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
5) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
6) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
7) 3 piechIII - 12 mln $, 24 tys. rekrutów
8) 3 piechIII - 12 mln $, 24 tys. rekrutów
9) WP Gandziów Zdrój
10) WP Gandziów Zdrój
11lotniczy) 3 myśliwiec IV - 3*(2+4*4-2-1)=3*15=45 mln $, 9 tys. rekrutów
dodatkowo 2 krIII 1/2
W sumie:
78,77-45-12-12=9,77 mln $
518+24+24+9=518+57=575/674,8 [k] rekrutów
ZYSK
18*6=108j Z
10*6=60j P
125+2=127 WP
Zablokowana kultura:
* delegacja do InsertNPCNameHere - 10 K+
--- Technologie --- //postęp bazowy 4 + 5 Nauka III // podbicia: 1x3 (surowiec rzadki)
1) Pancernik IV - 4+4+5=13/16
2) Program jądrowy I (bada Akademia Sztuk Zjaranych - 3) - 5+4+5+3(ZN)+3(surowiec rzadki)=20/20 GOTOWE
3) Lotnictwo V (bada Świetny Towar Company - 2) - 0+3(z poprzedniej tury)+4+5+2(ZN)=14/60
4) Rakieta balistyczna III - 0+4+5=9/12
5) Artyleria I - 0+4+5=9/6 GOTOWE
--- Wywiad ---
Siła kontrwywiadu: 2(sloty na kontrwywiad)=2
Siatka wywiadowcza:
- Trollistan (3)
- Milordominium (1)
- Fanatyczne Rizimperium (4)
Sloty wywiadowcze (4 bazowe + 1 Cecilie Leblanc):
1) zablokowanie operacji przeciw Chińskiej Republice Ludowej - 8+4=12/15
2) rozbicie wrogiej siatki (Richtustan) - 4+4=8/15
3) tworzenie siatki wywiadowczej w Trollistanie: 4+4+3=11/20
4) kontrwywiad
5) kontrwywiad
Wpływy: <nazwa państwa> (<wpływy>)
1) RandomNPCName - 1+2=3
--- Kolonizacja ---
1) G21 - 3+4=7/10
2) G22 - 1+2=3/10
----------
WP: 127 //123+3 odbudowa+2 ze slotów-1 uciekające trolle
Populacja: 28,4 /-0,1 uciekające trolle
Stabilność pod koniec tury: 6+1=7 //+1 PP
Saldo: 9,77 mln $ [oraz 1 mln $ w złotych idolach], 20 KP, 63 K+, 40 Z, 63 P
Siła ludzka: 575000/674800
Z poboru (poziom poboru): 568000 (2% ludności) //bazą do wyliczeń było 28,4 mln
Z modyfikatorów: 568000*10%=56800 //+10% za cechę Zapał do walki
Z eventów: 50000 //30+20=50 [k]
<Maksymalna> ma być równa sumie "Z poboru", "Z modyfikatorów" i "Z eventów".