Neobaktria 10007
Budżet i armia szkic to be:
PODSTAWA:
rezerwy finansowe: dochód koło 120 mln $ co turę, rezerwy na koło 250-300 mln $. (!)
Budżet przemysłowy!
4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy". DP "egzotik" osobno.
Wymagania DP (średniozamożne) - +3DP.
Ludność +2 DP -> 5 DP.
Normalnie co roku mają wolny 1 slot przemysłowy, 2 jak idą w przemysł. Ostatnio co roku (od startu gry) 2...
2 sprzety, 3 piechoty w slocie
Ludność w 10006 łącznie 41 milionów [z przyrostem].
Dzięki szlakom, od 10006 włącznie +1 WP co turę.
Od 10005 mogą robić jednostki zmotoryzowane i panc0.
Od 10006 mogą robić aerostaty I generacji.
Od 10007 mogą robić wojska lądowe II, czołg I, balony I.
Od 10008 będą mogli robić artylerię II. Będą mieć efektywnie większą wydajność produkcji zaopatrzenia (przemysł)
Od 10009 będą mogli robić flotę II. Będą mieć +1 slot przemysłowy (elektryfikacja)
***
mają najemników: 4x20k = 80k=10 dywizji, -6 => 3 dywizje.
10k7
I slot przemysłowy: 3piechII [najemnicy]
II slot przemysłowy: 3piechII [najemnicy]
III slot przemysłowy: 2sI
IVy slot (bo DP kupili od Samarytan): 1piechII (najemnicy, ale do zwykłych), 2piech0bpp->2piechII
ewentowo:
1x 3mil.kaw -> 1piech0kaw
1piech0->1piechIplot
+2krI w 10k8.
Dwa sloty to było DP (tu ujmujemy tylko wolne sloty) [<<4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy" >> +1 za PP przemysł]
***
Zużycie zaopatrzenia: sama gotowość tegoroczna to ~95-100/4=25Z (!). Ubiegłorocznie zużyli ledwie ~20 Z + gotowości (co przy nawet zapasach, dla-npcowemu obcięciu kosztów milicj-milicji i sprzymierzonych+patrzeniu przez palce na koszty BPP, bazowej produkcji i dużej wydajności produkcji sprawia że mają zapasów na rok wojny wszystkim, potem będzie ciężko - muszą uruchamiać dużo slkotów. Jeśli 10004 będzie rokiem mało intensywnych walk (np. tylko B93 i "demonstracje" na granicach) to powinni nawet lekko zwiększyć - a dzięki uruchomieniu nagle wielu slotów - będą mieli zapasów tak na ~1,75 wojsk przez turę w 10005, na podstawie danych z 10004 [170Z zapasów].
Chętnie zakupią, albo coś. Albo zakupią awaryjnie zboże z Samarytan, by baudziej produkować.
Armia (10k7):
Budżet i armia szkic to be:
PODSTAWA:
rezerwy finansowe: dochód koło 120 mln $ co turę, rezerwy na koło 250-300 mln $. (!)
Budżet przemysłowy!
4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy". DP "egzotik" osobno.
Wymagania DP (średniozamożne) - +3DP.
Ludność +2 DP -> 5 DP.
Normalnie co roku mają wolny 1 slot przemysłowy, 2 jak idą w przemysł. Ostatnio co roku (od startu gry) 2...
2 sprzety, 3 piechoty w slocie
Ludność w 10006 łącznie 41 milionów [z przyrostem].
Dzięki szlakom, od 10006 włącznie +1 WP co turę.
Od 10005 mogą robić jednostki zmotoryzowane i panc0.
Od 10006 mogą robić aerostaty I generacji.
Od 10007 mogą robić wojska lądowe II, czołg I, balony I.
Od 10008 będą mogli robić artylerię II. Będą mieć efektywnie większą wydajność produkcji zaopatrzenia (przemysł)
Od 10009 będą mogli robić flotę II. Będą mieć +1 slot przemysłowy (elektryfikacja)
***
mają najemników: 4x20k = 80k=10 dywizji, -6 => 3 dywizje.
10k7
I slot przemysłowy: 3piechII [najemnicy]
II slot przemysłowy: 3piechII [najemnicy]
III slot przemysłowy: 2sI
IVy slot (bo DP kupili od Samarytan): 1piechII (najemnicy, ale do zwykłych), 2piech0bpp->2piechII
ewentowo:
1x 3mil.kaw -> 1piech0kaw
1piech0->1piechIplot
+2krI w 10k8.
Dwa sloty to było DP (tu ujmujemy tylko wolne sloty) [<<4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy" >> +1 za PP przemysł]
***
Zużycie zaopatrzenia: sama gotowość tegoroczna to ~95-100/4=25Z (!). Ubiegłorocznie zużyli ledwie ~20 Z + gotowości (co przy nawet zapasach, dla-npcowemu obcięciu kosztów milicj-milicji i sprzymierzonych+patrzeniu przez palce na koszty BPP, bazowej produkcji i dużej wydajności produkcji sprawia że mają zapasów na rok wojny wszystkim, potem będzie ciężko - muszą uruchamiać dużo slkotów. Jeśli 10004 będzie rokiem mało intensywnych walk (np. tylko B93 i "demonstracje" na granicach) to powinni nawet lekko zwiększyć - a dzięki uruchomieniu nagle wielu slotów - będą mieli zapasów tak na ~1,75 wojsk przez turę w 10005, na podstawie danych z 10004 [170Z zapasów].
Chętnie zakupią, albo coś. Albo zakupią awaryjnie zboże z Samarytan, by baudziej produkować.
Armia (10k7):
Cytat: Tagma Wybrzeża (strateg Eurypides **[Showman]) - 2piechI, 1piechIplot, 1artIzmot, 1art0kaw, 1s0 - Ekatomil Dasos
+ Flota wybrzeża (admirał Bulbullos) - 1krIplot - Ekatomil Dassos
Tagma Południa (strateg Spitamenes) - 2piech0kaw - Birdżand, Antiochia Wschodnia*, Nowe Ateny
Tagma Zachodu (strateg Polikrates) - 3piechI - Farsan
> 1piechI, 1piech0, 1piech0bpp, 2mil.kaw - Aleksandria Perska
Tagma Ekspedycyjna (strateg Agatokles***[Survival][Przeciwlotniczy]) - 2piech0kaw, 1piechIplot, 1piechIsg, 1artIkaw - B93
Tagma Wschodu (strateg Archebios*) - 1piechIkaw, 3piech0kaw, 1artIkaw - Aleksandria nad Indusem* [poza mapą]
> 2mil.kaw - Nowe Ateny
> 1piech0sg - Soteria
> 1piech0sg - Gandhara [poza mapą]
> 1piech0kaw - Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Tagma Północy (strateg Eukratydes*) - 1piechIkaw, 1piech0kaw, 6mil.kaw- Neopolis*, Suraopolis, Merw
Tagma Zmotoryzowana (strateg Perdikkas** [Szybki]) - 5piechIzmot, 2artIzmot - Ataraksjopolis
Tagma Pociągów (strateg Treno [Lubi pociągi]) - 2panc0, 2piechIzmot - Aleksandria Perska
I Korpus Najemniczy (generał Connor O'F'ck **) - 1piechI, 1piech0, 1piech0kaw, 3mil, 1artIkaw, 1s0 - Soteria Najdalsza ("stara" twierdza)
Flota Rzeczna Amu Darii (admirał Snakbar) - 1krIplot - Soteria Najdalsza
II Korpus Najemniczy (generał Matt Marauder) - 2piechI, 1artIzmot - Partia
III Korpus Najemniczy (generał Angelika d'Lesbos *) - 1piechI, 3piech0, 1artIkaw, 2art0kaw - Bucefalia [poza mapą] ("stara" twierdza)
Milicja Animistów (generał Johann Animin) - 1piechII, 3mil - Neopolis
Milicja Szlachecka (Xantsas) - 4mil.kaw - Partia
> 2mil.kaw - Aleksandria Perska
> 1mil.kaw - Jazd
Milicja Miast (Limes) - 2piech0bpp, 1mil - Aleksandria Baktryjska
> 2piech0bpp - Neopolis
> 1mil - Megapolis
Garnizon Stolicy (strateg Mikas) - 3piech0, 3mil, 2art0, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą] ("stara" twierdza)
Srebrne Tarcze (ksiażę Milinda) - 3piechI, 1artIzmot, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Gwardia Królewska (Parmenion***) - 2piechIkaw* - Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Lotnictwo Transportowe (generał lotnictwa Dolot) - 2ST0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą], lotnisko
I Flota Lotnicza (generał lotnictwa Qin Gone) - 1mI - Aleksandria Indyjska [poza mapą], lotnisko
II Flota Lotnicza (generał lotnictwa Obi Eins) - 1mI - Jazd, lotnisko
***
LOKALNI SOJUSZNICY JAWANÓW
Władcy brązu z B93 i Migranci z Północy (Cuprum** [Egida Foederati]) - 1mil, 3mil.bpsg - B93
Migranci kawalerysjcy (Stannum*) - 3mil.kaw - Merw
Foederati nowe (wódz Mae Pi Fo*) - 2piech0bpp, 4mil - Soteria Najdalsza*, Ataraksjopolis