Zalecenia do edycji Śródziemie 2.0 (optymalizacja czasu pracy MG itp.)
#1
Optymalizacja rozkazów

Każde rozkazy powinny zawierać na początku abstrakt. Zawiera on:
- spis wszystkich jednostek jakimi dysponowaliśmy na koniec poprzedniej tury (czyli przed dotarciem posiłków/przed przegrupowaniami w tej turze),
- informację o posiłkach (jednostkach zbudowanych w poprzedniej turze / zmobilizowanych ze sprzętu i włączanych do armii) i przegrupowaniach,
- spis wszystkich jednostek jakimi dysponujemy w danej turze po dotarciu posiłków (należy zaznaczyć również jednostki nie biorące udziału w działaniach, po prostu wypisujemy wszystko),
- informację o tym, które jednostki są postawione w stan aktywności - zarówno przy spisie jednostek, jak i w oddzielnym podpunkcie poświęconym wyłącznie temu ile których jednostek jest aktywnych, 
- krótki opis tego co chcemy osiągnąć. czyli ogólny plan.

Abstrakt ma wyglądać na przykład tak:
Cytat:101
Stan na koniec zeszłego roku:
I Armia(gen. Abacki***) - 3 piech II - Obajtków
II Armia (gen. Bebacki) - 3 zmechIV - Bychawa
III Armia (gen. NieLubięKorwina*****) - 4 pancV, 2 zmechV - Semej
IV Armia (gen. Załużny*****) - 5 piechIV - Abacjogród

Posiłki/przegrupowania:
Wyprodukowano 3 piechIV: 2 piechIV wzmacnia I Armię, 1 piechIV wzmacnia III Armię
Przerzucamy 1 zmechIV z II Armii do III Armii

Stan po zmianach (zaznaczone jednostki aktywne):
I Armia(gen. Abacki***) - 2 piechIV, 3 piech II - Obajtków (aktywne)
II Armia (gen. Bebacki) - 2 zmechIV - Bychawa
III Armia (gen. NieLubięKorwina*****) - 4 pancV, 2 zmechV, 1 zmechIV, 1 piechIV - Semej (aktywne)
IV Armia (gen. Załużny*****) - 5 piechIV - Abacjogród

Aktywne jednostki: 4 pancV, 2 zmechV, 1 zmechIV, 3 piechIV, 3 piechII

Plan: Atakujemy Bebację. III Armia stanowi główne siły uderzeniowe. Wspiera ją I Armia. II Armia stanowi mobilną rezerwę na wypadek gdyby ktoś chciał wbić nam nóż w plecy.

Po abstrakcie należy podać konkretniejsze rozkazy dla poszczególnych armii. Np:
Cytat:I Armia(gen. Abacki***) - 2 piechIV, 3 piech II - Obajtków (aktywne)
III Armia (gen. NieLubięKorwina*****) - 4 pancV, 2 zmechV, 1 zmechIV, 1 piechIV - Semej (aktywne)
III Armia atakuje z Semej na Kucykogród i stara się przełamać wrogą obronę. I Armia wspomaga natarcie wykonując oskrzydlający atak z Obajtkowa. W razie przełamania wrogich pozycji siły pancerne i zmechanizowane kontynuują natarcie w kierunku na Pokemonowo z zamiarem utrudnienia zorganizowania kolejnej linii obrony.

Cytat:II Armia (gen. Bebacki) - 2 zmechIV - Bychawa
IV Armia (gen. Załużny*****) - 5 piechIV - Abacjogród
Pozostałe oddziały ochraniają swoje odcinki granicy. II Armia pełni rolę mobilnej rezerwy.

Bardzo mile widziane są mapki z zaznaczonymi strzałeczkami itp.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Zalecenia do edycji Śródziemie 2.0 (optymalizacja czasu pracy MG itp.) - przez Richtus - 2024-02-12, 02:14