Stolica: Havardgrad (Winterpyre)
Ustrój: Demokracja wspólnotowa (autorytaryzm)
Model gospodarczy: Wolny rynek (leseferyzm)
Język/i urzędowy/e : Norski
Dane na: 2713
Ludności : 30,22 mln
Reputacja: -1
Zamożność: Zamożne
Poziom mobilizacji: 1
Cechy społeczeństwa:
- Kult Ascendencji - raz na turę +3 do jednej badanej technologii lub jednego badanego zaklęcia.
- Wysoki kapitał społeczny - +14% do dochodu
- Archaongrad, Miasto Chaosu - państwa NPC, które co do zasady nie uznają reputacji, uznają ją w stosunku do właściciela tego miasta [wymaga kontroli nad prowincją Archaongrad]
- Ekspansja północna - -1,5% do dochodu za każdą skolonizowana prowincję w regionie północy. Każda nowa prowincja skolonizowana na północy dostaje +1 WP oraz Winterpyre dostaje +1 WP
- Rozbudowane wydatki socjalne - -18 mln dochodu, -5 KP co turę
- Kolej Północy - +1 do produkcji Zaopatrzenia ze slota za każde dwa państwa w Kolei Północy, -1% dochodu za każde dwa państwa w Kolei Północy (obecnie 3 posiadaczy cechy)
- Błogosławieństwo Chaosu - stały, dodatkowy slot przemysłowy.
- Przynależność do Międzynarodowego Zrzeszenia Magotechnicznego: -4% dochodu, -1 do kosztu badań wszystkich czarów
- Aktywny Uniwersytet Techniczno-Magiczny: -2%
- Pan-ludzka sieć handlowa: +1% dochodu
- Powiązania gospodarcze WWL-ZSRR - jeśli państwa te nie są w stanie wojny, +1% do dochodu
- Wpływy polityczne w Królestwie Ilsgaltu - +3 KP na turę
- Demokratyczna opozycja wśród elit: -3 KP co turę
Aktualne umowy i pakty:
- Traktat z Muggelir - pakt z Republiką Chaosu: 10 lat paktu o nieagresji (od 2700 - nieaktualne), ustalenia graniczne, wyrażenie woli rozwoju pozytywnych relacji
- Porozumienia ekonomiczne z Imperium Chaosu, Zakonem Wybrańców Chaosu, Bretonnią, DRW, Kurganami, Imperium Pyłu, Ziemiami Pasterza, ZSRR i Zakonem Nurgle'a
- Sojusz militarny z Imperium Chaosu, Hegemonią Kurganów i Imperium Pyłu
Państwa satelickie:
Struktura narodowościowa:
- Ludzie (Norskanie) - 90%
- Ludzie (Kurganie) - 6%
- Ludzie (Kislevici) - 3%
- Inne - 1%
Struktura religijna:
- Chaos (Niepodzielny) - 24%
- Chaos (Khorne) - 16%
- Chaos (Slaanesh) - 15%
- Chaos (Nurgle) - 14%
- Chaos (Tzeentch) - 13%
- Ateizm/Chaos (Necoho) - 10%
- Chaos (Zuvassin) - 4%
- Chaos (Hashut) - 3%
- Inne - 1%
Ustrój: Demokracja wspólnotowa (autorytaryzm)
Model gospodarczy: Wolny rynek (leseferyzm)
Język/i urzędowy/e : Norski
Dane na: 2713
Ludności : 30,22 mln
Reputacja: -1
Zamożność: Zamożne
Poziom mobilizacji: 1
Cechy społeczeństwa:
- Kult Ascendencji - raz na turę +3 do jednej badanej technologii lub jednego badanego zaklęcia.
- Wysoki kapitał społeczny - +14% do dochodu
- Archaongrad, Miasto Chaosu - państwa NPC, które co do zasady nie uznają reputacji, uznają ją w stosunku do właściciela tego miasta [wymaga kontroli nad prowincją Archaongrad]
- Ekspansja północna - -1,5% do dochodu za każdą skolonizowana prowincję w regionie północy. Każda nowa prowincja skolonizowana na północy dostaje +1 WP oraz Winterpyre dostaje +1 WP
- Rozbudowane wydatki socjalne - -18 mln dochodu, -5 KP co turę
- Kolej Północy - +1 do produkcji Zaopatrzenia ze slota za każde dwa państwa w Kolei Północy, -1% dochodu za każde dwa państwa w Kolei Północy (obecnie 3 posiadaczy cechy)
- Błogosławieństwo Chaosu - stały, dodatkowy slot przemysłowy.
- Przynależność do Międzynarodowego Zrzeszenia Magotechnicznego: -4% dochodu, -1 do kosztu badań wszystkich czarów
- Aktywny Uniwersytet Techniczno-Magiczny: -2%
- Pan-ludzka sieć handlowa: +1% dochodu
- Powiązania gospodarcze WWL-ZSRR - jeśli państwa te nie są w stanie wojny, +1% do dochodu
- Wpływy polityczne w Królestwie Ilsgaltu - +3 KP na turę
- Demokratyczna opozycja wśród elit: -3 KP co turę
Aktualne umowy i pakty:
- Traktat z Muggelir - pakt z Republiką Chaosu: 10 lat paktu o nieagresji (od 2700 - nieaktualne), ustalenia graniczne, wyrażenie woli rozwoju pozytywnych relacji
- Porozumienia ekonomiczne z Imperium Chaosu, Zakonem Wybrańców Chaosu, Bretonnią, DRW, Kurganami, Imperium Pyłu, Ziemiami Pasterza, ZSRR i Zakonem Nurgle'a
- Sojusz militarny z Imperium Chaosu, Hegemonią Kurganów i Imperium Pyłu
Państwa satelickie:
Struktura narodowościowa:
- Ludzie (Norskanie) - 90%
- Ludzie (Kurganie) - 6%
- Ludzie (Kislevici) - 3%
- Inne - 1%
Struktura religijna:
- Chaos (Niepodzielny) - 24%
- Chaos (Khorne) - 16%
- Chaos (Slaanesh) - 15%
- Chaos (Nurgle) - 14%
- Chaos (Tzeentch) - 13%
- Ateizm/Chaos (Necoho) - 10%
- Chaos (Zuvassin) - 4%
- Chaos (Hashut) - 3%
- Inne - 1%