Informacje ogólne
#1
[Obrazek: unknown.png]

Flaga Cesarstwa 

Oficjalna nazwa: Wolne Cesarstwo Nandanu
Stolica: Pedroville (prowincja W38)
Ustrój: unia terytoriów [demokracja zdecentralizowana]
Model gospodarczy: gospodarka rynkowa [keynesizm]
Język/i urzędowy/e : portugalski (ogólnopaństwowy)/inne (języki poszczególnych terytoriów)

Dane na: 2208

Ludności : 24,01 mln
Reputacja: 4
Zamożność: zamożne
Poziom mobilizacji: 1 (Armia zawodowa)

Cechy społeczeństwa:
  • Entuzjazm Dzieci Nandanu - +1 PN/turę przy badaniu technologii z dziedziny Nauki (dotyczy wszystkich slotów). Dodatkowy slot naukowy tylko do badania technologii specjalnych dotyczących Nandanu [jakie - pytać MG]. +2PN do badania Nauki/technologii specjalnej dotyczącej Nandanu jeśli w poprzedniej turze skolonizowano choć jedną prowincję w Dakshin [Kontynencie Południowym]
  • Konflikty frakcyjne “nie wiedzą czego chcą” - wszystkie akcje kosztujące KP, kosztują 5KP więcej.
  • Boom demograficzny - +2% wzrostu populacji.
  • Wielbiciele dżungli - +1 PK natychmiastowo, przy użyciu przynajmniej 10PK do kolonizacji prowincji leżących w Dakshin.
  • Program kolonizacji Dakshin - -2% do dochodu za każdą skolonizowaną prowincję w "Ad", obecnie 2%
  • Centra Kulturalne - -1% za każde utrzymywane w innym kraju centrum. Bonus kroczący za centra w innych krajach (maks jeden na kraj): 1K+ za jedno, 1+2 K+ za dwa, 1+2+3 za trzy itd, obecnie -2% i +3K - w Azylu i Transaarde
  • Silna pozycja opozycji - brak osiągnięcia przez rząd 66% poparcia w głosowaniu kosztuje dodatkowe +5KP. Klęska w głosowaniu (przegrane głosowanie, poniżej 50%) kosztuje 5KP poza już wydanymi/mimo braku wydania KP.
  • Embargo na Helgan - póki nakładamy embargo na Helgan, mamy +2% dochodu [zmniejszenie strat. Suma embarga odHelgan i bonusu nie może nam dawać wzrostu przychodu]
  • Gubernator Caraxias - Jako gubernator regionu (max 6 prowincji, połączone lądowo) znacząco zmniejsza skutki wszelkich kryzysów, w tym możliwej utraty stabilności promieniujących z regionu na kraj. +1 KP za każdy skolonizowaną i kontrolowaną prowincję pod jego zarządem jeśli kraj jest w kryzysie (nie ma kompletu PP).
  • Rząd (prawie) Wszystkich Dzieci Nandanu - +2KP co turę, cecha <<Konflikty frakcyjne “nie wiedzą czego chcą”>> zostaje zawieszona [aktywna, póki rząd ma ponad 75% poparcia w parlamencie]
  • Biją LNN! - Jeśli Federacja Robo-Techniczna poniesie totalną klęskę, spadnie to też na nasze głowy i poskutkuje -2 stabilności.
  • Filmy dokumentalne - kolejny film dokumentalny o badaniach naukowych ma w turze po wyprodukowaniu zwrot 30% kosztów zaokrąglonych w dół (do pełnych mln $). Bonus jest kumulatywny z cechami kinematograficznymi innych krajów.
  • Fascynacja a nawet Mania na punkcie Nandanu - zbadanie i przekroczenie wymaganych PN o cn. 5 PN powoduje że technologia specjalna związana z Nandanem ma efekt natychmiastowy - nie można od razu zacząć badać kolejnej technologii, ale można natychmiast wprowadzić w życie efekty. Wydanie punktów musi być ogłoszone tajnym wydarzeniem z cytatem z budżetu - PRZED DEADLINEM HANDLOWYM (im szybciej tym lepiej) - po użyciu, nie można tego zmienić. Dotyczy tylko technologii specjalnych związanych z Nandanem.
  • Specjalizacja: nandanistyka - Zespoły naukowe od "nauki" nie mają -2 a -1 przy badaniu technologii specjalnych związanych z Nandanem.
  • Inwestycje ludzi zainteresowanych nauką i kulturą - Raz na turę, jeśli w tej/poprzedniej turze zbadano technologię specjalną z Nandanem i ogłoszono jej wyniki, można kosztem 30 K+ przyciągnąć 5 WP inwestycji w jednej z wybranych prowincji. Jedną zbadaną technologię można użyć tylko do jednego eventu. Skierowanie WP musi się odbyć jawnym eventem. [Możliwe aktualnie w prowincjach: Vaziamontana, Capital do Sul, Zion]
  • Ale jaka jest ta nasza konstytucja? (2206-2210) - -5KP co turę, -5K+ co turę, bo obywatele potrzebują kilka lat by ją zrozumieć. I te wszystkie obrazy nie pomagają
  • Pięciopodział władzy: władza ustawodawcza - koszt przeprowadzenia dowolnej ustawy w tej samej turze wzrasta o 5KP [może być zbite do 0 KP innymi modyfikatorami]. Można tego uniknąć, z góry zaznaczając w wydarzeniu że władza cierpliwie czeka
  • Pięciopodział władzy: władza sądownicza - +5% dochodu, +5KP co turę
  • Pięciopodział władzy: władza wykonawcza - +5 KP każdorazowo jeśli po wyborach uda się wybrać premiera jako kandydata tylko dwóch partii/frakcji [jak wylistowana osobno, to jest jako partia/frakcja]. W turze wyborczej jeśli nie został wybrany premier (jest tylko tymczasowy, desygnowany przez Cesarza), każda akcja kosztująca KP kosztuje +10 KP
  • Pięciopodział władzy: mandaryni - -4% dochodu, cecha przyrastająca co roku o kolejne -3% aż do "zresetowania mandarynów", gdy wraca do -4% (udowodnienie korupcji działaniami fabularno-policyjnymi jest możliwe od -10% dochodu z tytułu kary). +5 KP co turę. -1 wymagane DP, jeśli tracimy z tytułu mandarynów 9% dochodu i więcej
  • Pięciopodział władzy: władza wolnościowa - wybory produkują masę beznadziejnych partyjek. Każde wybory kosztują 1 mln $ za każdy pełny milion mieszkańców. +5KP za każde organizowane wybory. Jeśli używamy polityki "inwestycja w kulturę", mnożymy ludność x3 [zamiast x2].
  • Dziwne wydarzenia w Azylu - podejrzenia odnośnie dziwnych zbiegów okoliczności w Azylu powodują, że wszelkie inicjatywy dyplomatyczne wspólne z Azylem kosztują +5KP więcej (co najmniej 5 KP).
  • Kolonizacja Dakshin podejście 2.0 - ulokowanie  oddziału milicji/piechoty/piechoty zmechanizowanej* w prowincji skolonizowanej w Dakshin daje +3 WP do danej prowincji, +1PK per każda taka prowincja do lokowania w Dakshin [poza limitami]. Oddziały w prowincjach są przydzielone na stałe, bez możliwości wystawienia poza Dakshin, najwyżej rotowane między prowincjami; spis prowincji z odpowiednimi oddziałami terytorialsów powinien być w informacjach tajnych. Wycofanie oddziałów z danej prowincji: -4WP (jak będzie ujemne, prowincja jest dekolonizowana).
  • Spółdzielnie Paradyzjańskie - +2% dochodu. +2x1WP do rozdzielenia co turę w prowincjach mających nie więcej niż 1WP; jeśli takich prowincji nie ma, możliwe do przydziału WP przepada
  • W całości nandański kapitał i w większości nieruchomości (2206-2211) - +10% dochodu; kolonizacja daje 150k mieszkańców (zamiast 100k); +2KP co turę, +20 KP jednorazowo
  • Ustawa o trailerach ustaw - +15K+ co turę. Jeśli wydajemy KP by przepchnąć coś przez parlament (nie dotyczy rzeczy dokładnie wycenionych w cenniku), musimy wydać drugie tyle K+ by ustawa przeszła
  • Przerwanie komunikacji z Ziemią (2208-2209) - -5% dochodu, -5K+; +1 DP wymagane
Cechy prowincjonalne:
  • Biskupstwo w Pedroville - +1 KP  co turę (na razie) [wymaga posiadania Pedroville]
  • Góra Tabor - +2KP co turę, +2 PN co turę do wykorzystania tylko technologie specjalne związane z Nandanem [wymaga posiadania prowincji Vaziamontana] - nieaktywne w związku z okupacją
Cechy powiązane z Fangornusami:
  • Przyjazne nastawienie społeczeństwa do Fangornusów - +2KP, +5K+  jeśli w poprzedniej turze był jawne kontakty dyplomatyczne (lub "dyplomatyczne") z Fangornusami
  • Karta Praw Fangornusów - +1% dochodu, +3KP co turę, +5K+ co turę. Są ustalone zasady pokojowego współistnienia i uregulowano wszelkie niezbędne do uregulowania kwestie: religijne, kulturalne i gospodarcze. Raz na turę można (wydając 15 KP+15K+  LUB  5KP+35 K+) poprosić o pozytywne wydarzenie związane z integracją z Fangornusami (do wyboru: religijne, kulturalne, gospodarcze); MG określa typ wydarzenia i możliwe efekty [można zasugerować, ale sugestia ma być krótka]
  • Fangornusy into gospodarka (2208-2209) - +7% do dochodu. +4x1WP do rozdziału (2x1 w Dakshin, 2x1 poza Dakshin) [Bonusy do dochodu działają na kolejny rok budżetowy].
Cnoty społeczeństwa:
  • Cnota - zorganizowani
  • Cnota - patriotyczni
  • Cnota - innowacyjni
Zdezaktywowane cechy ziemskie:
  • Sława odkrywców Cthylla Sapiens (2205-2208) - odmowa dopuszczenia naukowców z WCN do fabularnych badań naukowych* na Nandanie, niezależnie od powodu kosztuje -1 reputacji i może kosztować stabilność. Odmowa musi być jawna. [jeden kraj może otrzymać taką karę maksymalnie raz].
    Współudział naukowców z WCN w fabularnym badaniu naukowym dodaje krajowi zapraszającemu 10 KP i +1 reputacji jeśli ma reputację 0 lub mniejszą [Brazylia może nadać ten bonus maksymalnie jednemu krajowi na turę].

  • Nękani przez naukowców z Ziemi - +1 reputacji [nie co turę, stale - póki jest cecha], +5 PN na turę do poświęcenia w slocie [jednym] badającym naukę lub technologie specjalne, -5KP co turę.
  • Brazylijczycy za Paradyzjan, deal? - +1 WP w jednej dowolnej prowincji, co turę. +100k ludności co turę. Można zamienić dowolną liczbę K+ na gotówkę w przeliczniku, 1K+ na 1,5 mln $ (sprzedaż dób kultury na Ziemię). Cecha działa póki jest komunikacja z Ziemią
  • Hub kolonizacyjny - + 300 + 200 * reputacja tys. ludności rocznie (obecnie - 1,1 mln rocznie)
Aktualne umowy i pakty:
- Przynależność do LNN
- Pakt o nieagresji z Rabinatem - 2208-2218

Państwa satelickie:
- USE

Struktura narodowościowa:  
  • Brazylijczycy - 45%
  • Nandańczycy - 43%
  • Latynoamerykanie poza Brazylijczykami - 3%
  • Szwajcarzy i Finowie - 1%
  • Żydzi - 1%
  • "Sztuka nie zna narodowości" - 4%
  • Inne - 1%
  • Kalasze - 2%
Struktura religijne:
  • Chrześcijaństwo (katolicyzm) - 28%
  • Chrześcijaństwo poza katolicyzmem - 5%
  • Buddyzm - 5%
  • Hinduizm - 1%
  • ""Rodzime" wierzenia nandańskie - 16%
  • Kulty natury, New Age, Wicca - 18%
  • Czciciele Fangornusów - 3%
  • Rodzime wierzenia Indian - 7%
  • "Ta góra jest cudowna, nie uważacie że warto oddawać jej cześć? Zaraz ją namaluję" - 2,5%
  • Czciciele bałwanów (ze śniegu), zimy i ogólnie zimniejszej strony natury - 2%
  • Tradycyjne wierzenia eskimoskie, polinezyjskie i tanzańskie (Cthulhu, Tsathoggui, Nyarlathotep) - 2%
  • Ateizm i Agnostycyzm - 0,5%
  • Inne - 10%
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Informacje ogólne - przez Darne - 2021-10-17, 10:33
RE: Informacje ogólne - przez Darne - 2021-10-17, 10:35
RE: Informacje ogólne - przez Darne - 2021-10-19, 19:28
RE: Informacje ogólne - przez Darne - 2021-10-19, 20:46