Informacje Ogólne
#1
[Obrazek: flak.png]

Stolica: <Ankara> 
Ustrój: Sułtanat <Twardy Autorytaryzm>
Model gospodarczy: Islamska Gospodarka Rynkowa <Kartelizacja>
Język urzędowy: <Turecki>

Dane na: <10 008>

Ludności: <51,2 mln>   
Reputacja: <-2> 
Zamożność: <Zamożne (zwiększona o 1 dzięki 'Egalitaryzm społeczny pełną gębą' >
Poziom mobilizacji: <Pobór: 2% siły ludzkiej, -10% kary do dochodu>

Cechy społeczeństwa :

• Dżihad - wojny z krajami giaurami/giaurów (interpretowane jako “nie Ludy Księgi” lub brak religii państwowej) nie kosztują na PP za pokój. Cecha może, ale nie musi być użyta poprzez “Ogłoszenie dżihadu” (nie musi, bo jakby Kalifowi się coś stało…). Zawarcie pokoju z krajem przeciwko któremu ogłoszono dżihad [użyto niniejszej cechy], kosztuje (poza wszystkimi innymi kosztami z gry) 1 stabilności. [cecha startowa]
• Niechęć do pogan - kontakty dyplomatyczne i handlowe z giaurami/kafirami (np. politeistami) kosztują nas 10KP więcej, minimalnie 10 KP. [cecha startowa]
• Rozwinięty system szkolnictwa - +5K+ co turę. podwyższanie umiejętności zespołów / dowódców kosztuje 5K+ mniej. [cecha startowa]
• Egalitaryzm społeczny pełną gębą - Społeczeństwo ma zamożność o 1 wyższą niż wynika z mechaniki. +10 KP co turę. [nierozerwalnie powiązane z “Ludziom po 40stce nie chce się zapierdalać”, cecha startowa]
• Ludziom po 40stce nie chce się zapierdalać* - -2 PK co turę. Centrum kolonizacyjne i finansowe działają u nas dwa razy słabiej. Nie otrzymujemy dodatkowych WP za użycie 2PP: Kolonizacja. Z użycia cnot “przedsiębiorczy” otrzymujemy tylko 2 WP.[nierozerwalnie powiązane z “Egalitaryzm społeczny pełną gębą”, cecha startowa]
(*- dzieci nic nie odziedziczą)
• Wielkie Przemysłowe Canakkale - jeśli w prowincji znajduje się centrum przemysłowe, to traktujemy to jakby w prowincji było też centrum zbrojeniowe. [wymaga prowincji Canakkale, cecha startowa]
• Chrześcijańskie, żydowskie i zaratustriańskie towarzystwa ubezpieczeniowe tudzież usługi bankowe i YMCA/YMJA/YMZA - +25% dochodu, +1KP co turę. [od 10003]
 Rydwan z Mugla - +1PN do technologii związanych z motoryzacją (czołg, motoryzacja, jednostka zmechanizowana) do III poziomu włącznie. [od 10001]
Cnota: innowacyjni - +8 postępu w wybranym slocie badawczym. [aktywowana w 10001]
• Poganie z ARL śmią nawracać! - Kontakty z ARL, niezależnie od "Niechęć do pogan", kosztują nas 5KP więcej. A cecha działa nawet jak stoimy obok nich w jakiejś inicjatywie międzynarodowej, czasem załączając też "Niechęć do pogan". [od 10003]
• "Kopalnie skarbów" w Izmit - +4K+ LUB +6mln $ co turę. [wymaga: całorocznej kontroli prowincji Izmit, od 10003]
• Falaka (10003-10005) - Światowa opinia publiczna czasowo ma nas za niereformowalnych kutasiarzy. W czasie posiadania cechy, pierwszy wzrost reputacji w ciągu tury jest neutralizowany - kolejne nie. Jak żadnych wzrostów nie ma, to nic się nie dzieje.
• Napakowany rynek kosztowności i łupów (10004-10005) - +5% dochodu
• Złoty Meczet (odlegle udający jeden z Cudów Europy) - +1 K+ co turę. +1K+ co turę dodatkowo, jeśli Konstantynopol jest stolicą państwa. [wymaga: posiadania prowincji Konstantynopol, od 10004]
• Ambasada Neobaktrii - +1 wpływu w Neobaktrii co turę, jeśli wynosi mniej niż 5 i jeśli w Konstantynopolu nie toczyły się walki w poprzedniej turze wojennej. +2KP co turę, jeśli mamy 5+ wpływu w Neobaktrii. +2K+ co turę, o ile mamy PP za pokój, w innym wypadku +1K+. [wymaga posiadania: Konstantynopol, od 10004]
• Niechętna mniejszość rohirrimska - 8 milionów ludzi podlega poborowi tylko na 1 poziomie poboru. -2KP co turę. [od 10004]
• Cnota: zorganizowani - kolonizujemy wybraną prowincję, w której mieliśmy przynajmniej 1 PK  [aktywowana w 10006]
• Łagodne anektowanie i strefa ekonomiczna Adalii i Korakassy (10007-10009) - +3KP co turę, +1 WP co turę w Adalii lub Korakassie [trzeba wybrać jawnym wydarzeniem].
• Rozbudzony handel atlantydzki - +5% dochodu, jeśli kraj nie jest poddany blokadzie morskiej. Blokada jest skuteczna, jeśli w jej wyniku nie ma połączenia z Atlantykiem dla portów mających cn. 5 WP. [od 10007]
• Kryzys bankowy (10008-10010) - -15% dochodu.
• Konstantynopol, miejsce gdzie białe twarze polują na jelenie - +5 % dochodu, +1 WP co turę (w Konstantynopolu). Posiadacz cechy ma -1 reputacji (po prostu -1 reputacji, nie co turę, tylko po prostu w czasie trwania cechy. Maksymalna reputacja też spada do 4!). [od 10008]
• Hatay, nowe centrum naukowe (10008-10010) - W prowincji przez czas działania cechy działa pozalimitowe centrum, traktowane jakby było centrum "zgarniętym".

Aktualne umowy i pakty:

Pakt o nieagresji z Qin (10005-10009)

Państwa satelickie:
---

Struktura narodowościowa: 

Turcy (ludy tureckie) - 59%
Grecy - 3,5%
Rohirrimowie - 16%
Samarytanie - 1,5%
Żydzi - 2,5%
Europejczycy - 6%
Kozacy - 3%
Gruzini - 3%
Ormianie - 1,5%
Gondorczycy - 1%
Inne - 3%

Struktura religijna: 

Islam tradycyjny - 53%
Islam merkeyizm - 5%
Katolicyzm - 13,5%
Prawosławie - 3,5%
Chrześcijaństwo poza prawosławiem i katolicyzmem - 4%
Samarytanizm (judaizm samarytański) - 2%
Judaizm - 2,5%
Tolkienizm - 11%
Zaprzysiężeni* - 0,5%
Zoratustrianizm - 1%
Kult koników (Ponyteizm)* - 1%
Buddyzm - 1%
Animizm-satanizm - 1%
Inne - 1%

*- wartości szacowane, raczej mało kto się przyznaje.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Informacje Ogólne - przez el roberto - 2022-09-22, 10:09
RE: Informacje Ogólne - przez el roberto - 2022-09-22, 10:10
RE: Informacje Ogólne - przez el roberto - 2022-09-22, 10:10
RE: Informacje Ogólne - przez el roberto - 2022-09-22, 10:11