Ogłoszenia
#41
Ogłoszenia parafialne.

Jesteśmy w okresie między turą 2202 i 2203. Wszelkie posty (to bardziej jakby ktoś zapomniał o czymś w 2202) będą rozpatrywane na 2203 (ewięc równie dobrze możecie ich nie pisać), ale nie wolno pisać budżetów i w dyplomacji - poczekajcie na wszystkie wojny i część eventów. Jak zmienię numerek turki, to można.
Czas przypomnień teraz nie płynie - liczymy dalej dopiero od startu nowej tury.

Międzyturze potrwa co najmniej do czwartku, może do piątku-weekendu. Zależy od tego, jak życie stłoczy.

***


Cytat:Jeżeli technologia pozwoliłaby nam na budowę nowej struktury, nowego rodzaju wojsk lub da dostęp do kolejnej technologii w drzewku - tworzenie tych możemy rozpocząć dopiero w turze kolejnej.
zmienia brzmienie na


Cytat:Jeżeli technologia pozwoliłaby nam na budowę nowej struktury, nowego rodzaju wojsk lub da dostęp do kolejnej technologii w drzewku - tworzenie tych możemy rozpocząć dopiero w turze kolejnej. Technologie o takiej samej nazwie a innym numerku (generacja I, II, III itp) są tą samą technologią i nie można badać równocześnie dwóch generacji tej samej technologii.
Odpowiedz
#42
Oficjalna wykładnia zasad


Cytat:Centra - prowincje, które posiadają co najmniej 25 WP mogą otrzymać status centrum. Suma WP oraz cechy wyznaczają nam limit własnych centrów. Kiedy zajmiemy centra innych państw zapewniają one wówczas mniejszy bonus, jednak nie wliczają się do naszego limitu własnych centrów. Limit na centra ogranicza nam możliwość zakładania nowych i nie ma wpływu na istniejące.

Podkreślony fragment oznacza, że nie tracisz działania centrów jeśli stracisz WP, tak jak to było jak ktoś zaczynał w tej edycji z mniej niż 50 WP.
Stanowczo to NIE NIE I NIE oznacza że można zrobić +2 centra.
Odpowiedz
#43
Dobra, pierwszy taki przypadek kiedy muszę wyjaśniać co to deadline.

Jak macie deadline wywiadowczy [zwany też wojennym] to nie można edytować budżetu i zakończyć działań wywiadowczych. Stoi w miejscu. Tak właśnie. Ne nada.

Deadline -> koniec pewnych działań, ne nada, łapiecie?
Odpowiedz
#44
Czytanie rozpisek:

jak coś ma (uszkodzone) to jest uszkodzone. Jak coś jest w stratach, to wyginęło.

W 2201 używałem zapisu np. 2piechII, 1piechI; 1piechII, 1piechi (uszkodzone) -- co oznaczało że 1piechII i 1piechI są uszkodzone. Teraz wyszczególniam każdą jednostkę, bo widzę że gracze nie widzą potrzeby w zapytaniu, czemu pośrodku jest średnik.
Odpowiedz
#45
Ogłaszamy niniejszym rozpoczęcie się 3 tury (2203) edycji Nandan!

Gracze którzy brali udział w wojnach / na których konflikty znacząco wpłynęły, mają czas na edycję budżetów do 14.12 o 21:00. Należy przy tym napisać w rozmowach z MG vs BG co się edytowało i czemu - jeśli ktoś nie napisze "czemu", bez pytania o rację daję stabhita przy sprawdzaniu budżetów.
Osoby które nie brały udziału w wojnach itp. też mogą edytować budżety, na tych samych zasadach. Ale proszę pamiętać, że jak ktoś zmieni coś diametralnie (nagle zabierze zgodę na tranzyt, na handel, itd) to poleci stabhit.

Od 14.12 po 21ej sprawdzam szlaki handlowe i budżety. DLATEGO jak ktoś się nie wyrobi ze zmianami, to przykro mi, ale trudno, mniej więcej poprawisz swój błąd pisząc budżet na 2202.

Ps. Graczy uprzejmie proszę o przypomnienie się ze wszystkimi eventami które zrzuciłem na turę 2, o ile na nie sam nie odpiszę + minęły 3 doby od napisania o nich.
Przypominać się w Rozmowach z MG, po kolei wymieniać sprawy (numerować) i podawać linki do działań/pytań. Bez tego obawiam się że mogę się sam z siebie sprawami nie zająć, więc wypisywanie w rozmowach to Wasza działka.


***

Deadline handlowy, kolonizacyjny, połowowy, na oznaczenia złóż I AKTUALIZACJĘ CHOLERNYCH INFORMACJI OGÓLNYCH jest do: 20.12, 21:00
Deadline wojskowy i wywiadowczy jest do 23.12, 21:00.

Wnioski o przedłużenie proszę składać w odpowiednim temacie / bezpośrednio MG. Wnioski składane do ~3h przed deadlinem nie będą w tej turze rozpatrywane.
Uwaga: dopuszczam możliwość przedłużeń tury, ale deadline handlowy jeśli będzie przesuwany, to na pewno nie pozwolę na jego przesunięcie na po Świętach, więc jak macie coś wtedy ważnego, to lepiej nie ociągajcie się z postami. Dopuszczam możliwość, że deadline wojskowy przesunie się na po Świętach, ale takoż na pewno zakończy się przed Nowym Rokiem. Nie ociągajcie się z pisaniem.


Ostatnie ogłoszenie: 24.12, 25.12 i 26.12 są okresem absolutnego zakazu pisania do Nandanu. Na forum wolno pisać tylko w Szermierce bagnetem, a i to bez "rozmów o grze". Gracz który zlekceważy te wytyczne, dostanie bana na kilka dni i na pewno z jego powodu tura nie będzie przedłużana. Jak ktoś bardzo chce, niech pisze sobie rzeczy w docu, na forum ma być CISZA.
... tylko kto MI da bana na trzy dni, jeśli wejdę w Święta na forum i coś napiszę, huh? @Andre, można na Ciebie liczyć?
Odpowiedz
#46
Do czasu zdecydowania przez zdunia czy sra, czy opróżnia wychodek, wszelkie interakcje z jego krajem nie będą zatwierdzane przez MG, a w razie rezygnacji - cały handel wylatuje w powietrze (budżet na 2202 nie będzie sprawdzony do czasu jego ostatecznej decyzji).
Odpowiedz
#47
By nie było wątpliwości: kraje które nie zrobiły działań w kierunku zarzucenia wyświetlania "Czerwonego Morza" u siebie, mają cechę

Cytat:Chiny są wspaniałe (cn. do 2203?)
przedłużoną na "(cn. do 2204?)


bowiem, jak pisałem w evencie:

Cytat:Cecha przestaje działać rok po zaprzestaniu dystrybucji “Czerwonego Morza” w kinach danego kraju [wycofanie w 2202 daje działanie aż do końca 2203, włącznie z wojną]. Uwaga: Samo z siebie to też kiedyś nastąpi, ale zależy wtedy po części od... Chin.

... ogólnie wycofanie z wyświetlania może kosztować KP jakby było nagle, stąd taki zamysł.

Jak na razie jeden kraj bodajże wycofał film z wyświetlania w 2202, stąd przypomnienie ^^
Odpowiedz
#48
Mam wrażenie że to dla niektórych przynajmniej niejasne, ale handlujemy surowcami aktualnie wydobywanymi.
Zajmie ktoś nam ten surek w czasie wojny - mamy problem (nikt go nie ma, ani zajmujący, ani my ani kontrahent).

Jest tak dlatego, bo surowce są niemagazynowalne. W innym wypadku, jakbyśmy sprzedawali już posiadany, to chociażby gracze mogliby ze sobą grać w ping-ponga co turę surkiem, w ten sposób go magazynując i chomikując na ciężkie czasy, wbrew zasadom.

Więc jak ktoś teraz robi np uran, to od razu go sprzedaje.
Odpowiedz
#49
Chciałbym zwrócić uwagę że


Cytat:[*]Terraformacja I: +10 PK, +2 WP w jednej z kolonizowanych prowincji w tej turze

[*]Terraformacja II: +15 PK, +3 WP w jednej z kolonizowanych prowincji w tej turze
[*]Oznacza że nie można walnąć tych WP w prowa i skolonizować za 5 tur z tym bonusem. Ani dodawać sobie bonusów z kilku tur i od razu mieć z samej terraformacji mieć np +10 WP.

Podkreśliłem powód.
Odpowiedz
#50
W związku z tym że zasady są niejasne w kontekście handlu, a różni gracze (Troll, Troll i Trollostanov) piszą pierdoły, potem mówią że to be i znów piszą pierdoły, czas na oderwanie się od sprawdzania budżetów i wyjaśnienia.

Handel surowcami
W turze X jest produkowany surowiec. W tej samej turze może być sprzedany do innego gracza - który ma jego efekty w turze X+1 jakby go produkował.
Zalety? proste, jasne, klarowne.
Wady? Transakcja może nie dojść do skutku z powodu braku surowca (atak wojskowy), z powodu przerwania szlaku (to akurat zawsze) itp.

A ropa? i Paliwo?
Noo, jak ktoś posiadał w turze X, drogą produkowania lub zakupu, to zrobił jakby miał paliwo, prawda? zarówno +5 jak i zależnie od odpalonej produkcji zaopatrzenia w X?

Handel DP
Podobnie do handlu surowcami, ale że o ile jak robimy surowiec, to mamy go w turze X+1 do użycia, o tyle jak robimy DP to mamy je używane instant.
Więc jak ktoś kupuje DP i dojdą, to od razu pokrywa mu dziurę. Jak nie dojdą, to robi więcej ze slotów po edycji.

Handel sprzętem
Tak jak z surowcami - produkowany sprzęt w turze X można wysyłać od razu i w X+1 można używać.
Jeśli ktoś zacznie przeszkalać ludzi w X, to w X+1 ma już gotową jednostkę. Nawet już chyba o tym pisałem w ogłoszeniach?

Różnice w handlu z Ziemią
...są takie, że zawsze za wszystko płacisz z góry, a kasę od nich dostajesz po turze. I tyle.

"Handel" pieniędzmi, planami technologicznymi itp.
Działa instant, jeśli tylko można wykonywać akcje (czyli do deadline'u wojskowego, bo po nim działania są efektywnie na następną turę).
Jeśli nie jesteś pewnym kontrahenta, można prosić MG by sprawdził czy ten coś zapisał w tajnych wydarzeniach --- w budżecie gorzej, a wydarzenia są solid, niezmienialne.

***

Jeśli u kogoś w budżetach do 2201 była stosowana inna wykładnia i nie zauważyłem tego, stosujemy opcję bardziej pasującą graczowi, ale musi mi o tym napisać.
Od budżetów 2202 tak sprawdzam, aczkolwiek jestem otwarty na negocjacje jak ktoś wykaże się chęcią kooperacji.
Od 2203 ww. rzeczy obowiązują bezwzględnie.

Zaraz trafią do zasad.
Odpowiedz