Qin
Stolica: Sai (Budapeszt)
Ustrój: chińska monarchia (autorytaryzm)
Model gospodarczy: legalistyczna szkoła ekonomii (kartelizm)
Język/i urzędowy/e: Mowa Wschodu (mieszanka chińsko-japońska oraz inne azjatyckie dialekty),
Dane na: 10007
Ludności : 54 mln
Reputacja: +3
Zamożność: średniozamożne
Poziom mobilizacji: Pobór (2)
Cechy społeczeństwa :
* Pęd do wojny - warunki na PP “pokój” działają odwrotnie.
* Wielcy Generałowie - +5K+ co turę. Każdy Wielki Generał zapewnia zniżkę o 1 mln $ na produkcję jednego z typów jednostek. Jeśli jakiś typ jednostek wymaga technologii której nie posiadamy, w tym wypadku nie możemy jej tworzyć - Wielki Generał widać ma po prostu ołowiane żołnierzyki czy coś…
Żadna z promocji nie łączy się z innymi (np. intensywnych zbrojeń), chyba że jest to zapisane inaczej.
- Ou Ki: tańsze oddziały pancerne, specjalizacja zmotoryzowana (dla wszystkich jednostek).
- Ren Pa: tańsza piechota ze specjalizają kawaleria.
- Ou Sen: tańsza artyleria.
- Huan Yi: tańsza milicja. Koszt spada do 0 mln $, ale niżej nie spadnie.
- Yotanwa: tańsi strzelcy górscy. Łączy się z cechą “Bitne ludy gór” i ze wszystkimi innymi cechami, o ile cena nie spadnie poniżej 0.
* Bitne ludy gór - Możemy powoływać jednostki górskie Quanrong (piechXsg*) bez posiadania odpowiedniej technologii do specjalizacji i bez płacenia za specjalizację. Jednostki Quanrong są wyposażone przede wszystkim do działań górskich, ale cechują się wyższym morale i jakością samych żołnierzy niż zwykłe jednostki piechoty. Możemy mieć powołanych najwyżej dwa raz tyle jednostek górskich Quanrong, ile WP jest w Autonomii (ale po utracie jakiejś jednostki możemy powołać ponownie oddział w jej miejsce). [wymaga działania “Realna autonomia Ludów Quanrong”]
* Egzaminy urzędnicze, korupcja i mała ruchliwość społeczna* - Podnoszenie umiejętności zespołów/dowódców kosztuje 10K+ mniej. -10% dochodu; -3KP co turę.
(*- egzaminy urzędnicze wymagają wiedzy, więc rolnik zbierający ryż ma jednak problem z tym pokazaniem kompetencji
* Wielkie majątki ziemskie - Każde Centrum Rolnicze (posiadane / kontrolowane) generuje +5% dochodu. -3 KP co turę.
* Stadnina w Laozun [a tak naprawdę w Yuedong] - Raz na turę specjalizację “kawaleryjska” dodajemy za darmo (bez pieniędzy i bez poświęcenia slota). +1K+, -1 mln $ co turę. A poza tym przywodzi nam na myśl odległe wspomnienia… (po nadaniu nazw proszę zamienić nazwy kodowe na właściwe)
* Realna autonomia Bayerneńczyków - Na potrzeby wyliczania siły ludzkiej do poboru, odliczamy 0,1 mln ludności x liczba WP w autonomii - od podstawy rekrutacyjnej; wynik zaokrąglamy w górę do pełnych połówek milionów. Jeśli otrzymaliśmy PP “konsumpcja” ORAZ PP "stabilność", możemy w turze rozmieścić 1 dodatkowy WP w dowolnej prowincji Autonomii. Nie możemy przenosić WP z terenów Autonomii. [Autonomia to prowincje E50, E51, E52, E58. Obecnie odliczamy 1,5 mln ludności od podstawy rekrutacyjnej]
* Odrodzony koncern VASS (aktywna) - +1 produkcji artylerii/piechoty ze slota, jeśli jest to artyleria/piechota zmotoryzowana. -5P co turę. +1% dochodu [cechę można zdeaktywować, wtedy nie ma bonusów slotowych i nie ma kosztów paliwowych, just dochód]
*Dobry (dla Autonomii) Cesarz i paru doradców - +5KP w każdej turze w której w którejś z Autonomii powstaje WP/Struktury nie będące szlakami, oraz nie jest to nadawane z cechy Autonomii.
* Źli bojarzy Nielubiane (w Autonomiach) warstwy wyższe Qin - -2KP co turę, -2% dochodu.
* Wyrąbane okno na świat (10004-10008) - +5% dochodu w każdej turze, w której kontrolujemy dorzecze Dunai He i mamy nieskrępowany dostęp do Morza Czarnego. Jeśli dodatkowo obsadzamy FT Dunai He i Morze Czarne, kolejne +5% dochodu. Jeśli posiadamy na własność port/porty nadmorski/ie połączony [prowincjami własnymi] lądowo ze stolicą, w prowincji nadmorskiej o największej liczbie WP, mamy +1WP co turę.
* Lojalna i chętna do współpracy mniejszość rohirrimska - 9 milionów ludzi podlega poborowi tylko na 1 poziomie poboru. -5% dochodu. +2KP, +3K+ co turę.
* Ambasada Neobaktrii - +1 wpływu w Neobaktrii co turę, jeśli wynosi mniej niż 5 i jeśli w Jianye lub Sai nie toczyły się walki w poprzedniej turze wojennej. +2KP co turę, jeśli mamy 5+ wpływu w Neobaktrii. +2K+, jeśli w turze otrzymaliśmy PP: konsumpcja; w innym wypadku +1K+. [wymaga kontrolowania prowincji: Jianye]
* Neobaktryjskie szkoły filozoficzne i ferment intelektualny - Tarcia między religiami w naszym kraju są mniejsze (z góry, fabularnie). Za 5K+ za każde 10% mniejszości religijnej nie-komunistycznej (minimalnie 5K+) możemy sprawić (jawny request do deadline na aktualizację informacji ogólnych) że ta religia będzie u nas siedzieć cicho i nie wywoływać tarć międzyreligijnych [krwawe masakry, bunty, nawoływania do obalenia Cesarza] przez co najmniej 5 lat. Nie działa na wydarzenia co już nastąpiły w turze. [animizm, animizm-satanizm: 10007-10011][wymaga kontrolowanie prowincji: Jianye]
* Konserwatyści mącą (10007) - Zniżki z PP na podnoszenie umiejętności dowódców nie działają. Traktujemy je, jakby ich nie było - jeśli zostały z poprzednich tur, przechodzą na kolejny rok, jeśli użyjemy PP dające zniżkę, to jej nie uzyskujemy.
* Kontor w Forcie Ei Sei - +2% dochodu, póki mamy kontakt z Hetmanatem i Fortem Ei Sei. Dodatkowe +6% jeśli dodatkowo Dniepr jest dostępny dla żeglugi handlowej (nie musimy utrzymywać na nim FT, musi być dostępny dla żeglugi do granic Gondoru). +1 PK do rozdysponowania wyłącznie kolonizacją morską (na normalnych zasadach).
* Peturbacje handlu na Bałtyku -4% dochodu na 10008
* Żądza zemsty za Ei Sei! - Każda tura bez odkrycia tożsamości morderców Cesarza to -5KP przydzielane na początku tury następnej. Jeśli odkryjemy tożsamość morderców, to każda tura bez wypowiedzenia wojny wobec nich [jeśli to państwo] lub zniszczenia ich [jeśli to organizacja niepaństwowa] to -1 stabilności płatne w turze wojennej; a wszystkie działania kosztujące KP i związane z państwem/organizacją-sprawcą, a nie będące embargiem czy innym dowaleniem gazrurką kosztują dwa razy więcej KP +10. Wkroczenie wojsk na teren odpowiedniego kraju / bombardowanie na dużą skalę / zniszczenie, jeśli to organizacja, generuje nam +1PP, +1 stabilności [może być więcej niż 10!] za pierwszym razem.
* Cnota: przedsiębiorczy - +5 WP dowolnie rozdysponowane w naszych prowincjach
* Cnota: innowacyjni - dajemy +8 postępu w wybranym slocie badawczym
* Cnota: wpływowi - ilość slotów wywiadowczych w tej turze +2, +1 do siatki wywiadowczej w trzech dowolnych państwach, +1 do wpływu w trzech dowolnych państwach (ta cnota może być użyta poprzez deklarację w tajnych wydarzeniach)
Aktualne umowy i pakty:
- Pakt o nieagresji z ARL (10004-10008) oraz uzyskany akces militarny by wojska Qin mogły walczyć z orkami - https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=174...2#pid24502
- Pakt o nieagresji między Qin a Portą (10005-10009) - https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=185...7#pid25087
- Gwarancja niepodległości i paktu nieagresji dla Kniaźstwa Wenedów oraz inne ustalenia z ARL (10006-10010) - https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=185...8#pid25478
Państwa satelickie:
Wielkie Księstwo Lichtensteinu
Struktura narodowościowa :
- Chińczycy (Qin) - 23,5%
- Chińczycy (bez narodowej identyfikacji z Qin) - 16%
- Mongołowie - 4,5%
- Turcy, Azerowie i Węgrzy (ludy tureckie) - 13%
- Quanrong (Bawarczycy) - 9%
- Bayerneńczycy - 2,5%
- Słowacy - 1%
- Qin-Dojcze - 4,5%
- Qin-Czesi - 2%
- Zurychanie - 1%
- Wenedowie - 4%
- Kozacy - 1%
- Gondorczycy - 1,5%
- Rohirrimowie - 14%
- Inni - 2,5%
- Wierzenia chińskie - 14%
- Buddyzm - 7%
- Katolicyzm bawarsko-austriacki [Gott Erhalte unsern Kaiser/ Unsern guten Kaiser Ei Sei!] - 19%
- Katolicyzm cesarsko-zurychański [Gott Erhalte unsern Kaiser/ Unsern guten Kaiser Franz!] - 2,5%
- Katolicyzm - 4,5%
- Chrześcijaństwo (poza katolicyzmami) - 4%
- Kult VASS (Volkswagen, Seat, Skoda, Audi) - 2,5%
- Zaprzysiężeni - 16,5%
- Wenedowierstwo (rodzimowierstwo) - 2%
- Tolkienizm - 12%
- Mammonizm - 1,5%
- Animizm - 2,5%
- Animizm-satanizm - 2%
- Szamaństwo - 2%
- Religia to fałszywy konstrukt który służy do utrzymywania ludu w posłuchu! - 2,5%
- Kult koników (Ponyteizm) - 1,5%
- Islam - 1%
- Napoleoniści - 2%
- Inne - 1%