Informacje Ogólne
#1
[Obrazek: unknown.png]

Qin 



Stolica: Sai (Budapeszt)
Ustrój: chińska monarchia (autorytaryzm)
Model gospodarczy: legalistyczna szkoła ekonomii (kartelizm)
Język/i urzędowy/e: Mowa Wschodu (mieszanka chińsko-japońska oraz inne azjatyckie dialekty), 

Dane na: 10007

Ludności : 54 mln 
Reputacja: +3
Zamożność: średniozamożne
Poziom mobilizacji: Pobór (2)

Cechy społeczeństwa :
* Pęd do wojny - warunki na PP “pokój” działają odwrotnie.
* Wielcy Generałowie - +5K+ co turę. Każdy Wielki Generał zapewnia zniżkę o 1 mln $ na produkcję jednego z typów jednostek. Jeśli jakiś typ jednostek wymaga technologii której nie posiadamy, w tym wypadku nie możemy jej tworzyć - Wielki Generał widać ma po prostu ołowiane żołnierzyki czy coś…
Żadna z promocji nie łączy się z innymi (np. intensywnych zbrojeń), chyba że jest to zapisane inaczej.
  • Ou Ki: tańsze oddziały pancerne, specjalizacja zmotoryzowana (dla wszystkich jednostek).
  • Ren Pa: tańsza piechota ze specjalizają kawaleria.
  • Ou Sen: tańsza artyleria.
  • Huan Yi: tańsza milicja. Koszt spada do 0 mln $, ale niżej nie spadnie.
  • Yotanwa: tańsi strzelcy górscy. Łączy się z cechą “Bitne ludy gór” i ze wszystkimi innymi cechami, o ile cena nie spadnie poniżej 0.
* Realna autonomia Ludów Quanrong - WP z terenów Quanrong nie są liczone przy podliczaniu dochodu; do wszystkich innych elementów (sloty, wymagania, itd.) są. Jeśli otrzymaliśmy PP “konsumpcja”, możemy w turze rozmieścić 1 dodatkowy WP w dowolnej prowincji Autonomii. Nie możemy przenosić WP z terenów Autonomii. [Autonomia to prowincje Zhouberg, Alt Munchen, Hanburg]
* Bitne ludy gór - Możemy powoływać jednostki górskie Quanrong (piechXsg*) bez posiadania odpowiedniej technologii do specjalizacji i bez płacenia za specjalizację. Jednostki Quanrong są wyposażone przede wszystkim do działań górskich, ale cechują się wyższym morale i jakością samych żołnierzy niż zwykłe jednostki piechoty. Możemy mieć powołanych najwyżej dwa raz tyle jednostek górskich Quanrong, ile WP jest w Autonomii (ale po utracie jakiejś jednostki możemy powołać ponownie oddział w jej miejsce). [wymaga działania “Realna autonomia Ludów Quanrong”]
* Egzaminy urzędnicze, korupcja i mała ruchliwość społeczna* - Podnoszenie umiejętności zespołów/dowódców kosztuje 10K+ mniej. -10% dochodu; -3KP co turę.
(*- egzaminy urzędnicze wymagają wiedzy, więc rolnik zbierający ryż ma jednak problem z tym pokazaniem kompetencji
* Wielkie majątki ziemskie - Każde Centrum Rolnicze (posiadane / kontrolowane) generuje +5% dochodu. -3 KP co turę.
* Stadnina w Laozun [a tak naprawdę w Yuedong] - Raz na turę specjalizację “kawaleryjska” dodajemy za darmo (bez pieniędzy i bez poświęcenia slota). +1K+, -1 mln $ co turę. A poza tym przywodzi nam na myśl odległe wspomnienia… (po nadaniu nazw proszę zamienić nazwy kodowe na właściwe)
* Realna autonomia Bayerneńczyków - Na potrzeby wyliczania siły ludzkiej do poboru, odliczamy 0,1 mln ludności x liczba WP w autonomii - od podstawy rekrutacyjnej; wynik zaokrąglamy w górę do pełnych połówek milionów. Jeśli otrzymaliśmy PP “konsumpcja” ORAZ PP "stabilność", możemy w turze rozmieścić 1 dodatkowy WP w dowolnej prowincji Autonomii. Nie możemy przenosić WP z terenów Autonomii. [Autonomia to prowincje E50, E51, E52, E58. Obecnie odliczamy 1,5 mln ludności od podstawy rekrutacyjnej]
* Odrodzony koncern VASS (aktywna) - +1 produkcji artylerii/piechoty ze slota, jeśli jest to artyleria/piechota zmotoryzowana. -5P co turę. +1% dochodu [cechę można zdeaktywować, wtedy nie ma bonusów slotowych i nie ma kosztów paliwowych, just dochód]
*Dobry (dla Autonomii) Cesarz i paru doradców - +5KP w każdej turze w której w którejś z Autonomii powstaje WP/Struktury nie będące szlakami, oraz nie jest to nadawane z cechy Autonomii.
* Źli bojarzy Nielubiane (w Autonomiach) warstwy wyższe Qin - -2KP co turę, -2% dochodu.
* Wyrąbane okno na świat (10004-10008) - +5% dochodu w każdej turze, w której kontrolujemy dorzecze Dunai He i mamy nieskrępowany dostęp do Morza Czarnego. Jeśli dodatkowo obsadzamy FT Dunai He i Morze Czarne, kolejne +5% dochodu. Jeśli posiadamy na własność port/porty nadmorski/ie połączony [prowincjami własnymi] lądowo ze stolicą, w prowincji nadmorskiej o największej liczbie WP, mamy +1WP co turę.
* Lojalna i chętna do współpracy mniejszość rohirrimska - 9 milionów ludzi podlega poborowi tylko na 1 poziomie poboru. -5% dochodu. +2KP, +3K+ co turę.
* Ambasada Neobaktrii - +1 wpływu w Neobaktrii co turę, jeśli wynosi mniej niż 5 i jeśli w Jianye lub Sai nie toczyły się walki w poprzedniej turze wojennej. +2KP co turę, jeśli mamy 5+ wpływu w Neobaktrii. +2K+, jeśli w turze otrzymaliśmy PP: konsumpcja; w innym wypadku +1K+. [wymaga kontrolowania prowincji: Jianye]
* Neobaktryjskie szkoły filozoficzne i ferment intelektualny - Tarcia między religiami w naszym kraju są mniejsze (z góry, fabularnie). Za 5K+ za każde 10% mniejszości religijnej nie-komunistycznej (minimalnie 5K+) możemy sprawić (jawny request do deadline na aktualizację informacji ogólnych) że ta religia będzie u nas siedzieć cicho i nie wywoływać tarć międzyreligijnych [krwawe masakry, bunty, nawoływania do obalenia Cesarza] przez co najmniej 5 lat. Nie działa na wydarzenia co już nastąpiły w turze. [animizm, animizm-satanizm: 10007-10011][wymaga kontrolowanie prowincji: Jianye]
* Konserwatyści mącą (10007) - Zniżki z PP na podnoszenie umiejętności dowódców nie działają. Traktujemy je, jakby ich nie było - jeśli zostały z poprzednich tur, przechodzą na kolejny rok, jeśli użyjemy PP dające zniżkę, to jej nie uzyskujemy.
* Kontor w Forcie Ei Sei - +2% dochodu, póki mamy kontakt z Hetmanatem i Fortem Ei Sei. Dodatkowe +6% jeśli dodatkowo Dniepr jest dostępny dla żeglugi handlowej (nie musimy utrzymywać na nim FT, musi być dostępny dla żeglugi do granic Gondoru). +1 PK do rozdysponowania wyłącznie kolonizacją morską (na normalnych zasadach).
* Peturbacje handlu na Bałtyku -4% dochodu na 10008
* Żądza zemsty za Ei Sei! - Każda tura bez odkrycia tożsamości morderców Cesarza to -5KP przydzielane na początku tury następnej. Jeśli odkryjemy tożsamość morderców, to każda tura bez wypowiedzenia wojny wobec nich [jeśli to państwo] lub zniszczenia ich [jeśli to organizacja niepaństwowa] to -1 stabilności płatne w turze wojennej; a wszystkie działania kosztujące KP i związane z państwem/organizacją-sprawcą, a nie będące embargiem czy innym dowaleniem gazrurką kosztują dwa razy więcej KP +10. Wkroczenie wojsk na teren odpowiedniego kraju / bombardowanie na dużą skalę / zniszczenie, jeśli to organizacja, generuje nam +1PP, +1 stabilności [może być więcej niż 10!] za pierwszym razem.
* Cnota: przedsiębiorczy - +5 WP dowolnie rozdysponowane w naszych prowincjach
* Cnota: innowacyjni - dajemy +8 postępu w wybranym slocie badawczym
* Cnota: wpływowi - ilość slotów wywiadowczych w tej turze +2, +1 do siatki wywiadowczej w trzech dowolnych państwach, +1 do wpływu w trzech dowolnych państwach (ta cnota może być użyta poprzez deklarację w tajnych wydarzeniach)

Aktualne umowy i pakty:
- Pakt o nieagresji z ARL (10004-10008) oraz uzyskany akces militarny by wojska Qin mogły walczyć z orkami - https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=174...2#pid24502
- Pakt o nieagresji między Qin a Portą (10005-10009) - https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=185...7#pid25087
- Gwarancja niepodległości i paktu nieagresji dla Kniaźstwa Wenedów oraz inne ustalenia z ARL (10006-10010) - https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=185...8#pid25478

Państwa satelickie:

Wielkie Księstwo Lichtensteinu

Struktura narodowościowa :
  • Chińczycy (Qin) - 23,5%
  • Chińczycy (bez narodowej identyfikacji z Qin) - 16%
  • Mongołowie - 4,5%
  • Turcy, Azerowie i Węgrzy (ludy tureckie) - 13%
  • Quanrong (Bawarczycy) -  9%
  • Bayerneńczycy -  2,5%
  • Słowacy - 1%
  • Qin-Dojcze - 4,5%
  • Qin-Czesi - 2%
  • Zurychanie - 1%
  • Wenedowie -  4%
  • Kozacy - 1%
  • Gondorczycy - 1,5%
  • Rohirrimowie -  14%
  • Inni - 2,5%
Struktura religijna :
  • Wierzenia chińskie - 14%
  • Buddyzm - 7%
  • Katolicyzm bawarsko-austriacki [Gott Erhalte unsern Kaiser/ Unsern guten Kaiser Ei Sei!] - 19%
  • Katolicyzm cesarsko-zurychański [Gott Erhalte unsern Kaiser/ Unsern guten Kaiser Franz!] - 2,5%
  • Katolicyzm - 4,5%
  • Chrześcijaństwo (poza katolicyzmami) - 4%
  • Kult VASS (Volkswagen, Seat, Skoda, Audi) - 2,5%
  • Zaprzysiężeni - 16,5%
  • Wenedowierstwo (rodzimowierstwo) - 2%
  • Tolkienizm - 12%
  • Mammonizm - 1,5%
  • Animizm - 2,5%
  • Animizm-satanizm - 2%
  • Szamaństwo - 2%
  • Religia to fałszywy konstrukt który służy do utrzymywania ludu w posłuchu! - 2,5%
  • Kult koników (Ponyteizm) - 1,5%
  • Islam - 1%
  • Napoleoniści - 2%
  • Inne - 1%
Odpowiedz
#2
[Obrazek: Gpy3e2o.png]
WP (150): 

Sai - 15 
Zoawei - 11
Shinai - 4
Binuur - 8
Tariagat - 3
Qigong - 3
Jianye - 16
Wonsan - 1
Yuanqiu - 1
Donghar - 1
Huigye - 1
Yuedong - 3
Tsenkhit - 3
Tongying - 1
Choitai - 1
Urakonai - 1
Mianyang - 1
Xuanhua - 3
Futou - 3
Yangsong - 1
Jiaohar - 1
Zhenping - 3
Yangye - 1
Panyu - 9
Shanwei - 1
Rannai - 1

Autonomia Quanrong:

Alt Munchen - 4
Hanburg - 6
Zhouberg - 1

Autonomia Bayernu:

Augkai - 2
Kyostadt - 2
Neu München - 3
Saltzkin - 7

Ziemie Rohirimmów:

Middelas - 4
Cumbas - 3
Satoe - 1 
Weidaland - 1
Denguolend - 1
Heishan - 1
Andsaeli - 2
Baxiliu - 3
Hefaweg - 2
Calaieft - 1
Barelond - 7
Atolas - 2

Centra:
- własne: centrum rolnicze w Zoawei, centrum finansowe w Jianye
- przejęte:

Struktury:

Fortyfikacje: lekka twierdza w Tongying
Struktury specjalne: Stadnina w Laozun (w Yuedong, patrz: cechy), Klaster Obliczeniowy w Zoawei
Struktury Kulturalne: Królewski Harem w Sai (+2 K+)
Lotniska: Sai
Bazy morskie: Jianye, Sai, Barelond

[Obrazek: uose01I.png]

Trakt wojskowy: Sai - Shinai (2 prowincje)
Trakt gospodarczy: Barelond - Baxiliu - Middelas - Cumbas - Binuur - Tariagat - Zoawei - Sai = Shinai - Qigong - Jianye - Xuanhua - Futou - Saltzkin - Neu Munchen (15 prowincji)
Odpowiedz
#3
[Obrazek: rfZi5L8.png]


Głowa państwa (oficjalna): Syn Niebios, Kyou Sei (Rozkoszny malec o wielkiej popularności - -1 do poziomu kontrwywiadu przy ochronie "władcy" (rozliczanie mechanicznych zamachów wywiadem), +3KP co turę, obiekt pielgrzymek klasy niskiej i średniej)
Głowa państwa (nieoficjalna): Królowa Wdowa, An Fei (Niemiecka żelazna królowa z wpływami w finansjerze - +2 wpływu [stałe*] w krajach NPC niemieckojęzycznych/z niemieckiego kręgu kulturowego; jeśli spełniamy wymagania PP: Konsumpcja, Dwór Królowej-Wdowy działa jako dodatkowe Centrum Finansowe).
Szef Rządu: Wielki Kanclerz Riboku (Krwią i Żelazem! - +1KP co turę za każdą prowadzoną aktualnie wojnę [maksymalnie +3KP]. +1 PP jeśli w poprzedniej turze podbiliśmy jakiś kraj/kraje. MG ocenia co znaczy “my” i co znaczy “podbiliśmy”)

Dodatkowi:
Ri Shi - Kanclerz Prawicy (Bezwzględny Legista - Intensywne represje [z odpowiednim wydarzeniem jawnym w każdej turze] generują dodatkowe i natychmiastowe 10KP, pod warunkiem że stabilność nie jest niższa niż 5 i nie jest wyższa niż 8. Rozliczamy stabilność z początku tury [nabywania uprawnień do PP])
Ryofui -  Kanclerz Lewicy (Kompetentny pacyfista - Jeśli w poprzedniej turze zaczął nam się konflikt, nie możemy użyć żadnej cnoty [niezależnie od rozejmów, jeden kraj/NPC może generować blokadę raz w ciągu gry]. +1 WP co turę (w dowolnej prowincji) jeśli posiadamy choć jedno Centrum Przemysłowe / Rolnicze; +2 WP jeśli posiadamy i takie i takie)
Shoukeinun - Minister Wojny (Administrator Sił Zbrojnych - +2Z do produkcji zaopatrzenia w slocie. Zużycie zaopatrzenia i paliwa dla własnych jednostek jest mniejsze o 10%; zużywane zaopatrzenie zaokrąglamy w górę [90% z 9Z przy tym zaokrąglaniu to wciąż będzie 9Z])
Shoiheikun jako przełożony Szkoły Strategów (...się zezłościł) - +5K+, jeśli w poprzedniej turze nie było wprowadzonej żadnej nowej doktryny wojennej. -5KP za każdą doktrynę wojenną powyżej jednej per tura.
Yotanwawładczyni Quanrong i Bayerneńczyków (Król Gór i Pogórza - +1 KP za każde pełne 10WP na terenie obu Autonomii (Quanrong i Bayernu) [max. +3KP]. +2 mln $ co turę do wydania tylko na struktury na terenie Autonomii.)
Ou Sen - Protektor Rohirrimów, Wielki Generał który ożenił się z Dallą, kuzynką ostatniego Króla Rohanu (Protektor Rohirrimów - +2KP co turę, +5k rekrutów co turę, -2% dochodu)
Janomerus Corwind Mikk - kolaborujący rohirrimski polityk o niejasnych powiązaniach w kraju i za granicą (Kolaboranci idol młodych kuców - +2KP co turę, +3k rekrutów co turę, -4% dochodu)

Skład Parlamentu: nie istnieje
Następne Wybory: nie ma, nie będzie

Wybrana Polityka: Inwestycje w kulturę

Dowódcy:

Generałowie:
- Ou Ki (****)
- Ren Pa (****, Kawalerzysta, Artylerzysta) [Kawalerzysta - dowodząc oddziałami kawalerii znacznie lepiej radzi sobie w wojnie manewrowej]
- Ou Sen (****, Artylerzysta) [Artylerzysta - dowódca lepiej wykorzystuje wsparcie artylerii. Szczególnie dobrze w warunkach wojny pozycyjnej]
- Huan Yi (***, Rzeźnik) [Rzeźnik - oddziały pod jego dowództwem mają lepsze morale gdy mają pod ręką cywili/jeńców do dręczenia]
- Yotanwa (***, Specjalista Górski) [Specjalista Górski - jednostki dowodzone przez generała lepiej walczą w terenie górskim i wyżynnym]
- Ri Shin (**)
- Gohoumei (*) [Artylerzysta - dowódca lepiej wykorzystuje wsparcie artylerii. Szczególnie dobrze w warunkach wojny pozycyjnej]
- Shunmen (*) [Pokiereszowany ‘04 - przez dwa lata od nadania cechy generał nie może awansować ani nabyć specjalizacji. Może też łatwiej zginąć w bitwie]

Generałowie Lotnictwa:
- Zhai Lang (***)

Admirałowie:
- Yang Wen-li (**, Flota Rzeczna)

Zespoły naukowe:

Arsenał Hanyang (Przemysł) - 3
Akademia Jixia (Nauka) - 5
Szkoła Strategów (Wojska Lądowe) - 5
Porcelanowa Wieża (Lotnictwo) - 4

Zespoły wywiadowcze:

???

Postacie Fabularne (imperialny dwór):

[Obrazek: ?imw=512&&ima=fit&impolicy=Letterbox&imc...rbox=false]

Syn Niebios, Król Kyou Sei (1 l.) - obecny monarcha Qin, malutkie dziecko. Bardzo popularny wśród pospólstwa. Czy z niego wyrośnie dobry władca, to się jeszcze okaże. Realna władza pełniona przez dwójkę regentów oraz rząd królewskiego dworu w Sai.

[Obrazek: gs8Wgv7.png]

Królowa-Wdowa An Fei (21) - konkubina po zmarłym królu Qin Ei Sei, królowa-wdowa Qin i regentka dla swego syna Kyou Sei. Z pochodzenia Niemka z Bayernu, biegła w chińskim i niemieckim i o licznych kontaktach biznesowych. Ma reputację bezwzględnej, ambitnej kobiety dążącej twardo do swoich celów.


[Obrazek: Db5M6SI.png]

Wielki Kanclerz Riboku (43 l.) - Pierwszy Minister Qin, regent dla młodego Syna Niebios i najważniejszy przywódca polityczny kraju, de fakto pełniący pełnię władzy do czasu uzyskania dojrzałości przez Syna Niebios. Członek sztabu armii za młodu, obecnie jako przywódca kraju zdeterminowany by poprowadzić go ku nowej potędze - krwią i żelazem.

[Obrazek: 8flgVMc.png]

Kanclerz Prawicy Ri Shi (47 l.) - Kanclerz Prawicy, odpowiedzialny za legislację, sądownictwo, bezpieczeństwo wewnętrzne i służby. Unika rozgłosu, hobbystycznie pisze gigantyczne traktaty prawnicze oparte o filozofię legalizmu.

[Obrazek: zPTSUEr.png]

Kanclerz Lewicy Ryofui (49 l.) -  Kanclerz Lewicy, minister finansów i gospodarki królestwa Qin, odpowiedzialny za politykę podatkową, rolniczą, projekty infrastruktualne i częściowo za przemysł wojskowy. Poglądowo pacyfista i uważa, że królestwo osiągnęłoby większy dobrobyt przez "inwestowanie prowincji z roku na rok", zamiast toczyć wojny. Mimo niepopularnych poglądów, dalej jest w rządzie ze względu na kompetencje oraz znajomości.

[Obrazek: nmWxyNJ.png]

Minister Wojny Shouheikun (39 l.) - Przewodniczący Szkoły Strategów i naczelny planista wojskowy królestwa, zarządzający logistyką, rekrutacją żołnierzy oraz planowaniem strategicznym operacji wojskowych. Teoretycznie jest głową armii (z wyjątkiem Gwardii Pałacowej podległej bezpośrednio Królowi), w praktyce jest bardziej "opiekunem" generałów niż ich przełożonym.

[Obrazek: Hyhjzzl.png]

Minister Dyplomacji Cai Ze (72 l.) - naczelny przedstawiciel dyplomatyczny królestwa zagranicą. Poczciwy dziadek, który jeszcze jakoś się trzyma dzięki lasce. "Pokojowa twarz" królestwa Qin. 

Postacie Fabularne (generałowie):

[Obrazek: iF2W0Q0.png]
Generał Ou Ki (58 l.) - głowa klanu Ou, jeden z najsłynniejszych generałów królestwa z czasów Wojny o Unifikację, który chce kontynuować ekspansję królestwa Qin.

[Obrazek: eOCVp9K.png]
Generał Ren Pa (60 l.) - brutalny dowódca kawalerii o niesłychanej odwadze i żądzy krwi. Nie ma żadnych innych ambicji poza walką dla walki.

[Obrazek: bx2L3T8.png]
Generał Ou Sen (45 l.) - kuzyn w bocznej linii generała Ou Ki, dowódca znany z niesłychanej cierpliwości jak i traktowania swoich podkomendnych jak pionki. Ma wielkie, skrywane ambicje.

[Obrazek: Pp43tou.png]
Generał Huan Yi (38 l.) - dawny lord bandytów z Karpat, któremu udzielona została amnestia, dowódca o bardzo złej reputacji. Zwany też jako "Dekapitator". 

[Obrazek: ARuI1J2.png]
Generał Yotanwa (33 l.) - przywódczyni konfederacji górskich klanów Quanrong zamieszkujących Alpy, uznających władzę króla Qin jak i Autonomii Bayernczyków. Tytułuje się "Królem Gór". 

Postacie fabularne (generałowie młodszej generacji):

[Obrazek: nfW8D6r.png]
Generał Ri Shin (31 l.) - młody dowódca piechoty, ulubieniec żołnierzy o bardzo merytokratycznych i idealistycznych poglądach. Rodzinnie siostrzeniec Wielkiego Kanclerza.

[Obrazek: KwarsfD.png]

Generał Gohoumei (34 l.) - młody dowódca artylerii, przed którym "żadna twierdza się nie oprze". 

Inne Postacie:

[Obrazek: ?imw=512&&ima=fit&impolicy=Letterbox&imc...rbox=false]

Rei (1 l.) - córka poprzedniego króla Qin, Ei Sei oraz konkubiny nie będącą An Fei. 

Frakcje Dworskie:

Frakcja Riboku [rządząca] (konserwatyzm) - rządzące dworem imperialnym klika urzędników skupiona wokół Wielkiego Kanclerza Riboku. Reprezentuje ze sobą standardowy konserwatywny legitymizm i skrajne poparcie dla tradycyjnej monarchii, dżingoizm i ekspansję królestwa jak i racjonalną politykę gospodarczą opartą o wielkie majątki.

Frakcja Ri Shi - grupa urzędników skupiona wokół kanclerza Ri Shi, mocno zapatrzona w rozwój technologiczny, którzy legaliści chcieliby wykorzystać do "optymalizacji" systemu i lepszej kontroli urzędniczej (///. to eufemizm na totalitaryzm i centralne planowanie). Frakcja raczej zamknięta w sobie, niespecjalnie ambitna, liczy, że jej pomysły zostaną przyjęte przez już rządzącą frakcję Riboku.

Frakcja Ryofui - grupa urzędników skupiona wokół kanclerza Ryofui, która panikarsko ostrzega przed każdą wojną, że ta jest za droga i królestwa na nią nie stać. Skrajnie niepopularna w dżingoistycznych elitach Qin, ale mogłaby uzyskać większe poparcie gdyby rzeczywiście koszty wojny i jej efekty wpłynęłyby na królestwo zbyt negatywnie. Zwolennicy bardziej wolnej gospodarki i pokojowej współpracy.

Królewski Harem - Eunuchowie zarządzający królewskim haremem oraz setki konkubin, zwykle pod kontrolą Królowej. Obecnie frakcja ta nie posiada przywódcy ze względu na śmierć wdowy po poprzednim królu. Podobna poglądowo do frakcji Riboku, ale mniej dżingoistyczna, a zamiast tego stawiająca na silne sojusze z innymi monarchiami, jakiekolwiek by nie były oraz wydatki na kulturę i sztukę.
Odpowiedz
#4
[Obrazek: ePrAvhp.png]

Ledwie minęło 8000 lat od Upadku, niedługo po tym jak cesarstwo zurychańskie osiągnęło swój największy rozmiar z południa przybyły nieznane wcześniej w Europie ludy. Wielkie masy azjatyckich narodów, głównie Chińczyków, ale też Japończyków, Mongołów i Wietnamczyków które wtargnęły na Nizinę Pannońską, rozbijając po drodze armie i garnizony cesarstwa. Ich pochód został ”zatrzymany” przez jego legiony, ale nie odparty. W praktyce “obcy barbarzyńcy z Azji” osiedlili się wewnątrz granic cesarstwa. Ze względu na wielką wojnę z orkami, trwającą od wieków, cesarze Zurychu woleli próbować “wykorzystywać” przybyły Azjatów jako foederati, najemne armie do walki z wrogami cesarstwa. To czasami działało, a niektórzy chińscy dowódcy wtedy zdobyli sławę, która dała początek pierwszym Wielkim Generałom. W słabnącym cesarstwie Azjaci stawali się coraz bardziej wpływowi de fakto tworzyli swoje własne plemienne państewka, a niektórzy z nich zdobywali stanowczo zbyt duży wpływ na politykę cesarstwa. Gdy cesarstwo się zaczęło walić w gruzy, Azjaci będący już w jego centrum odseparowali się od walącego się imperium, nie czując do niego żadnej większej lojalności. W rezultacie, na wschód od Zurychu powstało wiele licznych azjatyckich państewek, ponad dwadzieścia różnych księstw. W trakcie kolejnych wieków historii toczyły ze sobą nieustanne wojny, aż w końcu - w trakcie Wojny o Unifikację ponownie zostały zjednoczone - pozostało tylko i wyłącznie Królestwo Qin.

Qin jest tradycyjną, chińską monarchią. Król Qin jest Synem Niebios, któremu się oddaje cześć, posiada Boski Mandat do rządzenia i teoretycznie jego władza jest absolutna. W praktyce, musi pełnić władzę przez swoich urzędników, z których najważniejszym jest Wielki Kanclerz. To on ma pełną władzę nad krajem, od legislacji po kierowanie polityką zagraniczną. W sytuacji gdy król jest za młody bądź też jest niedołężny bądź niezainteresowany rządzeniem, Wielki Kanclerz w praktyce pozostaje najważniejszą osobą w państwie. Wielkiego Kanclerza de iure ogranicza tylko monarcha, choć rzadko ma w tym interes. W praktyce jedynym ograniczeniem jest jego własna administracja i urzędnicy i możni pod Wielkim Kanclerzem. Tradycja nakazuje by Wielki Kanclerz delegował dwóch pomniejszych kanclerzy, określanych jako Kanclerz Prawicy i Kanclerz Lewicy. Wreszcie, może delegować dowolną liczbę ministrów, acz tradycja nakazuje by obligatoryjnie zawsze w rządzie był Minister Wojny oraz Minister Dyplomacji.

W stosunku do swoich sąsiadów, Qin jest społeczeństwem skrajnie konserwatywnym, które utknęło w zamierzchłej starożytności. Legalna jest poligamia, społeczeństwo jest bardzo patriarchalne, niewolnictwo chociaż jest mało popularne dalej się praktykuje (jako formę zwracania długów), pańszczyzna jest powszechna (zarówno w rolnictwie jak i przemyśle - przywiązanie do zakładu produkcyjnego) a demokratyczne instytucje reprezentacyjne nie istnieją w ogóle. Mimo tego - nie jest to społeczeństwo zdominowane przez możnych i szlachtę. W wyniku reform legalistycznych w Qin praktykuje się merytokrację. Partycypację polityczną można zdobyć na jeden z dwóch sposobów - albo przez egzaminy urzędnicze (ścieżka przez administrację cywilną) albo przez służbę w wojsku królestwa (ścieżka przez administrację militarną). Chociaż możni są dalej nadreprezentowani w najwyższych stanowiskach, to nawet rolnik zbierający ryż, czy o zgrozo, kobieta - ma szansę na duży awans społeczny jeśli może pokazać swoją kompetencje.

Gospodarka oparta jest o legalistyczne traktaty filozoficzne, w rezultacie faworyzując wielkie majątki ziemskie zarządzane albo przez urzędników dworu albo przez możnych. Wolny rynek i kapitalizm istnieje obok tych wielkich majątków, przede wszystkim wśród pospolitego mieszczaństwa i bogatych rolników. 

Chociaż kraj jest skrajnie nieliberalny, to jest tolerancyjny religijnie. Wszystkie wiary w Qin są tolerowane o ile nie implikują braku majestatu Syna Niebios. Popularne są tradycyjne wierzenie chińskie i japońskie, buddyzm oraz różnego rodzaju szkoły filozoficzne. Podobnie też traktuje się mniejszości etniczne, z których poza różnymi azjatyckimi narodami wyróżniają się chociażby dzikie górskie plemiona Quanrong zamieszkujące Alpy, autochtoniczne legendarne ludy dawnych "Bawarczyków", którzy po przybyciu Ludów Wschodu się zsinizowali, ale pomijając chiński alfabet dalej używają niemieckiego dialektu w mowie - i absolutnie, absolutnie nie praktykują kanibalizmu.

Historycznie, ze względu na długą wojenną historię, całe wieki konfliktów zbrojnych w Qin panuje skrajnie militarna kultura, a niektórzy dowódcy doczekują się tytułu Wielkich Generałów. Chociaż teoretycznie wszyscy dowódcy wojskowi Qin powinni podlegać Ministrowi Wojny, a przez niego Wielkiemu Kanclerzowi, to Wielcy Generałowie cieszą się legendarną reputacją i niepisanym wpływem na dwór. Chociaż społeczeństwo Qin może być obojętne wobec sąsiadów, to elity królestwa są skrajnie dżingoistyczne - kulturowo ukształtowani ku wojnie na przestrzeni wieków. Pomaga również fakt, że udział w wojnach to najszybszy sposób na awans społeczny, czy to przez awans czy to przez łupy wojenne. Najwyższy Kanclerz przy takich elitach w wojsku i na dworze królewskim niezależnie od poglądów musi więc zapewnić by państwo było w stanie prowadzić wojnę - by zdobyć tym więcej chwały i bogactw dla królestwa jak i starych i nowych militarnych legend.
Odpowiedz