Czytelność budżetów
#1
Teraz, gdy Prehi spędza kawałek każdej tury sprawdzając budżety, dając nagrody za braki błędów i tego typu rzeczy pomyślałem, że może przydałoby się pokazać publicznie przykłady takich czytelniejszych budżetów - może uda się ustalić jakiś konsensus tak by przedzieranie się przez te sterty danych było proste i czytelne.

Tak przykładowo, budżet Wolnego Cesarstwa Z Mokrych Snów, oczywiście z danymi (niestety) nieprawdziwymi (i bez wywiadu, wyciąłem, jeśli źle zrobicie wywiady to tym lepiej dla mnie):



2218

Dane na początku tury:
1. Pieniądze: 69 mln
1. WP: 250
2. Stabilność na początku tury: 9
3. Populacja na początku tury: 31,12 mln obywateli





Przychody:
1. Dochód: 69 mln + (250* 123%) = 69 mln + 307,56 mln = 376,5 mln
Modyfikatory Dochodu:
-5% za centrum kulturowe w Transaarde, Manticore, USE, FAU i Azylu - w sumie -5%
+30% za krezusowe społeczeństwo - w sumie +25%
+5% za władzę sądowniczą - w sumie +30%
-39% za mandarynów (trzynasty rok cechy) - w sumie -9%
+5% za cechę "Spółdzielnie Paradyzjańskie" - w sumie -4%
+2% za cechę "Zwolenniczka spółdzielczości" - w sumie -2%
+5% za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami" - w sumie +3%
+5% za cechę "Domy Publiczne dla każdego" - w sumie +8%
+15% za cechę "Zjednoczona Ekonomia Nandańska" - w sumie +23%

2. KP: 12 + (9 * 3 - 5) + 1 + 2 + 5 + 5 + 10 - 5= 12 + 22 + 18 = 52 KP
Modyfikatory Dochodu:
+1 za głowę państwa - w sumie +1
+2 za cechę Góra Tabor - w sumie +3
+5 KP za władzę sądowniczą - w sumie +8
+5 KP za mandarynów - w sumie +13
+10 za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami" - w sumie +23
-5 za cechę "Cthyllowa żona cesarzowej" - w sumie +18

3. K+: 80 + (31*3) + 25+ 15 + 5 + 15 + 20 = 80+ 93 + 80= 253 K+
Modyfikatory dochodu:
potrójny mnożnik z populacji za politykę i władzę wolnościową,
+25 za krezusowe społeczeństwo - w sumie +25
+15 za centrum kulturowe w Transaarde - w sumie +40
+5 za strukturę kulturową - w sumie +45
+15 za cechę "Ustawa o trailerach ustaw" - w sumie +60
+20 za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami"- w sumie + 80



Surowce:
- 4 metale przemysłowe
- 3 rzadkie surowce
- 5 ropa

Zaopatrzenie (Z+): 65
Paliwo (P+): 18 + 30 (pasywne z ropy)

--- Punkty prosperity ---

Stabilność (9/5 ); Konsumpcja (5/5) ; Pokój (Nie) 
1) Terraformacja II
2) Terraformacja II
3) Nieaktywne

Prowadzona polityka rządu: Inwestycje w kulturę

---  Handel ---

lista wymian surowców/funduszy/wojsk
1) Z USE - 1 metale przemysłowe, 1 surowce rzadkie - Inundatio Veritatis -> Pedroville (bezpośrednia granica lądowa)

Pozwolenia na tranzyt:
1) Wszyscy członkowie Unii Nandańskiej - transport sprzętu, surowców, zgoda na przemarsz wojsk

Obsadzone akweny(3 FT w sumie):
- Morze A (1)
- Morze B (1)
- Morze Ź (1)

--- Działania ---
Regularne wydatki:
1. Paliwo dla FT - -3 P+
2. Badania czy Brytyjczycy to jeszcze ludzie - -5 mln
3. Haracz dla Zorro - -2 Z+

W sumie: -5 mln, -3 P+, -2 Z+

Wydatki specjalne:
1. Cthyllańska księżniczka to jedno, ale krakeński książę? Bez przesady - -2 stabilność - https://tubylbylink.alejesttylkofake/sho...8#pid18317
2. Logistyka wojenna - -10 P, -12 Z+
W sumie: -2 stabilność, -10 P, -12 Z+

Nieoczekiwane dochody:
1. Cthyllańska księżniczka robi furorę - +10 KP - https://tubylbylink.alejesttylkofake/sho...8#pid18778
2. Sprzedaż artefaktów z Ziemi - +26 mln, +15 K+ - https://tubylbylink.alejesttylkofake/sho...8#pid18732
W sumie: +26 mln, +10 KP, +15 K+

Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry:
1. Inwestycja w WP - 3 * 8 mln = 24 mln - +3 WP do prowincji Nowa Nowa Aira (wzrost z 9 do 12)
2. Terraformacja 2: +3 WP w Paryż (wzrost z 0 do 3)
W sumie: +6 WP, -24 mln


--- Produkcja ---
1) Produkcja DP
2) Produkcja DP
3) Produkcja DP
4) Produkcja DP
5) 
6) 5 dywizji czołgów VIII - -190 mln, 40k siły ludzkiej
7) Produkcja zaopatrzenia: +100 paliwa (20 * 5 złóż ropy) + 40 (10 + 30 za przemysł XV) zaopatrzenia - 100 P+, 40 Z+
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)

W sumie: + 100 Paliwa, + 24 Z+, -190 mln, 40k siły ludzkiej
5 slotów za bogactwo, 5 slotów z technologii, 5 slotów z surowców

Wymagania DP:
- Populacja powyżej 30 mln: +5 DP
- Krezusi: +4 DP
- Mandaryni swoją korupcją fundują imprezy połowie kraju - -5 DP
W sumie: 4 DP


--- Technologie ---
1) Tajna Technologia Drapania Po Plecach (Paradyzjanski Uniwersytet Medyczny*****): 0 + 10 + 5 (umiejętności) + 5 (centrum naukowe) + 10 (cecha "Wszyscy chcą się podrapać") = 30/10 - ZAKOŃCZONE
2) 
3) 
4) 
5) 
6) 
7) 
8) - slot specjalny

1 posiadane centrum naukowe - upgrade'uje slot X
1 surowce rzadkie - upgrade'uje slot Y
1 surowce rzadkie (z USE) - upgrade'uje slot Z

7 slotów za bogactwo, 1 slot specjalny na technologie nandańskie, 2 sloty za dominację w USE, 3 sloty za zmianę surowca rzadkiego, 1 slot za przynależność do Unii Nandańskiej, -6 slotów za Reterraformację Ziemi

Bazowy postęp badań: 10


--- Kolonizacja ---
- Paryż: 6 + 4 = 10 - ZAKOŃCZONE, +0,2 mln obywateli
W Europę pakujemy:  4 punktów 

- Teheran: 0 + 3 = 3/10
- Bagdad: 0 + 2 = 2/10
W Azję pakujemy:  5 punktów 

Zużyto: 9 PK  (limit to 10 normalnie, 8 z terraformacji,  ekstra dzięki oddziałom stacjonującym na Ziemi)

----------

WP: 256
Populacja: 31,32 mln obywateli
Stabilność pod koniec tury: 9
Saldo: X mln $, Y KP, Z K+, 12 Z+, 12 P+
Siła ludzka: 90/310 tysięcy
Odpowiedz
#2
Wydaje mi się, żę to bardzo dobra forma rozpisania budżetu i sam zacznę ją stosować od następnej tury, ale dodałbym kolorki w kluczowych miejscach (np. końcowe wartości) i dodałbym coś, co od tej tury zacząłem stosować: podział siły ludzkiej: tzn, jaka część dostępnej siły ludzkiej to siła dostępna z mechanicznego poboru, jaka z modyfikatorów (cechy etc) a jaka z jednorazowych bonusów z wydarzeń.
Odpowiedz
#3
Skarbówka!

1) Z pasywnego wydobycia jest 30P, czyli jak 6 złóż, masz wpisane 5 złóż, a w zaopatrzeniu robisz z 20.

...a nie, tego nie miałem sprawdzać.

Bardzo dobra inicjatywa Wink
Odpowiedz
#4
Cóż. może nie dam całego. bo większość by była powtórzeniem, ale mogę przedstawić moje aktualne zmiany:
PP:

Cytat:Stabilność (999/5); Konsumpcja (Posiadane: 2 (z źródła I) +1 (z Źródła II) +5 (z Źródła III)-> 8/8 <- wymagane (4 - bardzo zamożny +1 utrata kontaktu z ziemią +4(z cechy I) -4(z cechy II) +3(z cechy III)) ; Pokój (o dziwo nie)
1) -Coś tam coś tam-
2) -Coś tam coś tam-
3) -brak-

Działania
Cytat:Wzór: <Pozycja>. (mln, KP, K+, Z, P, Efekty po opisie) - <Opis Wydatku>
  1. (-24,0,0,0,0) - Stały program co turę
  2. (0,2,0,13,9) - Działanie V +10k Ludzi
  3. (0,5,8,0,0, Inne) - Działanie VI +Kraken
  4. (-40,-3,0,0,0) - Wydarzenie jawne III (link)
  5. (0,-20,0,0,0, Inne) - Propaganda - +1Stabilności
  6. (23,0,0,0,0, Inne) - Działanie VII +1DP
    Suma: -41mln -16KP, 8K+, 13Z, 9P +1DP, +1 Stabilności +kraken +10k ludzi
Teraz wydaje się skomplikowane, ale jest wyjątkowo skuteczne przy kolumnie składającej się z 30 pozycji. (przy takich już dzielę podliczenia na poszczególne 10)
Odpowiedz
#5
Wracamy po tematu po przerwie.

Gracze narzekają na problemy teraz z robieniem budżetów, choć z tego co ja wiem teraz się je fajniej sprawdza niż dawniej (acz i tak są problemy).

niemniej - drodzy gracze, powiedzcie co jest najgorsze w ich robieniu i zaproponujcie środki zaradcze. Co prawda ja mam wrażenie że problemem jest nie-granie bieda państwami, no ale to zależy od definicji bieda-państwa...
Radźcie!

Ps. ...i tak w razie czego nic nie wprowadzimy w tej turze, zastrzegam dla gości co wciąż nie zaczeli budżetu 10k3 ;P
Odpowiedz
#6
Ja wiem co można poradzić:
1) Przestać dłubać przy zasadach i nie zmieniać nic przez jakieś 3 edycje, to może wtedy w końcu zapamiętamy jak co ma działać.
2) Sprawdzać sobie samemu budżet przez deadlinem wojennym - wyłapałem u siebie sporo błędów ale i tak nie wszystkie.

Większość błędów które robię wynika albo z dużej ilości zasad o których nie pamiętam (pkt 1), albo ze zbyt dużej ilości pozycji w budżecie (tu pomaga pkt 2). Jak komuś przeszkadza, że budżet trudno ogarnąć, to niech sobie odhaczy opcję "pokaż źródlo", żeby przy edycji widzieć wszystko w formie:
Wzór: (mln; KP; K+; Z; P)
zamiast
Wzór: (mln; [color =#c10300]KP[/color]; K+; [color =#c10300]Z[/color]; P)

bo może w tym problem.

Poza tym, co już pisałem Prehiemu, uważam, że powinniśmy się umówić, że za każdy wyłapany błąd w budżecie sprawdzany wpłaca 5 zł na cele charytatywne.
Odpowiedz
#7
(2023-01-28, 00:28)Richtus napisał(a): 1) Przestać dłubać przy zasadach i nie zmieniać nic przez jakieś 3 edycje, to może wtedy w końcu zapamiętamy jak co ma działać.

...jeśli będę nadal prowadzić, to postaram się tego trzymać, bo uważam, że jest glanc.

A już mi ręka parę razy drżała nad DLC ogólnym, ale uznałem że DLC o niewolnikach wystarczą (takie chyba są ok?)

...tak, myślałem o DLC ekspandującym poligony, ale uznałem że trzeba zastosować sihill Okhama.
Odpowiedz
#8
Kazano mi wrzucić przykładowy budżet to wrzucam. Działające linki prowadzą do pierwszego posta w tym temacie.

<10.010>

Dane na początku tury:
1. Pieniądze: 100 mln $
1. WP: 200
2. Stabilność na początku tury: 9
3. Populacja na początku tury: 60 000 000 obywateli 

Dochód: 100mln$ + (100 x 1.00)mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 100mln$ + 100mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 310mln$  

*Pieniądze za sprzedaż ludności Moskwie-Dur
**Haracz od plemion arktycznych
***Okupacja Tuul

WP: 200WP
Dochód: 100mln$ + (100 x 1.00)mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln$ = 100mln$ + 100mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 310mln$  
Modyfikator Dochodu150% - 50% = 100%
Pozytywne: 150
1. Podstawowy procent (100%)
2. Przerabianie mieszkańców ARL na produkty gospodarcze (10%) - od 007 do 012 (LINK)
3. Mińskgardzcy specjaliści od finansów (15%) - od 001 (LINK)
4. Szef rządu (+5%)
5. Horrendalnie wysokie podatki (+20%) - od 002 (LINK)


Negatywne-50
1. Centrum przemysłowe (-5%)
2. Armia zawodowa (-5%)
3. Epoka Walczących Państw (-5%)
4. Animowanie kukły króla dla postronnych (-10%) od 005 (LINK)
5. Dobry PR dla zagranicy (-15%) od 10.000 (LINK)
6. Przymusowa alkoholizacja kraju (-10%) od 005 do 011 (LINK)



KP22 - 20 = 2
Pozytywne: 22
1. System mieszany (10KP)
2. Resztki z poprzedniej tury (2KP)
3. Fenniańska machina propagandowa (10KP)


Negatywne-20
1. Ukrywanie mordów politycznych (-10KP)
2. Zastraszanie świadków (-10KP)

K+: 72 - 0 = 72
Pozytywne: 67
1. Średniozamożność (10K+)
2. Ludność (60K+) 
12. Resztki z tury poprzedniej (2K+)

Zapis "od 003" to skrócona wersja zapisu, która oznacza, że dany modyfikator funkcjonuje od np. roku 10.003. 

Surowce:
- 3 metale rzadkie z Annsburga, Lonn i Connail. (Wszystkie sprzedane małpoludom w poprzedniej turze.)
- 2 metale przemysłowe z Merii. Jeden pochodzi z bonusu centrum przemysłowego i 2 metale z Narwygu. Jeden pochodzi z bonusu centrum przemysłowego. (3 sprzedane orkofilom w poprzedniej turze, 1 wolny.)
- 1 ropa z Fortu Grant (Zapewnia 5P z pasywnej produkcji)
- 1 Uran z Shermanville.

ZaopatrzenieZaopatrzenie końca tury poprzedniej (100Z) + Bazowa produkcja z zasad (5Z) + Produkcja ze slotów (100Z) + Logistyka wojsk (-100Z)  = 105Z
Paliwo: Paliwo z końca tury poprzedniej (150P) + Pasywna produkcja (7P*) + Produkcja ze slotów (50P) + Handel (30P) + Logistyka wojsk (-73P) - Logistyka FT łącznie z morczymi (-30P)  = 134P

*+2P do produkcji bazowej ze względu na przerabianie Animistów na olej
Powyższe bilanse uwzględniają też te dochody/rozchody paliwa i zaopatrzenia z dochodów i wydatków specjalnych.

--- Punkty prosperity ---
Stabilność (<9>/<5> ); Konsumpcja (<8>/<8>) ; Pokój (NIE, bo okupują nasze terytorium)
1) Przemysł I (+1 slot prod., +1WP w Pacanowie)

2) Lotnictwo I
3) Flota I
4) Wojsko I

Dodatkowe PP pochodzi z eventu o ścięcia głowy przywódcy opozycji.

Prowadzona polityka rząduInwestycje w kulturę

---  Handel ---
Wzór: [państwo docelowe] - +[import1], +[import2], +[import3], -[eksport1], -[eksport2] (<dodatkowe adnotacje): <trasa>
1. Handel z Mordorem: -4DP, +60mln$: Fennia -> Mordor
2. Handel z FAA: -3 metale przemysłowe, +3mln$: Fennia -> Morze Północne -> Federacja AntyAntyfaszystowska



Pozwolenia na tranzyt:

1) Wszystkim sprzymierzonym biorącym udział w walce przeciwko orkom (Stejo Tuul, Antifa, ARL, Konfederacja Rzeczwsp. Gondor, etc.) udziela się przemarszu i możliwości przebazowania.

Obsadzone akweny (<30 FT dostępne>): Bałtyk (15FT) - transport wojsk na front z ARL, Morze Norweskie (15FT) - transport wojsk na front z Pingwinami

--- Działania ---

Wzór: <Pozycja>. (mln, KP, K+, Z, P, Efekty po opisie) - <Opis Wydatku>

Regularne wydatki:
1. Królewskie Towarzystwo Terrorystyczne (-30mln$, 0, -5K+, 0, 0, 0) -
2. Administracja okupacyjna Tuul (-5mln$, -10KP, 0, 0, 0, 0) - patrz cecha w informacjach ogólnych.
3. Generalna Gubernia Berlina (-4mln$, 0, 0, 0, 0, 0) 
4. Wspieranie komórek małpoludczych (-4mln$, 0, 0, 0, 0, 0)

W sumie: (-43mln$, -10KP, -5K+, 0, 0, 0)

Wydatki specjalne:
1. Jałmużna dla Sborzan (-15mln$, -5KP, 0, 0, 0, 0)
2. Fundusz emerytalny dla Rizi Beja (-15mln$, 0, 0, 0, 0, 0)

W sumie: (-30mln$, -5KP, 0, 0, 0, 0)

Nieoczekiwane dochody:
1. Działka z łupów małpoludów, przesłana kurierem (+73mln$, +15KP, +5K+, 0, 0, 10k rekrutów) -

W sumie: (73mln$, 15KP, 5K+, 0Z, 0P, 10k rekrutów)

Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry:
1. Budowa platformy (metal przemysłowy) na Bałtyku - 20mln$

W sumie: 20mln$

--- Produkcja ---
1) DP: 1DP
2) DP: 1DP
3) DP: 1DP 
4) Slot udostępniony firmie Białego Czarodzieja
5) Produkcja zaopatrzenia (20j.* zaopatrzenia, 10j. paliwa)
6) Produkcja zaopatrzenia (j.w)
7) Produkcja zaopatrzenia (j.w) 
8) Produkcja zaopatrzenia (j.w)
9) Produkcja zaopatrzenia  (j.w)

*+2 z kartelizacji, +2 z centrum przem. +4 z poziomu przemysłu, +2 z cechy

Łącznie koszty produkcji: 0

każda cyfra oznacza osobny slot
<pierwsze cztery sloty z WP, 5 slot z metalu przemysłowego, 6 slot z cechy głowy państwa, 7 slot z cechy szefa rządu, 8 z technologii Elektryfikacja, 9 z PP Przemysł


Wymagania DP: 8DP
+3 za poziom zamożności (średniozamożne)
+1 za poziom ludności
+4 za cechę "Społeczeństwo konsumpcyjne"

W sumie: 8DP do zjedzenia (3DP zapewnione z produkcji, 1 z cechy o mamutach, 4 z eventu)

--- Technologie ---
Wzór: <nazwa technologii> (<przypisany ZN>): <postęp z poprzedniej tury> + <postęp w tej turze> = <> /<trudność technologii> (GOTOWE jeżeli ukończymy technologię)

1) Psychozbrodnia (Królewskie Towarzystwo Terrorystyczne - 2): 0 + 13 = 13/20  | 4 z postępu bazowego + 5 z Nauki V + 2 z ZN + 2 z Planów = 13
2) Piechota podziemna (Zakłady Zbrojeniowe "Colt" - 2): 0 + 8 = 11/10 GOTOWE | 4 z postępu bazowego + 5 z Nauki V + 2 z ZN = 11

slot z * oznacza slot ulepszony dzięki centrum naukowemu
<cztery sloty bazowo (z WP), dwa wyłączone ze względu na event.>

--- Wywiad ---
Siła kontrwywiadu: 4
Siatka wywiadowcza: Animistyczna Republika Ludowa (6), Sbor (4)
Wpływy: 10 w Mińskgardzie, 6 
1) Kontrwywiad
2) Kontrwywiad
3) Kontrwywiad
4) Kontrwywiad
--- Kolonizacja ---

Posiadane PK: 10 (z bazy) = 10PK

Wzór: <nazwa prowincji>: <PK z poprzedniej tury> + <PK w tej turze> = <> /10 (-SKOLONIZOWANE jeżeli ukończymy w tej turze)
Lemuria: 0 + 10 = 10 | GOTOWE



----------
WP: 210 (200WP + 9WP z aneksji Anglii + 1WP z Przemysł I w Pacanowie) |
Populacja: 61 000 000 (60 000 000 + 1 000 000 kupione z targu Konstantynopolskiego)
Stabilność pod koniec tury: 9 (9 + 1 za event - 1 za drugi event)
Saldo343 mln $, 2 KP, 72 K+, 105 Z, 134 P
Siła ludzka<Nie chce mi sie>/<Liczyć>
Z poboru (poziom poboru): 1% (600.000)

Z modyfikatorów*: +10% (60.000) [Wcielanie do wojska pachołków: 10%]
Z eventów: 150 000 (siła ludzka startowa) - 10.000 (Zjedzeni przez Bestię)


<Maksymalna> ma być równa sumie "Z poboru", "Z modyfikatorów" i "Z eventów".
Odpowiedz
#9
Po ||| są moje komentarze. Cyferki wzięte z (!), wyliczenia mogą być błędne - to tylko pokazówka, jak wygląda mój budżet.


2137

Dane na początku tury:
1. Pieniądze: 12 mln $ [+1 mln $ w złotych idolach]  |||wszystkie nietypowe waluty typu K+ w komiksach są wytypowane oddzielnie w nawiasach kwadratowych
2. WP: 123 /-3 z przypadkowego zbombardowania się fezastratami
3. Stabilność na początku tury: 8-2=6 /event z międzyturza
4. Populacja na początku tury: 28,5 mln

Dochód:

WP: 123
Dochód: 12+123*99%+8*0,5=12+121,77+4=137,77
//8*0,5 WP to nasza okupacja kraju Trolla

Modyfikatory Dochodu:
- bazowe 100%
- społeczeństwo zamożne +20% dochodu /razem 120%
- centrum przemysłowe - -5% /razem 115%
- Administracja II - +4% /razem 119%
- embargo ze strony Trolla - -10% /razem 109%
- pobór rozszerzony - -10% /razem 99%
Razem modyfikator dochodu: 99%  |||inaczej niż w szablonie tematów, bo ciągle zapominałem poprawiać tę linijkę T_T



KP: 3+6*2+5+5=25 //+6*2=12 demokracja scentralizowana, +5 sukcesy na froncie, +5 cecha Jesteśmy fajni
K+: 15+28+20=63 //+28 ludność, +20 społeczeństwo zamożne


Surowce: 4 żywności, 2 metale przemysłowe (1 surowce, 1 centrum przemysłowe na surowcu), 1 surowiec rzadki, 2 ropa /oraz 1 surowiec przemysłowy sprzedany do Richtustanu

Zaopatrzenie: 17+10 (zwrot za poprzednią turę)+5 (bazowo)+108=140
Paliwo: 15+8 (zwrot za poprzednią turę)+10(ropa bazowo)+60=93

--- Punkty prosperity ---
Stabilność (6/5); Konsumpcja (6/6) ; Pokój (TAK/nie) //Cecha Wojny z Trollem nie zabierają PP |||wszelkie anomalie i odstępstwa od zasad są od razu wyjaśniane
1) stabilność
2) nauka
3) wojska lądowe

Skąd DP: 4 żywność, 1 centrum przemysłowe w Bleblegrodzie, 1 z technologii Taśma produkcyjna / Skąd zapotrzebowanie: 5 zamożne, 1 powyżej 10 mln ludności
Prowadzona polityka rządu: Intensywne zbrojenia - -1 mln $ koszt produkcji wszystkich wojsk natychmiastowo (kom, kon, nac)

--- Handel ---
lista wymian surowców/funduszy/wojsk
1) Richtustan: -1j surowiec przemysłowy, +20 mln $ (handel): Andreksandria->Basen Mniejszego Pierdolnięcia->Port Gandziów (FT Gandzistanu)
2)

W sumie:
137,77-20=117,77 mln $




Pozwolenia na tranzyt:
1) Chińska Republika Ludowa - mają zgodę na transport jedwabiu do Zwariowanej Republiki Darnego

Obsadzone akweny (5/5): Basen Mniejszego Pierdolnięcia, Morze Ragequiterów, 3x desant //paliwo na utrzymanie FT uwzględnione w kosztach rozkazów

--- Działania --- |||nieco zmienione względem szablonu - odwróciłem kolejność, teraz jest od najmniej edytowanej pozycji do najczęściej edytowanej pozycji (plus minus) i dopiero sloty przemysłowe są na starym miejscu.

Regularne wydatki:
1) program rozbudowy marynarki wojennej, faza 3/5- 10 mln $, +2 niIII, -2k rekrutów


W sumie:
117,77-10=107,77 mln $
500+2=502/674,8 [k] rekrutów

Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry:
1) naprawa zniszczeń w prowincji Meerkatów - 12 mln $, odbudowane 3 WP
2) linia lekkich umocnień w Meerkatowie, Gandzim Zdroju - 10 mln $
3) pakt o nieagresji z Chińską Republiką Ludową - 5 KP
4) przeszkolenie rekrutów do 2 piechII - 2 mln $, 16 tys. rekrutów
4) na rozkazy 100j Z 30j P (w gotowości 10Z 5P), odzyskamy 8Z 4P

W sumie:
107,77-12-10-2=83,77 mln $
25-5=20 KP
123+3=126 WP
502+16=518/674,8[k] rekrutów
140-100=40j Z
93-30=63j P


Wydatki specjalne:
1) zbombardowaliśmy sami siebie - -5 mln $, -3 WP, -2 stabilności //WP i stabilność uwzględniona wyżej |||zapis wyjaśniający sytuację na początku tury, by nie trzeba było szukać eventu zjadającego mi WP i stabilność
2) wsparcie morskich przewoźników prywatnych - -15 mln $, -10 K+
3) trolle uciekają z naszego państwa - -1 WP, +5 K+, -0,1 mln ludności

W sumie:
83,77-5-15=63,77 mln $
63-10+5=58 K+
28,5-0,1=28,4 mln ludności
126-1=125 WP




Nieoczekiwane dochody: |||zwłaszcza ta część w tej edycji potrafi rozrosnąć się do 10+ pozycji
1) międzynarodowe wsparcie dla naszej wojny z Trollem - +20 mln $, +30 tys. rekrutów, +2 piechII (sprzęt)
2) GM rozdaje bonusy za czytelny budżet - +5 K+
3) moda na nasze kmiotwageny - +1 DP, -5 mln $


W sumie:
63,77+20-5=78,77 mln $
58+5=63 K+
20+30=50[k] rekrutów (z eventów)



sloty: 5 bazowe + 1 przemysłowy (centralne planowanie) + 1 przemysłowy (1 surowiec przemysłowy) + 1 przemysłowy (centrum przemysłowe na surowcu) +2 przemysłowe (Mechanizacja produkcji II) +1 przemysłowy specjalny (z cechy Fabryki Fezastratów) = 10 przemysłowych, 1 lotniczy, 5 naukowe, 5 wywiadowcze

--- Produkcja --- // produkcja zbrojeniowa tańsza o 1 mln $ z polityki rządu, produkcja lotnictwa większa o 1 i tańsza o 2 mln $ w slocie lotniczym |||wyjaśnienie, skąd się wzięły bonusy
1) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
2) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
3) zaopatrzenie - +18 paliwo +10 //zaopatrzenie: 10 bazowe, 6 Przemysł III, 2 centrum przemysłowe; paliwo: 2x ropa
4) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
5) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
6) zaopatrzenie - +18 paliwo +10
7) 3 piechIII - 12 mln $, 24 tys. rekrutów
8) 3 piechIII - 12 mln $, 24 tys. rekrutów
9) WP Gandziów Zdrój
10) WP Gandziów Zdrój
11lotniczy) 3 myśliwiec IV - 3*(2+4*4-2-1)=3*15=45 mln $, 9 tys. rekrutów

dodatkowo 2 krIII 1/2

W sumie:
78,77-45-12-12=9,77 mln $
518+24+24+9=518+57=575/674,8 [k] rekrutów


ZYSK
18*6=108j Z
10*6=60j P
125+2=127 WP



Zablokowana kultura:
* delegacja do InsertNPCNameHere - 10 K+



--- Technologie --- //postęp bazowy 4 + 5 Nauka III // podbicia: 1x3 (surowiec rzadki)
1) Pancernik IV - 4+4+5=13/16
2) Program jądrowy I (bada Akademia Sztuk Zjaranych - 3) - 5+4+5+3(ZN)+3(surowiec rzadki)=20/20 GOTOWE
3) Lotnictwo V (bada Świetny Towar Company - 2) - 0+3(z poprzedniej tury)+4+5+2(ZN)=14/60
4) Rakieta balistyczna III - 0+4+5=9/12
5) Artyleria I - 0+4+5=9/6 GOTOWE



--- Wywiad ---
Siła kontrwywiadu: 2(sloty na kontrwywiad)=2
Siatka wywiadowcza:
- Trollistan (3)
- Milordominium (1)
- Fanatyczne Rizimperium (4)

Sloty wywiadowcze (4 bazowe + 1 Cecilie Leblanc):
1) zablokowanie operacji przeciw Chińskiej Republice Ludowej - 8+4=12/15
2) rozbicie wrogiej siatki (Richtustan) - 4+4=8/15
3) tworzenie siatki wywiadowczej w Trollistanie: 4+4+3=11/20
4) kontrwywiad
5) kontrwywiad


Wpływy: <nazwa państwa> (<wpływy>)
1) RandomNPCName - 1+2=3


--- Kolonizacja ---
1) G21 - 3+4=7/10
2) G22 - 1+2=3/10


----------
WP: 127 //123+3 odbudowa+2 ze slotów-1 uciekające trolle
Populacja: 28,4 /-0,1 uciekające trolle
Stabilność pod koniec tury: 6+1=7 //+1 PP
Saldo: 9,77 mln $ [oraz 1 mln $ w złotych idolach], 20 KP, 63 K+, 40 Z, 63 P
Siła ludzka: 575000/674800
Z poboru (poziom poboru): 568000 (2% ludności) //bazą do wyliczeń było 28,4 mln
Z modyfikatorów: 568000*10%=56800 //+10% za cechę Zapał do walki
Z eventów: 50000 //30+20=50 [k]
<Maksymalna> ma być równa sumie "Z poboru", "Z modyfikatorów" i "Z eventów".
Odpowiedz