Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach)
#41
(2020-09-25, 20:22)prehi napisał(a): Nie wiem o chuj wam chodzi @książę i @Rizi, ale niektórzy by narzekali nawet jakby ich wieszali na złotym sznurze!

Tęsknię za czasami kiedy to forum było przyjazne dla wszystkich opcji politycznych, a nie faworyzowało lewicowe warianty. Gdzie Zdunio? Gdzie Darne? Wywaliliście już stąd wszystkich prawicowców i zmuszacie centrum żeby Was stopować.
Odpowiedz
#42
Cytat:Gdzie Darne?

W Norsce, a gdzie ma być.
Odpowiedz
#43
Mam jedną uwagę:
Zwiększenie bazowego postępu badań z 2 na 5 powoduje istotne zmiany w reszcie mechanik, które bazowały na wartości poprzedniej.
Zmiana zespołów CN na Max 5 zamiast 8 powoduje istotnego nerfa całego procesu badań w tym państw które skupiają się na technologii.
Co do samych technologii to Komputeryzacja daje marne +1 bazowego co praktycznie jest pomijalne.
Odpowiedz
#44
W poprzedniej edycji nie było "państw skupiających się na technologii" bo to implikuje, że były takie, które się nie skupiały. Trzeba było być idiotą by nie brać PP na naukę co turę jeśli to możliwe. Jednym z głównych powodów zmian mechaniki (poza radykalnym przyśpieszeniem techowania w early game) jest sprawienie by branie PP na Naukę nie było tak bardzo braindead.

Komputeryzacja dająca ledwie +1 jest w porządku bo sam tech jest względnie wcześnie dostępny i jego koszty nie są duże. Zamiast tego mocno zbufowano końcowe technologie z działu Nauki, które wcześniej były kompletnie bez sensu i nie było potrzeby w nie iść, vide z changeloga:

Cytat:Informatyzacja^ - dodatkowy slot badawczy i wywiadowczy - 40 (wym.: 20 zbadanych technologii)
Sztuczna inteligencja - bazowy postęp badań rośnie o 4 (łącznie: 10) - 60

Uważam to za dosyć solidne i nie chciałbym bufować Komputeryzacji, tym bardziej, że Komputeryzacja *już* została zbufowana - nie wymaga już odkrycia wcześniej 10 techów. Wreszcie, Komputeryzacja jest teraz obligatoryjną technologią by wejść na IV poziom wojsk lądowych i lotniczych, zgodnie z Changelogiem:

Cytat:Nowoczesne pole walki^ - pozwala tworzyć piechotę, piechotę zmechanizowaną i czołgi IV oraz śmigłowce III - 35 wym.: Elektronika[Przemysł], Komputeryzacja[Nauka]
Nowoczesny myśliwiec wielozadaniowy^ - pozwala tworzyć myśliwce IV - 40 - (wym.: Elektronika[Przemysł], Komputeryzacja[Nauka])


Generalnie, po obecnych zmianach olać "Naukę i Przemysł" można mniej więcej tylko do II poziomu wojsk, od III wyżej kolejne generacje wymagają technologii z działów cywilnych co ma zachęcać do zbalansowanego rozwoju i jednocześnie - świetnie to działa z systemem bazowego progresu nauki 5+5, bo pozwala wygodniej opracowywać technologię z różnych działów gdy PP na Naukę możesz wydać tylko na ograniczoną liczbę tech teamów na przestrzeni czasu.
Odpowiedz
#45
Hmm, pierwotnie było coś o tym, że by przejąć protekcję nad NPCami-małymi można będzie to zrobić inaczej niż standardowo, jakąś specjalną cechą. Zostało to podtrzymane, czy za dużo roboty?

I czy specjalne bonusy z NPCów będa publikowane, czy tylko do wiadomości jak już ktoś spuppetyzuje to to?
@Verlax @Milord
Odpowiedz
#46
1. Chodzi o to, że niektóre konkretnie NPCe będą miały "hinty" co mogą lubić bardziej, a czego nie lubić.

2. Będą publikowane wraz z opisem NPCa. wszystko będzie w jednym wyraźnym poście.
Odpowiedz
#47
Pytanie w związku z buffem na embargo: czy kraje prowadzące ze sobą wojnę mają z automatu embargo na siebie? Odwracając pytanie: czy atakowanie kraju z dużą liczbą centrów finansowych oznacza karę -naście procent dochodu i w ogóle lepiej być już w autarkicznej gospodarce idąc w to?
Odpowiedz
#48
1. Nie ma automatycznego embarga na siebie w wyniku wojny (patrz casus współczesny Ukraina vs Rosja, cały czas konwencjonalny konflikt militarny, a dalej interesy gospodarcze są kontynuowane).

2. No w kontekście tego drugiego pytania to nie, bo to gracz decyduje czy w ogóle walnąć w ciebie embargiem nawet jak zająłeś mu pół kraju, ale nawet jeśli, warto zauważyć, że:

Przy wzorze 1 + X * 3 (siła embarga, gdzie X to liczba centrów finansowych), embargo urżnie ci 25% dochodu (tyle samo ile autarkia) dopiero przy embargu na 8 centrów finansowych - a jest mocno nierealne, że jedno państwo byłoby w tyle stanie mieć. Chociaż embargo dostało solidnego buffa (wcześniej było niezauważalne) to i tak jeśli chce się komuś ujebać gospodarkę potrzebujesz zwykle więcej niż jedno państwo by zdecydowało się na embargo, coś aka finansowy gangbang. Problem z finansowym gangbangiem polega na tym, że nawet jeśli znajdzie się grupa graczy, która kolektywnie zdecyduje się uwalić jakiegoś konkretnego gracza i rąbnie mu, dajmy na to, embargo na łączną sumę 64% kary do dochodu, to wystarczy dosłownie jeden cichy gracz, który temu poszkodowanemu graczowi będzie dostarczał finansową kroplówkę by nie collapsnął (patrz: casus Korei Richtusa w poprzedniej edycji).

Oznacza to, że embargo jest teraz względnie narzędziem, które może być względnie skuteczne, ale dalej można je jakoś omijać i nie można ujebać wrogiej gospodarki solo - potrzebujesz jednak by ktoś ci w tym pomógł.
Odpowiedz
#49
Czy żeby stworzyć centrum przemysłowe z:
a) techa - P0
b) za 2 PP
potrzeba surowców przemysłowych?

...i analogicznie z centrum naukowym : P
Odpowiedz
#50
Ciekawa sprawa, bo jeśli dobrze pamiętam (popraw mnie jesli się mylę) ktoś cię o to pytał w poprzedniej edycji i powiedziałeś tej osobie, że nie (to nie jest legalne). 

Patrząc na sam dokładny zapis w zasadach:

Cytat:Centra - prowincje mogą otrzymać status centrum przemysłowego, finansowego, stoczniowego, naukowego lub wywiadowczego. Powstają one przez wykorzystanie PP zapewniając znaczne korzyści. Limit ich wynika albo z dostępnych surowców albo bogactwa społeczeństwa. Jedna prowincja może być równocześnie centrum przemysłowym i naukowym, ale nie może być podwójnie przemysłowym. 

wynika, że limit możliwości ich tworzenia jest uzależniony od dostępnych surowców. Więc jeśli nie masz surowca do ich wykorzystania (np. metali rzadkich do centrum naukowego) to nie możesz tego centrum stworzyć. 

Jest jedna ciekawa rzecz jeśli chodzi o te zasady, to jest sytuacja gdy owszem tego surowca nie masz, ale go kupujesz. Co wtedy? Jeśli kupujesz surowiec rzadki na turę 1 (przykładowo), to efekty tego handlu są "na kolejną turę", czyli turę 2. W tym kontekście, jeśli nawet nie mając metalu rzadkiego na swoim terytorium, kupisz metal rzadki w turze 1, to w turze 2 możesz za PP instant stworzyć centrum badawcze (bo jest do niego surowiec) i będzie ono działało. 

Jeśli potem ten deal na metal rzadki zostanie rozwiązany, to niedziałające centrum (przemysłowe/naukowe) zostaje (tylko po prostu nie działa).
Odpowiedz