Optymalizacje czasu pracy MG
#1
Po abortowaniu edycji Nandan zacząłem myśleć, co najbardziej mnie bolało (poza moimi błędami, z których sobie boleśnie zdaję sprawę i parafrazując Mesjasza Diuny - problemu swoich błędów nie rozwiąże nikt za Ciebie, tą ranę trzeba zaszyć samemu, albo krwawi dalej na oczach wszystkich).

W każdym razie rozważyłem to w kilku kategoriach. W większości pytałem parę osób co o tym sądzą - w wypadku budżetów opierałem się na poprzednich propozycjach.
Uwaga: to jest przede wszystkim zmiana zapisu, by MG było wygodniej. W większości przypadków wymaga więcej pracy od gracza.

OPTYMALIZACJA ROZKAZOWA

Cytat:Każde rozkazy mają zawierać abstrakt na początku. 
Abstrakt zawiera: 
- spis jednostek,
-  parę słów o natarciu/obronie,
- informację o gotowości/braku, 
- informację o posiłkach [jednostkach zbudowanych w poprzedniej turze / zmobilizowanych ze sprzętu i włączanych do armii]

Abstrakt ma wyglądać tak:
Cytat:2210

I Armia(gen. Abacki***) - 3 piech II + 2piechII posiłki - Obajtków [gotowość] OBRONA
II Armia (gen. Bebacki) - 3zmechIV - Bychawa [gotowość] REZERWA MOBILNA (OBRONA)
III Armia (gen. NieLubięKorwina*****) - 4pancV, 2zmechV +3zmechV posiłki - Semej [aktywność] ATAK NA HERMIT (warunki)

Sojusznicy: nie stwierdzono, innych atakujących RoboTech traktujemy neutralnie.

[ALTERNATYWNA RZECZYWISTOŚĆ, GDYBY SOJUSZNICY BYLI]
Sojusznicy: Yolombo (z naszego terenu, pod naszymi rozkazami, naszym zaopatrzeniem), Rabinat (atak niezależny, nie na naszym terenie), ANZAC (oddziały na naszym terenie, wspierają naszą obronę, nie nasze zaopatrzenie).

YOLOMBO
III Korpus (gen. Ukulele) - 3zmechIIIppanc - Semej 

ANZAC
Garnizon Bazy Sarbogard (gen. Kiwi) - 1zmechIIIplot - Sarbogard [gotowość] OBRONA MOBILNA
[/ALTERNATYWNA RZECZYWISTOŚĆ, GDYBY SOJUSZNICY BYLI]

Aprowizacja: 21Z, 16P (w razie braku przejścia z gotowości na aktywność -> zwrot 6Z, 3P)
Aprowizacja w alternatywnej rzeczywistości: 21Z, 16P + 3Z, 3P sojusznikom (w razie braku przejścia z gotowości na aktywność -> zwrot 6Z, 3P)

Z takiej rozpiski wynika, że pewne jednostki są w obronie i nie biorą udziału w ofensywie. Przy III Armii “warunki” oznaczają że atak ma pewne zależności, zapewne polityczne. Bez tego dodatku działby się niezależnie od wszystkiego.
Zdanie o sojusznikach ma być JEDNYM zdaniem informującym elegancko czy jest ktoś inny, czy nie.

Aprowizacja to 5 Z + 3Z, 3P w gotowości i 13Z, 13P aktywnych.

Abstrakt ma zawierać wszystkie wojska posiadane przez kraj (z uwagi na zmianę w zasadach, w związku z którą muszą być w gotowości lub aktywne).

=> co ma z tego MG? spis wszystkich jednostek na chwilę pisania rozkazów [koniec ze spędzaniem godzinki na przekopiowanie jednostek ze spisów]. Informacje od razu czy ktoś atakuje kogoś z jakimiś warunkami, czy nie. 
Zastanawiam się, czy taki abstrakt nie byłby zamiast tematu “Wojsko”...



*** *** ***

OPTYMALIZACJA WYDARZEŃ od-GRACZOWYCH

Cytat:1) Nie ma darmowych obiadów. Wydarzenia [w tym, wysyłanie ekspertów za granicę] muszą mieć jakiś koszt. Poniżej wymaganych kosztów (zależnie od tego jakie to wydarzenie, oczywiście), wydarzenie może nie mieć żadnego efektu. Niezależnie od opisu i pomysłów.
Minimalne koszty:
-> PIENIĘŻNY: 5 mln $ dla społeczeństw średniozamożnych i niżej, 10 mln $ dla zamożnych i wyżej. Próg dla inwestycji/reform gospodarczych niecennikowych jest dwa razy wyższy. Alternatywne jest poświęcanie wielokrotności 5% przyszłego dochodu [dla refor, działań długoterminowych], ale trzeba podać ile to będzie szacunkowo wynosić.
-> Naukowy [zaangażowane tęgie umysły] / religijny [tęgie teologiczne umysły / kazania] / sportowy [nieźli sportowcy]: wielokrotność 5K+ przy delegacjach, archeologiach i tym podobnych LUB slot naukowy (dotyczy tylko badań wewnętrznych / robionych samodzielnie, nie delegacji).
-> Polityczny: wielokrotność 5KP [dotyczy nieskodyfikowanych] lub 1 stabilności.
-> Żywnościowy|AGD / przemysłowy: wielokrotność 1DP / 1 slota przemysłowego.
-> Wysłanie sił zbrojnych: jakich? Musi to być odzwierciedlone w rozkazach.
Można dodawać inne koszty, ale ww. są obowiązkowe, bez tego resztę MG może olać, patrz niżej.

Jeśli są jakieś wyjątki, to wtedy jak MG o tym powie. Przed napisaniem posta przez kogoś.
MG może wynagrodzić i za post bez wydawanego czegokolwiek, ale nie ma tego gwarancji. Za to efektem np. badań naukowych bez wydawania czegokolwiek może być nieodwracalne zniszczenie znalezisk. 
Warto zaznaczyć, że śmieszek który zrobi np. reformę gospodarczą / badania naukowe i jako koszt poza wielkim opisem doda “a do nadzorowania przeznacza się 10 oddziałów milicji” otrzyma solidnego kopa w dupę w ramach efektów negatywnych. Bo to złośliwe i wypaczające działanie zgodnie z literą, ale nie duchem przepisów.
BTW: de facto to było stosowane, ale tak łatwiej.

2) Jeśli wydarzenia są pisane w podpunktach (więcej niż 3) lub są dłuższe niż 3000 znaków [zależy co występuje - 3600 znaków to 2 znormalizowane A4], należy do nich napisać krótki abstrakt informujący o czym to jest.
Przykład1: Gracz pisze posta na 12 punktów na temat ograniczania epidemii w kraju.
Abstrakt: Wprowadzam pełną kwarantannę graniczną [punkty: 1, 3, 4], kwarantanny wewnętrzne [2, 5, 6 i 7], badania nad epidemią [8 i 9] i usprawnienia działania służb [10, 11 i 12]. Wydaję 2 sloty przemysłowe, 40 mln $ i 50K+.

Przykład2: Gracz pisze reformę ustrojową swojego kraju, z wieloma obrazkami, chwytnymi cytatami i poetycko ujętymi przykładami.
Abstrakt: Reforma polityczna parlamentu (z jednoizbowego na pięć izb), systemu wyborczego (powiązane z parlamentem), omówienie prerogatyw głowy państwa. Wydaję 10 KP.

Abstrakty nie zawierają żadnych wyjaśnień, przekonywań, metafor czy flavour fabularnego: suche fakty by MG wiedział jaki jest cel wydarzenia i środki do celu. Krótko.

3) Odnoszenia się do innych wydarzeń [np. jawnych, odpisu MG itp.] zawsze muszą zawierać linki (“odpowiedź do powyższego” jest niedopuszczalne).

=> co z tego ma MG? 1) + 2) pozwala łatwo podzielić eventy i ocenić na które trzeba więcej myśleć (koszta).
3) wynika z tego że czasem nawet cytowanie nie pomagało.

Poza powyższymi, będzie wprowadzony obowiązkowy podział Tajnych Wydarzeń na “Rozmowy z NPC” i… i zależnie od aktywności gracza na podsekcje. Każdy gracz ma inną specyfikę, a to jest i dla gracza i dla MG - niektórzy potrzebują “Tajne wydarzenia - handel”, inni “Tajne wydarzenia - kultura” itp.. Jak nie wiesz jaki jesteś, podziel Tajne wydarzenia na cztery kategorie - 3 ww. + allgemein.


*** *** ***

OPTYMALIZACJA CECH Z INFORMACJI OGÓLNYCH


Cytat:1) Każda cecha musi być wymieniona od myślnika lub wylistowana, z nazwą pogrubioną.

Tak nie robić:
Inspektor Javert, szpicel doskonały - +1 do kontrwywiadu, akcje "Wywiad polityczny" i "Rozpoznanie" wykonywane przeciwko nam są wykonywane z testem kontrwywiadu (dotyczy akcji zaczętych w turze wejścia cechy lub późniejszych!). +1KP co turę. -2% dochodu.

tak robić:
  • Inspektor Javert, szpicel doskonały - +1 do kontrwywiadu, akcje "Wywiad polityczny" i "Rozpoznanie" wykonywane przeciwko nam są wykonywane z testem kontrwywiadu (dotyczy akcji zaczętych w turze wejścia cechy lub późniejszych!). +1KP co turę. -2% dochodu.
2) Cechy posiadające czas trwania (w nawiasie po nazwie) powinny być kasowane przy aktualizacji informacji ogólnych.

Przykład:
Chiny są wspaniałe (cn. do 2203?) - każde działanie przeciw Chinom [Xinchiguo] (jeśli same nie podejmują bardzo agresywnych kroków [wojna, embargo, nic mniej]) kosztuje +5 KP (minimum 5 KP).
Cecha przestaje działać rok po zaprzestaniu dystrybucji “Czerwonego Morza” w kinach danego kraju [wycofanie w 2202 daje działanie aż do końca 2203, włącznie z wojną]. Uwaga: Samo z siebie to też kiedyś nastąpi, ale zależy wtedy po części od... Chin.

… w wydarzeniach poszło że ta cecha znika wszystkim krajom.

3) Cechy powinny być podsumowane zbiorczo pod względem bonusów w odpowiednich miejscach budżetu. [vide: optymalizacja budżetów]

=> eliminacja burdelu w czytaniu.
[*]

*** *** ***

OPTYMINALIZACJA BUDŻETÓW POD WZGLĘDEM CZYTELNOŚCI - A.K.A. SYZYFOWE PRACY I CZYSZCZENIE STAJNI AUGIASZA NA RAZ.

Pracujemy wg. przykładowego budżetu Wolnego Cesarstwa z Mokrych Snów (podziękowania dla Darnego i częściowo dla Entera).

Cytat:[*]
2218

Dane na początku tury:
1. Pieniądze: 69 mln
1. WP: 250
2. Stabilność na początku tury: 9
3. Populacja na początku tury: 31,1 mln obywateli




[*]

Przychody:
1. Dochód: 69 mln + (250* 123%) = 69 mln + 307,56 mln = 376,5 mln
Modyfikatory Dochodu:
-5% za centrum kulturowe w Transaarde, Manticore, USE, FAU i Azylu - w sumie -5%
+30% za krezusowe społeczeństwo - w sumie +25%
+5% za władzę sądowniczą - w sumie +30%
-39% za mandarynów (trzynasty rok cechy) - w sumie -9%
+5% za cechę "Spółdzielnie Paradyzjańskie" - w sumie -4%
+2% za cechę "Zwolenniczka spółdzielczości" - w sumie -2%
+5% za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami" - w sumie +3%
+5% za cechę "Domy Publiczne dla każdego" - w sumie +8%
+15% za cechę "Zjednoczona Ekonomia Nandańska" - w sumie +23%

2. KP: 12 + (9 * 3 - 5) + 1 + 2 + 5 + 5 + 10 - 5= 12 + 22 + 18 = 52 KP
Modyfikatory Dochodu:
+1 za głowę państwa - w sumie +1
+2 za cechę Góra Tabor - w sumie +3
+5 KP za władzę sądowniczą - w sumie +8
+5 KP za mandarynów - w sumie +13
+10 za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami" - w sumie +23
-5 za cechę "Cthyllowa żona cesarzowej" - w sumie +18

3. K+: 80 + (31*3) + 25+ 15 + 5 + 15 + 20 = 80+ 93 + 80= 253 K+
Modyfikatory dochodu:
potrójny mnożnik z populacji za politykę i władzę wolnościową,
+25 za krezusowe społeczeństwo - w sumie +25
+15 za centrum kulturowe w Transaarde - w sumie +40
+5 za strukturę kulturową - w sumie +45
+15 za cechę "Ustawa o trailerach ustaw" - w sumie +60
+20 za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami"- w sumie + 80




[*]Surowce:

- 4 metale przemysłowe
- 3 rzadkie surowce
- 6 ropa

Zaopatrzenie (Z+): 65
Paliwo (P+): 18 + 30 (pasywne z ropy)


[*]--- Punkty prosperity ---


Stabilność (9/5 ); Konsumpcja 7/7 (Posiadane: 4 (produkcja) +2 (z Źródła I) +1 (z Źródła II)-> 7/7 <- wymagane (7 - krezusi +1 utrata kontaktu z ziemią +3(z cechy I) -4(z cechy II)) ; Pokój (Nie) 
1) Terraformacja II
2) Terraformacja II
3) Nieaktywne

Prowadzona polityka rządu: Inwestycje w kulturę


[*]---  Handel ---


lista wymian surowców/funduszy/wojsk
1) Z USE - 1 metale przemysłowe, 1 surowce rzadkie - Inundatio Veritatis -> Pedroville (bezpośrednia granica lądowa)

Pozwolenia na tranzyt:
1) Wszyscy członkowie Unii Nandańskiej - transport sprzętu, surowców, zgoda na przemarsz wojsk

Obsadzone akweny(3 FT w sumie):
- Morze A (1)
- Morze B (1)
- Morze Ź (1)


[*] 

--- Działania ---
Wzór: <Pozycja>. (mln, KP, K+, Z, P, Efekty po opisie) - <Opis Wydatku>

Regularne wydatki:
(0,0,0,0,-3) - Paliwo dla FT
(-5,0,0,0,0) - Badania czy Brytyjczycy to jeszcze ludzie
(0,0,0,-2,0) - Haracz dla Zorro

W sumie: -5 mln, -3 P, -2 Z

Wydatki specjalne:
(0,0,0,0,0, Inne) - Cthyllańska księżniczka to jedno, ale krakeński książę? Bez przesady - -2 stabilność - https://tubylbylink.alejesttylkofake/sho...8#pid18317
(0,0,0,-12,-10) - Logistyka wojenna - -10 P, -12 Z
W sumie: -2 stabilność, -10 P, -12 Z

Nieoczekiwane dochody:
(0,+10,0,0,0) - Cthyllańska księżniczka robi furorę - +10 KP - https://tubylbylink.alejesttylkofake/sho...8#pid18778
(+26,0,+15,0,0) - Sprzedaż artefaktów z Ziemi - +26 mln, +15 K+ - https://tubylbylink.alejesttylkofake/sho...8#pid18732
W sumie: +26 mln, +10 KP, +15 K+

Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry:
(-24,0,0,0,0, Inne) - Inwestycja w WP - 3 * 8 mln = 24 mln - +3 WP do prowincji Nowa Nowa Aira (wzrost z 9 do 12)
(0,0,0,0,0, Inne) - Terraformacja 2: +3 WP w Paryż (wzrost z 0 do 3)
W sumie: +6 WP, -24 mln



[*]--- Produkcja ---

1) Produkcja DP
2) Produkcja DP
3) Produkcja DP
4) Produkcja DP
5) 
6) 5 dywizji czołgów VIII - -190 mln, 40k siły ludzkiej
7) Produkcja zaopatrzenia: +12 paliwa (6* 2 złóż ropy) + 40 (10 + 30 za przemysł XV) zaopatrzenia - 12 P+, 40 Z+
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)

W sumie: + 100 Paliwa, + 24 Z+, -190 mln, 40k siły ludzkiej
5 slotów za bogactwo, 5 slotów z technologii, 5 slotów z surowców

Wymagania DP:
- Populacja powyżej 30 mln: +5 DP
- Krezusi: +4 DP
- Mandaryni swoją korupcją fundują imprezy połowie kraju - -5 DP
W sumie: 4 DP



[*]--- Technologie ---

1) Tajna Technologia Drapania Po Plecach (Paradyzjanski Uniwersytet Medyczny*****): 0 + 10 + 5 (umiejętności) + 5 (centrum naukowe) + 10 (cecha "Wszyscy chcą się podrapać") = 30/10 - ZAKOŃCZONE
2) 
3) 
4) 
5) 
6) 
7) 
8) - slot specjalny

1 posiadane centrum naukowe - upgrade'uje slot X
1 surowce rzadkie - upgrade'uje slot Y
1 surowce rzadkie (z USE) - upgrade'uje slot Z

7 slotów za bogactwo, 1 slot specjalny na technologie nandańskie, 2 sloty za dominację w USE, 3 sloty za zmianę surowca rzadkiego, 1 slot za przynależność do Unii Nandańskiej, -6 slotów za Reterraformację Ziemi

Bazowy postęp badań: 10



--- Wywiad ---
Siła kontrwywiadu: 5 +2=7
Tak samo jak w tej turze
Siatka wywiadowcza:
Federacja Korwinistyczna (3)
Greater Helgan Reich (4)

Wpływy: Rabinat (1)

1) Kontrwywiad (Tercet tańca egzotycznego um. 2) = 1+2
2) Kontrwywiad
3) Kontrwywiad
4) Kontrwywiad
5) Kontrwywiad
6) Rozpoznanie Prowincji Neverland (Federacja Korwinistyczna): 0 + 4 + 3 (siatka) +3 (surowce rzadkie) = 10/10
7) Przemyt szczepionek na korwinkę (Federacja Korwinistyczna): 13 + 4 + 3 (siatka) = 20/29 [zasięg 25, 2x2 bo dwa ładunki szczepionek]


[*]--- Kolonizacja ---

- Paryż: 6 + 4 = 10 - ZAKOŃCZONE, +0,2 mln obywateli
W Europę pakujemy:  4 punktów 

- Teheran: 0 + 3 = 3/10
- Bagdad: 0 + 2 = 2/10
W Azję pakujemy:  5 punktów 

Zużyto: 9 PK  (limit to 10 normalnie, 8 z terraformacji,  ekstra dzięki oddziałom stacjonującym na Ziemi)

----------

WP: 256
Populacja: 31,3 mln obywateli
Stabilność pod koniec tury: 9
Saldo: X mln $, Y KP, Z K+, 12 Z+, 12 P+
Siła ludzka: 90/374,3 tysięcy 
Z poboru (Armia Zawodowa): 313 tysięcy, 
Z modyfikatorów: 0,1x313= 31,3K
Z eventów: 30 tysięcy
[*]
=> wszelkie kolejne uwagi na temat jak budżet można zrobić bardziej czytelnym mile widziane. I jak zapewnić by twórcy budżetów nie mylili się w dodawaniu.

*********************************************************
*********************************************************
*********************************************************

Macie jakieś uwagi co jeszcze można zoptymalizować? Pytam zwłaszcza ludzi którzy kiedyś GMowali i mogli widzieć pewne problemy które wychodzą przy... aktywnej GMce.

Ps. nie wiem czy gdzieś się formatowanie przy przeklejaniu nie posypało, miejcie nad tym litość.
Odpowiedz
#2
Domagam się wydarzeń "mieszania herbaty" - przyzwolenie na darmowe bezodpisiwe wydarzenia. Oddać fabularyzowane graczom!
Odpowiedz
#3
Jeśli chodzi o budżet to jeszcze przeniósłbym liczenie badań (oraz wywiadu) na początek każdego wiersza oraz dodał wzór typu:
Aktualny wygląd:
  1. Samolot IV(Instytut Aeronautyki Nandańskiej um.3) 0 + 14 (8 baza + nauka, 3 ZN, 3 surowce rzadkie) = 14/36
  2. Wojska lądowe IV (Zakłady balistyki stosowanej um.2) 7 + 12(8 - podstawa + nauka, 2ZN, 2Plany naukowe) = 19/32
  3. Robotyzacja produkcji II (Instytut metalurgii Wosa um.1) 0 + 11 (8 - podstawa + nauka, 1ZN, 2 doskonała elektronika) = 11/16
  4. Energetyka jądrowa(Zespół prof. Henry Jones um.3) 0 + 13 (8 - podstawa + nauka, 2 doskonała elektronika, 3 surowce rzadkie) = 13/30
  5. Ksenologia: Nandańczycy [Cthylla Sapiens] ()  0 + 10(8 baza + nauka, 2 doskonała elektronika)= 10/15
  6. Rakieta balistyczna I () 0 + 8(baza + nauka) = 8/5 (gotowe)

  7. (Slot na naukę i specjalne ABC): Paliwa syntetyczne () 7 + 13(8 - podstawa + nauka, 2 doskonała elektronika, 3 surowce rzadkie) = 20/20 (gotowe)

Wygląd skorygowany:

Wzór: <Zeszły rok> + <Baza + Poziom nauki> + <ZN> + <CN> + <PP> + <rzadkie> + <Wydarzenia> 
  1. 0 + 8 + 3 + 0 + 0 + 3 + 0 = 14/36 - Samolot IV(Instytut Aeronautyki Nandańskiej um.3) 
  2. 7 + 8 + 2 + 0 + 0 + 0 + 2 = 19/32 - Wojska lądowe IV (Zakłady balistyki stosowanej um.2) (plany)
  3. 0 + 8 + 1 + 0 + 0 + 0 + 2 = 11/16 - Robotyzacja produkcji II (Instytut metalurgii Wosa um.1) (doskonała elektronika)
  4. 0 + 8 + 3 + 0 + 0 + 3 + 2 = 16/30 -  Energetyka jądrowa(Zespół prof. Henry Jones um.3) (doskonała elektronika) 
  5. 0 + 8 + 0 + 0 + 0 + 0 + 2 = 10/15 - Ksenologia: Nandańczycy [Cthylla Sapiens] (doskonała elektronika)
  6. 0 + 8 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 = 8/5 - Rakieta balistyczna I (gotowe)

  7. 7 + 8 + 0 + 0 + 0 + 3 + 2 = 20/20 - Paliwa syntetyczne () (doskonała elektronika) (Slot na naukę i specjalne ABC)
Oczywiście kwestia dopracowania, typu dodanie do siebie rzadkie + wydarzenia lub skreślenie CN jak ktoś nie ma, ale dzięki temu nie trzeba skakać wzrokiem po linijkach tylko od razu widać gdzie np. wydano PP lub czy gracz z CN wybrał opcję dopakowania jednego slota, czy dopakował wszystkie.
Jeszcze ew. bym postulował rozbicie budżetu na poszczególne sekcje tam gdzie Darne dał linię odcięcia (ale by nei za dużo to połączyć działy np. przemysł + technologia ect) wtedy przydałoby się opcja zwijania tekstu na forum (skoro już nie gramy to mogę postulować o tego plugina) 
Dzięki czemu można robić podsumowanie poszczególnych działów i na końcu zbiorcze.
Odpowiedz
#4
(2022-07-12, 13:00)Enter napisał(a): Wzór: <Zeszły rok> + <Baza + Poziom nauki> + <ZN> + <CN> + <PP> + <rzadkie> + <Wydarzenia> 
  1. 0 + 8 + 3 + 0 + 0 + 3 + 0 = 14/36 - Samolot IV(Instytut Aeronautyki Nandańskiej um.3) 
  2. 7 + 8 + 2 + 0 + 0 + 0 + 2 = 19/32 - Wojska lądowe IV (Zakłady balistyki stosowanej um.2) (plany)
  3. 0 + 8 + 1 + 0 + 0 + 0 + 2 = 11/16 - Robotyzacja produkcji II (Instytut metalurgii Wosa um.1) (doskonała elektronika)
  4. 0 + 8 + 3 + 0 + 0 + 3 + 2 = 16/30 -  Energetyka jądrowa(Zespół prof. Henry Jones um.3) (doskonała elektronika) 
  5. 0 + 8 + 0 + 0 + 0 + 0 + 2 = 10/15 - Ksenologia: Nandańczycy [Cthylla Sapiens] (doskonała elektronika)
  6. 0 + 8 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 = 8/5 - Rakieta balistyczna I (gotowe)

JEZUS MARIA
Odpowiedz
#5
Dżem dobry, w 2020 zrobiłem rage quita bo zasoby naukowe były nic niewarte. Usłyszawszy że zasady są przygotowywane do następnej edycji, powracam Tongue 
(2022-07-12, 12:13)prehi napisał(a):
Cytat:2210

I Armia(gen. Abacki***) - 3 piech II + 2piechII posiłki - Obajtków [gotowość] OBRONA
II Armia (gen. Bebacki) - 3zmechIV - Bychawa [gotowość] REZERWA MOBILNA (OBRONA)
III Armia (gen. NieLubięKorwina*****) - 4pancV, 2zmechV +3zmechV posiłki - Semej [aktywność] ATAK NA HERMIT (warunki)

Sojusznicy: nie stwierdzono, innych atakujących RoboTech traktujemy neutralnie.

[ALTERNATYWNA RZECZYWISTOŚĆ, GDYBY SOJUSZNICY BYLI]
Sojusznicy: Yolombo (z naszego terenu, pod naszymi rozkazami, naszym zaopatrzeniem), Rabinat (atak niezależny, nie na naszym terenie), ANZAC (oddziały na naszym terenie, wspierają naszą obronę, nie nasze zaopatrzenie).

YOLOMBO
III Korpus (gen. Ukulele) - 3zmechIIIppanc - Semej 

ANZAC
Garnizon Bazy Sarbogard (gen. Kiwi) - 1zmechIIIplot - Sarbogard [gotowość] OBRONA MOBILNA
[/ALTERNATYWNA RZECZYWISTOŚĆ, GDYBY SOJUSZNICY BYLI]

Aprowizacja: 21Z, 16P (w razie braku przejścia z gotowości na aktywność -> zwrot 6Z, 3P)
Aprowizacja w alternatywnej rzeczywistości: 21Z, 16P + 3Z, 3P sojusznikom (w razie braku przejścia z gotowości na aktywność -> zwrot 6Z, 3P)

Z takiej rozpiski wynika, że pewne jednostki są w obronie i nie biorą udziału w ofensywie. Przy III Armii “warunki” oznaczają że atak ma pewne zależności, zapewne polityczne. Bez tego dodatku działby się niezależnie od wszystkiego.
Zdanie o sojusznikach ma być JEDNYM zdaniem informującym elegancko czy jest ktoś inny, czy nie.

Aprowizacja to 5 Z + 3Z, 3P w gotowości i 13Z, 13P aktywnych.


Ja bym zrobił to tak


Cytat:2210


Armia I
  • gen. Abacki***
  • 3 piech II + 2 piechII
  • 3Z + 2Z
  • Obajtków
  • Obrona
Armia II
  • gen. Bebacki
  • 3 zmechIV
  • 3Z + 3P
  • Bychawa -> Cejlonia
  • Atak
Armia III
  • gen. NieLubięKorwina*****
  • 4 pancV + 2 zmechV +3 zmechV
  • (8Z + 8P) + (2Z + 2P) + (3Z + 3P)
  • Dudnieje -> Emeryka
  • Atak warunkowy
Armia IV
  • gen. LubięKorwina
  • 10 piechI
  • 10Z
  • Fenicja -> Guinea
  • Obrona warunkowa

Armia III - opis warunku
Armia IV - opis warunku

Łączny koszt = 31Z + 16P
Potencjalne zwroty 3/4 
  • Armia I - 4Z
  • Armia IV - 8Z

I masz tu wszystko ładnie uporządkowane, pokolorowane i policzone. Kolory armii mają jasno sugerować co ma robić (atak/obrona/atak warunkowy/obrona warunkowa) Kolejno opisy wojsk:

Nazwa wojska
  • dowódca
  • jednostki
  • koszty
  • prowincja -> docelowa prowincja
  • rozkaz
Nie za bardzo jest gdzie się w tym zgubić. Jeśli rozumiem, to obronne jednostki są "w gotowości" a atakujące "aktywne"? Po co to dopisywać w takim razie?

Więcej wypocin dam jak znajdę czas i chęć, czyli pewnie jutro Tongue
Odpowiedz
#6
Cześć.

Ogólnie wolę tamty "poziomy" zapis, by to ogarnąć wzrokiem łatwiej ;)
I to jest główny powód - po to ma być abstrakt by łatwo go czytać. Poza tym tak jak pisałem, tak piszemy szablon na PNW. Dzięki temu łatwiej potem MG to wkleić do rozpiski.
Wyobraź sobie teraz że tak jak napisałeś by było rozpisane dla rozpiski wojennej, np. tej: https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1474

Albo jakbym miał każdy zapis armii przerabiać na właściwy, a stosowanie w abstrakcie szablonu ma właśnie ułatwić pracę MG ;P


Cytat:AZYL:
POŁUDNIE:
(były tu oddziały Westport, ale zostały płynnie przesunięte na północ)
Garnizon straży portowej (gen. Zaborski*) - 2piechIII,  1piechIIIplot - Dina [1piechIII i 1piechIIIppanc przeniesiono do “Garnizonu Westport” w Portmarnock i Rush]
KOP Hangu (gen. Powell*) - rozbite - Hangu [straty: 3piechIII, 1piechIIIplot, 1piechIIIppanc]
Garnizon Karaczi (gen. Wolnick) - 1piechII, 1piechI - Karaczi, Paszman
Garnizon Bebyc (gen. Beneck) - 1piechII - Bebyc
Milicja Kufor (gen. Sakka nie żyje!) - rozbita! - Kufor [straty: 1mil*kul]
Milicja Hangu (gen. Suulut nie żyje!) - rozbita!- Hangu [straty: 1mil*kul]
Umocnienia Wosa (gen. Masaana) - rozbita! - Wosa [straty:1mil, 1mil* ]

PÓŁNOC:
Grupa reagowania Westport (gen. Cathy Simms) - 1zmechIIIppanc - New Union [straty: 1zmechIIIppanc, 1zmechI] (w tym 1zmechI z KOP Saran)
KOP Westport (gen. Ranick Beck) - 1piechIIIplot, 1piechIII - Portmarnock, Rush [straty: 1piechIII, 1piechIIIppanc] (1piechIII i 1piechIIIppanc przeniesiono z “Garnizonu straży Portowej” w Dinie)
KOP Razena (Gen. Bobby Brandon) - rozbite! - Noida [straty: 1zmechI]
KOP Bidar (Gen. Beneck nie żyje!) - rozbite! - Bidar [straty: 1zmechI]
Plot Połnoc(Gen. Jeremy Sikorski ) - 1zmechIIIplot uszkodzone - New Union
KOP Ujjain (Gen. Paul Khattam) - rozbite!  - Ujjain [straty:1 zmechI]
Plot północ II(Gen. Michaił Bierezow) - rozbite! - Ujjain [straty: 1piechIIIplot]
KOP Noida (Gen. Ron Harrison) - 1zmechI - Noida
KOP Cornes(Gen. Andy Cornell) - rozbite! - New Union [straty: 1zmechI, 1zmechIo, 1mil]
KOP Uraniuka(Gen. Pilunnguaq)  - 1piechII - New Union
Gorliwi wyznawcy (wiodła ich łaska Cthulhu i Nyarlathotepa!) - zabici, ale umierali z radością! - New Union [straty: 2mil*kul]

KOP Saran(Gen. Michaił Borodin) - 1piechII, 1piechI - Abaj
KOP Szu(Gen. Aaju) - 1piechII, 1piechIIo - Szu

FRONT WSCHODNI:
Placówka badawcza(Gen. Płatonow) - 1piechIII, 1piechIIplot, 1mil - Aintihar [straty: 1mil]

KOP Wozne (Gen. Frank Forsyth) - 1zmechI, 1mil* - Perm [straty: 1piechIIIplot, 1piechIII, 1mil*]
Straż portowa () - 1zmechI - Emerald city
Linia Rozete () - 1piechII, 1piechI - Rozete
Linia Perm (Gen. Ilja Kowaljuk) - 1piechII, 1piechIo - Perm
Milicja Perm(Oleg Gleb) - 1mil*kul - Perm [straty: 1mil*kul]
Milicja Twer(Caricyn) - 2mil*kul - Twer

MORZA:
I Flota Południa (Admirał Nikolaj Kuzniecow*) - ??? - Rzeka Hanks? [straty: 1krI, 4FT]

PARTYZANCI MIEJSCY (Azyl nie ma nad nimi bezpośredniej kontroli):
Kult wyrywania okupantom języka (wiedzie ich łaska Nyarlathotepa) - 1 part - Wosa

-----     -----     -----

XINCHIGUO:
POŁUDNIE:
I Korpus (Duan Shi *)  - 1 zmech IV, 1zmechIV uszkodzone, 1 zmechI - Irnam [straty: 1zmechII, 1zmechI] [zużyto 2srbm]
I Grupa Taktyczna (Hu Enlai) - 2 piech III m - Hengxi
II Grupa Taktyczna (Zhong Yi) - 2 piech III m - Nass
III Grupa Taktyczna (Chang Zhong) - 2 piech III m - Orgor
VII Korpus (Jin Weimin) - 3 piech I - Bidar

Dywizjon 124 "Hammarsjkjold" (Luo Donghai *) - 2 m III, 1 b III m - Xizhai
Dywizjon 606 (Yao Feng) - 1 m III p - Xizhai

VII Flota (Kong Jinhai) - 2 kr II, 2 ni II -rzeka Zhong He (Xizhai)

PÓŁNOC:
Korpus Szturmowy Piechoty Morskiej PLA (Feng Weisheng **) - 3 zmechIII*m - Irnam [straty: 1zmechIII*m] [zużyto 1srbm]
Brygada Powietrzno-Desantowa PLA (Kong Renshu) - 1 piechIIIsp uszkodzona - Razena

Dywizjon Transportowy (Zhou Cai) - 1 ST - Xizhai

X Flota (Yang Wenli *** [Kraken-slayer]) - 2 lo II, 2 ni III - Cieśnina Sadagarska (Han.)
    > Dywizjon 444 (Cao "Crimson 1" Pengfei ** [Lotnictwo Pokładowe] - 2 m IVm, 1 b IVm, 1bIVm uszkodzone
X Flota - Sekcja Desantu (Zhou Jian **) - 3 kr III, 3 ni III - Rzeka Gluma (Xizhai) [zużyto 1srbm]
-----     -----     -----

EKN:
Kampfgruppe Cortez (Mercer*) - 1 zmechIII uszkodzone, 1zmechIIIplot, 3 zmechI - Nass [straty: 2zmechI]
Kampfgruppe Pizarro (Tatopoulos*) - 2 piechII - Westport

Lotnicze Siły Ekspedycyjne (Mihaly Dumitru Margareta Corneliu Leopold Blanca Karol Aeon Ignatius Raphael Maria Niketas A. Shilage **) - 2 mIVm, 1 bIVm - Xizhai [straty: 1bIVm]
-----     -----     -----

SHIROIHAN:
I. Korpus Zmechanizowany (Siogun Mikotoba Reiji**** [Organizator - przygotowanie operacji trwa dłużej, ale przynoszą one mniejsze straty]) - 3zmechII - Ujjain [straty: 1pancI]
I. Armia Chitajska (Generał Tōjō Deitaro*) - 2 (4)piechII -Hisar; 2piechII w Kapra-Dijikstra [straty: 1piechII]
Korpus Pomocniczy (Generał Hoshiidake Yūsaku) - 1piechII - Cornes [straty: 1piechII]
II. Flota Powietrzna ONZ (gen. lot. Luft) - 2mIV - Nandedo
II. Skrzydło Nandanu (gen. lot. Hosokabe Isoroku) - 1bIV - Nandedo


Z gotowością i aktywnością nie do końca masz rację - chodzi o to, że "aktywne jednostki" czyli te co "na pewno" będą walczyć zużywają pełne zaopatrzenie. Jednostki w gotowości muszą mieć zapewnione pełne zaopatrzenie, ale jak w końcu nie wejdą do walki to 3/4 zarezerwowanego[zaokrąglając w górę] jest zwracane - kwestia nie jest czy atak czy obrona, tylko czy jest w akcji czy nie jest ;)
Odpowiedz
#7
No dobra, no to jednostki które robią ruchy po mapie i atakujące "zdalnie" - nie ruszając się z prowincji, na pewno są aktywne. A te co siedzą na dupie i czekają aż ktoś zacznie do nich strzelać? W takiej sytuacji gracz i tak nigdy nie będzie pewien czy ktoś wejdzie na bronioną prowincje. Więc... po co miałby deklarować aktywność wojsk obronnych?
Chodzi mi głównie o to żeby usuwać z zapisu rzeczy które nie niosą istotnej informacji.

Co do rozpiski, jerzu drogi, borze przerośnięty, mimo że wiem co tu jest napisane, to nic nie widzę Tongue Ale na taką skalę nie mam pomysłu jak to czyściej napisać, przynajmniej teraz Tongue
Odpowiedz
#8
(2022-07-14, 16:02)Czerstwy napisał(a): No dobra, no to jednostki które robią ruchy po mapie i atakujące "zdalnie" - nie ruszając się z prowincji, na pewno są aktywne. A te co siedzą na dupie i czekają aż ktoś zacznie do nich strzelać? W takiej sytuacji gracz i tak nigdy nie będzie pewien czy ktoś wejdzie na bronioną prowincje. Więc... po co miałby deklarować aktywność wojsk obronnych?
Chodzi mi głównie o to żeby usuwać z zapisu rzeczy które nie niosą istotnej informacji.

Ponieważ tylko aktywna flota jest poza portem a lotnictwo tylko aktywne prowadzi pełny patrol powietrzny. Może być dość istotne dla gracza ^^
(gotowość też może się spisywać. Ale to mała pociecha przy konwojach prowadzonych przez morza, albo jeśli chcesz by jakiś ładunek dotarł powietrzem nad terytoriami nieskolonizowanymi - na PNW już strącano transportowce).
Odpowiedz
#9
Jednostka obronna w aktywności ma znacznie wyższa skuteczność od jednostek "rozluźnionych" - nieaktywnych.

Można to sobie zobrazować np.
Aktywni - nie ma przepustek do cywila, sprawdzić broń, podwójne patrole i przygotowane scenariusze na różne sytuacje. Trepy wychodzą z koszar i w kilka chwil są gotowe.
Nieaktywne - przepustki, urlopy, Regularne rotacje. W przypadku konfliktu pierwsze dni żandarmeria biega i łapie żołnierzy z domów i urlopów by wydać im broń i sformować jednostki.
Odpowiedz
#10
A no to wtedy ma sens. Chociaż ja i tak bym to wyparował, zasad jest wystarczająco dużo już. A im więcej nawet malutkich zasad, tym bardziej wszystko się komplikuje, a przecież (chyba?) nie chodzi o to żeby nocki zarywać żeby analizować każdy mały pierdołek
Odpowiedz