Informacje ogólne
#1
Stolica: Berlin
Ustrój: republika fundamentalistyczna (totalitaryzm)
Model gospodarczy: kartelizacja
Język/i urzędowy/e: niemiecki, polski, czeski

Dane na: 10008

Ludności : 30,83 mln 
Reputacja: 0
Zamożność: średniozamożne
Poziom mobilizacji: Pobór rozszerzony: 2%, kara do dochodu -10%.

Cechy społeczeństwa : 

* Śmierć NIEWIERNYM! - W czasie wojny z NIEWIERNYMI którą my zaczęliśmy, nie tracimy PP za pokój. Jeśli to oni zaczęli, dostajemy jednorazowo +2KP na pocieszenie, a poza tym to jesteśmy przegrywami.

* Szczecińskie stocznie - Jeśli Szczecin ma przynajmniej 5 WP, otrzymujemy jeden slot przemysłowy do wykorzystania tylko na produkcję okrętów. Czyli floty, ale absolutnie i bezapelacyjnie bez FT. [wymaga posiadania
prowincji Szczecin]

* Prole mają zapierdalać za miskę buraków! - każde posiadane i kontrolowane centrum przemysłowe/rolnicze generuje +2% dochodu. [2%] (prosze wpisywać w nawiasie kwadratowym wartość aktualną)

* Szklarniowe uprawy kawy - +5% dochodu. Wydarzenia fabularne z udziałem kawy wychodzą nam lepiej. Jeśli ktoś nas embarguje (nie odwrotnie) może to generować wydarzenia fabularne związane z kawą w jego kraju.

* Girls und Panzer - Nasze jednostki pancerne kosztują mniej o X*2mln $ [X to generacja]... pod warunkiem że są to czołgi (rutynowo od II generacji, w wypadku odpowiedniej doktryny od I generacji).

* Volistadzka sekta - +1 slot przemysłowy, +3PN co turę do ulepszenia dowolnego slota naukowego. Koszt budowy WP w Volistad jest mniejszy o 1 mln $ (łączy się absolutnie ze wszystkimi modyfikatorami) [wymaga posiadania prowincji: Volistad]

* Hala Stulecia we Wrocławiu (jeden z 7 Cudów Europy) - +5K+ co turę. Wydarzenia odbywające się w Hali Stulecia mają podwojony efekt kulturalny w stosunku do kosztu (należy przypomnieć MG w opisie mechanicznym wydarzenia). [wymaga: posiadania prowincji: Wrocław]

* Część kraju zainfekowana wywrotowymi ideami - część naszej ludności została zainfekowana wywrotowymi wolnościowymi ideami. Efekty mogą być przeróżne, ale mogą być ciekawe czasy. Idee mogą się rozszerzać po kraju. [prowincje aktualnie: Nieuwehem, Rauenbeuren, Trost, Frankfurt an der Elbe] [od 10002]

* SRA Maginotburg - 1 WP z Maginotburga nie jest liczony do dochodu. Raz na turę można zbudować fortyfikacje w jednej prowincji albo taniej o 1 mln $, LUB zbudować je natychmiastowo kosztem podrożenia o 10%. Budowa natychmiastowa może odbyć się w prowincji jeszcze nieskolonizowanej w której w turze poprzedniej (przed budowanie fortyfikacji) mieliśmy przynajmniej 1PK [wymaga: posiadani prowincji Maginotburg]

* Łagodna okupacja terenów Kniaziostwa - póki trwa łagodny reżim okupacyjny, wszystkie prowincje kniaziostwa nie graniczące z Orkami i linią frontu generują normalny dochód $ z WP, tak jakby to były nasze prowincje. Do tego póki trwa łagodny reżim okupacyjny, mamy +2% do dochodu co turę.

* Wpływowa mniejszość animistyczna - Póki nie ingerujemy bardzo w życie wewnętrzne Konfederacji, mamy swego rodzaju agentów wpływu w Rzeczywspólnej. +1 Wpływu co turę, aż do poziomu 8 Wpływu [gołego]; dla Wpływu większego/równego 8, +5% dochodu co turę.

* Centrum Integracji Uchodźców - integracja uchodźców w warunkach ARL jest skuteczniejsza pod każdym względem, ale najbardziej kulturowym. Silna pozycja ministra Seeawietzky'ego i nieujemna reputacja stanowią dodatkowy czynnik wpływający pozytywnie.

* Żadnej Krwawej Niedzieli nie było - oczywiście że jej nie było, tak wie każdy w ARL. Tylko poza ARL jakoś nie mogą zapomnieć. Działania mające na celu poprawę reputacji zazwyczaj jej nie poprawiają. Jakiekolwiek mechaniczne efekty podnoszące reputację powyżej 0 się do nas nie odnoszą.

* Azyl udzielony Nieukoronowanemu Królowi - +2 wpływu w Konfederacji Rzeczwspólnej co turę (na początku tury).

* Rozszerzony animistyczny styl obrazkowo-portretowy [18+] - +5% dochodu, +5K+, +1KP co turę, +1% przyrostu naturalnego*; nasi, eee, artyści stają się znani na całym świecie z tzw. rozszerzonego stylu animistycznego. K+ są uznawane jako dochód, ale absolutnie nie można ich używać do działań fabularnych związanych z nauką [np. wsparcie badań, wysłanie ekspertów itp.]. [*do czasu wynalezienia latexu]

* Sieć kolei Felsenkerla - +1 WP co turę w jednej wybranej prowincji połączonej Traktem Gospodarczym mającej co najmniej 3 WP; prowincję co turę można wybierać inną. +5% dochodu. Dodatkowe +5% dochodu, jeśli nie jesteśmy w stanie wojny/embarga/zerwanych relacji dyplomatycznych z Antifą. [wymaga: braku konfliktu z Republiką Bremy]

* Nawracanie dawnych terenów Kniaziostwa - -5 K+ co turę. +1KP co turę. W tury parzyste można się zgłaszać po efekty nawracania [z samej tej cechy są pozytywne] i aktualizację struktury ludnościowej. Niestabilna sytuacja może osłabić (lub wzmocnić, ale to zależy i bazowo osłabić) efekty nawróceń.

* Niestabilna sytuacja dawnych terenów Kniaziostwa - póki trwa niestabilna sytuacja, musimy utrzymywać po jednej jednostce wojskowej/milicyjnej wyłącznie do działań policyjnych w każdej z wymienionych prowincji: Orzeszów, Dolina Mokoszy, Lwów, Wyszków, Ropiańsk, Radziwiłłów, a 2 jednostki w Krośnie. Inaczej sytuacja grozi zakłócenie transportów i logistyki, zwłaszcza wydobycia i przesyłania surowców. Dodatkowe siły policyjne lub nakłady mogą powstrzymać akty przemocy.

* Odejście od centralnego planowania... na kredyt (10007-10010) - +1 WP co turę w dowolnej prowincji mającej co najmniej 3 WP i nie będącej stolicą / centrum [lub mającym efekty centrum]. Jeśli [(dochody kraju spadną poniżej 80% ORAZ nie będzie spełniany warunek na PP:konsumpcja) LUB dochody kraju spadną poniżej 50%], to tracimy w danej turze automatycznie -1 stabilności, -1WPx4 prowincje (dowolne mające cn. 3 WP) i mamy fabularnie poważny kryzys gospodarczy; bo kredyty i bankructwa...

* Mamy dużo filtrów powietrza z Kościana (10006-10012) - +5 mln $ dochodu. Cechę jednorazowo można skrócić o rok kosztem sprzedaży cennych filtrów za granicę (zyskujesz 5 mln $ w jedmnym z wcześniejszych lat - wybierasz w którym), płacąc za to 3KP

* Instytut Badań nad Sąsiadami - -5% dochodu, stale zajęty jeden slot wywiadowczy. Raz na turę można zażądać analizy potencjalnych poczynań politycznych/militarnych/polityczno-militarnych jednego z NPC [sąsiedzi i sąsiedzi sąsiadów, cecha nigdy nie obejmie Uralu i Spaliniarzy], a MG opierając się na tym co można wiedzieć zaprezentuje mniej lub bardziej długą analizę tego co NPC powinien zrobić. Analiza zakłada nie tylko wykorzystanie danych jakimi dysponują gracze, ale takich które mogliby zdobyć przesłuchując przemytników, wydając kupę kasy na analizy itp.; jej niepoprawność MOŻE wystąpić, ale zazwyczaj w wyniku czynników niezależnych od danych (wykorzystywanie okazji przez badanego NPCa, bo np. odkryje z powietrza lub inaczej, że jakaś granica jest pusta od wojska), albo w wyniku wykonywania PLANU (co oznacza rozkazy wydawane poza zasięgiem możliwości działania analityków i rozpisane wiele lat wcześniej, a logicznie mało powiązane. Mogą one wystąpić, ale nie muszą).
Efekt cechy jest najpewniejszy w roku użycia, w kolejnych rzeczy mogą się zmienić z powodu zmiany sytuacji na świecie - efekt jest coraz mniej pewny.
Każdorazowe użycie cechy wyłącznie w wariancie politycznym zapewnia nam +1 Wpływu u danego NPCa (jeśli jest możliwe uzyskiwanie u niego Wpływu).
Każdorazowe użycie cechy wyłącznie w wariancie militarnym zapewnia nam w danej turze 15K+ zniżki na zakup gwiazdki [ale co najwyżej 3ej!] dla generała operującego przy owym NPC/w nim.

* Handel tranzytowy Antifa-ARL-Fennia - +10% dochodu. Cecha automatycznie jest zawieszana, jeśli ARL zacznie mieć wojnę z Antifą lub Fenniś lub jeśli MOCNO uspokoi się w stosunkach Antifa-Stejo Tuul albo Fennia-Stejo Tuul (efekty nie są natychmiastowe, choć z mechaniki wojen dla wojen de facto takie są). Kumulacja ww. czynników może zabrać cechę i przeobrazić ją w paru-turowe załamanie gospodarcze.

* Rosnące równouprawnienie kobiet i zaangażowanie kobiet w politykę (10008-10010) - Na potrzeby wyliczania slotów, mamy +30 WP. +10% siły ludzkiej. +5K+ co turę. -5 KP co turę. Raz na turę działanie fabularne akcentujące rolę kobiet w polityce ARL kosztuje 10KP mniej (nie może kosztować ujemnej liczby KP, cecha nie dotyczy reżimowej propagandy i sprzedaży planów technologii).

* A w Porcie biją animistów! - W Porcie biją animistów, zamykają w psychiatrykach i zakazują animistycznej literatury. Musimy coś z tym zrobić! A dopóki czegoś nie zrobimy, tracimy co turę 10 KP (lub 1 stabilności i zyskujemy 10 KP, do wyboru). Definicja czegoś: mają się odpierdolić od naszych braci w wierze, albo mieć z nami wojnę/embargo.

* Patriarchalne podziemnie w duchu konserwatywnego animizmu - -5KP co turę. -5% dochodu z powodu strajkosabotażu gospodarczego

* Rattus Integratus, szczur całkowy firmy Eutychein [od 10009] - -5% dochodu. Póki akceptujemy pracę i działanie szczurów całkowych, działa to jakbyśmy mieli dodatkowe Centrum Naukowe. +2 PN przy badaniach z dziedziny Nauki i nie-głównych technologii z dziedzin: Lotnictwo, Flota. Cecha może być eksploatowana fabularnie jako wzmocnienie wydawanych K+ (raz na turę, na cele naukowe, wydarzenia fabularne, nie cennik).

*Współpraca Cywilno-Wojskowa (WCW) na linii IRE-ARL[od 10009] - -5 mln $, -10K+ co turę. Technologie lotnicze generacji III i wyżej kosztują jakby miały generację mniej*, a jeśli mają sztywny koszt: 5PN mniej [nie wpływa to na warunki badania technologii]. Raz na turę możemy uzyskać +5PN w badaniu wojsk lądowych ALBO utworzyć specjalną konstrukcję czołgu lekkiego -> przewożonego drogą lotniczą i mogącego być desantowanym/ pływającego.

* Maginotburg, nowe centrum finansowe (10008-10009) - W prowincji przez czas działania cechy działa pozalimitowe centrum, traktowane jakby było centrum "zgarniętym".

* Animistyczna Szkoła Ruchomych Obrazków - -5% dochodu. "Reżimowa propaganda" kosztuje nas tylko 15 KP, ale nie łączy się to z innymi cechami lub technologiami niezależnie od ich treści. Akcja "Agitacja polityczna" w kraju NPC daje nam nie +1, +2 wpływu... jeśli jest jawna (wydarzenia); dodatkowo generuje wtedy +5KP.

* cnota: przedsiębiorczy


Aktualne umowy i pakty:
- układ z kniaziem Jaremą (10002) ///https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1791&pid=22946#pid22946
- pokój z Wenedami, pakt o nieagresji z Fennią i Qin do 1010 //https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1856&pid=25478#pid25478
- współpraca naukowa na linii ARL-IRE //https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1868&pid=26174#pid26174

Państwa satelickie:
- Konfederacja Rzeczywspólnej (od 10004, 12 wpływu)

Struktura narodowościowa :
  • Anime-Dojcze - 27%
  • Midegarde-Dojcze - 3,5%
  • Antifa-Dojcze - 1,5%
  • Anime-Polacy* - 33%
  • Anime-Czechosłowacy** - 2,5%
  • Polacy (w tym Rzeczwspólnolitanie) - 11%
  • Volistadianie - 1%
  • Słowianie (Wenedianie) - 7%
  • Chińczycy - 2%
  • Turkmeni Wschodni - 2%
  • Gondorczycy - 2,5%
  • Słowacy - 4%
  • Inni - 3%

*- w tym Anime-Wenedowie, bo Brzytwa Ockhama.
**-d. Anime-Czesi, doszli Anime-Słowacy, więc zbiorczo Anime-Czechosłowacy...

Struktura religijna :  
  • Animiści - 65%
  • Animiści (neo-Volistadt) - 1,5%
  • Animiści-sataniści - 4%
  • Animiści-kowertyci (Wschodni i z Podkarpacia) 2%
  • Animiści-katolicy [wydzieleni z "konwerytytów"] 2,5%->6%
  • NIEWIERNI! - 21,5% (patrz niżej)
  • Odyn Ukrzyżowany i Budda Sturęki - 2%
  • Katolicy - 4,5%
  • Chrześcijanie (poza katolikami) - 4%
  • Wenedowiercy (mówią o sobie rodzimowiercy) - 5%
  • Tolkieniści - 2%
  • Kult Necoho - 1,5%
  • Kulty: Morgotha, Saurona i Putina** - 1%
  • Inne - 2,5%
**- szacunki policyjne. Zaznaczone osobno, bo są... dość groźni politycznie.
Odpowiedz
#2
[Obrazek: FfPoql6.png]

Struktury na rok: 10008

WP (128):
- Berlin 13 [stolica]
- Rauenbeuren 5 [żywność]
- Windham 18 [metal przemysłowy]
- Volistad 7 [Volistadzka sekta - +1 slot przemysłowy, +3PN co turę do ulepszenia dowolnego slota naukowego. Koszt budowy WP w Volistad jest mniejszy o 1 mln $ (łączy się absolutnie ze wszystkimi modyfikatorami)]
- Poznań 6 [żywność]
- Nieuwehem 2
- Trost 2
- Frankfurt an der Elbe 5
- Sidonia 5
- Rabona 2
- Szczecin 6 [Szczecińskie stocznie - Jeśli Szczecin ma przynajmniej 5 WP, otrzymujemy jeden slot przemysłowy do wykorzystania tylko na produkcję okrętów. Czyli floty, ale absolutnie i bezapelacyjnie bez FT.]
- Thalloris 8
- Wrocław 6 [Hala Stulecia we Wrocławiu (jeden z 7 Cudów Europy) - +5K+ co turę. Wydarzenia odbywające się w Hali Stulecia mają podwojony efekt kulturalny w stosunku do kosztu (należy przypomnieć MG w opisie mechanicznym wydarzenia)]
- Krtkove 8
- Opole 4
- Częstochowa 1
- Inowłocławek 1
- Łódź 2
- Kieltse 1
- Nekowice 1
- Waifawa 2
- Alabastia 1
- Rugia 2
- Hottstadt 1 [surowiec rzadki]
- Maginotburg 3 [metal przemysłowy][Maginotburg, nowe centrum finansowe (10008-10009) - W prowincji przez czas działania cechy działa pozalimitowe centrum, traktowane jakby było centrum "zgarniętym"]
- Jużniewyje 3
- Krosno 3 [metal przemysłowy]
- Orzeszów 1
- Dolina Mokoszy 1
- Lwów 1
- Wyszków 1
- Ropiańsk 5 [ropa naftowa]
- Radziwiłłów 1


Centra: wymieniamy tylko te które mamy
- własne:
  * Windham: centrum przemysłowe
* Volistad: klaster obliczeniowy (+1 slot naukowy)
* Berlin: centrum naukowe
- przejęte:
* Maginotburg: centrum finansowe (10008-10009)
Struktury:
trakty gospodarcze:
* Sieć kolei Felsenkerla: Nieuwehem - Frankfurt an der Elbe - Berlin - Sidonia(jest to trójkąt Berlin-Sidonia-Windheim, wzajemnie połączony) - Windham - Szczecin - Thalloris - Wrocław - Hottstadt
struktury kulturowe:
* wielka świątynia animistyczna w Berlinie (lvl 1) - Berlin

bazy morskie: Windham, 2xSzczecin

lotnisko: Częstochowa, Rauenbeuren

umocnienia lekkie:
  - Wał Wschodni - Waifawa, Alabastia
- lekka twierdza w Maginotburgu
- lekkie umocnienia (linia) w Ropiańsku, Radziwiłłowie

umocnienia ciężkie:
- ciężka twierdza w Berlinie
Odpowiedz
#3
Głowa państwa: prezydent Cecilie Leblanc - prezydent Cecilie Leblanc - Fanatyczna psychopatka co się dobrała do władzy (+5KP co turę. Raz na turę możemy "zamienić" 1 mln NIEWIERNYCH z naszego kraju w 5 WP i 10 mln $, a NIEWIERNI eee, znikają. Wypowiadanie wojen mocarstwom* nie-animistycznym generuje jednorazowo +1PP, ale żadnej nie możemy** skończyć bez totalnego sponiewierania/zniszczenia przeciwnika [wszystko wymaga "totalitaryzmu"!])
stara cecha: doradczyni prezydenta do spraw religijnych (Zimna suka - +1 slot wywiadowczy, +2 mln $ co turę “na cele kultu religijnego”)

Szef rządu: premier Ros Weimann (Niesamodzielny - +1KP co turę, -10% dochodu)

Dodatkowi:
Leopold Seeawietzky - minister gospodarki i spraw socjalnych (Pokojowy industrialista - PP w przemysł generuje jeszcze jeden slot przemysłowy [razem 2]. -5% dochodu jeśli w poprzedniej turze zaczęliśmy/z nami zaczęli jakieś działania wojenne [nowe, nowe… zawał miał…])
Cecilie Leblanc - doradczyni prezydenta do spraw religijnych (Zimna suka - +1 slot wywiadowczy, +2 mln $ co turę “na cele kultu religijnego”)

prezydent Lutz Honningsberg (Militarystyczny przywódca - +5KP co turę, +1 produkcji wszystkich wojsk lądowych i lotniczych w slocie)

Skład parlamentu: - AVP 100%

Następne wybory: co cztery lata

Wybrana polityka: Intensywne zbrojenia (-1 mln $ koszt produkcji wszystkich wojsk natychmiastowo)

Odrzucona polityka: Rozwój infrastruktury

Dowódcy:

- Dimitri Heinreich - lotniczy - 1 - [Anty-aerostaty]
- Kommnachhauser - lądowy - 3 - [Artylerzysta]
- von Kindermachen - lądowy - 1 - [Szturm!]
- Komediowicz - lądowy - 1 - [Kawalerzysta]
- Ciuch - lądowy - 0 - [Lubi Pociągi] (generał dwukrotnie skutecznie dowodzi pociągami pancernymi)
- von Beer - lądowy - 1
- Kircheis - lądowy - 1
- Random - lądowy - 3 - [Specjalista pancerny] (oddziały pancerne (poza pociągami) pod dowództwem generała walczą lepiej, zwłaszcza w dedykowanych zadaniach]
- von Goofy - lądowy - 3 - [Przeciwpartyzancki][Vlad Palownik - dowódca jest obłąkany vel opętany myślą zadawania cierpienia i mordowania, najczęściej bez większego sensu, po prostu dlatego bo lubi. Oddziały pod jego dowództwem są wyjątkowo okrutne]
- Dramatowicz - lądowy - 1 - [Egida Animistów] MIA
- Swiatek - lądowy - [Przeciwrakietowy]
- Strassburger - lądowy - [Artylerzysta]
- Katholystky - lądowy - 1
- Rotflmann - lądowy - 1 - [Pokiereszowany ‘05]
- Epikowicz - lądowy - [Farciarz] [jakimś cudem wychodzi cało z samobójczych misji. Przeżywa je też większy odsetek jego żołnierzy (co oczywiście nie znaczy że zadanie ZAWSZE jest wykonane…)]
- Piett - morski - 3 - [Jeune Ecole]
- Ozzel - morski - [Flota rzeczna]
- Motti - morski - 1
- Wolfgang Buchner - lotniczy - 1


Zespoły naukowe:

- Instytut Badań Animistycznych - nauka - 3
- Junkers - lotniczy - 3
- Wrocławska Fabryka Dakimakur - przemysł - 1

Zespoły wywiadowcze:

Postacie fabularne (wiek na rok 10008):

- Cecilie Leblanc (44 lat) - doradczyni prezydenta do spraw religijnych prezydent ARL, wysoko postawiona kapłanka animistyczna i przedstawicielka hierarchii religijnej w kręgu prezydenckich doradców. Opowiada się za zwiększeniem wydatków socjalnych i zapewnieniem obywatelom jak najlepszych warunków życiowych oraz za nawracaniem (bądź likwidacją) NIEWIERNYCH! Ostatnia osoba, która zasugerowała, że kobieta nie powinna zajmować tak wysokiego stanowiska, została oskarżona o bycie kryptoNIEWIERNYM! i zlinczowana przez kontrolowane przez Leblanc bojówki animistycznej policji religijnej.

- Lutz Honningsberg (49 lat) - obecnie urzędujący prezydent Animistycznej Republiki Ludowej z ramienia AVP. Przed wybraniem na urząd należał do elity korpusu oficerskiego, dowodził m.in. korpusem ekspedycyjnym wysłanym na wojnę z piratami. Jedynym powodem, dla którego nie jest nieoficjalnym przywódcą frakcji militarystów - dżingoistów postulujących rozbudowę sił zbrojnych - jest to, że ma od tego odpowiednich ludzi.

- Ros Weimann (47 lat) - premier rządu Republiki, wierna marionetka prezydenta Honningsberga, który de facto kieruje pracami rządu. Prywatnie człowiek-zagadka, nieposiadający własnych poglądów i niepotrafiący podjąć samodzielnie żadnej decyzji.

- generał Wilhelm Kommnachhauser (48 lat) - obecny głównodowodzący sił zbrojnych Republiki, doradca ds. wojskowych prezydenta Honningsberga, którego zna jeszcze z czasów wojny z piratami, kiedy to Kommnachhauser pełnił funkcję jego szefa sztabu. To on - zamiast prezydenta - jest "twarzą" frakcji militarystów.

- Leopold Seeawietzky (40 lata) - minister gospodarki i spraw socjalnych, zajmuje się kwestiami ekonomicznymi. Autor słów, że "NIEWIERNI! w Republice będą zapie*alać za miskę ryżu". Oprócz rozwoju przemysłu, postuluje - hatfu - POKOJOWE współistnienie ze wszystkimi sąsiadami, do pewnego stopnia nawet z NIEWIERNYMI! w celu osiągnięcia maksymalnych zysków. Ogranicza to jego wpływy, tym niemniej z racji swoich umiejętności ekonomicznych nikt nie chce go usuwać z kręgu doradców prezydenta.

- Hans Smith (45 lat) - minister spraw zagranicznych Republiki. Przedstawiciel frakcji umiarkowanych. Jako osoba religijna uważa, że zachowanie dobrych relacji z przynajmniej niektórymi sąsiadami nie tylko przysłuży się ochronie granic kraju, ale i ułatwi nawracanie innych ludów - zarówno w krajach sojuszniczych (pokojowo), jak i w krajach wrogich (już niekoniecznie pokojowo - w końcu sojusznicy zawsze się przydadzą!).

- Iks Igrek (?) - ... ktoś. Oficjalnie odpowiada za tajną policję, wywiad i kontrwywiad Republiki. W praktyce niewiele o nim wiadomo, zwłaszcza że archiwum z danymi na jego temat zostało zniszczone w pożarze. Wiadomo jedynie, że jest lojalny wobec prezydenta Honningsberga - do tego stopnia, że (w połączeniu z faktem, że Igreka i Honningberga nigdy nie widziano razem) niektórzy spekulują, że to alter ego prezydenta Honningsberga stworzone, by prezydent miał większą kontrolę nad krajem.

- Jaromir Einschuss - gubernator Rugii, pochodzący ze społeczności zamieszkującej tę wyspę. Wydatnie przyczynił się do przyłączenia Rugii do ARL.

- Ducháček - Anime-Czechosłowak, dotąd młodszy urzędnik w sądzie, obecnie znany biznesmen.

Partie polityczne:
- Animiliche Volkspartei (Animistyczna Partia Ludowa, AVP) (nacjonalizm) - jedyna legalna partia w kraju. AVP opowiada się za zwiększeniem roli animizmu w życiu publicznym, poprawą losu obywateli, wspieraniem prezydenta, militaryzacją kraju, polityką zagraniczną agresywną wobec NIEWIERNYCH!, wspieraniem prezydenta, zwalczaniem ukrytej opcji NIEWIERNEJ!, prowadzeniem akcji misyjnych mających na celu nawrócenie innych ludów na jedyną prawdziwą wiarę i, rzecz jasna, wspieraniem prezydenta.
Odpowiedz
#4
Wszystko zaczęło się niewinnie, bo od wykopalisk archeologicznych. W ich trakcie naukowcy odnaleźli zagadkowe figurki dziewczynek z dużymi... oczami. Tak. Oczami. Nie wiedząc, co z nimi zrobić, oznaczyli je jako "obiekty kultu religijnego" i byliby o nich zapomnieli, gdyby o odkryciu nie dowiedziała się grupa młodych ludzi - ojców-założycieli animizmu. W toku własnych badań, w czasie których posiłkowali się wynikami własnych wykopalisk, analizą odnajdywanych w archiwach tekstów i tak dalej, ustalili, że faktycznie - przed wiekami, w zapomnianych czasach przed Upadkiem, ludzkość współistniała z całym panteonem duchów opiekuńczych i lokalnych bóstw. Bóstwa te opiekowały się ludźmi i wspierały ich w trudnych chwilach, za co ci odwdzięczali się, oddając im cześć, oferując podarki, budując wielkie świątynie i domowe ołtarzyki. Niestety, zwiedziona przez kapłanów fałszywych religii ludzkość odwróciła się od swoich opiekunek, co bezpośrednio doprowadziło do Upadku.

Teraz jednak animizm zaczął się odradzać. Ojcowie-założyciele animizmu zaczęli rozpowszechniać wyniki swoich badań, masowo kopiować święte teksty (co prawda w tych świętych tekstach było więcej obrazków niż tekstu, ale cóż...) i prowadzić akcje misyjne, co pozwoliło szybko zwiększyć zasięg nowej religii. Powstawały pierwsze organizacje animistyczne, prowadzono dyskusje teologiczne i finansowano dalsze badania. Niestety, ojcowie ojców-założycieli animizmu (dziadkowie-założyciele?), zwiedzeni przez kapłanów fałszywych religii, nie byli zadowoleni z odrodzenia prawdziwej wiary. Postawili ojcom-założycielom ultimatum:

- Przestańcie pi*olić o tych j*anych figurkach i weźcie się do roboty albo wylatujecie na bruk!

I tak oto zaczął się exodus wiernych animistów do ziemi obiecanej, gdzie założyli własne państwo. Według legendy osiedlili się oni w miejscu, gdzie z nieba spadł metalowy meteoryt, we wnętrzu którego znaleziono doskonale zachowane posążki bóstw opiekuńczych - widomy znak, że siły wyższe wybrały właśnie TO miejsce!

***
Animistyczna Republika Ludowa jest unitarną i totalitarną republiką fundamentalistyczną z animizmem jako religią panującą i jest to najbardziej demokratyczny kraj świata. Obywatele mają łatwy dostęp do edukacji, droga do awansu społecznego zawsze jest dla nich otwarta, mają prawo do ochrony prawnej etc. Istnieje podział na władzę ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą. Przeprowadzane są nawet wybory, w których obywatele z własnej, nieprzymuszonej woli mogą głosować na jedną z legalnie działających partii (obecnie całą jedną).

Na czele kraju stoi prezydent, który obierany jest dożywotnio, w teorii przez parlament, w praktyce dużo do powiedzenia ma nieoficjalny krąg doradców (poprzedniego) prezydenta - przedstawicieli generalicji, hierarchii animistycznej i ekspertów dobieranych przez prezydenta. Prezydent nadzoruje prace rządu i parlamentu, jest naczelnym dowódcą sił zbrojnych, kontroluje tajne służby, tradycyjnie jest też prezesem partii rządzącej.

Władzę wykonawczą sprawuje rząd na czele z premierem, wybierany przez parlament i zatwierdzany przez prezydenta. W praktyce rząd jest przedłużeniem woli prezydenta i zajmuje się kwestiami, na które prezydent nie ma czasu.

Parlament wybierany jest co cztery lata w wyborach powszechnych i liczy 100 posłów. Głosować może każdy obywatel, który ukończył 18 lat. Ubiegać się o mandat poselski może każdy obywatel, który ukończył 25 lat. Wymóg obywatelstwa oznacza, że każdy wyborca i każdy poseł odbył służbę w wojsku, gdzie wpojono mu animistyczne wartości, wierność wobec państwa i posłuszeństwo wobec przełożonych, szczególnie wobec prezydenta. Pomaga to w zachowaniu dyscypliny w czasie posiedzeń. Parlament pełni funkcję ustawodawczą.

Ważna uwaga - ponieważ wszyscy obywatele ubiegający się o mandat poselski reprezentują tę samą partię - co oznacza, że mają taki sam lub chociaż zbliżony program wyborczy - na plakatach wyborczych zamiast bzdurnych haseł typu "zmniejszę podatek dochodowy" umieszcza się wizerunki osobistych duchów opiekuńczych kandydata. Nie tylko nakłania to wyborców do głosowania na daną osobę, ale i stanowi formę zabezpieczenia przed wandalizmem - zniszczenie takiego plakatu bez odpowiedniego zezwolenia ścigane jest nie przez policję kryminalną, ale przez policję religijną.

Ludność Republiki podzielona jest na trzy kategorie. Pierwszą są obywatele - wyznawcy animizmu, którzy odbyli służbę wojskową (lub zastępczą; większość wysoko postawionych kapłanów animizmu zdobyła prawa obywatelskie, służąc w policji religijnej. Znów: za zgodą prezydenta punkt ten można pominąć, co wykorzystują m.in. naukowcy pracujący dla rządu) i posiadają kartę członka jednej z licznych organizacji masowych, na przykład Animistycznego Związku Młodzieży, Związku Studentów, Stowarzyszenia Weteranów, Klubu Robotnika i tak dalej. Zasadniczo jeśli istnieje jakaś grupa społeczna, można śmiało założyć, że istnieje też odpowiednia organizacja państwowa zrzeszająca członków tej grupy. Organizacje te służą odpowiedniemu edukowaniu społeczeństwa, promowaniu animizmu i postaw lojalistycznych wobec rządu i partii. Obywatelom przysługują prawa wyborcze, mają nieograniczony dostęp do edukacji i urzędów, mogą korzystać z ochrony prawnej i licznych świadczeń socjalnych.

Drugą grupą są rezydenci - wyznawcy animizmu, którzy z jakiegoś powodu nie mają praw obywatelskich. Mają dostęp do edukacji i do niektórych świadczeń socjalnych, nie mają jednak praw wyborczych, większości wartościowych świadczeń socjalnych etc. Rezydenci są obiektem szczególnego zainteresowania propagandy państwowej, która robi wszystko, by zachęcić rezydentów do poprawy swojego losu poprzez zostanie obywatelem.

Trzecią grupą są NIEWIERNI! Nie mamy pojęcia, jakim cudem wciąż uchowali się na naszej świętej animistycznej ziemi. NIEWIERNYM! nie przysługują żadne prawa poza prawem do pracy, muszą nosić na sobie specjalne opaski ułatwiające identyfikację, otrzymują minimalne przydziały żywności i są stale inwigilowani przez policję religijną i tajne służby. NIEWIERNI! stanowią tanią siłę roboczą pracującą przy nowych pomysłach ministra gospodarki i spraw socjalnych.

Specjalną grupą są, rzecz jasna, przyjezdni z innych krajów, turyści, kupcy i dyplomaci, którzy otrzymują od państwa ochronę prawną, nie muszą nosić wyżej wspomnianych opasek etc.

Trzy podstawowe grupy (obywatele, rezydenci, lokalni NIEWIERNI!) są stale inwigilowani i poddawani indoktrynacji ze strony państwa. Pomaga w tym fakt, że organizacje masowe, szkoła i media są kontrolowane przez rząd. Na tych, którzy nie zostali do końca zindoktrynowani, czeka pogadanka z funkcjonariuszem policji religijnej. W najgorszym wypadku znikają ich tajne służby.

Za utrzymanie porządku w kraju odpowiada policja kryminalna (podlegająca Ministerstwu Spraw Wewnętrznych, zajmuje się sprawami kryminalnymi), policja religijna (podlegająca hierarchii animistycznej, zajmuje się przestępstwami o charakterze religijnym) i tajne służby (podlegające prezydentowi, zajmują się specjalnymi przypadkami).

Gospodarka kraju jest centralnie planowana. Ministerstwo gospodarki i spraw społecznych planuje rozwój kraju na całe lata do przodu, by zagwarantować odpowiedni wzrost gospodarczy i jednocześnie zapewnić odpowiednie środki dla armii (w ramach programów zbrojeniowych) i obywateli (w ramach świadczeń socjalnych). Minister gospodarki nieśmiało przebąkuje o możliwości utworzenia specjalnych stref ekonomicznych dla firm z zagranicy, ale - jak powiedział prezydent - "się zobaczy".

Wolnorynkowa gospodarka oparta zdominowana jest przez kilka wspieranych przez rząd korporacji, istnieje jednak duża grupa małych i średnich przedsiębiorstw. Niewolnictwa jako takiego nie ma - zatrudnienie NIEWIERNYCH! i płacenie im minimalnej krajowej przewidzianej dla NIEWIERNYCH! jest tańsze, a zatrudnienie dobrze opłacanego, zmotywowanego i wykształconego animisty lepiej wpływa na wydajność produkcji.

W kraju istnieje jedna legalna religia i jest nią animizm - wiara w duchy opiekuńcze i bóstwa lokalne, oczywiście przedstawiane w postaci dziewczynek z dużymi cOCZAMI. Kodeks moralny tej religii jest prosty: należy oddawać cześć duchom opiekuńczym przez budowę domowych ołtarzyków i odwiedzanie świątyń, szanować braci w wierze, szerzyć jedyną słuszną wiarę (pokojowo lub zbrojnie). Animizm popiera też rozwój artystyczny swoich wyznawców. Warto zaznaczyć, że animizm jest w znacznym stopniu zdecentralizowany - nie ma jednego oficjalnego bóstwa, zamiast tego są bóstwa lokalne i duchy opiekuńcze. Oznacza to też, że "panteon" animizmu może zostać w łatwy sposób powiększony przez wymyślenie odkrycie nowego ducha lub wchłonięcie lokalnych wierzeń - wymagana jest wprawdzie zgoda hierarchów animizmu, jednak wymagania są dosyć niskie ("wygląda jak duch opiekuńczy? Zachowuje się jak duch opiekuńczy? Zatem jest to duch opiekuńczy!"). Jednak nie każdemu NIEWIERNEMU! pasuje, że nagle jego bóg Odyn okazuje się dziewuszką z wielkimi oczami...
Odpowiedz