NPCe ewentualne wojo i budżety
#1
Królestwo Ludu Złotej Kropli, "wojska" wg rozpiski z 10001:

Cytat:Wojownicy Evreuxczyków (wódz Euryk [Łupieżca]) - 1mil.kaw - Dreux (C78) [straty: 1mil.kaw]
Milicja Evreux () - 2mil, 1part - Evreux (C78)
Milicja Dreux () - 2part - Dreux
Wojownicy Złotej Kropli (wódz Chlodwig*) - 2piech0bpp - Haute-Normandie
Wojownicy Auslanderów (wódz Ludwik) - 1piech0bpp, 1mil - Hawr (C80)
Milicja Hawru () - 2part - Hawr (C80)

+potencjalne, nie powołane, po 2part na każdy inny prow (3 na Paryżewo).

partyzantki i milicje (do łącznej wartości 15mil=>5Z) utrzymywane są przez lokalsów. Obecne z rozpiski: 9/15. 4 "piechoty" (1piech0bpp jako gwardia w Paryżu).
Zapasów 10Z, 5P.
106k rekrutów [licząc że cześć rekrutów jest w partyzantach niepowołanych]

Bardzo ubodzy, wymagania DP 1+1=2.
+1 poziom kontrwywiadu z "cech" (2+1=3).

***
C61, C66 - skolonizowane w 10006 roku.
***
11WP w 10001. 2 sloty (1 na DP). 2piech0 sprzetu od Tuul
ustalenie: potrzebują około 10 mln $ dla odblokowania "techa zero" w każdej z dziedzin (przemysł i nauka już robią, po 5 mln $, poszła poza tym na to pomoc i wsparcie z czasu Ogłoszenia Niepodległości; odblokowanie nauki - możliwość badań w nauce+robienia zentrum; odblokowanie przemysłu - odblokowanie robienia WP ze slotów i badania przemysłu; odblokowanie administracji - agresywny wywiad).
11 mln $ z dochodu +2 mln $ co były z koronacji (zostały) -> zostało 1 mln $ (odblokowano wojska lądowe 0, szkolenie 2piech0), zostało 90k rekrutów.
Zaopatrzenie: 10Z, 5P -4Z wojo.
Slot: zaopatrzenie (+10Z!)

w 10002 ->
11WP. 2 sloty (1 na DP).
Zaopatrzenie i kasa po poprzedniej turze: 16Z, 5P, 1+11=12 mln $.
pomoc tuul: +12 mln $ [r. 24], +plany wojska lądowe I
PP (tylko 1, za stabilność): +1 slot przemysłowy (r. 3, w tym 2 wolne)
badania -> wojska lądowe I (6/8 [4+2]). 1 slot badawczy wolny i nieużyteczny :-(
Odblokowanie: przemysł 0 (-5, r. 19 mln $).
Sloty: I) upgrade 2piech0.bpp-> 2piech0kaw; +1piech0  [-4 mln $, r. zostało 15 mln $; 82k rekrutów]
II) 1art0kaw [-2 mln $, r. zostało 13 mln $; 79k rekrutów]
Budowa 1WP w Paryżu => 11->12 WP. (13-12= zostało 1 mln $)

Armia pełna na 10002:

Cytat:I Korpus KLZK (generał Dumas) - 1piech0 - Dreux
II Korpus KLZK (generał Jablonowsky) - 1piech0 - Haute-Normandie
Wojownicy Evreuxczyków (wódz Euryk [Łupieżca]) - 1piech0bpp, 1mil.kaw - Evreux
Wojownicy Auslanderów (wódz Ludwik) - 1piech0bpp, 2mil - Hawr
Milicja Evreux () - 2part - Evreux
Milicja Dreux () - 2part - Dreux
Milicja Hawru () - 2part - Hawr
Gwardia Królewska (D’Artagnan) - 1piech0bpp - Paryż [gotowość]
Wojownicy Złotej Kropli (Król Chlodwig*) - 1piech0bpp - Paryż [gotowość]
+potencjalne, nie powołane, po 2part na każdy inny prow (3 na Paryżewo).


Zaopatrzenie zużyte: 16Z, 5P -4Z (mil, part i gotowości do 0) => 12Z, 5P
Odpowiedz
#2
Neobaktria 10003

Budżet i armia szkic to be:

rezerwy finansowe: dochód koło 120 mln $ co turę, rezerwy na koło 250-300 mln $. (!)

Budżet przemysłowy!
4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy". DP "egzotik" osobno.
Wymagania DP (średniozamożne) - +3DP.
Ludność +2 DP -> 5 DP.

Normalnie co roku mają 1 slot przemysłowy, 2 jak idą w przemysł. Ostatnio co roku (od startu gry) 2...
I slot przemysłowy: 1art0kaw uszkodzone [naprawa -> i w "I" genkę], 1artIkaw.
II slot przemysłowy: 1piech0 uszkodzone [naprawa -> i w "I" genkę], 2piechI.
Poza tym, fortyfikacje w Ekatomil Dasos idą w "lekkie" i naprawione wraz z bazą.

Poza tym, jest przeszkalana do sprzętu 1piech0, 5piech0bpp, tworzona przez szlachtę: 2mil.kaw, wystawiana przez miasta: 2mil.
Plemiona górskie na 10005 mają wystawić 1piechIsg, 2piech0sg (opłacono i dano im już część sprzętu!).

Ludność w 10004 łącznie +4 mln (do 37!), +2 mln uchodźców [neolit, epoka brązu] do przekazania dalej, poza 1 mln co pójdzie do Samarytan... i ich nadwyręży.
WP w 10004 -> +4WP budowy na fali odnowy kontaktów z Europą (inwestycje dworu w ciągu 4 lat), +5WP z uchodźców i ich integracji, +3 WP zbadana Kolej -> 96WP.
w 10005 -> +4 WP z budowania (jak szaleeeeni) -> 100 WP, slot wincej od 10006.
Dzięki szlakom, od 10006 włącznie +1 WP co turę.

Armia (w tej chwili 10k3 ~):
Cytat:Straż Wybrzeża (strateg Eurypides** [Showman]) - 1piechI, 1piech0, 1piechIplot, 2art0kaw, 1s0 - Ekatomil Dasos
Tagma Południa (strateg Perdikkas **) - 1piech0kaw, 3mil.kaw - Birdżand, Antiochia Wschodnia*, Nowe Ateny
Tagma Wybrzeża (strateg Spitamenes) - 1piech0kaw - Ekatomil Dasos

Tagma Zachodu (strateg Polikrates) - 1piech0kaw, 3piech0bpp, 2mil.kaw - Farsan, Aleksandria Perska*
Tagma Ekspedycyjna (strateg Agatokles**[Survival]) - 2piech0kaw - Partia
> 3mil.kaw - B93

Tagma Wschodu (?) - 1piechIkaw, 1piech0kaw, 5mil.kaw - Soteria, Nowe Ateny, , Pendżab [poza mapą]*, Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Tagma Północy (?) - 1piechIkaw, 2piech0kaw, 6mil.kaw- Neopolis*, Suraopolis, Merw, Ataraksjopolis

I Korpus Najemniczy (generał Connor O'F'ck **) - 2piech0, 1mil, 1art0kaw, 1s0 - Soteria Najdalsza ("stara" twierdza)
II Korpus Najemniczy (generał Matt Marauder) - 1piechI, 1art0kaw - Aleksandria Perska
> 1piech0 uszkodzone, 1art0kaw uszkodzone - Jazd
III korpus Najemniczy (generał Angelika d'Lesbos *) - 1piechI, 1piech0, 2mil, 1art0 - Bucefalia [poza mapą] ("stara" twierdza)

Milicja Szlachecka (Xantsas) - 5mil.kaw - Aleksandria Perska, Partia*

Garnizon Stolicy (strateg Mikas) - 2piech0, 2mil, 2art0, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą] ("stara" twierdza)
Srebrne Tarcze (ksiażę ?) - 2piechI, 1artIkaw, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Gwardia Królewska (Parmenion*) - 2piechIkaw* - Aleksandria Indyjska [poza mapą]

+ https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=170...6#pid23416 - ARL wysyła technologie "Kolej" i inżynierów.

+ https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=177...4#pid23324 - Porta wysyła Motoryzację i sprzeda korpusik zmotoryzowany.
Odpowiedz
#3
Królestwo Ludu Złotej Kropli:
(C61, C66 - skolonizowane w 10006 roku!)

w 10003 ->
12WP. 2 sloty (1 na DP).
Zaopatrzenie i kasa po poprzedniej turze: 12Z, 5P, 1+12=13 mln $. 79k rekrutów.
+2 mln $ przemyt z Kongo ^^ i handeleły takowe! (r. 15 mln $)
+0,5 mln $ za okupację H-N. (r. 15,5 mln $)
PP (tylko 1, za stabilność [pokój niet, za DP brakuje 1 pkta]): Bogactwo (+16 mln $ -> r. 31,5)
+12 mln $ ostatnia transza ze Stejo Tuul (31,5->43,5)
+2 mln $ za posiadanie polityki "Wzmożone inwestycje" [za 10002, zapomniałem] (43,5->45,5)

Ludność: 11 mln
Było 11K+ po turze 10k2, +11K+ za obecną -> 22K+.
Kolejny (pierwszy) zespół: za 25K+.

badania ->
I) wojska lądowe I (12/8 [4+2] wolne +4 na potem). gotowe!
II) przemysł I (4/5 [4]).

Sloty: I) upgrade 2piech0.bpp-> 2piech0kaw; +1piech0  [-4 mln $, r. zostało 41,5 mln $; 71k rekrutów]
II) 1DP

Budowa 4 WP:
2WP: Paryż, 1WP: Orlean, 1WP: Troyes (-40 mln $, r. 1,5 mln $ zostało)
WP 12->16.

Armia pełna na 10003:
Cytat: napisał(a):I Korpus KLZK (generał Dumas) - 1piech0 - Dreux [gotowość]
II Korpus KLZK (generał Jablonowsky) - 2piech0 - Haute-Normandie [gotowość]
Wojownicy Złotej Kropli (Król Chlodwig*) - 1piech0kaw, 1art0kaw - Haute-Normandie [gotowość]
Wojownicy Evreuxczyków (wódz Euryk [Łupieżca]) - 1piech0kaw, 1mil.kaw - Evreux [gotowość]
Wojownicy Auslanderów (wódz Ludwik) - 1piech0bpp, 2mil - Hawr [gotowość]
Milicja Evreux () - 2part - Evreux
Milicja Dreux () - 2part - Dreux
Milicja Hawru () - 2part - Hawr
Gwardia Królewska (D’Artagnan) - 1piech0bpp - Paryż [gotowość]
+potencjalne, nie powołane, po 2part na każdy inny prow (3 na Paryżewo).

Zaopatrzenie zużyte: 12Z, 5P -3Z (mil, part i all gotowości do 0) => 9Z, 5P
Odpowiedz
#4
Królestwo Ludu Złotej Kropli:
(C61, C66 - skolonizowane w 10006 roku!)

w 10004 ->
16WP. 2 sloty (1 na DP).
Zaopatrzenie i kasa po poprzedniej turze: 9Z, 5P. Zaopatrzenie bazowe: +5Z [+15Z za 10k1 i 10k2 i 10k3!] => 29Z, 5P
1,5+16=17,5 mln $. 71k rekrutów.
+1 mln $ przemyt z Kongo ^^ i handeleły takowe! (r. 18,5 mln $)
+0,5 mln $ za okupację H-N. (r. 19 mln $)
PP (tylko 1, za stabilność [pokój niet, za DP brakuje 1 pkta]): Bogactwo (+16 mln $ -> r. 35)
Wzmożone inwestycje!

Ludność: 11 mln+1,1 mln -> 12,1 mln ludności. +2mln $ (r. 37), +1K+
Było 22K+ po turze 10k3, +12K+ za obecną, +1 jw. -> 35K+.
Kolejny (pierwszy) zespół: za 25K+.
Akademia Techniczna (K+: 35->10): um. 0->1

+1 DP od Niziołków!
Wsparcie: pomoc w obronie przed dzikusami z głębi kontynentu [C51]

techy:
wojska lądowe I

badania ->
I) artyleria I (4+4/6 [4] wolne +2 na potem). gotowe!
II) przemysł I (Akademia Techniczna, um.1 ) (4+5/5 [4+1] wolne +4 na potem). gotowe!

Sloty: I) +1piechIkaw; +2piechI  [-10 mln $, r. zostało 27 mln $; 71->47k rekrutów]
II) 2piechI, 1piech0 modernizacja na 1piechI. [-7 mln $, zostało 20 mln $; 47k->31k rekrutów]

Budowa 2 WP (-20 mln $, 20->0 mln $)
+1WP w Paryżewie, +1WP w Dreux.

16->18 WP.

Armia pełna na 10004:
Cytat: napisał(a): napisał(a):I Korpus KLZK (generał Dumas) - 2piech0 - Dreux -> atak na Alencon [aktywność]
II Korpus KLZK (generał Jablonowsky) - 1piech0 - Haute-Normandie -> wsparcie ataku na Alencon [aktywność]
Korpus Królewski (Król Chlodwig*) - 4piech0kaw, 1art0kaw - Evreux -> atak na Alencon [aktywność]
Korpus Evreuxczyków (wódz Euryk [Łupieżca]) - 1mil.kaw, 1mil - Haute-Normandie [aktywność]
Korpus Auslanderów (wódz Ludwik) - 1mil - Hawr [gotowość]
Milicja Evreux () - 2part - Evreux
Milicja Dreux () - 2part - Dreux
Milicja Hawru () - 2part - Hawr
Gwardia Królewska (D’Artagnan) - 1piech0 - Paryż [gotowość]
+potencjalne, nie powołane, po 2part na każdy inny prow (3 na Paryżewo).

Zaopatrzenie zużyte: 29Z, 5P -14Z (mil, part, to all gotowości do 0) => 15Z, 5P
Odpowiedz
#5
Neobaktria 10004

Budżet i armia szkic to be:

PODSTAWA:
rezerwy finansowe: dochód koło 120 mln $ co turę, rezerwy na koło 250-300 mln $. (!)

Budżet przemysłowy!
4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy". DP "egzotik" osobno.
Wymagania DP (średniozamożne) - +3DP.
Ludność +2 DP -> 5 DP.

Normalnie co roku mają wolny 1 slot przemysłowy, 2 jak idą w przemysł. Ostatnio co roku (od startu gry) 2...
2 sprzety, 3 piechoty w slocie

Od 10005 nie zaspokajają konsumpcji w pełni [budżet 10004], 1 slot mniej w 10005, za to mają o 3 wolne więcej w 10004!

Ludność w 10004 łącznie 38 milionów [z przyrostem], czy będzie więcej na 10005 zależy ile wchłonie Europa (musi wchłonąć 6 mln, by było na "zero" - tylko 1 mln się osiedli...)
WP w 10004 -> +4WP budowy na fali odnowy kontaktów z Europą (inwestycje dworu w ciągu 4 lat), +5WP z uchodźców i ich integracji, +3 WP zbadana Kolej -> 96WP.
w 10005 -> +4 WP z budowania (jak szaleeeeni) -> 100 WP, slot wincej od 10006.
Dzięki szlakom, od 10006 włącznie +1 WP co turę.

Plemiona górskie na 10005 mają wystawić 1piechIsg, 2piech0sg (opłacono i dano im już część sprzętu!).
Od 10005 mogą robić jednostki zmotoryzowane i panc0.
***

I slot przemysłowy: 3piechI
II slot przemysłowy: 2artIkaw
III slot przemysłowy (bo konsumpcja): Zaopatrzenie
IV slot przemysłowy (bo konsumpcja): Zaopatrzenie
V slot przemysłowy (bo konsumpcja): Zaopatrzenie

Dwa sloty to było DP (tu ujmujemy tylko wolne sloty) [<<4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy" >> +1 za PP przemysł]

***

Zaużycie zaopatrzenia: sama gotowość tegoroczna to ~95-100/4=25Z (!). Ubiegłorocznie zużyli ledwie ~20 Z + gotowości (co przy nawet zapasach, dla-npcowemu obcięciu kosztów milicj-milicji i sprzymierzonych+patrzeniu przez palce na koszty BPP, bazowej produkcji i dużej wydajności produkcji sprawia że mają zapasów na rok wojny wszystkim, potem będzie ciężko - muszą uruchamiać dużo slkotów. Jeśli 10004 będzie rokiem mało intensywnych walk (np. tylko B93 i "demonstracje" na granicach) to powinni nawet lekko zwiększyć - a dzięki uruchomieniu nagle wielu slotów - będą mieli zapasów tak na ~1,75 wojsk przez turę w 10005, na podstawie danych z 10004 [170Z zapasów].
Chętnie zakupią, albo coś. Albo zakupią awaryjnie zboże z Samarytan, by baudziej produkować.

1artIkaw.
Armia (10k4):
Cytat: napisał(a):Tagma Wybrzeża (strateg Eurypides **[Showman]) - 2piechI, 1piechIplot, 2art0kaw, 1s0 - Ekatomil Dasos
Tagma Południa (strateg Spitamenes) - 1piech0kaw, 3mil.kaw - Birdżand, Antiochia Wschodnia*, Nowe Ateny

Tagma Zachodu (strateg Polikrates) - 1piech0kaw, 1piechI, 2piech0bpp - Farsan
> 1piech0, 2piech0bpp, 2mil.kaw - Aleksandria Perska
Tagma Ekspedycyjna (strateg Agatokles***[Survival]) - 3piech0kaw, 1artIkaw, 1mil.kaw - B93

Tagma Wschodu (strateg Archebios*) - 1piechIkaw, 1piech0kaw, 5mil.kaw - Soteria, Nowe Ateny, Gandhara [poza mapą]*, Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Tagma Północy (strateg Eukratydes*) - 1piechIkaw, 1piech0kaw, 4mil.kaw- Neopolis*, Suraopolis, Merw
>1piech0kaw, 2mil.kaw - Ataraksjopolis
Tagma Zmotoryzowana (strateg Perdikkas **) - 2piechIzmot, 1artIzmot - Ataraksjopolis

I Korpus Najemniczy (generał Connor O'F'ck **) - 2piech0, 1mil, 1art0kaw, 1s0 - Soteria Najdalsza ("stara" twierdza)
II Korpus Najemniczy (generał Matt Marauder) - 2piechI, 1art0kaw - Partia
III Korpus Najemniczy (generał Angelika d'Lesbos *) - 1piechI, 2piech0, 2mil, 2art0 - Bucefalia [poza mapą] ("stara" twierdza)

Milicja Szlachecka (Xantsas) - 4mil.kaw - Partia
> 2mil.kaw - Aleksandria Perska
> 1mil.kaw - Jazd

Milicja Miast (Limes) - 2piech0bpp, 1mil - Aleksandria Baktryjska
> 2piech0bpp - Neopolis
> 1mil - Megapolis

Garnizon Stolicy (strateg Mikas) - 3piech0, 3mil, 2art0, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą] ("stara" twierdza)
Srebrne Tarcze (ksiażę Milinda) - 2piechI, 1artIkaw, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Gwardia Królewska (Parmenion***) - 2piechIkaw* - Aleksandria Indyjska [poza mapą]

***
LOKALNI SOJUSZNICY JAWANÓW
Władcy brązu z B93 (Cuprum [Egida Foederati]) - 1mil.bpp - B93
Migranci I i nowi foederati (Stannum*) - 1mil.bpk - Merw
Migranci z północy II (brak) - 1mil.bpsg  - Ataraksjopolis //powoli wcielane do sił zbrojnych Jawanó
Foederati nowe (wódz Mae Pi Fo*) - 2piech0bpp, 1mil, 5mil.bpp - Soteria Najdalsza*, Ataraksjopolis


+ generał Ciuch z ARL będzie dowodził pociągiem pancernym. Sama jego obecność powoduje że w 10006 będzie tam jakiś specjalista od pociągów pancernych!

+ pociąg z IRE: +1panc0 w 10005

+ sterowce Porta: https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=177...4#pid24614

+ sterowce Qin: https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=182...1#pid24621
Odpowiedz
#6
Samarytanie 10004, to co nie jest w wojence:

I Korpus Odwodowy (gen. Ajwaj) - 1piech0kaw, 1piech0bpk - Erbil
II Korpus Odwodowy (gen. Mosze*) - 2piech0kaw - Kuwejt
I Korpus Pieszy (gen. LokalsPierwszy*) - 2piech0kaw, 2piech0, 1art0kaw - Erbil
III Korpus Pieszy (gen. LokalsTrzeci) - 2piech0, 2piech0bpp, 1art0kaw - Karbala

Armia Rohanu (Gen. Glynwidon na klaczy Fru-Fru** [Lis Pustyni]) - 4piechIkaw, 3piech0kaw, 1art0kaw - Ad-Diwanija, Basra, Kuwejt

Milicja Erbil (brak) - 1mil - Erbil
Milicja Bagdad (brak) - 3mil, 2mil.kaw, 2mil.bpp - Bagdad
Milicja Ramadi (brak) - 1mil, 2mil.bpp - Ramadi
Milicja Karbala (brak) - 1mil, 2mil.bpp - Karbala
Milicja Kuwejt (brak) - 1mil, 1mil.bpp - Kuwejt
I wiele innych milicji
Twierdza Kuwejt (gen. Ibrahim*) - 1art0, 1piech0 - Kuwejt
Twierdza Basra (gen. Sargon*) - 2art0, 1art0bpa, 2piech0, 2piech0bpp - Basra
Twierdza Ahwaz (gen. Szekel) - 2art0, 2piech0, 1piech0bpp - Ahwaz


Flota Rzeczna Samarytan (adm. Jonasz**) - 1kr0, 2niIbpk, 2ni0 - Tygrys, Eufrat [posiłki 1niIbpk, 1ni0]
> 1kr0 ciężko uszkodzone - naprawiane //i +1kr0
Odpowiedz
#7
Królestwo Ludu Złotej Kropli:
(C61, C66 - skolonizowane w 10006 roku!)

w 10005 ->
Przyłączono H-A, Alencon, Caen (r. 7 WP). 1 WP do odbudowania
+2 WP eventowo, inwestycje małych NPCów.
26(27)WP. 2 sloty (2 na DP, weszli na ubogie!). => od budżetu 10006!
Liczy się budżetowo: 18WP i 1DP wymagań.
Zaopatrzenie i kasa po poprzedniej turze: 15Z, 5P. Zaopatrzenie bazowe: +5Z => 20Z, 5P
-1 Z bo Gwardia Królewska operowała u Niziołków => 19Z, 10P
zdobyte na Kenyi: +7Z, +5P => 26Z, 10P
0+18=18 mln $. 31k rekrutów.
+0,5 mln $ za okupację H-N. (r. 18,5 mln $)
PP (tylko 1, za stabilność [pokój niet (wciąż), za DP brakuje jednego punkta]): Bogactwo (+16 mln $ -> r. 34,5)
Wzmożone inwestycje!

Ludność: 12,1 mln ludności. +2mln za podbój -> 14,1 mln ludności
10K+ +14 za ludność = 24K+
Kolejny zespół: za 30K+.



techy:
wojska lądowe I
artyleria I
przemysł I

badania ->
I) Wojska lądowe II () 2 z dawna + 4 = 6/16
II) Kolej (I) (Akademia Techniczna, um.1 ) 4 z dawna + 4 +1 = 9/10

DP:
+1 DP od Niziołków!
1DP z żywności w przyszłej turze!

Sloty: I) 1artIkaw [-5 mln $; r. zostało 29,5 mln $; 31k->28k rekrutów]
II) +1 WP w Evreux (27->28WP)

W przyszłości: 2piech0kaw, 1piech0 modernizacja na 1piechI. [-5 mln $]


Naprawa WP w Caen [-4 mln $] (29,5 -> 25,5 mln $)

Budowa 2 WP (-20 mln $, 20,5->0,5 mln $)
+1WP w Paryżewie, +1WP w  Evreux.

28->30 WP. Będą 3 sloty od 10006!

Armia pełna na 10005:
Cytat: napisał(a): napisał(a): napisał(a):I Korpus Francuzów (generał Dumas) - 2piechI - Caen [gotowość]
II Korpus Francuzów (generał Jablonowsky) - 1piechI - u Niziołków [aktywność]
Korpus Królewski (Król Chlodwig**[Kawalerzysta]) - 1piechIkaw, 2piech0kaw, 1art0kaw - Alencon [gotowość]
Korpus Evreuxczyków (wódz Euryk [Łupieżca]) - 1piech0, 1mil.kaw, 1mil - Haute-Normandie [gotowość]
Korpus Auslanderów (wódz Ludwik) - 1piechI, 1mil - Hawr [gotowość]
Milicja Evreux () - 2part - Evreux
Milicja Dreux () - 2part - Dreux
Milicja Hawru () - 2part - Hawr
Gwardia Królewska (D’Artagnan) - 1piechI - Paryż [gotowość]
+potencjalne, nie powołane, po 2part na każdy inny prow (3 na Paryżewo).

Zaopatrzenie zużyte: 26Z, 10P -3[13]Z -1Z (mil, part, to all gotowości do 0) => 22Z, 10P
Odpowiedz
#8
Królestwo Ludu Złotej Kropli:
C82 przyłączane w 10009!

w 10006 ->
Przyłączono 2 prowy; +2 WP.
30(32)WP. 3 sloty (2 na DP, weszli na ubogie!). => od budżetu 10006!

Zaopatrzenie i kasa po poprzedniej turze: 22Z, 10P. Zaopatrzenie bazowe: +5Z => 27Z, 10P

0,5+30=30,5 mln $. 28k rekrutów.
PP (tylko 2, za stabilność i pokój (za DP brakuje jednego punkta]): Bogactwo (+16 mln $ -> r. 46,5), Przemysł (+1 slot)
Wzmożone inwestycje!

Ludność: 14,1 mln ludności. +0,2 mln za kolonizację => 14,3 mln
24K+ +14 za ludność +5 ubogie = 43K+
Kolejny zespół: za 30K+.
Cnota: gdy będzie cn. 30K+ w turze in plus.
Centrum: 50WP.


techy:
wojska lądowe I
artyleria I
przemysł I

badania ->
I) Wojska lądowe II () 6 z dawna + 4 = 10/16
II) Kolej (I) (Akademia Techniczna, um.1 ) 9 z dawna + 4 +1 = 14/10, 4 zostało na potem! +3x1 WP: Auxerre, Le Mans, Orlean [r. 35 WP]
III) Nauka I () 0 + 4 = 4/8

DP:
1DP z żywności

Sloty: I) 1artIkaw [-5 mln $; r. zostało 41,5 mln $; 28k->25k rekrutów]
II) 2piech0kaw, 1piech0 modernizacja na 1piechI. [-5 mln $]
III) +1 WP w Paryżu (35->36WP)

Budowa 4 WP (-40 mln $, 41,5->1,5 mln $)
+2WP w Paryżewie, +1WP w Orleanie, +1 WP w Reims.

35->39 WP.

Armia pełna na 10006:
Cytat: napisał(a): napisał(a): napisał(a): napisał(a):I Korpus Francuzów (generał Dumas) - 2piechI, 1mil - Caen [gotowość]
II Korpus Francuzów (generał Jablonowsky) - 1piech0kaw - Orlean [gotowość]
Korpus Królewski (Król Chlodwig**[Kawalerzysta]) - 1piechIkaw, 1piech0kaw, 1artIkaw - Paryż [gotowość]
Korpus Evreuxczyków (wódz Euryk [Łupieżca]) - 1piech0, 1mil.kaw - Haute-Normandie [gotowość]
Korpus Auslanderów (wódz Ludwik) - 2piechI, 1art0kaw, 1mil - Hawr [gotowość]
Milicja Evreux () - 2part - Evreux
Milicja Dreux () - 2part - Dreux
Milicja Hawru () - 2part - Hawr
Gwardia Królewska (D’Artagnan) - 1piechI - Paryż [gotowość]
+potencjalne, nie powołane, po 2part na każdy inny prow (3 na Paryżewo).

Zaopatrzenie zużyte: 27Z, 10P     -4[18]Z -0Z (mil, part, to all gotowości do 0) => 23Z, 10P
Odpowiedz
#9
Samarytanie 10006, zusammen:

Wytyczne:
1 slot na turę: piechota I.
1 slot na turę: artyleria 0 (od 10008 - już wchodzi - artI)
1 slot na turę: w parzyste flota (I lekkie), w nieparzyste tworzenie milicji (3), milicji kawaleryjskiej (3) i modernizacja milicji (3). Ew. naprawianie uszkodzeń jakiejś piechoty (zastąp jedną trójkę dwoma dywizjami).

I Korpus Gwardii (gen. Salomon*) - 2piechI, 2piech0, 2art0 - Jerozolima
II Korpus Gwardii (gen. Saul* [Pokiereszowany '04]) - 2piech0, 1art0kaw - Ejlat
III Korpus Gwardii (gen. Jonatan) - 2piech0, 1art0 - Tel Aviv
Gwardia Konna (gen. Abraham** [Egida Wyznania Mojżeszowego]) - 1piechIkaw, 2piech0kaw, 1art0kaw - Jerozolima

I Korpus Odwodowy (gen. Ajwaj) - 2piech0kaw - Bagdad
II Korpus Odwodowy (gen. Mosze*) - 2piech0kaw - Kuwejt

I Korpus Pieszy (gen. LokalsDrugi* [Przeciwpancerny]) - 2piechI, 2piech0, 1artIkaw - Amman
II Korpus Pieszy (gen. LokalsPierwszy*) - 4piech0, 1art0kaw - Erbil

I Korpus Konny (gen. LokalsTrzeci) - 3piech0kaw, 1art0kaw - Ramadi

Armia Rohanu (Gen. Glynwidon na klaczy Fru-Fru** [Lis Pustyni]) - 4piechIkaw, 3piech0kaw, 1artIkaw, 1art0kaw - Ad-Diwanija*, Karbala

Milicja Erbil (brak) - 4mil - Erbil
Milicja Bagdad (brak) - 3mil, 3mil.kaw, 2mil.bpp - Bagdad
Milicja Basra (brak) - 3mil, 1mil.bpp - Basra
Milicja Ahvaz (brak) - 2mil, 1mil.bpp - Ahvaz
Milicja Kuwejt (brak) - 3mil - Kuwejt
Milicja Ad-Diwanija (brak) - 1mil, 3mil.kaw - Ad-Diwanija
Milicja Karbala (brak) - 1mil, 2mil.bpp - Karbala
Milicja Ramadi (brak) - 1mil, 2mil.bpp - Ramadi
Milicja Amman (brak) - 3mil - Amman
I wiele innych milicji  1mil+1-2mil.bpp
Twierdza Kuwejt (gen. Ibrahim*) - 1piechI, 3piech0, 2art0 - Kuwejt
Twierdza Basra (gen. Sargon*) - 3piech0, 2art0 - Basra
Twierdza Ahwaz (gen. Szekel) - 3piech0, 2art0 - Ahwaz

Flota Rzeczna Samarytan (adm. Jonasz**) - 1krI, 3kr0, 3niI, 2ni0 - Tygrys, Eufrat
Odpowiedz
#10
Neobaktria 10006

Budżet i armia szkic to be:

PODSTAWA:
rezerwy finansowe: dochód koło 120 mln $ co turę, rezerwy na koło 250-300 mln $. (!)

Budżet przemysłowy!
4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy". DP "egzotik" osobno.
Wymagania DP (średniozamożne) - +3DP.
Ludność +2 DP -> 5 DP.

Normalnie co roku mają wolny 1 slot przemysłowy, 2 jak idą w przemysł. Ostatnio co roku (od startu gry) 2...
2 sprzety, 3 piechoty w slocie

Od 10005 nie zaspokajają konsumpcji w pełni [budżet 10004], 1 slot mniej w 10005, za to mają o 3 wolne więcej w 10004!

Ludność w 10006 łącznie 41 milionów [z przyrostem].
Dzięki szlakom, od 10006 włącznie +1 WP co turę.

Od 10005 mogą robić jednostki zmotoryzowane i panc0.
Od 10006 mogą robić aerostaty I generacji.
Od 10007 będą mogli robić wojska lądowe II, czołg I, balony I.
***

10k5 | 10k6
I slot przemysłowy: 2artIzmot | 2piech0bpp->2piechIzmot, 1piechI
II slot przemysłowy: 3piechIzmot | 1ST0, 1mI
III slot przemysłowy (od 10006, za 100+WP): --- | 2art0->2artIzmot.
Jednorazowy efemeryczny slot przemysłowy: 2krI (na 10k7) - rzeka, morze

ewentowo:
1x 3mil.kaw -> 1piech0kaw
1piechI->1piechIplot

Dwa sloty to było DP (tu ujmujemy tylko wolne sloty) [<<4 sloty przemysłowe. +1 z wydobycia +1 "cechy" >> +1 za PP przemysł]

***

Zużycie zaopatrzenia: sama gotowość tegoroczna to ~95-100/4=25Z (!). Ubiegłorocznie zużyli ledwie ~20 Z + gotowości (co przy nawet zapasach, dla-npcowemu obcięciu kosztów milicj-milicji i sprzymierzonych+patrzeniu przez palce na koszty BPP, bazowej produkcji i dużej wydajności produkcji sprawia że mają zapasów na rok wojny wszystkim, potem będzie ciężko - muszą uruchamiać dużo slkotów. Jeśli 10004 będzie rokiem mało intensywnych walk (np. tylko B93 i "demonstracje" na granicach) to powinni nawet lekko zwiększyć - a dzięki uruchomieniu nagle wielu slotów - będą mieli zapasów tak na ~1,75 wojsk przez turę w 10005, na podstawie danych z 10004 [170Z zapasów].
Chętnie zakupią, albo coś. Albo zakupią awaryjnie zboże z Samarytan, by baudziej produkować.

Armia (10k4):
Cytat: napisał(a): napisał(a):Tagma Wybrzeża (strateg Eurypides **[Showman]) - 2piechI, 1piechIplot, 2art0kaw, 1s0 - Ekatomil Dasos
+ Flota wybrzeża (admirał Bulbullos) - 1krIplot - Ekatomil Dassos
Tagma Południa (strateg Spitamenes) - 1piech0kaw, 3mil.kaw - Birdżand, Antiochia Wschodnia*, Nowe Ateny

Tagma Zachodu (strateg Polikrates) - 2piechI, 2piech0bpp - Farsan
> 1piechI, 1piech0, 1piech0bpp, 2mil.kaw - Aleksandria Perska
Tagma Ekspedycyjna (strateg Agatokles***[Survival]) - 3piech0kaw, 1piechIsg, 1artIkaw, 1mil.kaw - B93

Tagma Wschodu (strateg Archebios*) - 1piechIkaw, 3piech0kaw, 1artIkaw - Aleksandria nad Indusem* [poza mapą]
> 2mil.kaw - Nowe Ateny
> 1piech0sg - Soteria
> 1piech0sg - Gandhara [poza mapą]
> 1piech0kaw - Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Tagma Północy (strateg Eukratydes*) - 1piechIkaw, 1piech0kaw, 6mil.kaw- Neopolis*, Suraopolis, Merw
Tagma Zmotoryzowana (strateg Perdikkas** [Szybki]) - 4piechIzmot, 2artIzmot - Ataraksjopolis
Tagma Pociągów (strateg Treno [Lubi pociągi]) - 2panc0, 1piechIzmot - Aleksandria Perska

I Korpus Najemniczy (generał Connor O'F'ck **) - 1piechI, 1piech0, 1piech0kaw, 3mil, 1artIkaw, 1s0 - Soteria Najdalsza ("stara" twierdza)
Flota Rzeczna Amu Darii (admirał Snakbar) - 1krIplot - Soteria Najdalsza
II Korpus Najemniczy (generał Matt Marauder) - 2piechI, 1art0kaw - Partia
III Korpus Najemniczy (generał Angelika d'Lesbos *) - 1piechI, 3piech0, 1artIkaw, 2art0 - Bucefalia [poza mapą] ("stara" twierdza)

Milicja Animistów (generał Johann Animin) - 1piechII, 3mil - Neopolis

Milicja Szlachecka (Xantsas) - 4mil.kaw - Partia
> 2mil.kaw - Aleksandria Perska
> 1mil.kaw - Jazd

Milicja Miast (Limes) - 2piech0bpp, 1mil - Aleksandria Baktryjska
> 2piech0bpp - Neopolis
> 1mil - Megapolis

Garnizon Stolicy (strateg Mikas) - 3piech0, 3mil, 2art0, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą] ("stara" twierdza)
Srebrne Tarcze (ksiażę Milinda) - 2piechI, 1artIzmot, 1s0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą]
Gwardia Królewska (Parmenion***) - 2piechIkaw* - Aleksandria Indyjska [poza mapą]

Lotnictwo Transportowe (generał lotnictwa Dolot) - 1ST0 - Aleksandria Indyjska [poza mapą], lotnisko
I Flota Lotnicza (generał lotnictwa Qin Gone) - 1mI - Aleksandria Indyjska [poza mapą], lotnisko
II Flota Lotnicza (generał lotnictwa Obi Eins) - brak, tworzone - Jazd, lotnisko

***
LOKALNI SOJUSZNICY JAWANÓW
Władcy brązu z B93 (Cuprum* [Egida Foederati]) - 1mil.bpp - B93
Migranci I i nowi foederati (Stannum*) - 1mil.bpk - Merw
Migranci z północy II (brak) - 1mil.bpsg  - Ataraksjopolis //powoli wcielane do sił zbrojnych Jawanó
Foederati nowe (wódz Mae Pi Fo*) - 2piech0bpp, 1mil, 5mil.bpp - Soteria Najdalsza*, Ataraksjopolis
Odpowiedz