Liczba postów: 873
Liczba wątków: 114
Dołączył: Mar 2020
Sąsiedztwa dotyczą tej części państwa gdzie znajduje się stolica. Jak ktoś umieści stolicę na wyspie to nie ma z nikim nie ma najbliższego zasięgu do wywiadu i w drugą stronę też.
// z jakimś przykładem będzie trzeba dorzucić to do zasad
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
(2021-11-10, 01:40)VegetaZen napisał(a): Sąsiedztwa dotyczą tej części państwa gdzie znajduje się stolica. Jak ktoś umieści stolicę na wyspie to nie ma z nikim nie ma najbliższego zasięgu do wywiadu i w drugą stronę też.
// z jakimś przykładem będzie trzeba dorzucić to do zasad
Nie zrozumiałeś. Mowa o pytaniu numer 3 - kto to jest sąsiad sąsiada, jeśli mój sąsiad graniczy z kimś w kolonii? Sąsiad lądowy, np Brazylia dla Nandanitów.
Liczba postów: 873
Liczba wątków: 114
Dołączył: Mar 2020
2021-11-10, 02:11
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-11-10, 02:12 przez VegetaZen.)
Nadal liczymy od stolicy do stolicy. Jeżeli od naszej stolicy da się lądowo przez stolicę innego gracza da dojechać do stolicy trzeciego to jest to sąsiad naszego sąsiada.
W szczególnych przypadkach możemy unieważnić tę zasadę, żeby ekstremalne bzdury nie wychodziły.
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
"Jeżeli w ciągu tury licząc (wszystkie źródła) zdobędziemy 30 K+ odblokowujemy cnotę obywatelską, która jest dodawaną cechą naszego społeczeństwa pozwalającą na wykorzystanie specjalnej umiejętności. Jej użycie wymaga wykorzystania 1 PP (na kulturę) i zapłacenia 50 K+"
Skoro cnota jest cechą, to ląduje w info ogólnych. Nie trzeba ogłaszać kiedy się ją nabyło, ani kiedy użyło, ale musi być w ogólnych.
Na pohybel Pieczarkowcom!
Liczba postów: 825
Liczba wątków: 66
Dołączył: Mar 2020
Gadałem sobie z kimś o produkcji sprzętu i ogólnie pojawiła się ciekawa rozkmina
Czy jeśli przykładowo mamy 1d czołgów III i chcemy ją zmodernizować na 1d czołgów IV to:
a) Produkujemy 1d czołgów IV i podmieniamy ekwipunek po wyprodukowaniu, a 1d czołgów III trafia do magazynu jako nieużywany sprzęt
b) Produkujemy 1d czołgów IV których koszt produkcji jest różnicą kosztu pomiędzy tymi genkami i po produkcji mamy czołg IV zamiast czołgu III ale bez niczego w magazynie.
c) Obydwie opcje są poprawne.
Jeśli B lub C to mam następujące pytanie
Jakie jest uzasadnienie lorowe dla modernizacji pojazdów? Jak z T34 po dopłaceniu pieniążków chcemy zrobić Abramsa gdy to wymaga stworzenia dywizji od nowa?
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
(2021-11-12, 21:01)Troll napisał(a): Gadałem sobie z kimś o produkcji sprzętu i ogólnie pojawiła się ciekawa rozkmina
Czy jeśli przykładowo mamy 1d czołgów III i chcemy ją zmodernizować na 1d czołgów IV to:
a) Produkujemy 1d czołgów IV i podmieniamy ekwipunek po wyprodukowaniu, a 1d czołgów III trafia do magazynu jako nieużywany sprzęt
b) Produkujemy 1d czołgów IV których koszt produkcji jest różnicą kosztu pomiędzy tymi genkami i po produkcji mamy czołg IV zamiast czołgu III ale bez niczego w magazynie.
c) Obydwie opcje są poprawne.
Jeśli B lub C to mam następujące pytanie
Jakie jest uzasadnienie lorowe dla modernizacji pojazdów? Jak z T34 po dopłaceniu pieniążków chcemy zrobić Abramsa gdy to wymaga stworzenia dywizji od nowa?
Mechanicznie: uruchamiasz slot, dopłacasz różnicę i zamiast pancIII masz pancIV.
Nic poza tym nie zostaje.
To jak to sobie uzasadnisz fabularnie to wyłącznie Twoja kwestia, ale rozkaz jest, że masz sobie wyobrazić i zaakceptować.
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
UWAGA.
Pojawiły się pytania (moje) o to czy gracze dobrze rozumieją PP w Terraformację.
PP w terraformację NIE DAJE PK ponad limit. Daje dodatkowe PK i tylko tyle.
Porównanie
Cytat:[*]Terraformacja I: +10 PK, +2 WP w jednej z kolonizowanych prowincji w tej turze
[*]Terraformacja II: +15 PK, +3 WP w jednej z kolonizowanych prowincji w tej turze
Cytat:[*]h) Centrum terraformacyjne - +4 limitu PK do przeznaczenia w każdej prowincji z którą kraj sąsiaduje lądowo; +10 PK/tura.
- zagarnięte centrum - +10 PK/tura
[*]
Wyraźnie widać że wzrost limitu, wzrost PK i wzrost ponad limit to są różne rzeczy. I tego się trzymam i tak będą sprawdzane budżety.
Liczba postów: 825
Liczba wątków: 66
Dołączył: Mar 2020
Powrót do tematu modernizacji wojska
Modernizuję 1 zmech I na 1 zmech II. Czy to kosztuje mnie 2+2*1 (gdzie 1 to różnica poziomów) czy kosztuje mnie to 0+2*1, gdzie 0 wynika stąd że tamte 2mln były już wcześniej opłacone przy produkcji zmecha I?
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
(2021-11-16, 01:47)Troll napisał(a): Powrót do tematu modernizacji wojska
Modernizuję 1 zmech I na 1 zmech II. Czy to kosztuje mnie 2+2*1 (gdzie 1 to różnica poziomów) czy kosztuje mnie to 0+2*1, gdzie 0 wynika stąd że tamte 2mln były już wcześniej opłacone przy produkcji zmecha I?
Cytat:[*]Dyw. piechoty zmechanizowanej: 2 + 2 * X mln $ i 8000 siły ludzkiej
(...)
Modernizacja - różnica poziomów
[*]
2+2x1=4, 2+2x2=6.
6-4=2.
Koszt to 2 mln $ - i uruchomienie slota, co może być bardziej kosztowne w niektórych wypadkach. Nie śmiejmy się z piechI, kurewsko wolno odchodzą.
Liczba postów: 1266
Liczba wątków: 72
Dołączył: Apr 2020
Maksymalna siły ludzka jest aktualizowana co turę razem z przyrostem ludności (np. kosmodrom) czy czekamy na tury z przyrostem populacji? Coś mi się kojarzy, że można było tylko co 'przyrost' albo zmianę mobilizacji sobie aktualizować, teraz nie widzę nic w zasadach, więc chyba co zmianę ludności, tak?