Q&A do edycji Nandan
#71
Sąsiedztwa dotyczą tej części państwa gdzie znajduje się stolica. Jak ktoś umieści stolicę na wyspie to nie ma z nikim nie ma najbliższego zasięgu do wywiadu i w drugą stronę też.

// z jakimś przykładem będzie trzeba dorzucić to do zasad
Odpowiedz
#72
(2021-11-10, 01:40)VegetaZen napisał(a): Sąsiedztwa dotyczą tej części państwa gdzie znajduje się stolica. Jak ktoś umieści stolicę na wyspie to nie ma z nikim nie ma najbliższego zasięgu do wywiadu i w drugą stronę też.

// z jakimś przykładem będzie trzeba dorzucić to do zasad

Nie zrozumiałeś. Mowa o pytaniu numer 3 - kto to jest sąsiad sąsiada, jeśli mój sąsiad graniczy z kimś w kolonii? Sąsiad lądowy, np Brazylia dla Nandanitów.
Odpowiedz
#73
Nadal liczymy od stolicy do stolicy. Jeżeli od naszej stolicy da się lądowo przez stolicę innego gracza da dojechać do stolicy trzeciego to jest to sąsiad naszego sąsiada.

W szczególnych przypadkach możemy unieważnić tę zasadę, żeby ekstremalne bzdury nie wychodziły.
Odpowiedz
#74
"Jeżeli w ciągu tury licząc (wszystkie źródła) zdobędziemy 30 K+ odblokowujemy cnotę obywatelską, która jest dodawaną cechą naszego społeczeństwa pozwalającą na wykorzystanie specjalnej umiejętności. Jej użycie wymaga wykorzystania 1 PP (na kulturę) i zapłacenia 50 K+"

Skoro cnota jest cechą, to ląduje w info ogólnych. Nie trzeba ogłaszać kiedy się ją nabyło, ani kiedy użyło, ale musi być w ogólnych.

Na pohybel Pieczarkowcom!
Odpowiedz
#75
Gadałem sobie z kimś o produkcji sprzętu i ogólnie pojawiła się ciekawa rozkmina


Czy jeśli przykładowo mamy 1d czołgów III i chcemy ją zmodernizować na 1d czołgów IV to:

a) Produkujemy 1d czołgów IV i podmieniamy ekwipunek po wyprodukowaniu, a 1d czołgów III trafia do magazynu jako nieużywany sprzęt
b) Produkujemy 1d czołgów IV których koszt produkcji jest różnicą kosztu pomiędzy tymi genkami i po produkcji mamy czołg IV zamiast czołgu III ale bez niczego w magazynie.
c) Obydwie opcje są poprawne.


Jeśli B lub C to mam następujące pytanie


Jakie jest uzasadnienie lorowe dla modernizacji pojazdów? Jak z T34 po dopłaceniu pieniążków chcemy zrobić Abramsa gdy to wymaga stworzenia dywizji od nowa?
Odpowiedz
#76
(2021-11-12, 21:01)Troll napisał(a): Gadałem sobie z kimś o produkcji sprzętu i ogólnie pojawiła się ciekawa rozkmina

Czy jeśli przykładowo mamy 1d czołgów III i chcemy ją zmodernizować na 1d czołgów IV to:

a) Produkujemy 1d czołgów IV i podmieniamy ekwipunek po wyprodukowaniu, a 1d czołgów III trafia do magazynu jako nieużywany sprzęt
b) Produkujemy 1d czołgów IV których koszt produkcji jest różnicą kosztu pomiędzy tymi genkami i po produkcji mamy czołg IV zamiast czołgu III ale bez niczego w magazynie.
c) Obydwie opcje są poprawne.

Jeśli B lub C to mam następujące pytanie

Jakie jest uzasadnienie lorowe dla modernizacji pojazdów? Jak z T34 po dopłaceniu pieniążków chcemy zrobić Abramsa gdy to wymaga stworzenia dywizji od nowa?

Mechanicznie: uruchamiasz slot, dopłacasz różnicę i zamiast pancIII masz pancIV.
Nic poza tym nie zostaje.

To jak to sobie uzasadnisz fabularnie to wyłącznie Twoja kwestia, ale rozkaz jest, że masz sobie wyobrazić i zaakceptować.
Odpowiedz
#77
UWAGA.

Pojawiły się pytania (moje) o to czy gracze dobrze rozumieją PP w Terraformację.

PP w terraformację NIE DAJE PK ponad limit. Daje dodatkowe PK i tylko tyle.

Porównanie

Cytat:[*]Terraformacja I: +10 PK, +2 WP w jednej z kolonizowanych prowincji w tej turze
[*]Terraformacja II: +15 PK, +3 WP w jednej z kolonizowanych prowincji w tej turze


Cytat:[*]h) Centrum terraformacyjne -  +4 limitu PK do przeznaczenia w każdej prowincji z którą kraj sąsiaduje lądowo; +10 PK/tura.
- zagarnięte centrum - +10 PK/tura
[*]
Wyraźnie widać że wzrost limitu, wzrost PK i wzrost ponad limit to są różne rzeczy. I tego się trzymam i tak będą sprawdzane budżety.
Odpowiedz
#78
Powrót do tematu modernizacji wojska


Modernizuję 1 zmech I na 1 zmech II. Czy to kosztuje mnie 2+2*1 (gdzie 1 to różnica poziomów) czy kosztuje mnie to 0+2*1, gdzie 0 wynika stąd że tamte 2mln były już wcześniej opłacone przy produkcji zmecha I?
Odpowiedz
#79
(2021-11-16, 01:47)Troll napisał(a): Powrót do tematu modernizacji wojska


Modernizuję 1 zmech I na 1 zmech II. Czy to kosztuje mnie 2+2*1 (gdzie 1 to różnica poziomów) czy kosztuje mnie to 0+2*1, gdzie 0 wynika stąd że tamte 2mln były już wcześniej opłacone przy produkcji zmecha I?
Cytat:[*]Dyw. piechoty zmechanizowanej: 2 + 2 * X mln $ i 8000 siły ludzkiej
(...)
Modernizacja - różnica poziomów
[*]
2+2x1=4, 2+2x2=6.
6-4=2.

Koszt to 2 mln $ - i uruchomienie slota, co może być bardziej kosztowne w niektórych wypadkach. Nie śmiejmy się z piechI, kurewsko wolno odchodzą.
Odpowiedz
#80
Maksymalna siły ludzka jest aktualizowana co turę razem z przyrostem ludności (np. kosmodrom) czy czekamy na tury z przyrostem populacji? Coś mi się kojarzy, że można było tylko co 'przyrost' albo zmianę mobilizacji sobie aktualizować, teraz nie widzę nic w zasadach, więc chyba co zmianę ludności, tak?
Odpowiedz