Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
(2021-11-16, 11:00)Milord napisał(a): Maksymalna siły ludzka jest aktualizowana co turę razem z przyrostem ludności (np. kosmodrom) czy czekamy na tury z przyrostem populacji? Coś mi się kojarzy, że można było tylko co 'przyrost' albo zmianę mobilizacji sobie aktualizować, teraz nie widzę nic w zasadach, więc chyba co zmianę ludności, tak?
Co turę, ale przyrost który mamy w turze n, uwzględniamy w ilości rekrutów w n+1. I w produkcji Kultury i ew w zamożności. I DP. Itd
Proste: np. w wypadku kosmodromu goście dopiero przylatują, nie ma ich jak wrzucić w kamasze zanim przylecą.
Tura przyrostu populacji to będzie "2203" - więc efektywnie uwzględniona w budżetach w 2204.
Liczba postów: 778
Liczba wątków: 52
Dołączył: Mar 2020
(2020-04-30, 03:56)VegetaZen napisał(a): ...::: Nauka :::...
Badanie technologii
.
.
.
Do chwili zakończenia badania slot i ZN są zajęte. W każdej turze zaczynając od tej w której rozpoczynamy badanie dodajemy do postępu badań sumę bazowego postępu i umiejętności przypisanego zespołu naukowego. Postęp badań się w każdej turze kumuluje i jeżeli osiągnie wartość równą lub wyższą niż trudność technologii oznacza to, że w tej turze technologia zostanie zbadana - efekty natychmiastowe możemy wprowadzić w życie od razu. Jeżeli technologia pozwoliłaby nam na budowę nowej struktury, nowego rodzaju wojsk lub da dostęp do kolejnej technologii w drzewku - tworzenie tych możemy rozpocząć dopiero w turze kolejnej.
.
.
Czy mógłbym prosić o listę danych technologii, których efekt jest natychmiastowy wedle zasad? Pytam, bo już słyszałem teorie, że np. robotyzacja produkcji daje slot dopiero od n+1. Sprawdziłem w techach i nie ma zapisy by coś było natychmiastowe*... więc coś jest czy to tylko zapis?
*Bo wątpię, że cały zapis w zasadach jest po to by cyborgi były umieszczone w techach.
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
(2021-11-16, 20:58)Enter napisał(a): (2020-04-30, 03:56)VegetaZen napisał(a): ...::: Nauka :::...
Badanie technologii
.
.
.
Do chwili zakończenia badania slot i ZN są zajęte. W każdej turze zaczynając od tej w której rozpoczynamy badanie dodajemy do postępu badań sumę bazowego postępu i umiejętności przypisanego zespołu naukowego. Postęp badań się w każdej turze kumuluje i jeżeli osiągnie wartość równą lub wyższą niż trudność technologii oznacza to, że w tej turze technologia zostanie zbadana - efekty natychmiastowe możemy wprowadzić w życie od razu. Jeżeli technologia pozwoliłaby nam na budowę nowej struktury, nowego rodzaju wojsk lub da dostęp do kolejnej technologii w drzewku - tworzenie tych możemy rozpocząć dopiero w turze kolejnej.
.
.
Czy mógłbym prosić o listę danych technologii, których efekt jest natychmiastowy wedle zasad? Pytam, bo już słyszałem teorie, że np. robotyzacja produkcji daje slot dopiero od n+1. Sprawdziłem w techach i nie ma zapisy by coś było natychmiastowe*... więc coś jest czy to tylko zapis?
*Bo wątpię, że cały zapis w zasadach jest po to by cyborgi były umieszczone w techach.
Kolor zasad w ww. fragmencie jest czarny, co oznacza że są identyko jak w czasach gdy było drzewko i dużo różnych technologii. Zostało zachowane na wypadek jakby jakieś efekty były natychmiastowe, ale tak standardowo to za bardzo nie ma.
Jak w opisie techa nie ma napisane że jest natychmiastowy, TO NIE JEST.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 27
Dołączył: Mar 2020
@ VegetaZen
Czy prowincja okupowana, zajęta w poprzedniej turze może zostać wykorzystana do kolonizacji w turze następnej?
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
Osobiście zacytowałem Ci fragment zasad.
Cytat:"do każdej sąsiadującej z terytorium naszego państwa prowincji możemy przeznaczyć maksymalnie tyle punktów kolonizacji z iloma naszymi prowincjami graniczy. "
Naprawdę chcesz iść na noże? Proszę bardzo.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 27
Dołączył: Mar 2020
Czy można podwyższać um. dowódcom, ZN oraz ZW kilkukrotnie w ciagu jednej tury, jeśli pochodzą one z różnych źródeł; cech, działań fabularnych, kultury, PP?
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
(2021-11-21, 15:29)zdunio napisał(a): Czy można podwyższać um. dowódcom, ZN oraz ZW kilkukrotnie w ciagu jednej tury, jeśli pochodzą one z różnych źródeł; cech, działań fabularnych, kultury, PP?
Tak, ale trzeba pamiętać o kosztach i limicie.
Do tego nie działają rekurencje, ale to zawsze (nie podam przykładu, jak coś takiego zrobisz to Cię uświadomię).
Liczba postów: 2816
Liczba wątków: 159
Dołączył: Mar 2020
Czy jeśli w turze X skolonizowałem prowincję, to mogę od razu w turze X dokonać inwestycji w WP tej prowincji, czy jest to możliwe dopiero od X+1?
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
(2021-11-26, 03:26)Richtus napisał(a): Czy jeśli w turze X skolonizowałem prowincję, to mogę od razu w turze X dokonać inwestycji w WP tej prowincji, czy jest to możliwe dopiero od X+1?
W turze X. Pamiętaj, że to oznacza że dochód i ew surowiec liczą się dopiero od kolejnej tury.
Liczba postów: 1266
Liczba wątków: 72
Dołączył: Apr 2020
Jak liczymy zasięgi ST, jak gracz nie ma Specjalizowanych konstrukcji lotniczych? : S
Cytat:*) Transportowce
Samoloty transportowe służą - uwaga! - do transportu wojska, pasażerów i towarów. Są nieuzbrojone. Mają taki sam zasięg jak najwyższej generacji posiadanej przez gracza bombowce strategiczne.
Cytat:`Specjalizowane konstrukcje lotnicze (I) - pozwala tworzyć myśliwce przechwytujące i ciężkie oraz bombowce strategiczne - trudność: 20`
|