Mapa
#1
Mapa Ogólna: https://imgur.com/a/1o8e5cR

- Połączono mapy Australii i Oceanii, Azji i Wschodniej Afryki, tworząc jedną wspólną mapę Indopacyfiku
- Wydzielono prowincje Filipin, zwiększając ich liczbę do 10
- Wydzielono trochę dodatkowych prowincji na wyspach indonezyjskich
- Utworzone zostały akweny wraz z precyzyjnymi granicami z zaznaczeniem również miejsc gdzie można wyjść poza mapę i na jaki akwen
- Utworzono pierdyliard różnych wysp na ponad połowie akwenów, między innymi: Malediwy, Iwo Jimę, Guam, Saipan, Palau, Jeju, Kuryle, Seychelles, Wake i wiele więcej

Mapa Terenowa: https://imgur.com/aHKrqgn

Zielony - określa teren równinny bądź stepowaty. Brak przeszkód terenowych do prowadzenia działań ofensywnych i jest to najlepszy teren do działań wojsk pancernych i zmechanizowanych.
Brązowy - określa teren wyżynny, ciężko-zalesiony, dolinny, bagna bądź w inny sposób utrudniony w stosunku do “Zielonego”. Obrona na tych prowincjach jest ułatwiona a wojska pancerne i zmechanizowane mają utrudnione działanie.
Żółty oraz Biały - Pustynie i Tundra respectively, mechanicznie jednak efekt ten sam - nie utrudniają one ataku (działają w tym sensie jak równiny), ale jednocześnie, trudno o działania większych formacji tam, istnieją trudności logistyczne a w niektórych warunkach bez przygotowania dywizje mogą walczyć ze znacząco zmniejszoną skutecznością.
Ciemno-zielony - określa teren dżungli, wyjątkowo trudnej infrastrukturalnie do przemierzenia i prowadzenia walk. Obrona jest ułatwiona, a wojska pancerne i zmechanizowane mogą mieć problemy w działaniu. Dżungla też utrudnia działania bombowców i helikopterów.
Ciemno-szary - określa wysokie wzgórza i góry, najlepszy teren defensywny. Działania wojsk pancernych i zmechanizowanych są szczególnie utrudnione, jeśli nie w niektórych regionach prawie niemożliwe (Himalaje). Utrudnia też do pewnego stopnia działania bombowców i helikopterów.
Odpowiedz
#2
A propos za bohaterską walkę ku chwale kartografii PNW Verlax dostaje bonus morski do państwa (gorzej jak będzie grał czymś w głąb kontynentu ehhh ;_; ).
Odpowiedz
#3
Czekam na mapę całego świata - wydrukuję sobie jako podkładkę na całe biurko. Potem tylko znaczniki by określać zajęte prowincje przez graczy <3
Odpowiedz
#4
Pytanie co do złóż. Moja koncepcja: 1/3 złóż historycznych, 1/3 losowanych i 1/3 do odkrycia.

Komu się podoba? Surowce losujemy przed startem rekrutacji czy po?
Odpowiedz
#5
Spoko, ja bym proponował tak:

1/3 złóz historycznych -> znane przed rekrutacją
1/3 losowanych -> po rekrutacji
1/3 do odkrycia -> % szansy przy koloniazacji prowincji?
Odpowiedz
#6
Imho bez historycznych, a kiedy losujesz to whatever, ale gracze powinni dowiedzieć się gdzie są surowce po rekrutacji
Odpowiedz
#7
Z akcji będzie można kopać za $/KP. Do tego w pogłoskach będę dodawał info gdzie wyciekła komuś ropa. Złoża do odkrycia dla MG będą znane na start edycji, chodzi żeby gracze mogli ich poszukać.
Odpowiedz
#8
Historyczne złoża to raczysko. Imo powinna być czysta mapa na rekrutację, oraz prawdziwa mapa z wylosowanymi złożami ukazana po rekrutacji
Odpowiedz
#9
Tylko jak będzie losowanie surowców to proszę wykluczyć z tego te gównowyspy, bo to rak będzie. Chodzi mi zarówno o te startowe jak i te do odkrywania.
Odpowiedz
#10
(2020-04-29, 18:36)Gacuch napisał(a): Tylko jak będzie losowanie surowców to proszę wykluczyć z tego te gównowyspy, bo to rak będzie. Chodzi mi zarówno o te startowe jak i te do odkrywania.

Niiiieeee!

MIAŁEM WIZJĘ: potęga surowcowa z Madagaskaru, Mauritiusa, Diego Garcia, wysp Kerguelena, Wyspy Bożego Narodzenia i Cejlonu!
Odpowiedz